2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
Status
Not open for further replies.
381 - 399 of 938 Posts
Discussion starter · #382 · (Edited)
10 Geen motortoerental gedetecteerd na het verzenden van een motorstartverzoek. (Motorrotatie 0 tpm duurde langer dan 0,2)
11 Wanneer het CAN-datasignaal voor het uitschakelen van de motor aanwezig is (bijv.: signaal portier open)
12 Na maximaal 10 seconden starttijd
13 De status van het inbraakalarm is "Alarm" en "Alarm stand-by" (LET OP - NIET inschakelen, zie antidiefstalsysteem
14 Zekering van de ruimte doorgebrand/ontbreekt.
15 Onderhoudsmodus voor verbonden voertuigen ingeschakeld (beperkte transmissiemodus in MDARS)
16 Voertuig is ongeveer 1 week of langer geparkeerd (opgeslagen) of in de diepe slaapstand.
Rijd een paar kilometer met het voertuig om het te herstellen.
17 DTC opgeslagen
18 Aftermarket accessoire voor starten op afstand geĂŻnstalleerd
19 Mazda Remote Engine Start (BCKA-V7-620) accessoire geĂŻnstalleerd (Geen MyMazda app remote engine start functie).
20 Eerste poging tot afstandsbediening mislukt, tweede poging werkt prima.
21 DE AUTO HEEFT EEN HANDMATIGE VERSNELLINGSBAK.

De functie voor starten op afstand schakelt de motor uit onder de volgende voorwaarden.
Voorwaarde

1 Voertuigdeur(en) geopend
2 Achterklep van het voertuig geopend
3 Motorkap van het voertuig geopend
4 Contactschakelaar drukknop "AAN" gedetecteerd
5 Verzoek tot motor STOP op afstand
6 Rempedaalschakelaar detecteert rembediening
7 DTC opgeslagen
8 Na 15 minuten runtime-beperking

Discussion starter · #383 ·
Leden, als je een flagrant probleem of fout ziet met wat ik hierboven heb gepost, stuur me dan een bericht en ik zal het corrigeren, het kostte wat tijd om het te verzamelen en ik ben het beu om het opnieuw te lezen/ernaar te kijken. :)

FAQ is bij deze post bijgewerkt.

Ik heb een 2019 Mazda 3 Preferred (VS). De dealer heeft zojuist de nieuwe software-update geĂŻnstalleerd. Ik probeer de MyMazda-app te synchroniseren met mijn auto. Zou de functie voor starten op afstand werken op mijn Mazda 3 uit 2019 als ik dit eenmaal heb? (De dealer zei dat er een ander onderdeel in modellen uit 2019 moet worden geĂŻnstalleerd)

1) Niet mogelijk.
2) Connected services heeft toegang tot bepaalde functionaliteiten via internet. Connect firmware is het besturingssysteem van de multimedia hardware in de auto.
3) ? Begrijp de vraag niet.
Bedankt! Dat klinkt (enigszins) logisch. Ik heb dus Connected Services op de MyMazda-app gebruikt om commando's naar de Connect-firmware te sturen. Gratis geabonneerd om het makkelijker te maken om me over 3 jaar voor de service te laten betalen. Ik denk dat we dat wel zullen zien, hè?

Wat betreft de extra functionaliteit, ik bedoelde is de download op een of andere manier als een jailbreak? Zijn er functies die je alleen kunt gebruiken als je de gedownloade versie gebruikt in vergelijking met de Mazda-update? Ik dacht dat het Infotainment Project in die richting ging.

Discussion starter · #386 · (Edited)
Ik heb een 2019 Mazda 3 Preferred (VS). De dealer heeft zojuist de nieuwe software-update geĂŻnstalleerd. Ik probeer de MyMazda-app te synchroniseren met mijn auto. Zou de afstandsstartfunctie eenmaal ik dit heb, werken op mijn Mazda 3 uit 2019? (De dealer zei dat er een ander onderdeel moet worden geĂŻnstalleerd in modellen uit 2019)
Uw dealer vertelt u leugens...
Er is GEEN 'extra onderdeel dat geĂŻnstalleerd moet worden. HIJ hoeft alleen de update correct uit te voeren en is bijgewerkt in oktober 2020... zeg hem dat hij moet kijken naar ..CUSTOMER SATISFACTION PROGRAMM CSP06...Ik zou het niet moeten plaatsen, hier is de procedure voor uw dealer in .pdf....moeder is het woord.
:)

Attachments

Wat betreft de extra functionaliteit, ik bedoelde is de download op een of andere manier als een jailbreak? Zijn er functies die je alleen kunt gebruiken als je de gedownloade versie gebruikt in vergelijking met de Mazda-update? Ik dacht dat het Infotainment Project in die richting ging.
De update is dezelfde als die uw dealer uitvoert. Momenteel is er geen hacking mogelijk met een extra set tools, zoals het geval was met het voormalige Connect-systeem.

De update is dezelfde als die uw dealer uitvoert. Momenteel is er geen hacking mogelijk met een extra set tools, zoals het geval was met het voormalige Connect-systeem.
Ok, bedankt. Dat vreesde ik al. Jammer eigenlijk, want ik herinner me een aantal leuke aanpassingen, hoewel dat misschien de Prius uit 2007 was. Hopelijk dient er zich een venster aan, want over-the-air updates, vereiste registratie en de praatjes over een maandelijkse vergoeding suggereren allemaal dat Mazda de boel voorgoed wil vergrendelen. Het is ook jammer, want hoewel veiligheid belangrijk is, is er een enorm onbenut voordeel in termen van een bloeiende gemeenschap die constant bezig is met softwareverbeteringen. Enorme gemiste kans, Mazda.

ETA - AIO Tweaks lijkt er nog steeds te zijn, maar vereist het aftappen van de head-unit, wat er naar mijn mening eenvoudig genoeg uitziet op basis van de PAC-installatie-instructies die ik voor een sub bestelde. Of bedoelde je dat dat niet meer mogelijk is?

AIO Tweaks is voor het "oude" Connect-systeem (gebaseerd op Johnson Control/Visteon) en vereist een bepaalde maximale firmwareversie, een bepaalde nieuwere firmware met een script dat eerder is uitgevoerd of seriële poorttoegang, denk ik. Ik ben niet meer up-to-date, omdat ik geen Mazda3 2014 (BM) meer heb. De Mazda3 2019+ (BP) en CX-30 hebben een nieuwer (Panasonic-gebaseerd) Connect-systeem.

Uw dealer vertelt u leugens...
Er is GEEN 'extra onderdeel dat geĂŻnstalleerd moet worden'. HIJ hoeft alleen de update correct uit te voeren en is in oktober 2020 bijgewerkt... zeg hem dat hij moet kijken naar ..CUSTOMER SATISFACTION PROGRAMM CSP06... Ik zou het hier niet moeten plaatsen, hier is de procedure voor uw dealer om te doen in .pdf.... zwijgen is goud.:)
Bedankt ASH8
Ik zal deze PDF naar Mazda Portugal sturen en kijken wat ze te vertellen hebben.

Discussion starter · #391 · (Edited)
HOUD ER REKENING MEE DAT DE .pdf ALLEEN BESTEMD IS VOOR HET NOORD-AMERIKA PROGRAMMA. De belangrijkste applicatie is en/of zal echter hetzelfde zijn, het kan zijn dat u NIET ALLE FUNCTIES van MAZDA CONNECTED SERVICES door de dealer kunt activeren.

AFAIK ALS U DE My Mazda App kunt downloaden uit de Apple Store of Google Play, MOET DEZE VERSIE 6.0.0 of hoger zijn en kunt u de app als eigenaar op de VIN van uw auto registreren, dan 'zou' de MAZDA-dealer in staat moeten zijn om de meeste functies van de auto te activeren met MDARS*, sommige lokale wetten verbieden dit mogelijk (zoals starten van de motor op afstand).

DEZE AUTO-ACTIVERING DOOR MAZDA DEALER duurt ongeveer 25 minuten, dus er zijn kosten aan verbonden, wie betaalt?
Hoewel dit in de VS een gratis activering is, is elke Mazda-distributeur anders, MOET U mogelijk uw dealer betalen.

ALS u als klant de MyMazda App niet kunt downloaden, zijn geen van deze services nog beschikbaar, zoals ADR 4A, maar ze zullen er wel komen.

* Op voorwaarde dat uw model Mazda is verzonden met alle benodigde hardware intern bedraad in het dashboard van de auto, enz.

AIO Tweaks is voor het "oude" Connect-systeem (gebaseerd op Johnson Control/Visteon) en vereist een bepaalde maximale firmwareversie, een bepaalde nieuwere firmware met een script dat vooraf is uitgevoerd of seriële poorttoegang, denk ik. Ik ben niet meer op de hoogte, want ik heb geen Mazda3 2014 (BM) meer. De Mazda3 2019+ (BP) en CX-30 hebben een nieuwer (Panasonic-gebaseerd) Connect-systeem.
Kan ik op een Mac van USB-C naar serieel gaan met een adapter? Is het naar de USB-poort van de auto?

Op het oude Connect-systeem moet dit rechtstreeks op de head unit gebeuren, die uit het dashboard verwijderd moet worden. Ik heb geen kennis van Mac-dingen. Ervan uitgaande dat uw vragen nog steeds betrekking hebben op de oude Connect, kunt u uw vragen beter stellen of naar antwoorden zoeken in de speciale sectie voor dat systeem, zie bijvoorbeeld The Infotainment Project Momenteel is zoiets helemaal niet mogelijk op het Connect II-systeem.

Op het oude Connect-systeem moet dit rechtstreeks op de head unit worden gedaan, die uit het dashboard moet worden verwijderd. Ik heb geen kennis van Mac-dingen. Ervan uitgaande dat uw vragen nog steeds betrekking hebben op de oude Connect, kunt u uw vragen beter stellen of naar antwoorden zoeken in de speciale sectie voor dat systeem, zie bijvoorbeeld The Infotainment Project Momenteel is zoiets helemaal niet mogelijk op het Connect II-systeem.
Oké bedankt, dat is min of meer wat ik probeerde te bevestigen. Ik ben me aan het voorbereiden om een PAC in de kabelboom van de auto te installeren en dacht dat ik dat misschien kon gebruiken voor een seriële verbinding.

* Mits uw Mazda-model is geleverd met alle benodigde hardware intern bedraad in het dashboard van de auto, enz.
Hoi ASH8. Bedankt voor alle info en de updates. Ik kom uit Duitsland en ik weet niet of mijn Mazda 3 BP uit 2019 een telemetrie-eenheid heeft. Hoe kan ik controleren of hij er een heeft?
En als er geen telemetrie is geĂŻnstalleerd, is het dan mogelijk om er een te krijgen en te installeren? En zal het in Duitsland werken?

Mijn inzicht is dat voor elke Connect v2 (mazda3 2019 en later) als de dealer de bovenstaande PDF volgt met betrekking tot KLANTTEVREDENHEIDSPROGRAMMA CSP06, het mogelijk is om dit in te schakelen

Hallo Mazda3Revlolution-familie:

Ik heb nogal wat moeite gehad om Connected Services te laten werken om mijn 2019 Mazda3 Premium Sedan op afstand te starten. In eerste instantie werkte Connected Services helemaal niet. Twee weken geleden kreeg de monteur groen licht van Irvine California om een nieuwe "Telematica Control Unit" voor me te bestellen.
Deze is verzonden en geĂŻnstalleerd, en ik heb de auto gisteren opgehaald.

Via de Mazda-app op mijn iPhone kan ik:

Auto vergrendelen/ontgrendelen
Lichten aan/uit
Wat ik niet kan doen is de auto starten.
Ik druk op de knop in de app en de lichten in de auto gaan aan, het display start op, de motor maakt dat pre-startgeluid en dan wordt alles zwart.
Ik heb dit geprobeerd tussen ritten (15+ minuten rijden) en met de afstandsbediening zowel op 50 voet van de auto als op 5 mijl van de auto. De tank zit vol benzine en er branden geen motorcontrolelampjes. Ik woon in Washington DC zelf en de mobiele dekking is uitstekend.

De monteur van de dealer staat voor een raadsel en heeft met de mensen in Irvine gesproken, en ook zij lijken er geen raad mee te weten. De software is up-to-date.

Hier zijn de foutmeldingen die ik in de app krijg:

279890
279892
279895

Ik ben zo gefrustreerd door deze hele ervaring. Na 4 bezoeken aan de dealer voor dit ene probleem heb ik het gevoel dat Irvine me gewoon heeft opgegeven. Ik geef de dealer of monteur niet de schuld. De waarheid is dat als Mazda deze service aanbiedt en mijn auto onder garantie valt, deze zou moeten werken.
Ik breng hem volgende week terug naar de dealer (bezoek #5).

Is iemand anders dit probleem tegengekomen? Suggesties? Dank u!

Discussion starter · #399 · (Edited)
Zie.Pdf Download, dit is wat Amerikaanse Mazda-dealers in deze volgorde MOETEN doen met hun MDARS Diagnostics en het kost de dealer ongeveer 30 minuten, het is GRATIS voor Amerikaanse klanten @ Dealership..
KLANTENSERVICEPROGRAMMA CSP06 heet het....zeg uw dealer dat hij ernaar moet zoeken, het is waarschijnlijk wat hij al heeft gedaan, hij moet alle aanwijzingen precies in de MNAO Pdf volgen, en moet alle DTC's wissen.
PLUS uw auto MOET de nieuwste Mazda Connect Firmware geĂŻnstalleerd hebben fof NA01 11012 of hoger het .kwi-bestand, dat kunt u zelf doen als u wilt, volg gewoon de pdf-installatie-instructies, GEBRUIK ALLEEN NA01 Firmware, ik heb de nieuwste gepost in HiDrive-link in mijn handtekening hieronder....u kunt updaten of controleren of u de nieuwste heeft.

Ik heb ook een MCS FAQ-lijst geplaatst die u 'misschien' kan helpen..

Een paar suggesties die u zou kunnen proberen, ik denk dat u zei dat u een iPhone-gebruiker bent (jammer..grapje) Android-man persoonlijk. :)

Zorg ervoor dat uw telefoon-OS is bijgewerkt.

Mits u de nieuwste Connect Firmware in de auto heeft, zo niet, update deze dan.

ONTKOPPEL telefoon naar auto via telefoon Bluetooth en ALS u Wi-Fi heeft of had verbonden met de auto, vergeet/verwijder deze dan ook (bewaar een kopie van alle netwerkinloggegevens bij Verizon als u deze gebruikt...? ), vervolgens volledige verwijdering van de MyMazda-app, daarna heeft de iPhone, denk ik, een opschoon- of controle/schoonmaak-app voor apparaten als onderdeel van de systeem-apps, voer die ook uit, schakel de telefoon uit en start opnieuw op... schakel dan de TELEFOON UIT....doe niets meer met de telefoon.. laat hem in huis.

Dan
Koppel de negatieve accupool van de auto los, schroef hem los, trek hem er netjes af...laat hem er minstens 10 minuten af, zelfs iets langer.
Sluit hem met precisie weer aan, u kunt een kleine vonk zien, geen paniek, vastschroeven....Laat de telefoon nog steeds in huis, ZELFS ALS u een Mazda Connect-waarschuwing/bericht ziet waarin u wordt gevraagd verbinding te maken met de telefoon, start de auto, maak een korte rit, kom terug... zet de auto uit, neem de sleutel mee, het sleutelhangerding MOET 8 meter of 25 voet van de auto verwijderd zijn, anders gaat de auto niet goed in de slaapstand.
DAN WACHT 10 minuten....de auto schakelt volledig uit.

Schakel dan de telefoon in huis in, installeer de MyMazda-app opnieuw en registreer opnieuw met de telefoon en de volledige VIN van de auto.
Neem de sleutelhanger mee naar de auto, ontgrendel de auto, start de auto.
Voer de vereiste telefoonkoppeling uit, enz., hoe of zie FAQ.

Kom terug

EDIT: Jan 2021 Er lijkt nu een terugroepactie te zijn voor dit Customer Service Programma CSP06 voor alleen 2019 Mazda 3 (VS) waar eigenaren nog steeds geen verbinding kunnen maken met Mazda Connected Services, de nieuwe CSP is CSP07, bel uw dealer.

Attachments

Hallo allemaal,
Ik ben een nieuw lid uit Italië en ik heb een vraag over de taalinstelling van mijn Mazda 3 Infotainment-systeem (MY 2019).
Ik heb mijn auto begin december opgehaald, toen de dealer me alle MZD connect-functies introduceerde, kon hij de taal niet wijzigen van "Engels-VK" naar Italiaans of andere EU-talen, de betreffende rij was praktisch niet selecteerbaar met de knop.
Last but not least had de auto een laag batterijniveau, waarvan ik vermoed dat dit dit soort problemen veroorzaakte. De auto is de eerste keer gestart met de booster...
De dag erna kwam ik terug naar de dealerwerkplaats en de firmware werd bijgewerkt naar de nieuwste versie "10049" voor EU-modellen, ook met deze upgrade deed het taalinstellingprobleem zich nog steeds voor.
Ik wil u vragen of iemand al een vergelijkbaar probleem heeft gehad en hoe het is opgelost.

381 - 399 of 938 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.