Toen ik vroeger elke dag een uur heen en terug naar mijn werk reed, op een mix van snelweg en bochtige binnenwegen, met een Subaru Impreza, merkte ik dat de buitenste schouders van de voorbanden te snel sleten bij de standaard bandenspanning (ik was obsessief over de uitlijning, dus het kwam niet door een slechte uitlijning). Laten we zeggen dat ik het meeste uit mijn dagelijkse rijtijd haalde, door mijn best te doen om mijn hersens uit mijn oor-gaten te spuiten door de auto in de bochten te gooien. Ik merkte dat ik meer levensduur uit de banden haalde door de voorbanden met 2-4 psi en de achterbanden met 1-2 psi te overvullen. Ik merkte ook dat meer dan dat me niet meer profiel opleverde, de auto nerveus maakte in een rechte lijn, en er ook voor zorgde dat de banden eerder begonnen te slippen bij het hard insturen. Natuurlijk was dit allemaal op een Subaru met Eagle GT+4 banden in de jaren 90, dus niets daarvan is misschien relevant vandaag... Over het algemeen zou ik zeggen dat je de druk moet proberen te veranderen als je dezelfde route kunt rijden, en kijken of je enig verschil kunt voelen. In ieder geval zou ik de druk niet te veel veranderen ten opzichte van de standaard, omdat het het rijgedrag van de auto vreemd en onvoorspelbaar kan laten aanvoelen. Maak je ook geen zorgen over de druk tijdens het rijden. Alle aanbevolen drukken zijn koude drukken, wat betekent dat de auto en de banden op omgevingstemperatuur zijn. Ze doen hun aanbevelingen wetende dat de druk tijdens het rijden zal toenemen.