2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
Status
Not open for further replies.
221 - 240 of 467 Posts
Hallo, misschien mis ik hier iets belangrijks...?

Ik kon vroeger firmware-updates vinden op hidrive.com/share/hsodpqja, maar ik begrijp dat die is stopgezet.

Is er een andere site beschikbaar, en zo ja, wat is het adres?
Ik heb een 2017 met 73.xx (EU) firmware en wil de nieuwste versie voor mijn auto krijgen.

TIA / Niklas

Hoi, misschien mis ik hier iets belangrijks...?

Ik kon vroeger firmware-updates vinden op hidrive.com/share/hsodpqja, maar ik begrijp dat die buiten gebruik is gesteld.
Is er een andere site beschikbaar, en zo ja, wat is het adres?
Ik heb een 2017 met 73.xx (EU) firmware en wil de nieuwste versie voor mijn auto

TIA / Niklas
Iets missen? Ja, onderzoek is wat je mist. Als je de berichten hier over de huidige firmwaresituatie had gelezen, zou je weten dat alles is verwijderd door de wettelijke eigenaren van de softwarerechten en niet langer beschikbaar is.

Welnu, ik heb wat gelezen en begrepen dat de oude hidrive-opslag verwijderd zou worden, en ik heb ook een paar (niet-functionerende) MEGA-links gevonden. Maar ik heb zeker de 'wettelijke rechten'-discussie gemist. Ik neem aan dat Mazda gewoon wil kunnen rekenen voor het werk aan de upgrade-installaties vanaf nu... Oké, bedankt voor de informatie arathol, gewaardeerd!.

Nou, ik heb wat gelezen en begrepen dat de oude hidrive-opslag verwijderd zou worden, en ik heb ook een paar (niet-werkende) MEGA-links gevonden. Maar ik heb de 'legal rights'-discussie zeker gemist.
Ik neem aan dat Mazda gewoon wil kunnen rekenen voor het werk aan de upgrade-installaties vanaf nu...
Oké, bedankt voor de informatie arathol, gewaardeerd!.
HĂ©,

misschien kloppen je details niet, ik denk dat er geen Firmware 73.... is. Controleer het nog eens op je MZD.
Ik heb je een PB (privé conversatie) gestuurd, misschien heb je geen upgrade nodig en draai je op 70....

Doei
Gruni

Vorige week heb ik mijn 2017 HB 2.5L Touring geĂĽpgraded van 59.something (kan mijn aantekeningen nu niet vinden) naar cmu150_NA_70.00.100A en vervolgens naar cmu150_NA_70.00.335C volgens de instructies die ik volgde. Ik kon niet upgraden naar cmu150_NA_70.00.367A. Ik kreeg een foutmelding toen de update probeerde te starten: "Validatie mislukt. Kan pakketcertificaat niet valideren." Ik heb de firmware van meerdere bronnen gedownload, de checksums bevestigd, verschillende USB-sticks geprobeerd en van USB-poort gewisseld. Ik raakte gefrustreerd door de fout en heb toch de kabels en de aux-box geĂŻnstalleerd en kan AA gebruiken op 335C. Ik weet niet echt wat de verschillen zijn tussen 335C en 367A, is het de moeite waard om te proberen de 367A-upgrade werkend te krijgen of moet ik het zo laten?

Raar probleem. Heeft u geprobeerd .335 opnieuw te installeren over .335 en vervolgens te updaten naar .367? Of een fabrieksreset van .335 uit te voeren via het MZD-menu (systeemtabblad).
Zoek hier naar threads over 70.00.352 en 70.00.367 - daar zouden changelogs moeten staan met de opgeloste bugs.

Zou ik u kunnen lastigvallen voor de Noord-Amerikaanse versie 70.00.367A firmware? Ik heb een nieuwe USB-hub besteld voor de carplay-retrofit en wil graag de nieuwste v70 hebben. Ik heb een oudere 2018 Mazda3 met het kleinere 7-inch scherm en wil niet de verschillende DPI die v74 met zich meebrengt.

Ik heb dringend wat EU-links nodig. Momenteel op 56.00.210 in de hoop CarPlay op mijn auto te krijgen. Dus ik gok dat ik het 70.00.100A-bestand voor E nodig heb, alsjeblieft!

Even ter info: Om CarPlay toe te voegen, heb je FW 70 nodig (bijv. 70.00.100 - of de nieuwste EU 70.00.367) EN daarnaast hardware (hub + kabels). Just in case je hoopte dat CarPlay alleen met de firmware-update zou komen.

Hallo iedereen,

Dus ik heb mijn Mazda Connect een paar weken geleden geĂĽpdatet en het draait nu met versie 70.00.367A.
Ik heb toen de USB-hub en kabel besteld bij Amazon (Jaimenalin für Carplay Android Auto USB Aux Hub NachrüStung Satz für 2 3 6 CX-3 CX-5 CX-9 TK78-66-9U0C : Amazon.de: Computer & Zubehör) en heb het gisteren ontvangen.

Ik volgde de tutorial en wanneer ik mijn iPhone aansluit, heb ik nu de optie voor Carplay. Hoewel de software prima lijkt te werken, heb ik nu geen geluid meer van mijn telefoon via Bluetooth of Carplay en ik kan het niet uitzoeken.

De Infotainment-eenheid lijkt prima te werken en ik heb wel geluid als ik naar de radio luister.

Ik vind geen losgekoppelde kabel behalve de originele, tussen de USB-hub en de Infotainment-eenheid.

Zou iemand dit probleem hebben ervaren en hier een oplossing voor hebben?

EDIT: Ik was gewoon een sukkel en vergat een kabel.. Alles werkt perfect. Hartelijk dank voor deze tutorial. :)

Proost!

Hallo,
Ik heb onlangs de firmware naar 367 geĂĽpdatet en de usb-hub geĂŻnstalleerd, android auto lijkt te werken, maar in waze/google maps bevriest de gps-locatie (bij de start van de auto) en wordt niet bijgewerkt (vast op de parkeerplaats waar ik de hub heb geĂŻnstalleerd).
Probleem lijkt alleen soms te bestaan, ik heb nog niet ontdekt wanneer. Op het moment dat dit gebeurt, lijkt ook de mazda nav vast te zitten.
Ben ik vergeten de gps-antennekabel aan te sluiten of zoiets?
Elke tip zou worden gewaardeerd

221 - 240 of 467 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.