Als u merkt dat de regeneratie is begonnen (hoog verbruik, uitlaatgeluid, i-Stop motorindicator), schakel dan gewoon een of twee versnellingen terug. Wanneer het motortoerental boven de 3000 komt, is de regeneratie in minder dan 5 minuten voltooid.
Fred,Hoi, ik had een vergelijkbaar probleem met mijn Mazda 3 2017 1.5 Skyactiv-d met 64000 km, regeneratie om de 20 km, dat was erg vervelend. In eerste instantie dacht de Mazda-dealer dat het het probleem met de verschildruk was, Mazda verving de sensor maar na 30 km knipperde het DPF-lampje weer, dus terug naar de Mazda-dealer en na meer tests zei Mazda me dat het probleem in de injectoren zit, ze leveren te veel gas en dat zorgt ervoor dat de auto constant regenereert. Na het vervangen van de injectoren was het probleem opgelost, maar 2700 € aan reparatie. Maar nu is alles in orde, regeneratie is om de 280 km of meer, afhankelijk van de rit.
Hoi, ik begrijp onze wereld en hoe de politici denken echt niet... We leven in vreemde tijden.Fred,
Ja, dat is moeilijk te verkroppen, ik had de indruk dat de 1.5d niet aan dat probleem leed, want ik begreep dat het een batchprobleem was met de Denso 2.2d injectoren, maar blijkbaar niet.
Hebben andere merken moderne dieselauto's (vanaf 2013) net zoveel last van defecte injectoren als Mazda?
Je zou verwachten dat iemand die de Mazda 2 1.5d koopt, hem meer voor stadsritten zou gebruiken dan voor lange afstanden, aangezien Mazda verwacht dat de M6 2.2d wordt gereden.
Maar voordat de Skyactives op de markt kwamen, kochten mensen auto's die pasten bij hun portemonnee en gezinsgrootte en werden we aangemoedigd om een diesel te kopen omdat deze minder C02 produceerde dan benzine en je 'de wereld redde'.
Dan komen ze met zijn fijnstof, wat benzine natuurlijk ook heeft, en NOx. De atmosfeer bestaat toch al voor 60% uit stikstof, dus die is een beetje geoxideerd, maar heeft dat invloed op de ozonlaag? Nee, maar methaan wel, erger dan CO2, en waar komt methaan vandaan, de zure gassen die ze verbranden bij het boren naar olie en het winnen van steenkool.
Dus we zullen niet naar olie boren of steenkool winnen, eens kijken hoe lang dat duurt.
Wat zijn de meeste mensen voor kleding en schoenen, interieur van auto's, mobiele apparaten, interieur van treinen en bussen, misschien 50% van de alledaagse voorwerpen - PLASTIC, en waar komt plastic vandaan, olie en steenkool? Dan heb je steenkool nodig om staal te produceren.
Maar automobilisten zijn de melkkoe die maar blijft komen.
Gaan we alle vliegtuigen aan de grond houden vanwege de vervuiling die ze veroorzaken? Nee, dus waarom auto's verbieden? Kijk eens hoeveel energie het kost om aluminiumerts te smelten.
Als ze de NOx vergeten, de compressieverhouding verhogen, zou de economie toenemen, waardoor er minder 'vervuilende stoffen' worden geproduceerd, Adblue toevoegen en misschien nog iets anders zou NOx kunnen verminderen.
Je hebt een DPF die koolstof verzamelt, dus af en toe heb je een regeneratie en wat komt er uit de uitlaat, maar meer koolstof.
Was het niet Einstein die zei: 'Materie kan niet worden gecreëerd of vernietigd', dus wat erin gaat, moet eruit komen, het is nog steeds koolstof in een andere vorm.
Een motor met een hogere compressie werkt bij een hogere temperatuur en zou een deel van deze koolstof kunnen verbranden zonder deze op te slaan. Thermische efficiëntie is evenredig met de compressieverhouding, wat overeenkomt met een hetere motor.
In het verleden zijn ontwerpers beperkt geweest door materiaaleigenschappen en smering, warmteafvoer, maar ik ben er zeker van dat sommige hiervan inmiddels zijn overwonnen om een efficiëntere motor te produceren, was het niet voor de Groene lobby die nog steeds auto's rijdt en niet in grotten woont zonder verwarming en leeft van een plantaardig dieet dat meer methaan produceert dan iemand met een vleesdieet.
De multinationals vertellen de regeringen wat ze moeten doen, niets over democratie, maar afwezige dictators.
Pozdrav iz Hrvatske Saša! 😁 Kunt u mij vertellen of u tot nu toe problemen heeft gehad na het vervangen van de injectoren? Ik overweeg te bestellen van de website die u heeft geplaatst Mag Engines. De monteur vertelt me dat er momenteel geen vervangende injectoren voor deze motor in Kroatië zijn, dus ik denk dat ik online moet bestellen of 700 euro moet betalen voor een nieuwe.Hallo spektr, In mijn geval veroorzaakten slechte injectoren een kortere regeneratietijd. Maar mijn geval was extreem - ik had elke 20 km regeneratie. Dus, uw collega 130 km regeneratie hoeft niet veroorzaakt te worden door een slechte injector! Mijn vriendelijke suggestie is om een diagnose te laten stellen en de waarden van de injectoren te controleren. Dan zou je het beter moeten weten! Ps: Mijn regeneratie gaat ongeveer elke 100 km in de stad… snelweg hetzelfde of zelfs minder
Groeten aan u Silvija uit KroatiëGroeten uit Kroatië Saša! 😁 Kunt u me vertellen of u tot nu toe problemen heeft gehad na het vervangen van de injectoren? Ik overweeg te bestellen van de website die u heeft geplaatst, Mag Engines. De monteur vertelt me dat er momenteel geen vervangende injectoren voor deze motor in Kroatië zijn, dus ik denk dat ik online moet bestellen of 700 euro moet betalen voor een nieuwe.
Ik heb mijn injectoren vervangen op mijn m6, dezelfde motor als de m3 2.2d.Jongens die injectoren hebben vervangen op hun Mazda-auto's, kunnen jullie me vertellen hoe de huidige situatie met de auto is? Hebben jullie problemen gehad sinds de vervanging?
Alle informatie is welkom!
Bedankt! 🥳