2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
6,141 - 6,160 of 7,282 Posts
@Cleoz
Ik heb de halogeenkoplampen vervangen door LED met ALH op mijn M6 17 USA. Nu werken de DRL's alleen als de auto rijdt. Ik heb niets veranderd in BCM, alleen IC en FSC. Misschien is het anders op de M2 en CX-3 ...
@tirexzed
Maar had je al DRL voordat je de koplampen verving?
In mijn geval had ik geen DRL met de halogeenkoplampen

Het is normaal gedrag - maar niet alleen als je rijdt. Als je van Park naar Drive schakelt en begint te rijden, dan DRL aan totdat je weer parkeert of de handrem aantrekt
@rixm6
Lichten ze op bij een bepaalde snelheid of alleen als de auto begint te rijden?

DRL begint altijd te branden bij een snelheid van meer dan 20 km/u en dooft bij het bedienen van de handrem of het schakelen van de transmissiehendel naar Parkeren.

Het zou een wonder zijn als je in twee regels van de M2/CX3/MX5 BCMM-instellingen alle functies kunt vinden die aanwezig zijn in F-BCM & R-BCM van de andere Mazda-modellen. In werkelijkheid zijn ze er zeker, maar niemand kan ze bereiken omdat ze verborgen zijn.

De gemakkelijkste kans om het probleem op te lossen, zou zijn om een BCMM-module van M2/CX3 (geschikt) aan te schaffen met de benodigde functies die er al aanwezig zijn.

Als iemand een beter idee heeft - welkom om te discussiëren!
Wie twijfelt - bekijk de lijst met functies die aanwezig zijn in de F-BCM- en R-BCM-tabbladen van het Excel-bestand en probeer ons uit te leggen hoe ze in de twee regels van de BCMM-instellingen passen, waarvan de meeste bytes al zijn ontdekt

DRL begint altijd met verlichting bij een snelheid van meer dan 20 km/u en dooft bij het bedienen van de handrem of het schakelen van de transmissiehendel naar Parkeren.

Het zou een wonder zijn als je in twee regels van de M2/CX3/MX5 BCMM-instellingen alle functies kunt vinden die aanwezig zijn in F-BCM & R-BCM van de andere Mazda-modellen. Want in werkelijkheid zijn ze er zeker, maar niemand kan ze bereiken omdat ze verborgen zijn.
De gemakkelijkste kans om het probleem op te lossen, zou zijn om een BCMM-module van M2/CX3 (geschikt) te verwerven met de benodigde functies die er al aanwezig zijn.
Als iemand een beter idee heeft - welkom om te discussiëren!
Wie twijfelt - bekijk de lijst met functies die aanwezig zijn in de F-BCM- en R-BCM-tabbladen van het Excel-bestand en probeer ons uit te leggen hoe ze in de twee regels van de BCMM-instellingen passen, waarvan de meeste bytes al zijn ontdekt
@Nikodim
Dat is precies het probleem in deze modellen ... Ik heb de BCMM-back-ups vergeleken die in deze thread zijn gepubliceerd en er zijn geen verdere verschillen (behalve die al zijn ontdekt), behalve een bit dat ik daar zag...

Ik heb een andere BCMM in mijn bezit van een andere M2 met hetzelfde onderdeelnummer als de mijne, maar met revisie D (de mijne is C). Ik heb nog niet willen testen, aangezien de donorauto RHD is en de mijne LHD, maar ik denk dat ik geen andere keuze heb dan een gok te wagen en te kijken wat er gebeurt

Gezien het feit dat tot op heden geen LHD/RHD-bit is ontdekt in F-BCM/R-BCM, is de kans groot dat dit in BCMM hetzelfde blijft. De belangrijkste verschillen zouden kunnen zitten in regio/modellen//remlicht/mistlicht/centrale-vergrendeling/2-staps-vergrendeling/inbraaksensor/carrosserie/ADL/automatische verlichting/regensensor/DRL/bambi/auto-handmatig/halo-LED/koplampwissers/ESS/enz.
Het risico op een eventuele LHD/RHD-afhankelijkheid is minimaal.

Een aparte vraag over het BCMM-onderwerp... Weet iemand hoe de auto level module werkt zonder de sensor? Waar haalt de module de informatie vandaan om te kunnen nivelleren? Ik begrijp dat er in eerdere versies een sensor achterin was geĂŻnstalleerd... Ik heb het over de versie zonder AFS, met onderdeelnummer D23N51225 (M2/CX3)

Eigenlijk betekent het "zonder externe niveausensor", omdat de latere modellen die sensor al in de module hebben geĂŻntegreerd. Daarom moet die module correct worden geĂŻnstalleerd, zonder kanteling naar voren/achter.

HĂ© jongens!

Mijn EUDM 2017 Mazda6 heeft helaas geen MRCC, alleen de normale cruise control. Het is erg vervelend dat de reguliere CC de snelheid in stappen van 1 km/u verandert, terwijl de MRCC de snelheid in stappen van 10 km/u verandert wanneer je de knoppen langer ingedrukt houdt. Mijn vraag is: heeft iemand de snelheidsveranderingsstappen naar 10 km/u gekregen terwijl hij de knop ingedrukt hield in een auto met normale cruise control, maar zonder de andere MRCC-functies?

Ik wil graag mijn oprechte dank uitspreken aan iedereen die me heeft geholpen het automatische vergrendelingsmenu op mijn 2016 CX-5 (UK) te activeren. De excel calculator tutorial van SergSlim was de moeite waard om te bekijken en wordt aanbevolen voor iedereen die begint.

Hier zijn mijn originele en gewijzigde R_BCM-gegevens, om iemand anders te helpen:

ORIGINEEL:
;Blok 1
7B7G1G19D520006E196
7B7G1G2A501C3600892
7B7G1G3003892109C
;Blok 2
7B7G2G10038109850F1
;Blok 3
7B7G3G100C2

GEWIJZIGD:
;Blok 1
7B7G1G19DD20006E116
7B7G1G2A501C36020AA
7B7G1G3003892109C
;Blok 2
7B7G2G10038109850F1
;Blok 3
7B7G3G100C2

Om de een of andere reden blies het mijn centrale vergrendelingsmotor zekering bij het eerste gebruik, maar dat kan toeval zijn.

Zeker wel, deze waarden gaan alleen samen met de radar-inschakelwaarden van regel 720-04-17.
0000 hier kan betekenen dat radar-marktwaarden bij JP horen en alleen in het geval dat uw 720-04-17 B2>10 is.

Niemand kan je vertellen welke functie elke waarde hier precies heeft.
De verklaring is gewoon dat hetzelfde radarmodel in verschillende marktgebieden verschillende instellingen heeft in deze bytes. Daarom, als je een radar van een M6 2017 US (of van een ander marktgebied) in je M6 2017 US achteraf inbouwt, kun je beter vergelijkbare instellingen toepassen, precies zoals ze in het originele voertuig voor de Amerikaanse markt ingesteld hadden moeten worden.

Hallo, een paar jaar geleden heb ik een paar pagina's gelezen en nu kom ik terug voor advies. Ik wil de i-stop-functie permanent uitschakelen, zodat ik niet elke keer na het starten op de knop hoef te drukken. Ik had een paar links voor een Excel-tabel, maar kan deze niet vinden. Ik heb ForScan en een ELM-adapter met schakelaar. Kan iemand me helpen :) ?

Hoi, een paar jaar geleden heb ik een paar pagina's gelezen en nu kom ik terug voor advies. Ik wil de i-stop-functie permanent uitschakelen, zodat ik niet elke keer na het starten op de knop hoef te drukken. Ik had een paar links voor een Excel-tabel, maar kan deze niet vinden. Ik heb forscan en een elm-adapter met schakelaar. Kan iemand me helpen :) ?
Ik heb geen i-stop op mijn M2, maar volgens de tutorial in het Excel-bestand moet je het volgende wijzigen:

SSU - 731-01-01 B1
SSU - 731-01-02 B0
IC - 720-01-01 B2

Het Excel-bestand

Hallo!
Een vraag... Mazda 2 is alleen uitgerust met de eerste generatie FSC?
Ik ben van plan mijn auto te retrofitten met dit FSC-model
Eigenlijk zijn ze sinds 2019 begonnen met het uitrusten van M2 met FSC-2g. ook.
Bijvoorbeeld - 3MDDJ6HD60M405269 (M2/2019/Skypassion/EU/LHD/Hybrid).
Japanse voertuigen zijn eerder begonnen.
Maar voor originele M2 met FSC-2g. zijn er ook veel meer wijzigingen in de IC-module. U kunt de bovengenoemde VIN-instellingen met die van u vergelijken.

Het kan gebeuren dat alleen het invoeren van de juiste instellingen voor FSC & correcte HBC/LDWS/LAS/SCBS (met de juiste stuur-/ABS-modules) + instellingen in IC het tot leven zou wekken en zou laten draaien. Maar niemand heeft deze stappen eerder gezet

6,141 - 6,160 of 7,282 Posts