2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

Nieuwe Mazda aftermarket wielen!

18K views 31 replies 17 participants last post by  Shawn M  
#1 ·
Het weinig bekende geheim van Mazda's aftermarket-wielen is hier te vinden:

https://mazdashop.ca/collections/wheels

Ik merkte vrijdag op dat ze twee nieuwe wielen hebben toegevoegd: M013 en M014. Je zult merken dat het ontwerp heeeel anders is dan het typische wielontwerp van Mazda. Ik merkte een ontwerpverandering voor het eerst op bij de aankomende Mazda6 die over ongeveer 6 weken zou moeten uitkomen volgens mijn dealer (ik zal een paar moeilijke beslissingen moeten nemen -- haha). Ik vond dat de nieuwe wielen voor de Mazda6 eruitzagen alsof ze op een Lincoln hoorden, maar ik denk dat dat betekent dat ze hun ontwerp van "volwassen elegantie" vastleggen.

Dus hoe dan ook, hier waren de specifieke links naar de nieuwe wielen:

M013: https://mazdashop.ca/collections/wheels/products/mazda-m013-alloy-rims-titanium-16-17

M014: https://mazdashop.ca/collections/wheels/products/mazda-m014-alloy-rims-hyper-silver-dark-18-19

Ook van belang: de M012's waren oorspronkelijk alleen verkrijgbaar in 20's; de afgelopen weken zijn er echter verschillende maten uitgekomen (ik weet zeker dat de 19's er snel aankomen). Ik heb deze op de CX-5 van mijn vrouw -- PRACHTIG wiel!

M012: https://mazdashop.ca/collections/wheels/products/mazda-m012-alloy-rims-matte-gunmetal-16-17-18-20

Veel kijkplezier allemaal

#4 ·
@Chazzy J, jij bent de meester in het leren over Mazda-wielen, en misschien ben je binnen een jaar ook de leider van de roedel voor de meeste sets mooie wielen op een Mazda!

#8 ·
Chaz,

De M012 ziet er geweldig uit. Heeft u toevallig informatie over het gewicht?
Ik heb het helaas niet. Ik heb ze nooit op een weegschaal gelegd - ze gingen direct naar de dealer en werden geĂŻnstalleerd op de CX-5 van de vrouw. Ik vermoed dat ze niet lichter zijn dan 60 lbs/stuk met banden en lucht. De velg zelf? Misschien 35 - 40 lbs? Er is echt niet veel aan het ontwerp zelf. Maar ik ben eerlijk gezegd niet zeker...

#12 ·
Ik persoonlijk vind de mazda3speed en de M008 leuk.

Verzonden vanaf mijn SAMSUNG-SM-G930A met Tapatalk
Ja, die M008s zijn prachtig. Mijn dealer heeft er al 3 sets van verkocht. Allemaal ook voor Mazda6s. Een echt mooi wiel en de afwerking is prachtig

#11 ·
Mijn portemonnee is het er niet mee eens, $320 per wiel is afzetterij.

Ik kan Enkei voor minder krijgen
Ik ben het eens met de MazdaSpeed3-wielen - die dingen zijn schandalig duur. Maar ieder z'n eigen.

De andere wielen zijn zeer redelijk geprijsd. Je moet er rekening mee houden dat deze wielen voldoen aan VIA- en JWL-specificatiecertificeringen. De kwaliteit, afwerking en vakmanschap overtreffen de meeste aftermarket-wielen ruimschoots. Aftermarket-wielen lijken altijd precies dat te zijn, "aftermarket". Dat wil niet zeggen dat ze niet mooi zijn, maar je kunt gemakkelijk zien wanneer een wiel aftermarket is, vanwege de materialen en specificaties die ze gebruiken.

Het enige wat ik kan zeggen is dat je precies krijgt waar je voor betaalt als het gaat om aftermarket-wielen, en de M0xx-klasse wielen zijn niet anders. Ze zijn duurder om een reden, maar als je je zorgen maakt over kwaliteit, is dat geen probleem. Pasvorm en afwerking lijken 100% OEM.

#16 ·
Ik vind de M013 leuk, maar de 14 ziet er voor mij veel te druk uit, nog iemand die het daarmee eens is?

En.. wat wegen deze? Ik word ziek van bedrijven die "lichtgewicht" zeggen als ze het hebben over wielen die in de 30 pond wegen en nog steeds duur zijn.
30 pond is zeker niet lichtgewicht in mijn ogen... Ik zou zeggen dat het afhangt van de grootte van het wiel en ook of het gesmeed of gegoten is... die factoren zijn belangrijk...

Verzonden vanaf mijn SAMSUNG-SM-G930A met Tapatalk

#18 ·
Ik wed dat ze gegoten zijn
Dat zijn ze zeker, voor die prijs. De OEM-wielen zijn ook gegoten. Gieten is prima, zolang het goed gebeurt en goed ontworpen is; je zult niet de beste sterkte/gewicht krijgen met gieten, dus je moet het compenseren met meer materiaal, waardoor het gewicht van het wiel toeneemt. Dit is grotendeels de reden waarom de standaard OEM-wielen zo zwaar zijn.

Je kunt dus perfect goede gegoten wielen krijgen (bewijs: OEM-wielen), maar ze zullen gewoon niet zo licht zijn, met dezelfde sterkte en duurzaamheid, als je kunt krijgen met een gesmeed wiel. Maar gesmede wielen kosten een fortuin.

#26 ·
22 lbs is gemiddeld aan de zware kant voor iets dat beweert een lichtgewicht 18" wiel te zijn. Ik woog mijn oude TSW Sochi-wielen op iets meer dan 23 lbs en ze waren 19x8 +35et, roterend gesmeed. 22 lbs is niet verschrikkelijk, maar als je op zoek bent naar een 'lichtgewicht' gegoten wiel, kun je er een paar vinden rond de 18-20 lbs voor een 18". Aan de andere kant geloof ik dat iemand de fabrieks '14-'16 sGT-wielen woog op 26 lbs en ze zijn slechts 18x7, dus in vergelijking is 22 lbs een geweldige vermindering!

#27 ·
22 lbs is gemiddeld aan de zware kant voor iets dat beweert een lichtgewicht 18" wiel te zijn. Ik woog mijn oude TSW Sochi-wielen op iets meer dan 23 lbs en ze waren 19x8 +35et, roterend gesmeed. 22 lbs is niet verschrikkelijk, maar als je op zoek bent naar een 'lichtgewicht' gegoten wiel, kun je er een paar vinden rond de 18-20 lbs voor een 18". Dan geloof ik dat iemand de fabrieks '14-'16 sGT-wielen woog op 26 lbs en ze zijn slechts 18x7, dus in vergelijking is 22 lbs een geweldige vermindering!
Ja, ik vergeleek ze met mijn fabrieks 18" wielen die bijna 27 pond wegen. Ik betaalde slechts ongeveer $ 580 voor deze Konig-wielen met verzending in de uitverkoop.. om in die lichtere gewichten te komen die je noemt, zou ik qua prijs veel hoger zijn geweest, plus ik vind het uiterlijk van deze wielen erg leuk. Het is interessant, ik kan echt een verschil voelen met de lichtere wielen.

#29 ·
Ik was een beetje verbaasd nadat ik de nieuwe velgen had gekregen en reed. Ik dacht dat ik me de verandering in het begin inbeeldde, het maakt absoluut een enorm verschil. Ik had gelezen dat lichtere wielen ook meer wegruwheid kunnen overbrengen, maar dat heb ik niet gemerkt.

#31 ·
Hartelijk dank voor het introduceren van deze site! Ik kom zelf uit het VK, dus ik vraag me af hoeveel de verzendkosten zullen zijn. Ik ben een andere thread begonnen in de andere sectie over betrouwbare onderdelen/mods verkoper, aangezien het VK er niet zoveel heeft. Ik wou dat het VK verkopers zoals deze had.