2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
261 - 271 of 271 Posts
We hebben de hele inlaat van het ene uiteinde naar de dpf geopend, alles eruit gehaald en alles schoongemaakt. Het zat erg verstopt, het enige dat we nog niet hebben schoongemaakt is de MAP-sensor. Ik heb nooit vermogen verloren of iets dergelijks, ondanks de regeneraties om de 20 km die na ongeveer 5 minuten uitgaan, het begon zoveel beter te lopen na het schoonmaken. De auto was voor mij van mijn broer, dus ik ben op de hoogte van de achtergrondgeschiedenis en weet dat het onderhoud goed is uitgevoerd.
Het is een 2018 1.5 CX3... we hadden een 2016-versie die een paar jaar geleden in de werkplaats kwam en dus weet ik uit de eerste hand over de problemen met de injectoren van die versie.
Ook ging mijn DPF-lampje branden nadat het regeneratieprobleem ongeveer drie weken was begonnen en ik heb het vervangen door een nieuwe. Dat veranderde iets, voor de nieuwe deed hij de regeneratie elke keer als ik de auto startte, zodra ik de garage uitreed en bleef ongeveer 20 minuten aan. Eerlijk gezegd, pas toen dit regeneratieprobleem met de mijne begon, steeg het oliepeil naar de X en werden we gedwongen het te vervangen.
Omdat we zelf de reparatiewerkplaats hebben, hebben we veel kunnen testen, als er iets mis is met een druksensor, komt het niet door vuil te zijn (ik heb er een tijdje geleden een defecte gezien op een VW, maar het gedrag was anders dan wat er met de mijne aan de hand is)...
Omdat ons diagnosesysteem hier in de werkplaats niet 100% werkt op Mazda, bid ik echt dat de dealer iets kan zien dat ik mis. Ik ben echt dol op deze auto, bezit ook een Mazda 3 uit 2008, de beste auto die ik ooit heb gehad, maar ja, de CX3 is gewoon gek in programmering in vergelijking uiteraard.

Marcy,

Misschien wil je eens kijken naar Forscan Software, die je via wifi, Bluetooth of bedraad op een laptop kunt gebruiken. Er is de Lite- of de Full Blown-versie.

De Lite geeft alle foutcodes, bepaalde serviceprocedures en is vrij goedkoop, ik heb in 2017 €4 betaald. Het is goed voor Mazda's (tot 2020) en Fords.

Ritten in de stad zijn de vloek van de 2.2d-motoren, ongeacht het onderhoud, aangezien het onderhoud filters en vloeistoffen betreft.

Hallo, ik had een vergelijkbaar probleem met mijn Mazda 3 2017 1.5 Skyactiv-d met 64000 km, regeneratie om de 20 km, dat was erg vervelend. In eerste instantie dacht de Mazda-dealer dat het probleem met de verschildruk was, Mazda verving de sensor maar na 30 km knipperde het DPF-lampje weer, dus terug naar de Mazda-dealer en na meer tests zei Mazda me dat het probleem in de injectoren zit, ze leveren te veel gas en dat zorgt ervoor dat de auto constant regenereert. Na het vervangen van de injectoren was het probleem opgelost, maar 2700 € reparatie. Maar nu is alles in orde, regeneratie is om de 280 km of meer, afhankelijk van de rit.

Hoi, ik had een vergelijkbaar probleem met mijn Mazda 3 2017 1.5 Skyactiv-d met 64000 km, regeneratie om de 20 km, dat was erg vervelend. In eerste instantie dacht de Mazda-dealer dat het het probleem met de verschildruk was, Mazda verving de sensor maar na 30 km knipperde het DPF-lampje weer, dus terug naar de Mazda-dealer en na meer tests zei Mazda me dat het probleem in de injectoren zit, ze leveren te veel gas en dat zorgt ervoor dat de auto constant regenereert. Na het vervangen van de injectoren was het probleem opgelost, maar 2700 € aan reparatie. Maar nu is alles in orde, regeneratie is om de 280 km of meer, afhankelijk van de rit.
Fred,

Ja, dat is moeilijk te verkroppen, ik had de indruk dat de 1.5d geen last had van dat probleem, want ik begreep dat het een batchprobleem was met de Denso 2.2d injectoren, maar kennelijk niet.

Hebben andere merken moderne dieselauto's (vanaf 2013) net zoveel last van defecte injectoren als Mazda?

Je zou verwachten dat iemand die de Mazda 2 1.5d koopt, hem meer voor stadsritten zou gebruiken dan voor lange afstanden, aangezien Mazda verwacht dat de M6 2.2d wordt gereden.

Maar voordat de Skyactives op de markt kwamen, kochten mensen auto's die pasten bij hun portemonnee en gezinsgrootte en werden we aangemoedigd om een diesel te kopen omdat deze minder C02 produceerde dan benzine en je 'de wereld redde'.

Dan komen ze met zijn fijnstof, benzine heeft toch zeker fijnstof en NOx. De atmosfeer bestaat toch voor 60% uit stikstof, dus het is een beetje geoxideerd, maar heeft dit invloed op de ozonlaag, nee, maar methaan wel, erger dan CO2 en waar komt methaan vandaan, de zure gassen die ze verbranden bij het boren naar olie en het winnen van steenkool.
Dus we zullen niet naar olie boren of steenkool winnen, kijk hoe lang dat duurt.

Wat zijn de meeste kleding en schoenen van mensen, het interieur van auto's, mobiele apparaten, het interieur van treinen en bussen, misschien 50% van de alledaagse voorwerpen - PLASTIC, en waar komt plastic vandaan, olie en steenkool? Dan heb je steenkool nodig om staal te produceren.

Maar automobilisten zijn de melkkoe die maar blijft komen.

Gaan we alle vliegtuigen aan de grond houden vanwege de vervuiling die ze veroorzaken? Nee, dus waarom auto's verbieden? Kijk eens hoeveel energie het kost om aluminiumerts te smelten.

Als ze de NOx vergeten, de compressieverhouding verhogen, zou de economie toenemen, waardoor er minder 'vervuilende stoffen' worden geproduceerd, Adblue toevoegen en misschien iets anders zou NOx kunnen verminderen.
Je hebt een DPF die koolstof verzamelt, dus af en toe heb je een regeneratie en wat komt er uit de uitlaat, maar meer koolstof.

Was het niet Einstein die zei: 'Materie kan niet worden gecreëerd of vernietigd', dus wat erin gaat, moet eruit komen, het is nog steeds koolstof in een andere vorm.

Een motor met een hogere compressie werkt bij een hogere temperatuur en zou een deel van deze koolstof kunnen verbranden zonder deze op te slaan. Thermische efficiëntie is evenredig met de compressieverhouding, wat overeenkomt met een hetere motor.
In het verleden zijn ontwerpers beperkt geweest door materiaaleigenschappen en smering, warmteafvoer, maar ik ben er zeker van dat sommige hiervan inmiddels zijn overwonnen om een efficiëntere motor te produceren, was het niet voor de Groene lobby die nog steeds auto's bestuurt en niet in grotten woont zonder verwarming en leeft van een plantaardig dieet dat meer methaan produceert dan iemand met een vleesdieet.

De multinationals vertellen de overheden wat ze moeten doen, niets over democratie, maar afwezige dictators.

Fred,

Ja, dat is moeilijk te verkroppen, ik had de indruk dat de 1.5d niet aan dat probleem leed, want ik begreep dat het een batchprobleem was met de Denso 2.2d injectoren, maar blijkbaar niet.

Hebben andere merken moderne dieselauto's (vanaf 2013) net zoveel last van defecte injectoren als Mazda?

Je zou verwachten dat iemand die de Mazda 2 1.5d koopt, hem meer voor stadsritten zou gebruiken dan voor lange afstanden, aangezien Mazda verwacht dat de M6 2.2d wordt gereden.

Maar voordat de Skyactives op de markt kwamen, kochten mensen auto's die pasten bij hun portemonnee en gezinsgrootte en werden we aangemoedigd om een diesel te kopen omdat deze minder C02 produceerde dan benzine en je 'de wereld redde'.

Dan komen ze met zijn fijnstof, wat benzine natuurlijk ook heeft, en NOx. De atmosfeer bestaat toch al voor 60% uit stikstof, dus die is een beetje geoxideerd, maar heeft dat invloed op de ozonlaag? Nee, maar methaan wel, erger dan CO2, en waar komt methaan vandaan, de zure gassen die ze verbranden bij het boren naar olie en het winnen van steenkool.
Dus we zullen niet naar olie boren of steenkool winnen, eens kijken hoe lang dat duurt.

Wat zijn de meeste mensen voor kleding en schoenen, interieur van auto's, mobiele apparaten, interieur van treinen en bussen, misschien 50% van de alledaagse voorwerpen - PLASTIC, en waar komt plastic vandaan, olie en steenkool? Dan heb je steenkool nodig om staal te produceren.

Maar automobilisten zijn de melkkoe die maar blijft komen.

Gaan we alle vliegtuigen aan de grond houden vanwege de vervuiling die ze veroorzaken? Nee, dus waarom auto's verbieden? Kijk eens hoeveel energie het kost om aluminiumerts te smelten.

Als ze de NOx vergeten, de compressieverhouding verhogen, zou de economie toenemen, waardoor er minder 'vervuilende stoffen' worden geproduceerd, Adblue toevoegen en misschien nog iets anders zou NOx kunnen verminderen.
Je hebt een DPF die koolstof verzamelt, dus af en toe heb je een regeneratie en wat komt er uit de uitlaat, maar meer koolstof.

Was het niet Einstein die zei: 'Materie kan niet worden gecreëerd of vernietigd', dus wat erin gaat, moet eruit komen, het is nog steeds koolstof in een andere vorm.

Een motor met een hogere compressie werkt bij een hogere temperatuur en zou een deel van deze koolstof kunnen verbranden zonder deze op te slaan. Thermische efficiëntie is evenredig met de compressieverhouding, wat overeenkomt met een hetere motor.
In het verleden zijn ontwerpers beperkt geweest door materiaaleigenschappen en smering, warmteafvoer, maar ik ben er zeker van dat sommige hiervan inmiddels zijn overwonnen om een efficiëntere motor te produceren, was het niet voor de Groene lobby die nog steeds auto's rijdt en niet in grotten woont zonder verwarming en leeft van een plantaardig dieet dat meer methaan produceert dan iemand met een vleesdieet.

De multinationals vertellen de regeringen wat ze moeten doen, niets over democratie, maar afwezige dictators.
Hoi, ik begrijp onze wereld en hoe de politici denken echt niet... We leven in vreemde tijden.

Hallo spektr, In mijn geval veroorzaakten slechte injectoren een kortere regeneratietijd. Maar mijn geval was extreem - ik had elke 20 km regeneratie. Dus, uw collega 130 km regeneratie hoeft niet veroorzaakt te worden door een slechte injector! Mijn vriendelijke suggestie is om een diagnose te laten stellen en de waarden van de injectoren te controleren. Dan zou je het beter moeten weten! Ps: Mijn regeneratie gaat ongeveer elke 100 km in de stad… snelweg hetzelfde of zelfs minder
Pozdrav iz Hrvatske Saša! 😁 Kunt u mij vertellen of u tot nu toe problemen heeft gehad na het vervangen van de injectoren? Ik overweeg te bestellen van de website die u heeft geplaatst Mag Engines. De monteur vertelt me dat er momenteel geen vervangende injectoren voor deze motor in Kroatië zijn, dus ik denk dat ik online moet bestellen of 700 euro moet betalen voor een nieuwe.

Dit forum heeft me enorm geholpen om er zeker van te zijn dat de injectoren de schuldigen waren met mijn 1.5D uit 2017.

Ik heb alle vier de injectoren vervangen na 2 jaar rijden met constante angst. Ik heb om oude injectoren gevraagd en hoop dat sommige in de toekomst van nut zullen zijn.

Het regeneratie-interval is drastisch toegenomen. Moet het verschil nog zien met meer tijd.
Image

Hoe kun je zien of ze slecht of goed zijn door ernaar te kijken? Zijn die vlekken een teken dat ze slecht zijn?
Image
Image

Mensen die injectoren hebben laten vervangen op hun Mazda-auto's, kunnen jullie me vertellen hoe de huidige situatie met de auto is? Hebben jullie problemen gehad sinds de vervanging?
Alle informatie is welkom!

Dank u! 🥳

Groeten uit Kroatië Saša! 😁 Kunt u me vertellen of u tot nu toe problemen heeft gehad na het vervangen van de injectoren? Ik overweeg te bestellen van de website die u heeft geplaatst, Mag Engines. De monteur vertelt me dat er momenteel geen vervangende injectoren voor deze motor in Kroatië zijn, dus ik denk dat ik online moet bestellen of 700 euro moet betalen voor een nieuwe.
Groeten aan u Silvija uit Kroatië :)) Heeft u misschien de injectoren vervangen en waar heeft u ze gekocht? Wat was uw ervaring?

Jongens die injectoren hebben vervangen op hun Mazda-auto's, kunnen jullie me vertellen hoe de huidige situatie met de auto is? Hebben jullie problemen gehad sinds de vervanging?
Alle informatie is welkom!

Bedankt! 🥳
Ik heb mijn injectoren vervangen op mijn m6, dezelfde motor als de m3 2.2d.
Op een rit van 250 mijl bij 70 mph behaalde ik 65 mpg met één regeneratie, daarvoor met versleten injectoren haalde ik 35-40 op dezelfde rit, dus veel verbetering.
Ik heb afgelopen weekend een rit gemaakt van ongeveer 270 mijl, voornamelijk op snelwegen met 70 mph en gemiddeld 55 mpg.
In de zomer zal het iets toenemen. Ze zijn 3 jaar geleden vervangen.
Houd de regeneratiefrequentie, olieverdunding en mpg goed in de gaten. U zult verrast zijn over de verbetering.
Ik heb Denso-injectoren goedkoper gezien dan ik heb betaald voor Mazda-injectoren, dezelfde injector als Denso ze maakt, maar je betaalt extra voor de garantie van 2 jaar en Mazda-hebzucht, maar ze zullen binnen 2 jaar niet falen.
Deze auto's houden niet van een dieet van stadsritten.

Als je de oorzaak van het probleem wilt zien, moeten de uiteinden worden schoongemaakt en moeten de sproeiergaten worden gefotografeerd met een macrolens op een DSLR op een statief, en vervolgens worden uitvergroot. Een telefooncamera is niet goed.

261 - 271 of 271 Posts