2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

How Scratched Are Your Piano Black Gloss Panels?

• Don't make laugh! They are in Mint Condition, I'M OCD about it!

Votes: 14 10%
  • They have some light scratches, nothing visible to the eye!

Votes: 51 37%
  • Mmm, I have some light scratches and deep scratches, I'll Survive!

Votes: 53 38%
  • Heavily Scratched, I GAVE UP AND I JUST DON'T CARE!

Votes: 14 10%
  • OMG! They are more scratched than my Beatles Vinyl disc from the 60's!

Votes: 7 5%
41 - 59 of 59 Posts
Ja, ik ben een jaar in het bezit van mijn 3 en het ziet er verschrikkelijk uit. Je zou denken dat ik een voetbalmoeder ben met destructieve kinderen, zo erg als mijn kunststoffen bekrast zijn. Maar de twist is dat het alleen de kunststoffen zelf zijn. De rest van de auto doet het prima.

Ik denk erover om de raamschakelaaromlijstingen van 2014 te kopen en de faux carbon look te rocken om van de bekraste onderdelen af te komen. Ik moet snel een hoes vinden voor mijn versnellingspook. Er is genoeg overzee, ik zou alleen op verzending moeten wachten.

Ik denk erover om de raamschakelaaromlijstingen uit 2014 te kopen en de faux carbon look te rocken om gewoon van de bekraste onderdelen af te komen. Ik moet snel een hoes vinden voor mijn shifter. Er is genoeg overzee, ik zou alleen op verzending moeten wachten.
Ik heb een 2015 met de faux carbon fiber, en ik ben er nog meer dol op nu ik zie wat er gebeurt met de 2017+ modellen en hun pianozwart. Mijn raamschakelaaromlijstingen zien er allemaal gloednieuw en perfect uit. Het is een zeer goedkope mod om je pianozwarte omlijstingen hiermee te vervangen. Helaas heb ik pianozwart rond de shifter en dat is een beetje bekrast.

Als ik wat actiever was, zou ik mijn "Sport"-knop verplaatsen en mijn pianobekleding vervangen door iets van het basismodel.

Attachments

Als ik wat actiever was, zou ik mijn "Sport"-knop verplaatsen en mijn pianolak-afwerking vervangen door iets van het basismodel.
Echt geweldig werk. En de voltooide projecten zien er GEWELDIG uit.
Nu kun je komen en de mijne doen!! :smile2:

I'm thinking about buying the 2014 window switch bezels and rocking the faux carbon look just to get rid of the scratched up parts. I need to find a cover for my shifter soon. There's plenty overseas, I'd just have to wait for shipping.
I would gladly swap you the faux carbon fibre ones from my 2014. One catch though, I only have 3, they can however be found online for about 12 bucks. Send me a PM if interested.

Ik zou je graag de imitatie carbonvezel exemplaren van mijn 2014 willen ruilen. Eén addertje onder het gras: ik heb er maar 3, maar ze zijn online te vinden voor ongeveer 12 dollar. Stuur me een PM als je geïnteresseerd bent.
Ik heb de volledige set online gevonden voor ongeveer 30 dollar, maar ik ben er nog niet aan toegekomen om ze te kopen. Dus na verzending van TX naar PA en het kopen van de ontbrekende, zou het waarschijnlijk meer kosten om dat te doen in plaats van gewoon nieuwe te kopen. Bedankt voor het aanbod!

Lichte krassen - maar lelijk

Ik kwam er al vroeg achter dat er geen manier is om het krassen van het zwarte plastic op mijn 2017 M3 te voorkomen. Misschien zou je de krassen kunnen voorkomen als je handschoenen zou dragen. Ik ben van beroep autopoetser, dus ik ben behoorlijk perfectionistisch over de auto. Het irriteert me om naar het bekraste zwarte plastic te kijken. Ik koop een zwart carbon fiber dashboard kit. De kit wordt geleverd met veel kleine stukjes voor andere gebieden, waarvan sommige de bekraste gebieden zullen bedekken. Het goede is dat als je een ontwerp hebt zoals carbon fiber, toekomstige lichte krassen niet zo opvallen als op het pianozwart. ?

Ik was net gewend aan de krassen en negeerde ze grotendeels totdat ik dit draadje en de reactie las.... NU zie ik elke keer als ik in mijn M3 stap die verdomde krassen. :laugh2:

Moet ze bedekken.....:nerd:

Zou het een slecht idee zijn om de pianozwarte items met Plasti-Dip te proberen te behandelen? Ik heb een '17 M3 Hatch en begin me te ergeren aan de schittering die het dashboard op de voorruit werpt. Heeft iemand suggesties over hoe dat aan te pakken?

[ame]https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00DEBTUKI/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1[/ame]
Net een goedkope rol gekregen voor het geval ik mijn eerste poging verprutste, het is gelukt en ziet er ook goed uit.

Hallo, ik probeerde te zoeken naar alternatieven voor de pianozwarte sierlijsten voor mijn Mazda 3 Hatch uit 2018, maar ik ben geen fan van de grijze koolstofvezel die overal te vinden is. Iemand eerder in dit draadje noemde eerder een zwarte koolstofvezel, maar ik heb het niet kunnen vinden. Mijn google-fu kan waardeloos zijn, maar zou iemand zwarte alternatieven kunnen aanbevelen/linken of bereid zijn om hun pianozwarte sierlijsten in goede staat te verkopen?

@stewball5523 @zs_3

Het lijkt erop dat sommigen van jullie mogelijk geĂŻnteresseerd zijn in de sierlijsten voor de ramen van 2014. Het is heel eenvoudig om deze sierlijsten te vervangen, je hoeft alleen maar de rubberen voering in het kleine vakje van de deur te verwijderen en een gereedschap voor het verwijderen van sierlijsten te gebruiken om ze omhoog te wrikken. Dan hoef je alleen nog maar het blok van de raamschakelaar los te maken en de nieuwe erop te slaan. Ik heb de onderdelen persoonlijk gekocht bij Genuine Factory OEM Parts & Accessories | TascaParts.com, ze kostten ongeveer $12 per stuk. Hier zijn ook de onderdeelnummers:

BHN9-68-4L6A-02 Bestuurderskant voor
BHN9-68-5L6A-02 Bestuurderskant achter
BHN9-68-4L1A-02 Passagierskant voor
BHN9-68-5L1A-02 Passagierskant achter

Ik ben er 99% zeker van dat ik de onderdeelnummers heb gemarkeerd met de plek waar ze horen, maar bevestig dit zelf.

Als iemand een handleiding nodig heeft over hoe deze te vervangen, laat het me dan weten en ik kan iets voor je doen.
Hier zijn de foto's:!
Blij dat deze thread weer opdook. Is er een schakelpaneel voor de handgeschakelde versnellingsbak dat hierbij past? De mijne zijn allemaal bekrast.

41 - 59 of 59 Posts