2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
6,101 - 6,120 of 7,282 Posts
In Japan veranderen tuningbedrijven van derden de maximumsnelheid van MRCC tegen een hoge prijs, dus ik kan hier niet schrijven hoe je dat moet doen.
Maar een hint.
Het wijzigen van de maximumsnelheid van MRCC is net zo moeilijk als het verwijderen van de snelheidsbegrenzer.
Ik heb het bewerkt met mazdaEdit en BitBox.

In het extreme geval, zelfs als je alleen de EU-versie van PCM-gegevens schrijft, is de maximumsnelheid van MRCC 200 km/u.

Misschien vereist deze functie een speciale ontvanger module en een andere sleutel (met meer knoppen) zoals getoond in de video? Gewoon een gok.
Ik weet het echt niet... Dus ik heb dat submenu eindelijk gedeactiveerd, maar als ik de "reset" optie gebruik, verschijnt het weer 🤣.

Aan de andere kant ben ik van plan om de achteruitrijsensoren (achter en voor) met overlay te installeren... Zal iemand een back-up (CX3 / Mazda2 2018 ++) van hun IC hebben met deze functie origineel geactiveerd?

Ik heb de draden al gemonteerd met de zoemers, sensoren, IC-knop en module... Forscan gooit geen DTC's voor de module, maar het werkt toch niet...
Enige ideeën?

Groeten!

Enkele RHD-voertuigen voor u met de gewenste functies:

DK8FW101806 - 2018
DK8FW103079 - 2018
DJ5FS603446 - 2020
DJ5FS601668 - 2019
Veel dank, Nikodim!

Als iemand anders dit wil proberen, laat ik u de schema's van een CX3 met overlay en sensoren voor en achter.

Groeten!

Attachments

Hallo iedereen!
Ik heb onlangs de deurgrepen, antennes, zoemer en de module voor de werking van het "geavanceerde keyless systeem" geïnstalleerd. Alles werkt perfect, met uitzondering van de ontgrendelingsmodus, want ongeacht de optie die ik kies, ontgrendelt het altijd alle deuren ... Ik wou dat ik alleen de bestuurdersdeur kon ontgrendelen door eenmaal op de knop te drukken ...

Heeft iemand dit systeem met succes geïnstalleerd en de ontgrendelingsmodus aan het werk gekregen?
Ik bezit een Mazda 2

Dit is mijn SSU-configuratie
;Block 1
731G1G14420C0042183
731G1G2000919357002
731G1G30020005C
;Block 2
731G2G1980400D7

Groeten!
Hallo, waar heb je de onderdelen gekocht? Ik wil ook AKE in mijn cx-3 installeren. Ik heb een website in Azië gevonden, maar de installatieafbeeldingen waren anders en ze hebben mijn vragen nooit beantwoord.

Verzonden vanaf mijn Mi MIX 2 via Tapatalk

Ik stel u nogmaals voor, de laatste keer & zal niet langer aandringen:
1. Gebruik nooit de knop "Alles schrijven" in het IC-tabblad !!! Als u dat blijft doen, zult u op een dag merken dat uw 720-03-01-regel is gewijzigd en zult u er nooit meer in slagen om deze terug te zetten naar de originele staat.
2. Gebruik in het IC-tabblad alleen de knop "Schrijven" aan het einde van elk blok (bijvoorbeeld 720-04-xx).
Sorry, ik ben nieuw in het configureren van AsBuilt-parameters.

Kunt u uitleggen waarom dit een slechte gewoonte is, met name ik drukte op "Alles schrijven" bij het vervangen van mijn instrumentenpaneel in mijn Mazda 3 BM 2016 door een SP25 GT-paneel inclusief de HUD (waarbij de AsBuilt-gegevens werden overschreven met een back-up van mijn oude IC). Ik deed dit destijds omdat ik niet wist wat ik deed. De IC werkt en er zijn geen DTC's aanwezig. Maar ik ben benieuwd naar wat 720-03-01 verwijst en waarom het een incompatibele fout veroorzaakte.

Hallo! Heeft u schema's voor mazda 3 BL (2009-2011)?
Hoi!
Ik heb alleen de schema's van een CX3 (2016-) en Mazda 3 (2014 -)... De laatste is in dit forum geplaatst

Hoi, waar heb je de onderdelen gekocht? Ik wil ook AKE in mijn cx-3 installeren. Ik heb een website in Azië gevonden, maar de installatieafbeeldingen waren anders en ze hebben mijn vragen nooit beantwoord.

Hoi rquanleon,
Ik heb de kit gekocht via deze link.

Oorspronkelijk is de kit voor Mazda 3, dus ik moest wat aanpassingen doen aan de bedrading ... De module is aan de rechterkant van de CX3 en aan de linkerkant van de Mazda 3 geïnstalleerd, dus ik moest de pinnen in de connector omdraaien. De rest was het knippen en aanpassen van de bedrading, zoals in mijn geval (Mazda 2), was veel van de bedrading die voor het systeem nodig was al aanwezig.

De enige hoofdpijn was dat ik de vrouwelijke pinnen op de bestuurdersdeur moest vervangen, omdat ze veel kleiner waren dan die in de kit zitten.

Ik heb de aansluiting op de zekeringkast die in de kit zit niet gebruikt, omdat ik de aansluiting op de originele tak heb gemaakt, waarbij ik me 100% aan het originele aansluitschema heb gehouden.

Hier zijn enkele foto's van wat de kit bevat:
282959

282960

282961

282962

282963

282964

282965

Bewerken:
Ik ben vergeten te vermelden dat de kit de beugel en schroef voor de module op Mazda CX3 / 2 modellen niet bevat.

Dit zijn de onderdeelnummers
D10A-67-B5Y (beugel)
9946-30-620 (schroef)

Hallo!
Ik heb alleen de schema's van een CX3 (2016-) en Mazda 3 (2014 -)... De laatste is in dit forum geplaatst.

Hoi rquanleon,
Ik heb de kit gekocht via deze link.

Oorspronkelijk is de kit voor Mazda 3, dus ik moest wat aanpassingen doen aan de bedrading ... De module is aan de rechterkant van de CX3 geïnstalleerd en aan de linkerkant van de Mazda 3, dus ik moest de pinnen in de connector omdraaien. De rest was het knippen en aanpassen van de bedrading, zoals in mijn geval (Mazda 2), waarbij veel van de bedrading die voor het systeem nodig was, al aanwezig was.

De enige hoofdpijn was dat ik de vrouwelijke pinnen op de bestuurdersdeur moest vervangen, omdat ze veel kleiner waren dan die in de kit zitten.

Ik heb de aansluiting op de zekeringkast die in de kit zit niet gebruikt, omdat ik de aansluiting op de originele tak heb gemaakt, waarbij ik me 100% aan het originele aansluitschema heb gehouden.

Hier zijn enkele foto's van wat de kit bevat:

Edit:
Ik vergat te vermelden dat de kit de beugel en schroef voor de module op de Mazda CX3 / 2 modellen niet bevat.

Dit zijn de onderdeelnummers
D10A-67-B5Y (beugel)
9946-30-620 (schroef)
Bedankt, dit was de website die ik vroeg en die nooit antwoordde, de module stond op een andere plek, zoals je zei.

Het ziet er lastig uit om te installeren, misschien stuur ik je een PM voor meer info. De foto's (cmu) die je eerder plaatste, lijken erop dat je Spaans kent, ik kom uit Guatemala, ik spreek ook Spaans.

Hallo mensen,
Waarom zie ik bij het openen van de cx5-pantser (motorkap) niet op het instrumentenpaneel dat deze open is, zoals de achterklep!!??, maar als ik de klep sluit, knipperen de knipperlichten twee keer.! Herken dat het gesloten is.

Verzonden vanaf mijn SM-G975F via Tapatalk

Dank u, dit was de website die ik vroeg en nooit beantwoordde, de module stond op een andere plek, zoals u zei.

Het ziet er lastig uit om het te installeren, misschien stuur ik u een PB voor meer info. De foto's (cmu) die u eerder plaatste, zien eruit alsof u Spaans spreekt, ik kom uit Guatemala, ik spreek ook Spaans.

Ik sprak met hen op Facebook chat, maar aangezien ze deze kit niet voor CX3 verkopen, hebben ze geen verdere installatie-info :(

Ik spreek Spaans, aangezien ik uit Chili kom jajaja...
Dus stuur me een PB in het Spaans, geen probleem

Hallo, ik heb je hulp nodig. Ik sluit de parktronic-eenheid aan op de M6 2017, de enige die door de eenheid wordt aangeboden, is geselecteerd Каталоги автозапчастей. Ik heb een blok knoppen aangesloten met een parkeersensorknop. Ik heb alles volgens het schema aangesloten, ik heb alleen de zoemers en de parkeersensoren zelf niet aangesloten. De IC heeft de parkeersensoren geactiveerd. Ik controleer of de knop niet oplicht wanneer deze wordt ingedrukt, er is geen overlay op de achteruitrijcamera, in cmu is het item van ultrasone sensoren verschenen. pcm_mz in forscan geeft een fout over kapotte sensoren. De vraag is, zonder sensoren werken de overlay en de knop niet?

Hoi, ik heb je hulp nodig. Ik sluit de parktronic-eenheid aan op de M6 2017, de enige die door de eenheid wordt aangeboden, is geselecteerd Каталоги автозапчастей. Ik heb een blok knoppen aangesloten met een parkeersensorknop. Ik heb alles volgens het schema aangesloten, ik heb alleen de zoemers en de parkeersensoren zelf niet aangesloten. De IC heeft de parkeersensoren geactiveerd. Ik controleer of de knop niet oplicht wanneer deze wordt ingedrukt, er is geen overlay op de achteruitrijcamera, in cmu is het item van ultrasone sensoren verschenen. pcm_mz in forscan geeft een fout over kapotte sensoren. De vraag is: zonder sensoren werken de overlay en de knop niet?
Hoi @tirexzed! Ik herinner me dat ik op het forum las dat alle sensoren aangesloten moeten zijn, anders gaat de module in de fail-safe modus.

Kunt u mij trouwens de bedradingsschema van de module naar de IC-schakelaar bezorgen? Ik hoef alleen de 3 pinnen van de schakelaar te vinden.

Groeten!

6,101 - 6,120 of 7,282 Posts