2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
Status
Not open for further replies.
361 - 380 of 938 Posts
Even kijken of iemand uit het VK zijn auto heeft geĂĽpdatet? Mijn auto is vorig jaar gekocht, is sindsdien voor verschillende terugroepacties geweest en ik heb mijn auto net teruggekregen na een ECU-reset waarbij ze beweren dat de software is geĂĽpdatet. Dat is echter niet zo, ik zit nog steeds op versie 10013, wat precies dezelfde release is als in juni 2019.

Ook als je zegt "zet de ontsteking aan", neem ik aan dat je gewoon op start drukt om de auto op te starten, en niet tegelijkertijd de koppeling indrukt om de "ontsteking te starten", je wilt niet dat de motor draait?

...als je zegt "zet de ontsteking aan", neem ik aan dat je gewoon op start drukt om de auto op te starten, en niet tegelijkertijd de koppeling indrukt om de "ontsteking te starten", je wilt niet dat de motor draait?
Maakt niet uit.

Even ter informatie: ik heb mijn auto geĂĽpdatet van 10013 naar 10049 (EU). Op mijn 2019 UK Sport Lux. Daarna ben ik gaan rijden om zoveel mogelijk systemen te testen.

Nieuwe opmerkelijke wijzigingen

1. TSR werkt nu wanneer Android Auto draait
2. Je krijgt nu een melding wanneer je verkeerscamera's nadert. Je krijgt een gesproken waarschuwing wanneer je er een nadert en wanneer je er min of meer voorbij bent. Ik hoorde waarschuwingen voor zowel snelheidscamera's als rode-lichtcamera's. De navigatiesoftware hoeft niet te draaien om deze functie te laten werken. Ik heb echter niet getest of het nog steeds werkt in Android Auto
3. Je krijgt nu een gesproken bericht met de melding dat je moet vertragen als je een snelheidscamera nadert en sneller rijdt dan de TSR (dit is een aanvulling op de oude piep die je nog steeds kunt gebruiken)

Eén ding waar ik benieuwd naar ben of het nu werkt, is de mogelijkheid om WhatsApp-gesprekken te beantwoorden via de bediening op het stuur. Dit heeft me altijd geïrriteerd, de antwoordknop doet niets (hij werkt voor normale mobiele gesprekken) en je kunt wel ophangen, maar niet beantwoorden. Ik zal een update geven zodra ik het heb kunnen testen.

Al het andere lijkt voorlopig in orde, ik laat het je weten als er iets mis is. Voor mij verliep de update soepel, ik ben erg technisch onderlegd, ik root telefoons en zet dubieuze firmwares op gameconsoles etc., maar voor een auto is de update eenvoudig, als er iets mis was gegaan, was ik de klos geweest :D

Opmerking voor anderen: zorg ervoor dat je een FAT32-geformatteerde USB-drive gebruikt (dit is hetzelfde als je films etc. op een schijfstation wilt zetten), ik heb de mijne geüpdatet met de motor aan, alleen om een ​​potentiële automatische uitschakeling te voorkomen. Duurde ongeveer 10 minuten, misschien minder, voerde 6 updates uit, een paar daarvan waren in ongeveer 5 seconden klaar, de rest duurde 2 of 3 minuten. En dat was het.

Bewerken:

Ja, waarschuwingen voor snelheidscamera's werken nog steeds wanneer je Android Auto open hebt staan, en ik denk dat de bug is verholpen bij het proberen WhatsApp-gesprekken te beantwoorden via de knoppen op het stuur.

Hallo ASH8
Heeft u meer details over de toepasselijke landen?
Zal Mazda Europe in de praktijk Connected Services kunnen activeren op mijn 2019?
Ik denk dat het van het land afhangt, in het VK zou het bijvoorbeeld illegaal zijn, omdat je een draaiende auto niet onbeheerd mag achterlaten, dus het starten van een auto via een app zou in wezen betekenen dat de auto onbeheerd draait.

Ik denk dat het van het land afhangt. In het VK zou het bijvoorbeeld illegaal zijn, omdat je een draaiende auto niet onbeheerd mag achterlaten, dus het starten van een auto via een app zou in wezen betekenen dat de auto onbeheerd draait.
Ik betwijfel of er veel vraag naar zou zijn in het VK, maar het is niet illegaal als de auto zich op privéterrein bevindt, zoals je oprit.

Heeft iemand succesvol EU-firmware geĂŻnstalleerd voor Connect II in een Amerikaanse auto, ik bedoel om EU-talen, EU-regio en EU-kaarten SD-kaart op te lossen die in de auto uit de VS met Amerikaanse firmware herkend moeten worden?

Ik betwijfel of er veel vraag naar zou zijn in het VK, maar het is niet illegaal als de auto zich op privéterrein bevindt, zoals uw oprit.
Klopt, het is alleen op de openbare weg, maar in een recente statistische controle die betrekking had op de verandering in 2030 naar alleen elektrische auto's die worden verkocht, werd gesteld dat minder dan 5% van het land privé parkeergelegenheid buiten de weg heeft. Dat is dus 95% van de autobezitters die een functie niet legaal kunnen gebruiken en 95% van de autobezitters die hun voertuig ook niet legaal thuis kunnen opladen.

GeĂĽpdatet van 10018 naar 11012 op een Canadese Mazda 3. Kan nog geen verschillen ontdekken. De update werkte zoals beschreven.

Hoe weet ik welke regio? Wat is ADR? Ik kom uit Indonesië en gebruik versie 10015. En kan ik firmware uit andere regio's gebruiken? Bedankt

Ik betwijfel of er veel vraag naar zou zijn in het VK, maar het is niet illegaal als de auto zich op privéterrein bevindt, zoals uw oprit.
Klinkt alsof het in het VK komt/beschikbaar is.

"Connected Services" zijn momenteel alleen voor eigenaren van de geheel nieuwe Mazda MX-30. De leveringen beginnen begin 2021.

Heb mijn infosysteem gewijzigd van 10019 naar 10049(EU). TSR wordt nu weergegeven op de HUD bij gebruik van Carplay. Ik dacht ook dat de navigatie met carplay op de HUD werkte, jammer dat dit nog niet werkt.

Heb mijn M3 Turbo vorige week ontvangen, en ik kan zien dat de versie 11016 (nieuwer) is, maar mijn instellingen tonen NA04. Betekent dit dat de NA01-firmware die op dit forum is geplaatst, niet op mijn auto werkt? Is er een verschil tussen NA01 en NA04?

Dus, ik heb gisteren ook een 2021 PP Turbo gekregen en ik wil 2 dingen vermelden.

1. Mijn versie is NA04 (in plaats van de overal genoemde NA01) en 11016, wat sowieso hoger is dan die op de server.
2. In de instellingen op mijn apparaat staan de opties "Controleren op updates" en "Automatisch updaten". Het lijkt erop dat het ontworpen is om draadloos te updaten, niet alleen via een USB-methode. Is dit nieuw voor 2021? Is dit misschien de reden dat de versie NA04 is en niet NA01?

2. In de instellingen op mijn apparaat staan de opties "Controleren op updates" en "Automatisch updaten". Het lijkt erop dat het is ontworpen om draadloos te updaten, niet alleen via een USB-methode. Is dit nieuw voor 2021? Is dit misschien de reden dat de versie NA04 is en niet NA01?
Mijn 2020 US-model heeft ook "Controleren op updates". Ik neem aan dat het gebruik zou maken van de hardware van Connected Services. Maar hier is het leuke gedeelte... er zijn talloze updates geweest voor de connect-firmware sinds ik mijn 2020 heb gekregen, en geen daarvan kwam via de ether. Zelfs als de updates maanden oud waren. Misschien zal Mazda het alleen gebruiken voor dringende fixes, of misschien is het er alleen maar om je een goed gevoel te geven over je auto :)

Snelle vragen:

1) Is het gemakkelijk om de firmware terug te zetten als je naar een nieuwste versie update en dan besluit dat je een bepaalde functie niet wilt?

2) Wat is het verschil tussen Connected Services en de Connect-firmware?

3) Maakt de software die op de FAT32-schijf is gedownload gebruik van extra functionaliteit die niet standaard wordt aangeboden?

Discussion starter · #380 · (Edited)
De Telemetry Unit (TCU) bedraad in het systeem onder het dashboard kan geen verbinding maken met Connected Services, voor Smart Phone Connection op 2019 Mazda 3..
Voor 2019 Mazda 3 moet dit door een Mazda-dealer (VS) worden geactiveerd met MDARS, een reparatiesysteem dat alleen voor dealers is.
Deze DEALER ALLEEN PROCEDURE door uw Mazda-dealer moet in deze volgorde worden uitgevoerd..
BCM Herprogrammering
LFU Herprogrammering
TCU Herprogrammering
Activering met een smartphone
CMU Firmware Update (indien nodig)

Dan downloadt de klant de My Mazda App versie 6 of hoger en
moet zijn gegevens en het VOLLEDIGE VIN-nummer van de auto invoeren om bruikbare Mazda Connect Services te hebben.

Dit is ALLEEN beschikbaar voor de volgende Mazda-modellen met wat ik Mazda Connect II noem of die auto's die .kwi FIRMWARE in CMU gebruiken.
2019-2021 Mazda 3
2020-2021 CX-30
2021 CX-5

2021 CX-9
MX-30 Hybrid en EV

ALLE FAQ en DETAILS hieronder vermeld zijn ALLEEN voor USA Cars en werken alleen op Verizon/AT&T Network voor de "in-vehicle Wi-Fi"-functie en het gebruik ervan.

De rest van de wereldtoepassing zal hetzelfde zijn, maar zal werken met de grootste mobiele netwerkaanbieder(s) van uw land.
Dit ZAL EVENTUEEL WORDEN UITGEROLD NAAR DEZE WERELDMARKTEN zoals VK, EU, DAN voor ADR 4A, enz.

DE MEESTE FAQ's HIERONDER ZIJN VAN TOEPASSING OP OF ZIJN HETZELFDE VOOR ANDERE WERELDMARKTEN DIE DE IDENTIEKE of dezelfde MyMazda App Versie 6.0.0 gebruiken.

361 - 380 of 938 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.