2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
Status
Not open for further replies.
81 - 100 of 467 Posts
Hallo allemaal. Ik bezit een Mazda 3 2014, ik heb hem uit de VS geïmporteerd en de auto staat nu in Armenië. Een paar dagen geleden heb ik de retrofit kit besteld van AliExpress en nu probeer ik mijn firmware te updaten. Dus als ik alles goed begrijp, zouden het twee bestanden moeten zijn om te installeren en de nieuwste versie waar ik naar toe kan updaten is 70.00.100 NA N. En daarna kan ik zelfs updaten naar 74.00.200 NA N? En moet ik de regio veranderen als ik geen navigatie heb? Help me alsjeblieft, ik wil niets kapot maken. Bedankt bij voorbaat!!!

Correct, installeer eerst de firmware, daarna de hardware. U kunt eerst 70.00.100 installeren. Maar dan is de volgende beschikbare FW 70.00.367. Versie 74.00.200 is tot nu toe officieus niet beschikbaar.

Edit: Als uw huidige FW-versie lager was geweest dan 31.00.100, had u eerst naar die versie moeten updaten, maar u heeft al 55.00.753.

Correct, installeer eerst de firmware, daarna de hardware. Je kunt eerst 70.00.100 installeren. Maar dan is de volgende beschikbare FW 70.00.367. Versie 74.00.200 is tot nu toe officieus niet beschikbaar.

Edit: Als je huidige FW-versie lager was geweest dan 31.00.100, had je eerst naar die versie moeten updaten, maar je hebt al 55.00.753.
Heel erg bedankt !!!

Heel erg bedankt !!!
Nog een vraag alsjeblieft. Ik heb geprobeerd de update uit te voeren, maar mijn touchscreen werkte niet en ik kon het niet met de commandoknop doen, hoewel in de instructie staat dat het mogelijk is, weet u hoe??? En nog een ding, kan ik nu mijn firmware updaten met slechts één bestand of moet ik eerst de failsafe updaten??? Want in de officiële pdf staat dat ik de failsafe niet nodig heb als deze boven de 31.00 is, maar in het bestand "must read" staat dat ik het in twee stappen moet doen...

Misschien heeft u een oude PDF of hebt u het verkeerd begrepen, maar ook na FW 31 moet u twee bestanden installeren (herinstallatie + failsafe) - tot/inclusief 70.00.100.

In plaats van het touchscreen te gebruiken om 99 in te typen, draait u gewoon de commanderknop naar links (totdat 99 verschijnt) en drukt u erop ter bevestiging.

Voor maximaal/inclusief 70.00.100 moet u 2 bestanden installeren. Daarna, zoals 70.00.335 en hoger, is er slechts 1 bestand, dus u kunt geen 2 bestanden installeren voor deze .335 en + firmwareversies.

Misschien heeft u een oude PDF of hebt u het verkeerd begrepen, maar ook na FW 31 moet u twee bestanden installeren (opnieuw installeren + failsafe) - tot en met 70.00.100.
OK, bedankt voor de verduidelijking. Maar ik heb nog een vraag, dus ik moet 3 invoeren en dan "enter" en dan "clear", daarna moet ik 2 invoeren en dan "enter" en dan "clear" en "exit". Dus adviseer me hoe ik deze knoppen (enter, clear, exit) met de commandoknop kan bedienen. En ik heb niets gevonden over het typen van 99. Kan ik gewoon 99 invoeren in plaats van deze twee stappen???

OK, bedankt voor de verduidelijking. Maar ik heb nog een vraag, dus ik moet 3 invoeren en dan op "enter" drukken, dan "clear", daarna moet ik 2 invoeren en dan op "enter" drukken, dan "clear" en "exit". Dus adviseer me hoe ik deze knoppen (enter, clear, exit) met de commandoknop kan bedienen. En ik heb niets gevonden over het typen van 99. Kan ik gewoon 99 invoeren in plaats van deze twee stappen???
Al gedaan, ik heb een tutorial op YouTube gevonden, dus in principe druk je twee keer op de knop voor de enterknop en voor clear is het één rotatie naar links. Nogmaals bedankt, het is me gelukt zonder iets te breken!!! :))

280148

Voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn in Draadloze BT Carplay is zojuist gelanceerd in de VS Mazda 6.
De firmware is 74-serie en je moet ook een CP draadloze CMU hebben, wat duur is.

Ik geloof dat 74.00.xxx mettertijd de nieuwste installatie zal zijn, zelfs als je geen BT CMU hebt, en nee, de firmware is nog niet eens bij dealers beschikbaar.

Zie foto van het scherm van 74.00.200 NA N van de nieuwste 2021 Mazda 6 in de VS.
En 74.00.200 EU N is ook uit in 2021 CX-3 in Europa.
Draadloos alleen CP - niet AA?

owns 2015 Mazda 3 Touring+
Save
Ik heb de AA / CP retrofit kit geĂŻnstalleerd en het systeem werkt goed. Nu heb ik gemerkt dat de navigator op het display de satellieten niet vindt, waarom? Heeft iemand een oplossing? Ik heb geprobeerd te resetten met Music + Nav + Mute, maar het werkt nog steeds niet.

Ik heb de AA / CP retrofit kit geĂŻnstalleerd en het systeem werkt goed, nu heb ik gemerkt dat de navigator op het display de satellieten niet vindt, waarom? Heeft iemand een oplossing? Ik heb geprobeerd te resetten met Muziek + Nav + Mute, maar het werkt nog steeds niet.
Ben je er aan gedacht om de SD-kaart van de oude unit naar de nieuwe te wisselen?

Ga naar de MZD-instellingen en verander de klok handmatig naar de juiste tijd - dat is gemakkelijk te doen.

Andere oplossingen voor het satellietprobleem (niet dat deze leuk zijn):
  • Firmware-update van de MZD (welke versie is geĂŻnstalleerd?)
  • Koop een nieuwe/gebruikte CMU
  • Koop een nieuwe/gebruikte GPS-ontvanger

Andere oplossingen voor het satellietprobleem (niet dat deze leuk zijn):
  • Firmware-update van de MZD (welke versie is geĂŻnstalleerd?)
  • Koop een nieuwe/gebruikte CMU
  • Koop een nieuwe/gebruikte GPS-ontvanger
Mijn Firmware 70.00.367 EU
Wat is de GPS-code om het te kopen?

Hangt af van de auto/het model. Ik zou naar de dealer gaan en vragen naar het onderdeelnummer of het zelf controleren in de online catalogus op bijvoorbeeld www.ilcats.ru met uw VIN (op die manier krijgt u alleen uw onderdeelnummers te zien) en dan zoeken op ebay/google/demontagebedrijven/allegro.pl naar dat onderdeelnummer.

81 - 100 of 467 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.