2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

Welke bandenspanning gebruik je?

17K views 17 replies 14 participants last post by  Jackbauer  
#1 ·
Ik heb een 2019 M3 AWD Sedan met de Toyo Proxes A40s. Hoewel de fabrieksspecificatie is om ze op 36 psi te laten draaien, laat ik ze op 41-42, omdat ik van een stuggere rit houd en minder kans heb om een wiel te beschadigen op een kuil. Ik heb mijn auto net naar de dealer gebracht voor de jaarlijkse olieverversing en de software-terugroepactie, en natuurlijk hebben ze de bandenspanning weer verlaagd naar 36 psi. Het verbaasde me niet, maar het is een beetje irritant. Dat gezegd hebbende, vraag ik me af met welke bandenspanning andere lezers hun banden rijden.

Wil je delen?

#4 ·
Ik rijd mijn 2019 AWD met 39–40 psi om dezelfde redenen als u, en ik ben ook meer bezorgd dat de druk te laag is dan te hoog.

Ook ik ben gefrustreerd dat mijn monteur hem tot 36 heeft verlaagd.

#5 ·
Hallo! Mijn 2020 G150 Sedan werd af fabriek geleverd met Bridgestone Blizzak (winterbanden) en Bridgestone Turanza banden (zomerbanden). De wielmaat is standaard - 215/45/18, en mijn zomerbanden zijn door de dealer gemonteerd omdat ik ze daar opsla. Hoewel er op de dorpel staat dat de druk 2,5 [bar] (36 psi) moet zijn, hebben ze ze opgepompt tot 2,7 [bar] (39 psi) op elke hoek (koude meting). Tijdens het rijden kunnen de voorbanden oplopen tot 2,9 [bar] (42 psi) en 2,8 [bar] (40 psi) op de achterbanden. Het lijkt me hoog, aangezien ik gewend ben om 2,5 [bar] te gebruiken op mijn vorige auto's, maar de dealer zei dat dit de standaardpraktijk was voor dit specifieke bandentype en -maat. De auto rijdt prima en lijkt tot nu toe niet te stug.

#10 ·