2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

Hoe u i-stop PERMANENT in 10 seconden uitschakelt

301K views 45 replies 40 participants last post by  ajg  
#1 · (Edited by Moderator)
Oké, laat me beginnen met te zeggen waarom. Het i-stop-systeem is bedoeld om brandstof te besparen, bla bla bla, nou, mijn auto heeft vandaag 10.000 km bereikt en volgens de app in de auto heeft i-stop me 24 km bespaard! Wauw.

Dit is de slijtage van de motor van mijn auto door de constante herstarts en het geschud in de cabine en het ongemak van het moeten zitten door ozzy zomerse 36+ graden dagen zonder mijn airconditioning, zodat mijn auto een schamele theelepel brandstof kan besparen, is gewoon geen afweging die ik bereid ben te maken.

Meegeteld dat mijn auto een handgeschakelde versnellingsbak heeft, dus 50% van de tijd verpest het mijn starts omdat mijn hersenen psychologisch gezien de auto niet binnen een fractie van een seconde na het starten van de motor willen laten toeren.

Ik haat het zo erg dat het de auto voor mij begon te verpesten.

Gesproken met Mazda, ze kunnen/willen het niet uitschakelen omdat het een veiligheidsvoorziening is, lol.

Nu weet ik dat er een knop is om het handmatig uit te schakelen, maar dat werkt alleen voor die rit - het staat de volgende rit weer standaard aan, ik wilde een permanentere oplossing, dus hier is hoe.

Haal een stuk papier, vouw het op en klem de verdomde knop vast! Walah! Geen i-stop meer.

Ik weet dat het een beetje lelijk is, maar het werkt nu, elke keer als ik de auto start, piept het onmiddellijk om me te vertellen dat de i-stop uit staat. :)

Heel erg blij. En sorry voor de tirade.

Matt.

#5 ·
Ja, bedankt, ik ga misschien zoiets proberen, ik heb het eigenlijk bedacht op de parkeerplaats terwijl ik wachtte tot mijn vrouw klaar was met werken, dus ik had geen tijd om iets netjes te maken. Dat zal ik in het weekend doen.

Love the monitor hack haha

#7 ·
Ik haat het ook, ik stop en ik zeg dat dit systeem oplichting is... niets anders. Ik schakel i-stop altijd uit als ik de auto start... Ik geef geen f... voor het laten groeien van bomen op mzd... blaaah

#11 ·
Er is een oplossing om istop uit te schakelen, wetende dat de istop-knop zich vertaalt als 85 ohm, je kunt een klein circuit ontwerpen dat deze 85 ohm in het systeem introduceert gedurende slechts de eerste 5 seconden na het starten van de auto. Ik heb het gedaan, gewoon een N-FET-transistor met een klein 12v-relais en wat weerstanden en één condensator. Oh, en de 85 ohm R ;)

#13 ·
Er is een oplossing om istop uit te schakelen, wetende dat de istop-knop vertaalt als 85 ohm, je kunt een klein circuit ontwerpen dat deze 85 ohm in het systeem introduceert gedurende slechts de eerste 5 seconden na het starten van de auto. Ik heb het gedaan, gewoon een N-FET-transistor met een klein 12v-relais en wat weerstanden en één condensator. Oh, en de 85 ohm R ;)
Hoi, is er een kans op een specifieke onderdelenlijst en een schema? (Eentje gericht op dummies zal perfect zijn)

Bedankt bij voorbaat

#12 ·
jumper

je kunt ook proberen een startkabel tussen de kabelaansluitingen achter de schakelaar te plaatsen. Het idee is om de twee kabels verbonden te houden alsof de drukknop de hele tijd wordt ingedrukt.

ik weet niet hoe dit het systeem van de auto beïnvloedt, maar het is hetzelfde als een stuk karton op de drukknop klemmen, maar dan zonder het lelijke karton.

#16 ·
Bedankt Matt

Ik heb net een Mazda 3 sp25 gekocht en de istop veroorzaakte bijna een ongeluk voor mij. Ik sloeg rechtsaf en kwam bijna tot stilstand toen de lichten veranderden en de auto die op me afkwam stopte voor de lichten. Ik probeerde snel te accelereren en de computer raakte in de war of ik wilde stoppen of gaan en maakte een raar geluid en deed een paar seconden niets en versnelde toen. Ik heb de technicus gevraagd of er een zekering is om het probleem te verhelpen, maar niets.

Heel erg bedankt voor deze simpele oplossing.

Ik ben niet gestopt met lachen om je bericht.

Proost

#18 ·
#19 ·
Ok, laat me beginnen met te zeggen waarom. Het i-stop-systeem is bedoeld om brandstof te besparen, bla bla bla, nou, mijn auto heeft vandaag 10.000 km gereden en volgens de app in de auto heeft i-stop me 24 km bespaard! Wauw.

Dit versus de slijtage van de motor van mijn auto door de constante herstarts en het geschud in de cabine en het ongemak van het moeten zitten in de Australische zomer van 36+ graden zonder mijn airconditioning, zodat mijn auto een schamele theelepel brandstof kan besparen, is gewoon geen afweging die ik bereid ben te maken.

Hierbij komt dat mijn auto een handgeschakelde versnellingsbak heeft, dus 50% van de tijd verpest het mijn starts omdat mijn hersenen psychologisch gezien niet willen dat ik de auto binnen een fractie van een seconde na het starten van de motor op toeren breng.

Sprak met Mazda, ze kunnen/willen het niet uitschakelen omdat het een veiligheidsvoorziening is, lol.

Nu weet ik dat er een knop is om het handmatig uit te schakelen, maar dat werkt alleen voor die rit - het staat de volgende rit weer standaard aan, ik wilde een permanentere oplossing, dus hier is hoe.

Haal een stuk papier, vouw het op en klem de verdomde knop vast! Walah! Geen i-stop meer.

Ik weet dat het een beetje lelijk is, maar het werkt nu, elke keer als ik de auto start, piept het onmiddellijk om me te vertellen dat de i-stop uit staat. :)

Erg, erg blij. En sorry voor de tirade.

Matt.
Ik voel je pijn!
Ik heb een andere, heel eenvoudige oplossing, zet de ontdooiing van de voorruit van de auto aan en het overschrijft de iStop als een veiligheidsreden - voor het geval de ontdooiing ook aan moet staan om te kunnen zien in ijzige omstandigheden! Waalaa, klaar!
Beide ventilatieopeningen aan de voorkant werken nog steeds, dus de luchtstroom is nog steeds redelijk goed. Niet zeker van een dag van 35 graden plus, maar voor de andere 350 dagen van het jaar is het een perfecte oplossing :)

#29 ·
Ik voel je pijn!
Ik heb nog een heel eenvoudige oplossing: zet de voorruitontwaseming van de auto aan en deze overschrijft de iStop als veiligheidsreden - voor het geval de ontwaseming aan moet staan om te kunnen zien in ijzige omstandigheden! Waalaa, klaar!
Beide ventilatieopeningen aan de voorkant werken nog steeds, dus de luchtstroom is nog steeds redelijk goed. Ik weet niet zeker hoe het zit met een dag van 35 graden of meer, maar voor de andere 350 dagen van het jaar is het een perfecte oplossing :)
Een tandenstoker in plaats van gevouwen papier werkt goed. Steek een uiteinde in elke diagonale hoek en knip het af met een zijkniptang voor een nette afwerking

#21 ·
ISTOP

Als je naar de negatieve accuaansluiting kijkt, zie je een kleine extra aansluiting erop, dat is de istop, koppel die los en maak je nooit meer zorgen over istop. Als je het ooit terug wilt, sluit het dan gewoon weer aan en volg de Mazda istop resetprocedure. Of dat of ga gewoon naar Mazda en ze zullen het voor je loskoppelen.

#22 ·
Als je naar de negatieve accuaansluiting kijkt, zie je een kleine extra aansluiting erop, dat is de i-stop, koppel die los en maak je nooit meer zorgen over i-stop. Als je het ooit terug wilt, sluit het dan gewoon weer aan en volg de Mazda i-stop resetprocedure. Of ga gewoon naar Mazda en zij zullen het voor je loskoppelen.
Kunt u alstublieft een foto delen van de exacte extra aansluiting zodat iedereen goed begeleid wordt, meneer? Bedankt!

Verzonden vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

#25 ·
Om i-stop te stoppen, moet u het volgende doen:
Open de motorkap, de vergrendeling heeft een plastic afdekking, twee punten, twee gaten waar u een schroevendraaier in steekt. U ziet een schakelaar met een elektrische kabel. De functie van de schakelaar is om te openen wanneer de motorkap omhoog wordt gebracht en i-stop uit, servicemodus. Deze schakelaar moet worden vergrendeld om de i-stop-functie uit te schakelen. U kunt dit doen door de positie te demonteren of door een plastic stuk tussen de schakelaarbody en het metalen blad van de aandrijving te plaatsen. Ik gebruik al lange tijd de methode om het metalen blad te vergrendelen, het i-stop-resultaat stopte zonder motorfouten.

#28 ·
Om i-stop te stoppen, moet u het volgende doen:
Open de motorkap, de vergrendeling heeft een plastic afdekking, twee punten, twee gaten waar u een schroevendraaier in steekt. U ziet een schakelaar met een elektrische kabel. De functie van de schakelaar is om te openen wanneer de motorkap omhoog wordt gebracht en i-stop uit, servicemodus. Deze schakelaar moet worden vergrendeld om de i-stop-functie uit te schakelen. U kunt dit doen door de positie te demonteren of door een plastic stuk tussen de schakelaarbehuizing en het metalen blad van de aandrijving te plaatsen. Ik gebruik al lange tijd de methode om het metalen blad te vergrendelen, het i-stop-resultaat stopte zonder motorfouten.
Het omklappen van de motorkapschakelaar schakelt de iStop uit.....& het alarm.

Verzonden vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

#26 ·
Ik ben er 100% van overtuigd dat er een manier is om het uit te schakelen. Ik heb een showroom MX-5 (in Japan) gekocht met i-stop. De eerste maand ging het nooit aan. Ik dacht dat het systeem kapot was. Het kon me eigenlijk niet schelen, want ik wilde het niet gebruiken. Na ongeveer een maand heb ik veel elektrische werkzaamheden aan mijn auto laten uitvoeren. Achteruitrijcamera geplaatst, dashcam vast bedraad en een snelwegkaartlezer geplaatst. Ik ben er vrij zeker van dat ze de auto bij dit alles hebben teruggezet naar de fabrieksinstellingen. En vanaf de seconde dat ik hem die dag de werkplaats uitreed, begon i-stop normaal te werken. Ik ben ervan overtuigd dat Mazda in staat is om het uit te schakelen en dit doet bij sommige of alle showroomauto's, omdat ze niet willen dat dit waardeloze systeem aangaat wanneer mensen hun auto's testen.

#31 ·
Ik heb een Mazda 6 uit 2013 en besloot te laten zien hoe eenvoudig deactivering van de motorkapschakelaar is. Ik heb dit gemaakt voor een vriend wiens dochter een CX-3 heeft en deze ook wilde uitschakelen. Vanwege COVID-19-isolatie kon ik daar niet heen gaan om hem te helpen, maar ik besloot gisterenochtend een paar foto's te maken en ze met wat commentaar naar hem te sturen. Australische Mazda 6 2.2L Turbo Diesel uit 2013.

Attachments

#32 ·
Oké, laat me beginnen met te zeggen waarom. Het i-stop-systeem is bedoeld om brandstof te besparen, bla bla bla, nou, mijn auto heeft vandaag de 10.000 km bereikt en volgens de app op de auto heeft i-stop me 24 km bespaard! Wauw.

Dit versus de slijtage van de motor van mijn auto door de constante herstarts en het schudden in de cabine en het ongemak van het moeten zitten tijdens de Australische zomerse dagen van 36+ graden zonder mijn airconditioning, zodat mijn auto een schamele theelepel brandstof kan besparen, is gewoon geen afweging die ik bereid ben te maken.

Daar komt nog bij dat mijn auto een handgeschakelde versnellingsbak heeft, dus het verpest 50% van de tijd mijn starts omdat mijn hersenen psychologisch gezien niet willen dat de auto binnen een fractie van een seconde na het starten van de motor toeren maakt.

Gesproken met Mazda, ze kunnen/willen het niet uitschakelen omdat het een veiligheidsvoorziening is, lol.

Ik weet dat het een beetje lelijk is, maar het werkt nu, elke keer als ik de auto start, piept hij onmiddellijk om me te vertellen dat de i-stop uit staat. :)

Heel erg blij. En sorry voor de tirade.

Matt.
Hoi Matt2905
Eerst knikte ik heftig met mijn hoofd bij je i-stip-samenvatting. Dat alles!! Dus ik zette mijn hersenen aan het werk en dit was mijn oplossing. Ik boorde een gat van 1,5 aan weerszijden van de knop, knipte een paperclip iets langer dan nodig was, boog er een curve in, stak elk uiteinde in de gaten en maakte het vervolgens plat. Preston-klus geklaard. Proost, Bobhay
277525

#33 ·
[QUOTE = "Redtag, publicación: 2440275, miembro: 538067"]
Hoi vrienden,
Ik haat ook de I-stop en rijd in Australische zomers. Ik hoorde dat de I-stop niet werkt als de auto denkt dat de motorkap openstaat. Dus waarom niet de motorkapsensor foppen in plaats van aan de schakelaar op het dashboard te werken?
Redtag
[/CITAR]
EN IK DEED HET. MAAR HET SCHAKELT HET ALARM UIT. NIET DE CENTRALE VERGRENDELING. MAAR HET MAZDA 6 2019 MT ALARM