WAARSCHUWING: GEBRUIK GEEN SMARTPHONE OM FIRMWARE TE DOWNLOADEN EN TE INSTALLEREN OP EEN kleine USB FLASH DRIVE. GEBRUIK ALLEEN EEN WINDOWS 11 PC - LAPTOP.
ALERT: Houd er rekening mee dat MAZDA ALLEEN de BEDRADE AUX Hub en Twee Grote USB-kabels ondersteunt voor Carplay en/of AndroidAuto Conversies.
ORIGINELE Mazda CP/AA Wireless wordt ALLEEN verkregen door een geĂĽpdatete ''Wireless CMU'' (de interne Dash Hardware) en de geĂĽpdatete nieuwe AUX Hub te gebruiken.
MAZDA VERKOOPT of ONDERSTEUNT CP/AA WIRELESS NIET VIA een ''Carplay Dongle'' alleen via duurdere Genuine "Wireless CMU".
Deze ''Carplay Dongles'' zijn niet van Mazda en kunnen niet als een origineel Mazda-onderdeel worden beschouwd.
Ze worden verkocht via Amazon, eBay etc., ik zou voorzichtig zijn met hun levensduur (of levensduur), maar het lijkt OK.
Persoonlijk raad ik alleen de ORIGINELE CP/AA-update aan, waarvoor de 2 bedrade USB-kabels en de bijgewerkte AUX Hub of Box-installatie nodig zijn NADAT uw 74.00.324A Firmware werkt. De nieuwste en definitieve 74.00.324A Mazda Firmware werkt prima met deze draadloze Carplay- en Android-Auto-dongles, MAAR ik raad u aan alleen de instructie te gebruiken die ik bij al mijn originele Mazda Firmware lever, aangezien de andere documentatie die wordt geleverd, verouderd is met OUDE Firmware van een Google Link en instructies die erg vaag en oud zijn.
WAARSCHUWING: Velen van jullie downloaden Mazda Firmware van You-Tube of andere bronnen...
TENZIJ je WEET wat je doet NIET...!!
WAAROM: Nou, je downloadt ofwel Firmware voor het VERKEERDE land of regio of je downloadt NIET de volledige set bestanden. MOET aparte Fail-Safe.up en Reinstall.up bestanden hebben en JE MOET ze elk in de juiste volgorde installeren (het kleinste Fail-Safe-bestand is het eerste).
Alleen de late 70's Firmware is een ONE FILE Only Install.
RESULTATEN: Nou, velen downloaden of installeren ALLEEN het ene bestand en niet het andere, waardoor je een Mismatched CMU Versions Set-up hebt, wat erg moeilijk kan zijn om te corrigeren, afhankelijk van de TWEE Mismatch Versies, of, de meeste hiervan zijn NA N voor ALLEEN VS Canada.
-------------------------------
CARPLAYTM + ANDROID AUTO CONVERSIE...Waarschuwing...!
Sommigen van jullie installeren je nieuwe Aux Hub en 2 kabels VOORDAT je bent geĂĽpdatet naar 74.00.324A FIRMWARE..!
Nou, het zal nooit werken, want JE MOET eerst een werkende 70 tot 74 Firmware geĂŻnstalleerd en draaiend hebben in je auto, DAARNA installeer je je 3 nieuwe onderdelen, AUX HUB en TWEE Grote USB-kabels.
CP/AA zal nooit op een andere manier werken.
Zo ja, MOET U UW NIEUWE HARDWARE-INSTALLATIE TERUGDRAAIEN NAAR DE ORIGINELE FABRIEKSINSTELLINGEN, EN DAN ZEKER ZIJN DAT HET 'Normaal' WERKT.
Installeer vervolgens de juiste FIRMWARE voor uw auto en regio, gebruik deze dan zodat u weet dat uw Mazda MZD Connect NORMAAL WERKT, DAN SCHAKELT U DE AUTO UIT EN START U HET NIEUWE FIRMWARE-UPDATEPROCES ZOALS IK U HEB GEGEVEN....OK
ER ZIJN GEEN SNELTOETSEN ........ ok!
OPMERKING: 74.00.324A IS NU DE DEFINITIEVE FIRMWARE als een Standalone Update van MAZDA aangezien alle Mazda's die deze .up Firmware gebruiken, nu UIT PRODUCTIE zijn en niet langer worden geĂŻnstalleerd in nieuwe Mazda's die vanaf 2024 zijn gemaakt.
Mazda geeft geen updates meer uit aan dealers na 74.
ALS U momenteel een verouderde 70.00.xxx's Firmware Versie(s) gebruikt, dan raad ik u ten zeerste aan om de beste en laatst bijgewerkte versie van 74.00.324A te installeren, aangezien er tot 50 verschillende bugs en problemen zijn opgelost of opgelost tussen oude Versie(s) 70. en de nieuwste 74.
OPMERKING: ER ZIJN MENSEN DIE U KOSTEN IN REKENING BRENGEN VOOR DEZE Firmware UPDATES IN RUSLAND of OEKRAĂŹNE, eBay of Amazon, IK BRENG U NOOIT KOSTEN IN REKENING, U BETAALT NOOIT VOOR NIEUWE BESTANDEN, OOIT!
MAZDA HOME SCREEN voor .up FIRMWARE HIERBOVEN GETOOND
Deze details hieronder zijn voor Genuine Mazda Factory Installatie van Car Play + Android Auto (CP/AA) plus de huidige bijgewerkte Firmware.
Ik raad geen Tweaks aan, vraag het alsjeblieft niet.
ALS u op zoek bent naar Genuine Mazda Firmware zoals vermeld, MOET u mij hier in dit forum een PRIVÉ BERICHT sturen met uw model, welke OS-versienummers er in elk (Fail-safe en Reinstall) staan en in welk land de auto wordt gebruikt, STUUR mij ALLEEN een foto van uw OS-versie Systeemupdate-instellingen en in welk land de auto momenteel wordt bestuurd.
Nieuwe leden moeten in het forum posten om in aanmerking te komen om een bericht te sturen naar een lid, dus u moet deelnemen aan een thread.
Klik HIER om een PRIVÉ BERICHT te sturen Mij.
VRAAG ALSJEBLIEFT NIET om FIRMWARE BESTANDEN in MEERDERE MAZDA FORUMS.?
ALS U een bericht stuurt naar "ASH8" wat IK BEN, dan BEN IK DEZELFDE PERSOON !
Je krijgt niet sneller wat je wilt, maar creëert alleen maar meer werk voor mij
DE .PDF INSTALLATIE-INSTRUCTIES VOOR Nieuwe AUX Hub HARDWARE INSTALLATIE STAAN HIER... AUX HUB EN KABEL HARDWARE INSTALL .PDF's
WAARSCHUWING: LET OP, ALS U MIJ GEEN FOTO KUNT LEVEREN
VAN DE BESTAANDE FIRMWAREVERSIE VAN DE AUTO IN UW PRIVÉ BERICHT AAN MIJ OM TE VERIFIËREN, KAN IK U HET MAZDA CONNECT UPDATE BESTAND(EN) NIET UITGEVEN.
OPMERKING: MIJN ANTWOORD aan U kan tot 14 uur duren, aangezien ik in Australië ben, wees geduldig. Download geen Firmware-bestanden van andere websites, aangezien ze geen ondersteuning bieden en meestal slechts een van de drie regio's.
JA, u MOET de juiste 74.00.324A (74.00.324) Firmware EERST installeren voor uw regio en deze zo lang als u wilt in uw auto gebruiken.
REGIO'S..
voor FIRMWARE Download zijn...
4A N (ADR) is voor Australië-NZ, Azië (behalve Japan + China), Midden-Oosten, Brazilië, Chili, Pacific Oceanië.
EU N is voor Europa en het VK.
NA N is voor Noord-Amerika, VS, Canada, Mexico.
JP M is alleen voor Japan, niemand heeft kopieën, vraag het me alsjeblieft niet.
OPMERKING: NA deze 74.00.324A Firmware-installatie en bij normaal gebruik ziet u GEEN informatie over CP/AA TOT en NADAT u (monteert) de TWEE Genuine Mazda Onderdelen LAATST, dan ziet u de werkende CP/AA User Interface (UI) nadat u de nieuwste App op uw telefoon hebt geĂŻnstalleerd en de telefoon hebt aangesloten op AUX HUB met een USB-mediakabel.
Zorg ervoor dat uw 'Android Auto'-telefoon-app ook de allerlaatste update heeft.
Gebruik alleen de originele of kwaliteitsvolle telefoonkabel/kabel die bij de telefoon is geleverd tussen de telefoonpoort en de nieuwe Mazda 'AUX Hub'.
JA, u MOET de Twee Genuine Mazda Onderdelen kopen en deze dan LAATST monteren.
1 X AUX Hub Box.
1 X Nieuwe kabelset van 2.
'Start gesprek' of stuur me een bericht als je een 74.00.324A-link wilt, klik op mijn AVATAR.
Dit topic is NIET voor Tweaks of ENIGE andere manier om CP/AA te installeren (wat toch niet werkt en meestal meer $$s kost).
Zie Genuine CP/AA Kit Pic.
LET OP!!! :
U kunt DE gedownloade bestandsnaam op geen enkele manier wijzigen.
U kunt GEEN ANDERE bestanden of mappen op de USB Flash Drive hebben.
Sluit niets aan op een andere USB-poort #2.
U moet ALLEEN de juiste .up-bestand(en) op een kleine FAT32 (ongeveer 16 GB) Flash Drive hebben, het bestand KAN NIET in een .zip- of .rar-indeling staan ALLEEN in .up-bestand.
ALS u nog steeds problemen ondervindt met de CMU van de auto die geen bestanden op uw USB Flash Drive ziet wanneer u deze in de consolepoort steekt, verwijder dan de drive en voer een volledige FAT32-herformattering van uw Flash Drive uit.
Doe dit op een Windows-pc om te formatteren..
Plaats een kleine 16 GB USB-drive in de USB-poort van Windows, ga naar Start, Deze pc, RECHTSKLIK op de Flash Drive, Selecteer Formatteren.., Selecteer FAT32, Selecteer Start, klik op OK, alle bestanden op de drive worden verwijderd en de drive wordt opnieuw geformatteerd (schoongemaakt).
Kopieer/plak vervolgens ALLEEN de nieuwe Firmware-bestand(en) op de schone Flash Drive, verwijder deze van de pc en probeer het opnieuw in de USB-poort van uw auto.
DE TYPES USB FLASH DRIVES DIE U MOET GEBRUIKEN....
ALS u een MacOS-pc gebruikt om het bestand te downloaden, zal dat ook uw Flash Drive beschadigen, aangezien Macs een ''verborgen bestand'' OP UW flash drive INSTALLEREN en de CMU van de auto HET bestand niet zal zien.
MAZDA ondersteunt ALLEEN MS-Intel Windows 64bit OS en wordt door alle autofabrikanten gebruikt voor diagnostische en onderhoudsUPDATES in hun auto's.
Apple (Mac)-systemen worden niet ondersteund of gebruikt door automerken in serviceafdelingen of voor diagnostiek, punt.
ALS U NOG STEEDS PROBLEMEN HEEFT MET HET NIET ZIEN VAN UW USB FLASH DRIVE door UW MAZDA'S CMU met .up Bestanden VERANDER DAN UW FLASH DRIVE MERK of GEBRUIK EEN ANDERE FLASH DRIVE en BEGIN OPNIEUW!.
WIJZIGINGSLOG, zie het NA N-wijzigingslogboek in bericht #4 hieronder, hoewel voor Noord-Amerika alle specifieke wijzigingen ook van toepassing zijn op EU N en 4A N.
Verbeterde symptomen-oplossingen zijn afhankelijk van de huidige softwareversie van de auto.
-------------------------------------------------------------------------
DRAADLOZE carplaytm-androidauto is INBEGREPEN BIJ ORIGINELE 74.00.324A FIRMWARE voor uw regio, wat ook een normale Update-progressie is van de nu verouderde software in uw auto.
MAAR men Moet ook een nieuwe CMU kopen van een 2021 ~ Model voor OPTIONELE ORIGINELE MAZDA Wireless CP specifieke auto en CMU, aangezien NIET ALLE 2021~ Modellen standaard af fabriek worden geleverd met een Wireless CP CMU.
ORIGINELE DRAADLOZE CARPLAY WERKT NIET ALLEEN ZONDER deze 74 Firmware en een NIEUWE CMU (bedoeld voor WCP), voor zover ik weet zijn die TWEE dingen alles wat nodig is met een paar kleine kabelpoort-plug-in-wijzigingen, de Firmware is gratis en een Nieuwe WCP CMU kost ongeveer $ 800 USD VOOR HET ORIGINELE MAZDA DRAADLOZE SYSTEEM.
OPMERKING: NIET-ORIGINELE DRAADLOZE AUX HUBS ZIJN NU BESCHIKBAAR VAN ONLINE VERKOPERS SINDS MIDDEN 2022, U MOET NOG STEEDS DE KIT KOPEN MET 2 GROTE KABELS + NIEUWE AUX HUB.
3 OPTIES ZIJN OFWEL EEN ORIGINEEL BEDRAAD AUX HUB SYSTEEM NAAR UW TELEFOON; of NIET-ORIGINELE DRAADLOZE CARPLAY AUX HUB NAAR UW TELEFOON; of NIET-ORIGINELE DRAADLOZE ANDROID-AUTO AUX HUB NAAR UW TELEFOON.
WELKE SETUP HIERBOVEN U OOK KOOPT, U MOET NOG STEEDS DE REGIO CORRECTE 74.00.324A FIRMWARE INSTALLEREN VOORDAT U EEN AUX HUB KIT INSTALLEERT.
74.00.324A Firmware is nu de definitieve (laatste) beschikbare versie.
Leveranciers voor BEDRADE CP/AA Onderdelen (Niet over WCP)
VS - Wereldwijd
VS MAZMART
EU-DE
AUSTRALIĂ‹