2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
41 - 49 of 49 Posts
Ik had het probleem van de OP, samen met mijn alarm dat afging toen het op slot zat. De binnenverlichting ging aan en de deur-open-indicator knipperde tijdens het rijden.
Hier is wat het probleem voor mij heeft opgelost.
Eenvoudige reparatie. Gewoon basisgereedschap en een paar uur.

Deze gebruiken een veegarm, een beetje zoals een brandstofniveausensor in een brandstoftank, om te vertellen of de deur open of dicht is.
Na verloop van tijd kunnen deze armen een beetje slijten of hard genoeg worden geschud om de arm te buigen, waardoor goed contact moeilijk wordt.
De deuren gebruiken: circuit niet geaard = deur open
circuit geaard = deur gesloten

- Verwijder het deurpaneel
- Alles loskoppelen
- Deurplaat losschroeven en laten hangen, niet nodig om te verwijderen
- Verwijder de plaat
- Draai de 3 schroeven voor de vergrendelingsassemblage los
- Bedieningsstangen voor handvat en sleutel losdraaien
- Unit eruit trekken
- Schroeven verwijderen en unit openen (het is niet gelijmd)
- Verwijder de arm en buig de borstels iets naar buiten
- Opnieuw monteren

Ik hoop dat dit iemand helpt
Ik had het probleem van de OP, samen met mijn alarm dat afging toen het op slot zat. De binnenverlichting ging aan en de deur-open-indicator knipperde tijdens het rijden.

Deze gebruiken een veegarm, een beetje zoals een brandstofniveausensor in een brandstoftank, om te vertellen of de deur open of dicht is.
Na verloop van tijd kunnen deze armen een beetje slijten of hard genoeg worden geschud om de arm te buigen, waardoor goed contact moeilijk wordt.

- Alles loskoppelen
- Deurplaat losschroeven en laten hangen, niet nodig om te verwijderen
- Verwijder de plaat
- Bedieningsstangen voor handvat en sleutel losdraaien
- Unit eruit trekken
- Schroeven verwijderen en unit openen (het is niet gelijmd)
- Opnieuw monteren

Hey man, toen ik de reparatie aan de unit probeerde uit te voeren, kwam deze kleine ronde veer los en ik kan niet achterhalen hoe hij er weer in moet... enig idee? Bedankt bij voorbaat... misschien een FaceTime of een telefoontje. Ik zou het zeer op prijs stellen.
Image

Image

Hey mensen, ik heb een probleem met mijn Mazda3 hatchback uit 2010.

Tijdens het rijden gaat af en toe het lampje "deur open" willekeurig aan en uit en volgens het display is de defecte deur de voorste passagiersdeur.

Mijn vraag is waar in de deur het probleem kan liggen? Er zit geen knop op de deur die in contact komt met de carrosserie, dus ik vermoed dat de sensor deel uitmaakt van de hele slotconstructie. Het gebeurt zo willekeurig dat ik het centrale interieurlicht permanent uit moet laten staan, omdat het al eens midden in de nacht is aangegaan omdat de auto plotseling dacht dat de deur openstond.

Wat denken jullie? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd, want het valt niet meer onder de garantie, dus ik zal alle onderdelen zelf moeten kopen/installeren.
Haal de deurpanelen eraf en controleer de aarddraad die verbonden is met de deursloten.

Houd er rekening mee dat de plating op de contacten waarschijnlijk nikkel of zink is en een corrosieremmer. Als dat versleten is, moet u ze opnieuw coaten met elektrolyse of een nieuwe sluitassemblage kopen. Anders keert het probleem waarschijnlijk na korte tijd terug. Ik ben er bekend mee omdat hetzelfde probleem zich voordoet bij RX-7 raamschakelaars.

Iets om in gedachten te houden, is dat de plating op de contacten waarschijnlijk nikkel of zink is en een corrosieremmer. Als dat versleten is, moet je ofwel elektrolyse gebruiken om ze opnieuw te coaten of een nieuwe sluitassemblage kopen. Anders keert het probleem waarschijnlijk na korte tijd terug. Ik ben ermee bekend omdat hetzelfde probleem zich voordoet bij RX-7 raamschakelaars.
Ik heb een nieuwe sluitassemblage gekocht na een mislukte poging om de huidige te openen, het probleem duurt nog steeds voort

Ik had het probleem van de OP, samen met mijn alarm dat afging toen het op slot zat. De binnenverlichting ging aan en de 'deur open'-indicator knipperde tijdens het rijden.

Deze gebruiken een veegarm, een beetje zoals een brandstofniveausensor in een brandstoftank, om te bepalen of de deur open of dicht is.

- Alles losgekoppeld
- Deurplaat losgeschroefd en laten hangen, niet nodig om te verwijderen
- Plaat verwijderen
- Bedieningsstangen voor handvat en sleutel losmaken
- Haal de unit eruit
- Verwijder schroeven en open de unit (het is niet aan elkaar gelijmd)
- Monteer opnieuw

Weet je aan welke draad de arm op die stekker zou worden aangesloten?

Oké, dus ik worstel met mijn problemen. De deursensorslamp brandt altijd op het dashboard. Handmatig de voordeur vergrendelen springt gewoon terug naar ontgrendelen. Ontgrendelen met de sleutelhanger werkt, maar vergrendelen niet. Heb het deurslotmechanisme aan de bestuurderskant vervangen, hetzelfde met de achterkant van de passagierskant en de achterklep. Probleem is er nog steeds. Zal morgen de andere twee deursloten vervangen (ik heb een beschadigde donorauto gekocht voor veel dingen, aangezien ik vier van deze Mazda 3's heb die ik probeer te repareren). Als ik het probleem nog steeds heb, waar ga ik dan achteraan?

Hé man, toen ik de reparatie aan het apparaat probeerde uit te voeren, kwam deze kleine ronde veer los en ik kan niet achterhalen hoe hij er weer in moet... enig idee? Bedankt op voorhand... misschien een FaceTime of een telefoontje. Ik zou het zeer op prijs stellen. View attachment 291418 View attachment 291419
Hallo mensen, ook hier hetzelfde probleem (veer kwam omhoog en kan hem niet meer in elkaar zetten). Enige hints?

41 - 49 of 49 Posts