2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
Status
Not open for further replies.

MAZDA CONNECT 7e generatie FIRMWARE-updates 2019~

5 reading
668K views 937 replies 265 participants last post by  ASH8  
#1 · (Edited)
283287

HOMESCHERM voor .kwi FIRMWARE WEERGEGEVEN HIERBOVEN.

WAARSCHUWING: GEBRUIK GEEN SMARTPHONE OM FIRMWARE TE DOWNLOADEN EN FIRMWARE OP EEN USB-FLASHDRIVE TE INSTALLEREN.... GEBRUIK ALLEEN EEN WINDOWS 11 PC - LAPTOP.

VERBIND FIRMWARE UPDATEN 7e generatie vanaf 2019~ verder, ALLEEN Stuur me een bericht voor je privé downloadlink, Vermeld het modeljaar van je Mazda + je land, Moet hieronder LEZEN.
Image

OPMERKING: MEN KAN GEEN GEN 7 FIRMWARE INSTALLEREN IN EEN AUTO DIE BESTEMD IS VOOR EEN ANDER LAND.
Voorbeeld: Om een 4A** in een NA** of een EU** te installeren, zullen Mazda Connect
systemen NOOIT een verandering van land of regio toestaan.
LET OOK OP: U KUNT GEEN COMPLETE INFOTAINMENTSYSTEMEN VERANDEREN of UITWISSELEN.
ALLE EXPORT Mazda 3 GEBRUIKEN de 7e (of oude 6e) GENERATIE MAZDA CONNECT.
7e generatie MAZDA HOMESCHERM Hierboven heeft Witte tekst op Zwart scherm.

6e generatie MAZDA HOMESCHERM heeft de Rode Selecteer pictogrammen op Zwart scherm en IS NIET COMPATIBEL voor Gen 7 Mazda's.

Hoe de VOLLEDIGE Versienummers hieronder weer te geven die NU NODIG zijn in uw Mazda voor de juiste FIRMWARE-vervanging.

1. Zet de ontsteking of ACC aan met de startknop (met radio AAN).
2. Druk op de volumeknop en blijf deze tegelijkertijd indrukken, druk tegelijkertijd op de knoppen Muziek en Favorieten gedurende 3-5 seconden en het scherm "Diagnostische test" verschijnt vervolgens.
3. Scroll OMHOOG of OMLAAG in deze lijst op het scherm door aan uw Commander-knop te DRAAIEN (zie elke Oranje markering).
4. Selecteer oranje “Service-informatie” op het scherm door EENMAAL op uw Commander-knop te drukken.
5. Selecteer oranje “Informatie over verbonden apparaat” op het scherm.
6. Selecteer oranje “CMU” op het scherm.
7. Zie scherm "Apparaatversie-informatie CMU".
8. Zie ECU-softwarenummer '7000C0A-NA06_12006' (Voorbeeld).
Alle nummers + letters van 70xxCxx-xxxx_xxxxx is wat we moeten weten.
Noteer uw nummers en druk op de RETURN-pijl om de test te verlaten.

ZIE HIERONDER SCHERMAFBEELDING VAN UW 7e GENERATIE CMU APPARAATVERSIE-INFORMATIE
De 7000C0A-NA06_12006 vertelt ons wat er nu in uw Mazda zit.
GELIEVE DIT GECIRCULEERDE NUMMER TE VERMELDEN IN ALLE "PRIVÉBERICHTEN" IN DIT FORUM. GEBRUIK P.C. voor afbeelding.
Klik hier om een PRIVÉBERICHT naar mij te sturen.

VRAAG GEEN FIRMWAREBESTANDEN IN MEERDERE MAZDA FORUMS.?
ALS U een bericht stuurt naar "ASH8", dat ben IK, dan BEN IK DEZELFDE PERSOON!
U krijgt niet sneller wat u wilt, maar creëert meer werk voor mij
;)

Image

Image

WAARSCHUWING: LET OP, ALS U MIJ GEEN AFBEELDING KUNT LEVEREN VAN DE BESTAANDE FIRMWAREVERSIE VAN DE AUTO IN UW PRIVÉBERICHT AAN MIJ OM DE VERSIE TE VERIFIËREN, KAN IK U HET MAZDA CONNECT UPDATEBESTAND(EN) NIET VERSTREKKEN.

Image

Zie hieronder de 2024 Mazda 3 en CX-30 voor Noord-Amerika HIERONDER.
Opmerking: De model-ID is gewijzigd in 7230C1A en # NA03
voor Noord-Amerika en KAN NA01, NA04, NA06 NIET vervangen.

Image

ALLE DETAILS BIJGEWERKT HIERONDER vanaf 12 oktober 2023.

Bestandsbeschrijving voorbeeld voor de Noord-Amerikaanse markt.
CMU 7000C0A-NA06 12006
  • CMU = Eenheid
  • 7000C0A-NA06 = Model-ID
  • 12006 = Softwareversie
VOLGENDE Generatie (2019 ~) Echte Mazda CONNECT Firmware is hier...
EU** is voor Europa, VK, Australië, Nieuw-Zeeland.
NA** is voor Noord-Amerika, VS, Canada, Mexico.
4A** is voor ALGEMEEN R.H.D - L.H.D, behalve Hong Kong en Macau.
HK** is voor Hong Kong en Macau.
RU** is voor Rusland.

Deze ENKELE .kwi Bestanden zijn ALLEEN voor Mazda 3 (BP) en Mazda CX-30 (DM), MX-5 (ND3), MX-30 (DR), CX-50 (VA), CX-60 (KH), CX-70 (KJ), CX-80 (KL), CX-90 (KK) en ook specifieke 2021~ CX-5 en CX-9.
Kan niet
worden gebruikt in de originele Mazda/MZD Connect van 2014-20xx of 6e generatie model.

OPMERKING:
U kunt de gedownloade nieuwe bestandsnaam op geen enkele manier wijzigen.
U kunt GEEN andere bestanden of mappen op uw flashdrive hebben om te installeren.
CX-60~ gebruikt USB 'C' Flash Drive-poort (Ja, u kunt een USB 'A' female naar 'C' male adapter gebruiken).

U moet slechts één enkel .kwi-bestand op een FAT32 ( < 32 GB) Flash Drive hebben, bestand KAN NIET in een .zip- of .rar-indeling staan... ALLEEN in de .kwi ORIGINELE Indeling.

ALS er nog steeds problemen zijn met de CMU die de USB Flash Drive niet ziet, voer dan een volledige schone formattering van de USB Flash Drive uit.
Plaats een kleine <16GB USB-drive in een Windows 10 PC, ga naar Start, Deze pc, RECHTS Klik op de drive, Selecteer Formatteren.., Selecteer FAT32, Selecteer Start, klik op OK, alle bestanden op de drive worden verwijderd en de drive wordt opnieuw geformatteerd (schoongemaakt).
Kopieer en plak het nieuwe .kwi Firmware-bestand ALLEEN op de drive, verwijder het van de pc en probeer het opnieuw in uw auto.

ALS u een MacOS PC gebruikt om het bestand te downloaden, zal dat ook uw Flash Drive beschadigen, omdat Macs verborgen bestanden aan de flashdrive kunnen toevoegen en dan ziet de CMU van de auto het .kwi-bestand niet.

MAZDA ondersteunt ALLEEN MS-Intel Windows 11 64bit OS en wordt door alle autofabrikanten gebruikt voor diagnostische en onderhoudsUPDATES in hun auto's.
Apple (Mac)-systemen worden niet ondersteund of gebruikt door automerken in serviceafdelingen of voor diagnostiek, punt.

-------------------------------------
HIERONDER staan modellen-versies die NU BESCHIKBAAR ZIJN (Stuur me een bericht + ALLEEN met een foto zoals hierboven !)

JA dit # aan het einde van een versie HIERONDER betekent dat er NOG GEEN update beschikbaar is voor deze auto.

NEE dit @ aan het einde van een versie HIERONDER betekent dat de ondersteuning en alle toekomstige updates zijn geëindigd,
MAAR JA dit bestand is nog steeds bij mij verkrijgbaar om uw Mazda te updaten!

Mazda's in Noord-Amerika.
CMU_7000C0A-NA01_12006.kwi * Mazda3 en CX-30 @.
CMU_7230C1A-NA01-10008.kwi * CX-50 2025 # .
CMU_7230C2A-NA01-10006.kwi * CX-50 2025 #.
CMU_7230C1A-NA02-10012.kwi * CX-50 2025 Hybrid #.
CMU_7000C0A-NA02_11046.kwi * MX-30 Serie 1 @.
CMU_7000C0A-NA03_11048.kwi * CX-5 + CX-9 2021~2023 @.
CMU_7230C1A-NA03_10026.kwi * Mazda3 + CX-30 2024~.
CMU_7230C2A-NA03_10026.kwi * Mazda3 + CX-30 2024~.
CMU_7230C5B-NA03_10026.kwi * Mazda3 + CX-30 2024~.
CMU_7230C6B-NA03_10026.kwi * Mazda3 + CX-30 2024~.
CMU_7000C0A-NA04_12006.kwi * Mazda3 + CX-30 @.
CMU_7000C0A-NA05_11026.kwi * CX-50 (VA) N America.
CMU_7230C1A-NA05_10016.kwi * CX-70 (KJ) NA 2025 #.
CMU_7000C0A-NA06_12018.kwi * Mazda3 en CX-30 @.
CMU_7230C1A- NA07_10016.kwi * 2024 MY ND MX-5 #.
CMU_7000C0A-NA10_10004.kwi * MX-30 Serie 2. 2022~ @.
CMU_7230C1A- NA10_10016.kwi * Mazda3 + CX-30 2025 #.
CMU_7000C0A-NA11_10010.kwi * CX-90 (KK) NA.
CMU_7000C0A-NA12_10016.kwi * CX-5 (KF) 2024~

Mazda's in Europa/VK en Australië en Nieuw-Zeeland.
CMU_7000C0A-EU01_11001.kwi * Mazda3 en CX-30 @.
CMU_7000C0A-EU02_11030.kwi * MX-30 Serie 1 @.
CMU_7000C0A-EU03_10030.kwi * CX-5 + CX-9 @.
CMU_7230C1A-EU03_10026.kwi * Mazda3 + CX-30 2024~.
CMU_7000C0A-EU06_12006.kwi * Mazda3 en CX-30 @.
CMU_7230C1A- EU06_10020.kwi * CX-80 (KL) 2025 #.
CMU_7000C0A-EU07_14024.kwi * CX-60 (KH).
CMU_7230C1A- EU07_10018.kwi * MX-5 (ND) 2024MY~.
CMU_7000C0A-EU08_10022.kwi * CX-5 (KF) + CX-8 (KG).
CMU_7000C0A-EU10_11010.kwi * MX-30 S2 VIN 200000~
CMU_7230C1A- EU10_10016.kwi * Mazda3 + CX-30 2025 #.
CMU_7000C0A-EU11_10014.kwi * CX-90 (KK).

Mazda's gemaakt voor andere regio's of landen.
CMU_7000C0A-4A01_10047.kwi * Mazda 3
CMU_7230C2A-4A03_10008.kwi * 2024 Mazda 3 ( Ik kan niet leveren)
CMU_7000C0A-4A05_11026.kwi * CX-50 (VA) Zuid-Amerika #
CMU_7000C0A-4A07_13007.kwi * CX-60 (KH) ME+ASIA #
CMU_7000C0A-4A12_10004 .kwi * 2023 CX-5 ( Ik kan niet leveren)

CMU_7000C0A-HK01
_1****.kwi ( Ik kan niet leveren)

CMU_7000C0A-RU11_10006.kwi * CX-90 (KK) Rusland.
CMU_7000C0A-RU07_14018.kwi * CX-60 (KH) Rusland.

CMU_7000C0A-JP01_1**** .kwi ( Ik kan niet leveren)

De NA**-bestand is ALLEEN voor Noord-Amerika.
Het EU**-bestand is voor Europa/VK/Australië en Nieuw-Zeeland.
Het 4A** -bestand ALGEMEEN L.H.D en R.H.D behalve Hong Kong.
Het HK**-bestand is voor Hong Kong en Macau.
Het RU** -bestand is voor Rusland.
Het JP**-bestand is ALLEEN voor Japan.

@ BETEKENT "Definitieve of LAATSTE" Update gemaakt door Mazda.
# BETEKENT dat een zelfstandig bestand nog niet beschikbaar is.

Nee, ik heb geen wijzigingslogboeken voor elke update, omdat deze niet altijd worden uitgegeven.

JA, IK KAN U EEN (1) VAN DE BOVENSTAANDE .kwi BESTANDEN LEVEREN OM UW MAZDA CONNECT TE UPDATEN, MAAR ALS UW AUTOMODEL AL EEN HOGER NUMMER HEEFT (11000, 10028, 10047, enz.) DAN KAN IK U NIET HELPEN, OMDAT U ALLEEN EEN HOGERE VERSIE KUNT INSTALLEREN DAN WAT AL AANWEZIG IS IN UW MAZDA.
LET OP DE VERSIES: ZOALS NA01, NA05, EU02, EU03, RU11, 4A01, HK01, JP01, OMDAT DEZE ZIJN VOOR SPECIFIEKE LANDEN en REGIO'S Alleen, U KUNT HET LAND EN HET MODELTYPE VAN DE ORIGINELE FABRIEKSINSTALLATIE VAN UW AUTO NIET MIXEN of WIJZIGEN.

IK ZAL ALLEEN REAGEREN OP EEN PRIVÉBERICHT, VRAAG ME NIET IN DEZE THREAD.
IK KAN U NIET COACEN OVER HOE U MOET UPDATEN ALS U NIET DE MOGELIJKHEID HEEFT OM DIT TE DOEN...DE ZEER EENVOUDIGE INSTRUCTIES ZIJN INBEGREPEN IN DE DOWNLOAD.

* OPMERKING:
Bestandsversies hierboven zijn ALLEEN voor alle nieuwe Mazda 3 (BP) en CX-30 (DM), MX-30 (DR), 2021~ CX-5 (KF), CX-9 (TC), CX-50 (VA), CX-60 (KH), CX-80 (KL), CX-70 (KJ) en CX-90 (KK) met het hierboven afgebeelde startscherm.
U KUNT ALLEEN DE JUISTE FIRMWARE GEBRUIKEN VOOR UW REGIO EN AUTOMODEL EN/OF MOTORTYPE.

NIEUWS: Op pagina 20 van deze thread (mijn browser) staat een lange lijst met veelgestelde vragen over de nieuwste ''MAZDA CONNECTED SERVICES'' en uitleg met betrekking tot de MyMazda-app versie 6.0.0 of hoger voor uw telefoon, INCLUSIEF HET OP AFSTAND STARTEN VAN DE AUTO (alleen voor modellen met automatische transmissie)... MODEL MOET FABRIEKSGELEVERDE TCU EN MOBIELE GEGEVENSTOEGANG VIA UW TELECOM HEBBEN, Niet voor alle modellen en/of alle landen.
EEN APARTE TCU-DRIVER MOET OOK WORDEN BIJGEWERKT.

Attachments

#2 · (Edited)
REGIOCODES,.voor nieuwe Mazda CONNECT 7e generatie alleen....

NA**
is...
Regio NOORD-AMERIKA -
VS, Canada, Mexico, Puerto Rico.

EU** is...
Regio EUROPA, VK - ADR.
Albanië, Andorra, Oostenrijk, Wit-Rusland, België, Bosnië, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, Israël, Italië, Kazachstan, Kosovo, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Portugal, Polen, Roemenië, Rusland, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Turkije, Oekraïne, Verenigd Koninkrijk, Vaticaan.
Australië, Christmas Island, Fiji, Indonesië, Kangaroo Island, Maleisië, Midden-Oosten, Nieuw-Zeeland, Oceanië, Papoea-Nieuw-Guinea, Filippijnen, Qatar, Saoedi-Arabië, Singapore, Zuid-Afrika/Afrika, Zuid-Amerika (meestal), Azië (niet Japan of China), Tasmanië, Thailand.

4A** is..
ALGEMEEN RHD EN LHD, behalve Hong Kong en Macau.

Hk** is..
HONGKONG EN MACAU.

OPMERKING: Mazda gebruikt vanaf ongeveer medio 2020 ook EU**-versies in voertuigen die nu worden geïmporteerd in Australië en Nieuw-Zeeland, die 4A* gebruikten. Het is een consolidatie omdat deze auto's nu qua emissie en kenmerken zijn afgestemd op Europa.

* OPMERKING bestand is ook MODEL en of MOTOR Type Specifiek.
01 is voor Non Turbo Engine Mazda 3 en CX-30.
02 is voor MX-30 plus wordt ook OTA bijgewerkt waar van toepassing.
03 is voor 2021~ CX-5 + CX-9.
04 is voor TURBO Engine Mazda 3 + CX-30.
05 is voor CX-50.
06 is voor Turbo Engine Mazda 3 en CX-30.
07 is voor CX-60.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Welke versie moet ik INSTALLEREN?
Controleer EERST uw Connect-scherm om te zien welke
versienummer momenteel in uw auto staat. Zie eerste bericht hierboven..

Als uw Mazda GLOEDNIEUW is en al een
hoger of een later iteratienummer heeft dan HIER VERMELD,
dan zijn er nog geen updates beschikbaar.

Spraakherkenningsstoring na firmware-update??, doe dit..
MICROFOONCONTROLE NA FIRMWARE-UPDATE.

1. Druk op de 'Talk/Pick-up-knop op het stuurwiel
2. Bevestig dat de spraakherkenningsopdracht

This post has been deleted
This post has been deleted
#6 · (Edited)
Ik ben een beetje bang om mijn infotainmentsysteem te updaten. Ik weet niet of het het juiste bestand is voor de Canadese versie ...
Wat is het bestand nu in de auto, serieus? Lees wat er staat.

ALS uw FIRMWARE een lager nummer heeft, dan is deze verouderd en is het aan u of u op eigen risico update.

ALS uw Firmware EXACT HETZELFDE nummer heeft, dan update u niet... geen reden toe.

ALS uw Firmwarenummer hoger is dan hierboven vermeld, DAN UPDATE U NIET...

Best simpel eigenlijk.

Wijzigingslogboeken zijn momenteel niet beschikbaar, hetzelfde geldt voor het oplossen van bugs zoals ELKE Firmware Update.
Als iemand dit niet begrijpt, dan moeten ze hun auto niet aanraken.:nerd:

#7 ·
Bedankt voor het laatste bericht :) de update verandert op dit moment niets zichtbaars. De vervelende stem op de GT is er nog steeds :( Ik heb mijn VIN-nummer gecontroleerd en het is in orde :)

Ik spreek met Mazda over de stem bij het openen van deze deur en de man vertelt me dat Mazda op dit moment met Panasonic aan dit probleem werkt.

#16 ·
Bedankt voor het laatste bericht :) de update verandert op dit moment niets zichtbaars. De vervelende stem op de GT is er nog steeds :( Ik controleer mijn VIN-nummer van tevoren en het is oké :) Ik praat met Mazda over de stem bij het openen van deze deur en de man vertelt me dat Mazda momenteel met Panasonic aan dit probleem werkt
Heeft u ooit het navigatiesysteem gebruikt? De stem stopte met het vertellen van de snelheidslimiet toen ik het gebruikte

#8 · (Edited)
CMU FIRMWARE-UPDATE VOOR MIJN 2022 Mazda 3 en CX-30.

ALLEEN VOOR EU/UK SPECK MODELLEN VAN CX-30 en MAZDA 3.
Nieuwe versie van Mazda Connect Firmware
7000C0A-EU06 12004.kwi ALLEEN gebruiken voor auto's
VIN Laatste 6 CIJFERS vanaf
300001 ~ Verder...

ALS UW MAZDA 3 of CX-30 VIN-nummers LAATSTE 6 cijfers beginnen met een 3, dan JA
moet u uw FIRMWARE-versie controleren en ALS het NUMMER ONDER EU06_12004 ligt, zoals
11022 of 11069 of vergelijkbaar, dan JA, moet u de Firmware zelf updaten of uw Mazda-dealer vertellen dat uw Mazda Connect de volgende GEBRUIKERSPROBLEMEN heeft, zoals...

SYMPTOMEN
De volgende wijzigingen zijn aangebracht of de symptomen kunnen worden opgelost door de nieuwste software (versie 7000C0A- EU06_12004).

(Versie 7000C0A- EU06_12004)
• DTC U3000:49 wordt opgeslagen, wat gepaard kan gaan met de volgende symptomen.

• Er komt geen geluid uit de luidsprekers.

• Selectie van audiobron is niet beschikbaar.

ALS U MAZDA CONNECT ZELF WILT UPDATEN, KAN IK U EEN ''DOWNLOADLINK'' LEVEREN VOOR DE ECHTE FIRMWARE DOWNLOAD (versie 7000C0A- EU06_12004) en de eenvoudige installatie-instructies. Stuur me AUB ALLEEN een bericht, aangezien links NIET openbaar worden geplaatst in deze thread of in forums. Wanneer u mij een bericht stuurt, vertel me dan het model, het huidige Firmware-versienummer en het land.

Image

#12 ·
Vertel me alsjeblieft hoe ik dit bestand (.kwi) kan uitpakken.
HÈ?

WAAROM vraag je naar het uitpakken van het bestand?
Heb je alles in één keer gecombineerd om te downloaden, JE MOET 1 (één) bestand per keer downloaden.

ALS je bestand een .zip is, moet je het uitpakken met Winzip of een ander programma, of het .kwi-bestand ALLEEN opnieuw downloaden, één bestand per keer.

ALLEEN .kwi op de Flash Drive.
Controleer Hashsum.

#25 ·
Hallo heren,

Wees alsjeblieft mild voor me, want dit is mijn eerste bericht hier. Ik heb vorige week een nieuwe Mazda CX-9 Signature gekocht. (Mijn zoon heeft een Mazda 3 uit 2010 & we hadden daarvoor een Protege.) Ik kwam de Mazda AIO Tweaks-pagina tegen toen ik begon met het onderzoeken van de 2019 Mazda CX-9 voordat ik hem kocht.

Het is een geweldig voertuig, maar het infotainmentsysteem heeft nodig wat mensen hier op deze site lijken te doen.

Weten jullie of dat mogelijk is met de 2019-modellen met Apple Car Play en Android Auto?

Moet ik het dashboard uit elkaar halen om dat te doen?

Ik heb nu twijfels of mijn voertuig wel gemakkelijk kan worden aangepast.

Kunnen jullie advies geven?

Ik ben in Vancouver, BC Canada en zou iemand betalen die dit kan doen zonder de auto te beschadigen. De dealer vond het vreemd dat ik het vroeg.

Bedankt voor de hulp.

#45 ·
Hoi mensen,

Wees alsjeblieft mild voor me, want dit is mijn eerste bericht hier. Ik heb vorige week een nieuwe Mazda CX-9 Signature gekocht. (Mijn zoon heeft een Mazda 3 uit 2010 & we hadden daarvoor een Protege.) Ik kwam de Mazda AIO Tweaks pagina tegen toen ik begon met het onderzoeken van de 2019 Mazda CX-9 voordat ik hem kocht.

Het is een geweldig voertuig, maar het infotainmentsysteem heeft nodig wat mensen hier op deze site lijken te doen.

Weet je of dat mogelijk is met de 2019-modellen met Apple Car Play en Android Auto?

Moet ik het dashboard uit elkaar halen om dat te doen?

Ik heb nu mijn twijfels dat mijn voertuig misschien niet gemakkelijk kan worden aangepast.

Kun je advies geven?

Ik ben in Vancouver, BC Canada en zou iemand betalen die dit zou kunnen doen zonder de auto te beschadigen. De dealer vond me raar toen ik het vroeg.

Bedankt voor de hulp.
Voor uw model kunt u hier kijken: https://www.mazda3revolution.com/threads/genuine-carplay-android-auto-is-all-here-and-now.230249/

#29 ·
Ik vraag me af.

Op dit moment hebben Mazda 3 in Noord-Amerika (Canada, VS en Mexico) de koplampen samen met de Halo geconfigureerd als DRL.

*In Europa zijn de DRL's alleen de Halo LED.

Denken jullie dat het gebruik van de update van een Europese versie deze instellingen zou veranderen, of zou het gewoon het hele systeem verstoren?

Groeten uit Mexico

#31 · (Edited)
#34 ·
Wat is er nieuw in 10018?

Ik vond 3 vreemde dingen in versie 10013:

* Automatische koplampen zijn niet echt configureerbaar. In sommige tunnels gaan de lichten niet aan en er is geen manier om dit in het menu te configureren. In de Mazda3 2017 kon je de helderheidsdrempel gemakkelijk veranderen.

* Als de vergrendelingstoets in de kofferbak wordt ingedrukt, werkt deze zelfs als de sleutels zich in het voertuig bevinden.

* Als de Mazda Radar Cruise Control (MRCC) in het geavanceerde menu wordt uitgeschakeld, om alleen de traditionele cruise control in te schakelen, wordt de configuratie niet opgeslagen.

#37 ·
Ik heb mijn auto afgelopen maandag bij de dealer gehad voor de Rocker Arm-terugroepactie. Ik vroeg hen om te controleren of er updates waren voor Mazda Connect. Mij werd verteld dat de mijne de nieuwste was met 10015, en er werd ook gezegd dat ze Connect-updates niet zomaar installeren, tenzij de klant op een probleem kan wijzen.

Weet iemand wat de 10018-update corrigeert of wijzigt?

Save
#38 ·
Ik heb mijn auto afgelopen maandag bij de dealer gehad voor de Rocker Arm-terugroepactie. Ik vroeg hen om te controleren of er updates waren voor Mazda Connect. Mij werd verteld dat de mijne de nieuwste was met 10015, en er werd ook gezegd dat ze Connect-updates niet zomaar installeren, tenzij de klant op een probleem kan wijzen.

Weet iemand wat de update 10018 corrigeert of wijzigt?
Zeg dat het probleem is dat het een verouderde versie draait :D

Hoe dan ook, het kan gewoon zijn dat de nieuwe versie nog niet is uitgebracht en er misschien geen plannen zijn om deze uit te brengen. Soms komen er intrim-firmware uit om specifieke dingen te repareren/testen voordat een releaseversie uitkomt.

#39 ·
Ik belde Mazda USA en vroeg wat de nieuwste versie van Connect is voor een Noord-Amerikaanse Mazda 3. Hij kon geen antwoord vinden. Toen verbond hij me door met het Mazda Connect-supportnummer. De medewerker zei dat hun groep niets weet over de Mazda 3 Connect uit 2019 en niet getraind is. Toen kreeg ik de gebruikelijke reactie: praat met mijn dealer.

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.