2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
Status
Not open for further replies.
341 - 360 of 938 Posts
Ik heb de nieuwste firmware bijgewerkt. Ik heb mijn 3 uit 2019 binnengebracht voor de update van de connected services. Er staat een X over de balk van connected services, ondanks dat ik de nieuwste software heb. Even ter bevestiging: dit betekent dat ze het nog steeds in mijn auto moeten activeren, toch?

De nieuwste update, NA 11012, houdt TSR nu functioneel wanneer Maps/Google/Waze actief is in CarPlay - en als ik actief zeg, bedoel ik dat de aanwijzingen zijn ingevoerd en de begeleiding actief is. Hoera!

Dus ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en ben voor deze post lid geworden van het forum. Ben nu aan het updaten terwijl mijn vrouw weg is en de kinderen afgeleid worden door Netflix

Discussion starter · #346 · (Edited)
Ik heb de nieuwste firmware bijgewerkt. Ik heb mijn 2019 3 binnengebracht voor de update van de connected services. Er staat een X over de balk van de connected services, ondanks dat ik de nieuwste software heb. Alleen om te bevestigen, betekent dit dat ze het nog steeds in mijn auto moeten inschakelen, correct?
Voor 2019's ja, uw dealer moet een MDARS-update uitvoeren voor de TCU. (Telematica Control Unit), waardoor u de juiste MyMazda APP-bediening op smartphones krijgt.
Er is een Mazda USA Dealer Campagne over deze CSP06.
QUOTE CSP06 nummer.
Er is specifieke herprogrammering van veel modules en de dealer vereist dat u uw smartphone achterlaat. (U installeert eerst de MyMazda App versie 6.0.0 op uw telefoon voordat u daarheen gaat en uw auto registreert ALS u dit nog niet hebt gedaan vóór de herprogrammering door de dealer).
Dit is de procedurevolgorde voor de update met MDARS.
BCM
LFU
TCU
Activering afstandsbediening door eigenaar Smart Phone

CMU Update
Dit is ALLEEN van toepassing op Noord-Amerikaanse BP Mazda 3's van 2019, andere landen rollen binnenkort iets soortgelijks uit.

De nieuwste update, NA 11012, houdt TSR nu functioneel wanneer kaarten/google/waze actief is in CarPlay - en als ik actief zeg, bedoel ik dat er aanwijzingen zijn ingevoerd en de begeleiding actief is. Joepie!
Hé, zie je ook nog andere verbeteringen? Momenteel op 10050, denk erover om te upgraden, heb vandaag alleen de digitale handleiding geïnstalleerd, het is best cool, de dealer had dat echter wel meteen moeten uploaden, aangezien ik de auto pas vorige week heb gekocht. :)

De nieuwste update, NA 11012, houdt TSR nu functioneel wanneer Maps/Google/Waze actief is in CarPlay - en als ik actief zeg, bedoel ik dat er aanwijzingen zijn ingevoerd en de navigatie actief is. Joepie!
Ik heb gemakkelijk geüpdatet naar NA 11012. Ik zie nog niets anders, maar alles werkt nog steeds. Wat bedoel je met houdt TSR functioneel?

De dealer is alleen geïnteresseerd in het aannemen van uw geld en zo min mogelijk doen. Dat gezegd hebbende, van 10048? Ik denk dat naar 110xx de infotainment sneller en responsiever wordt op alle schermen
Ik zit momenteel op 10050, wat bij de auto zat, het grootste probleem dat ik heb is met AA, wanneer ik de kabel loskoppel, is de navigatie weg, moet ik opnieuw zoeken wanneer ik de kabel weer aansluit, hetzelfde gebeurt wanneer de auto wordt uitgeschakeld of van ACC naar start wordt gezet.

Ik zit momenteel op 10050, wat met de auto kwam, het grootste probleem dat ik heb is met AA, wanneer ik de kabel loskoppel, is de navigatie weg, moet ik opnieuw zoeken wanneer ik de kabel weer aansluit, hetzelfde gebeurt wanneer de auto wordt uitgeschakeld of van ACC naar start wordt gezet.
Ik begrijp het niet. Hoe denk je dat het zou moeten werken? Je weet toch dat AA gewoon je telefoon spiegelt, toch?

Ik dacht dat in de nieuwe update onthouden wordt dat ik naar een bepaalde plek aan het navigeren was, zelfs als de kabel losraakt door een plotselinge ruk en zichzelf weer aansluit, net zoals de afspeellijst/muziek zichzelf hervat, zou navigatie dat ook moeten doen, toch?

Aangemeld om bedankt te zeggen voor het plaatsen van deze firmware-updates! Bespaart veel tijd en energie om de dealer zover te krijgen.

Ik heb NA01_11012 op mijn US CX-30 geïnstalleerd en ben super blij om te melden dat de verkeersbordherkenning op de HUD/Dash nu werkt tijdens het navigeren met CarPlay! Echt blij dat ik nu beide tegelijk kan gebruiken.

Voor 2019s ja, uw dealer moet een MDARS-update uitvoeren voor de TCU. (Telematica Control Unit), die u vervolgens de juiste MyMazda APP-bediening op smartphones geeft.
Dit is een Mazda USA Dealer Campagne over deze CSP06.
QUOTE CSP06-nummer.
Er is specifieke herprogrammering van veel modules en de dealer vereist dat u uw smartphone achterlaat. (U installeert eerst de MyMazda App versie 6.0.0 op uw telefoon voordat u daarheen gaat en uw auto registreert ALS u dit nog niet hebt gedaan vóór de herprogrammering van de dealer).
Dit zijn de procedurestappen voor de update met MDARS.
BCM
LFU
TCU
Activering afstandsbediening door eigenaar Smartphone

CMU-update
Dit is ALLEEN van toepassing op de Noord-Amerikaanse BP Mazda 3 van 2019, andere landen rollen binnenkort iets soortgelijks uit.
Bedankt voor de tijd die u heeft genomen om gedetailleerde informatie te verstrekken. Beantwoordde mijn vragen onmiddellijk. Ik heb morgen een afspraak om de auto te laten updaten.

Van plan om de typische routine te volgen. "De auto is op deze manier gebugged met AA (de BT/kabelbug voor audio-afspelen), u moet de firmware updaten om te zien of het dit oplost, aangezien u geen changelog heeft." Ze stellen meestal dat ze mij kosten in rekening moeten brengen en ik herinner hen eraan dat het een probleem is met de auto onder garantie, waardoor ze uiteindelijk terugkrabbelen.

Gek hoe de auto al 2 jaar uit is en ze nu pas deze functionaliteit bieden. zeker een negatief punt voor Mazda in mijn boek als je de andere softwarebug die ik net noemde erbij optelt, maar het is wat het is.

Allereerst bedankt aan @ASH8 voor het up-to-date houden van deze thread en alle moeite die hierin is gestoken. Het is een geweldige bron en heeft me enorm veel tijd bespaard met het ruziën met de serviceafdeling van de dealer over het updaten van de SW, ik heb geprobeerd ze het te laten doen....

Ik heb de EU 10049 zonder problemen in mijn Mazda3 uit 2020 geladen en het werkt geweldig, de belangrijkste bug (TSR wordt niet weergegeven tijdens Android Auto-navigatie) die ik zocht is verholpen en meer.

Ik kom uit Mexico-Stad, de mijne heeft firmwareversie 11002. Is het mogelijk om te upgraden met de nieuwste firmware van Noord-Amerika (11012) of kan dit mijn apparaat beschadigen? 😔 Ik heb het AA-probleem bij het verbinden ermee, Bluetooth media audio wordt uitgeschakeld, dus ik moet de optie in de Bluetooth-instellingen opnieuw inschakelen als ik muziek via Bluetooth wil luisteren en soms haperende audio tijdens het luisteren naar muziek via AA. Het is zo irritant, de mijne is een 2021 Maza3 HB. Het is een schande.

341 - 360 of 938 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.