2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
21 - 40 of 49 Posts
*update* Ik heb de slotassemblage besteld en geïnstalleerd en dat heeft het probleem niet opgelost. Vandaag naar de dealer gebracht en ze zeiden dat het een slechte body control module (BCM) is. Offerte van $900 voor diagnose, onderdeel, arbeid en programmering. =(
Hallo Jctek, Jouw probleem klinkt identiek aan het mijne (ik heb een 2010 model 6). Ik ben benieuwd of het vervangen van de BCM het probleem heeft opgelost. Ai, ik heb een Mazda gekocht, want iedereen vertelde me dat ze zelden problemen hebben. Hmm, ik denk dat ik toch maar weer een Ford had moeten nemen... Proost Drew

Hoi Jctek,
Uw probleem klinkt identiek aan het mijne (ik heb een model 6 uit 2010). Ik ben benieuwd of het vervangen van de BCM het probleem heeft opgelost.

Oei, ik heb een Mazda gekocht, want iedereen vertelde me dat ze zelden problemen hebben. Hmm, ik denk dat ik een andere Ford had moeten nemen..

Groeten
Drew
Uw Mazda 6 uit 2010 is meer Ford dan u zich realiseert. Kijk onder de motorkap, wat zeggen uw bougies? Fomoco, wat zeggen uw motorsteunen? Fomoco, veel Mazda's waren tot voor kort Ford-producten. BCM of kortsluiting in de bedrading is hier het ergste scenario. Het kan zo simpel zijn als een vastzittende sensor, ze hebben een klein lipje dat vastklikt en de auto vertelt dat de deur dicht of open is. Controleer de binnenkant van de vergrendeling op elke deur, u zou ze moeten zien en op elk ervan drukken en als er een vastzit, is dat uw probleem, en Mazda's zijn eigenlijk erg goede auto's. Ik heb er veel gehad in de familie en persoonlijk en ze zijn allemaal redelijk goed geweest.

Hé jongens, ik heb een probleem met mijn Mazda3 hatchback uit 2010. Tijdens het rijden gaat af en toe het lampje "deur open" willekeurig aan en uit en volgens het display is de defecte deur de voorportier aan de passagierskant. Mijn vraag is waar in de deur kan het probleem liggen? Er zit geen knop op de deur die in contact komt met de carrosserie, dus ik gok dat de sensor onderdeel is van de hele slotassemblage. Het gebeurt zo willekeurig dat ik de centrale binnenverlichting permanent uit moet laten, omdat deze al eens midden in de nacht is aangegaan omdat de auto plotseling dacht dat de deur openstond. Wat denken jullie? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd, want het valt niet meer onder de garantie, dus ik zal alle onderdelen zelf moeten kopen/installeren.
Hoi, hoewel uw vraag al een paar jaar geleden was, dacht ik dat ik toch moest reageren, want ik had onlangs hetzelfde probleem. Ik vond een oplossing op YouTube die suggereert om smeermiddel op al uw deurscharnieren en deursloten te spuiten. Ik heb WD40 gebruikt en het lijkt het probleem te hebben gestopt. Ik hoop dat dit helpt.

Ik heb al jaren precies hetzelfde probleem als OP, zelfs tot aan het probleem dat veel erger is bij warmer weer. Een flinke dosis WD40 in de deurscharnieren/sloten heeft het inderdaad opgelost.

Ik heb een Mazda3 uit 2014. Mijn interieurverlichting gaat niet aan als ik de deuren open. Is er een knop om de sensor aan/uit te zetten of kan dit een bedradingsprobleem zijn?

[Opgelost] Ik weet dat dit een oud draadje is, maar ik had hetzelfde probleem en het trok de batterij leeg (zelfs met het interieurlicht uitgeschakeld). Alle probleemoplossing van het batterijprobleem wees op het probleem met de deursensor.

Ik heb WD-40 geprobeerd, maar het loste het probleem niet op. Uiteindelijk heb ik de deurpanelen aan de bestuurders- en passagierskant verwijderd (3 schroeven - 2 onder de handgreepafdekking en 1 achter de deursluiting. De rest zijn de plastic pop-in-types en ik moest de meeste ervan vervangen).

De sensoren, die deel uitmaken van het deurslot/vergrendelingsmechanisme, hebben een kabelboom met 2 pinnen. Er zitten tenminste 2 pinnen op de mijne, die handmatige sloten heeft. Ik heb de pinnen en de kabelboom besproeid met diëlektrische reinigerspray (CRC 5103 Quick Dry Electronic Cleaner), ze opnieuw aangesloten en ervoor gezorgd dat ze goed vastzaten. Dat lijkt de truc te hebben gedaan. Geen deuren meer die dichtslaan en hopelijk lost het ook het probleem van het leeglopen van de batterij op.

Ik had het probleem van de OP, samen met mijn alarm dat afging toen het op slot zat. De binnenverlichting ging aan en de deur-open-indicator knipperde tijdens het rijden. Dit is wat het probleem voor mij heeft opgelost. Eenvoudige reparatie. Gewoon basisgereedschap en een paar uur.

Deze gebruiken een veegarm, een beetje zoals een brandstofniveausensor in een brandstoftank, om te bepalen of de deur open of dicht is.
Na verloop van tijd kunnen deze armen een beetje slijten of hard genoeg worden geschud om de arm te buigen, waardoor goed contact moeilijk wordt.
De deuren gebruiken: circuit niet geaard = deur open
circuit geaard = deur gesloten

- Verwijder het deurpaneel
- Alles loskoppelen
- Deurplaat losschroeven en laten hangen, niet nodig om te verwijderen
- Plaat verwijderen
- Draai de 3 schroeven voor de vergrendelingsconstructie los
- Bedieningsstangen voor handvat en sleutel losdraaien
- Unit eruit trekken
- Schroeven verwijderen en unit openen (het is niet aan elkaar gelijmd)
- De arm verwijderen en de borstels iets naar buiten buigen
- Opnieuw monteren

Ik hoop dat dit iemand helpt

Attachments

Ik had het probleem van de OP, samen met mijn alarm dat afging als hij op slot zat. De binnenverlichting ging aan en de portier-open-indicator knipperde tijdens het rijden.
Hier is wat het probleem voor mij heeft opgelost.
Eenvoudige reparatie. Gewoon basisgereedschap en een paar uur.

Deze gebruiken een veegarm, een beetje zoals een brandstofniveausensor in een brandstoftank, om te vertellen of de deur open of dicht is.
Na verloop van tijd kunnen deze armen een beetje slijten of hard genoeg worden geschud om de arm te buigen, waardoor goed contact moeilijk wordt.

-Verwijder het deurpaneel
-Alles loskoppelen
-Deurplaat losschroeven en laten hangen, niet nodig om te verwijderen
-Plaat verwijderen
-De 3 schroeven voor de vergrendelingsconstructie losdraaien
-Aandrijfstangen voor handgreep en sleutel losdraaien
-Unit eruit trekken
-Schroeven verwijderen en unit openen (hij is niet gelijmd)
-De arm verwijderen en de borstels iets naar buiten buigen
-Opnieuw monteren

Hoe houdt uw reparatie stand? Ik heb de auto pas in september gekregen en mijn BCM denkt soms dat mijn deuren openstaan als ik hard door de bocht ga, vaker aan de bestuurderskant, maar soms gaat de passagierskant ook aan en gaat mijn alarm soms ook vanzelf af. Ik ben speakers aan het vervangen aan de voorkant, dus ik zal deze misschien tegelijkertijd aanpakken.

Hoe houdt uw reparatie stand? Ik heb de auto pas in september en mijn BCM denkt soms dat mijn deuren openstaan als ik hard de bocht om ga, vaker aan de bestuurderskant, maar soms gaat de passagierskant aan en gaat mijn alarm soms ook uit zichzelf af. Ik vervang de speakers voorin, dus misschien pak ik deze tegelijkertijd aan.
Reparatie werkt nog steeds zonder problemen. Geen deur open, geen alarm dat afgaat en geen batterij die leegloopt.

Wees gewoon voorzichtig bij het openen van de unit en dan zou je geen probleem moeten hebben.

Ik had het probleem van de OP samen met mijn alarm dat afging als het op slot zat. De interieurverlichting ging aan en de deur-open-indicator knipperde tijdens het rijden.
Hier is wat het probleem voor mij heeft opgelost.
Eenvoudige reparatie. Gewoon basisgereedschap en een paar uur.

Deze gebruiken een veegarm, een beetje zoals een brandstofniveausensor in een brandstoftank, om te vertellen of de deur open of dicht is.

-Verwijder het deurpaneel
-Alles loskoppelen
-Deurplaat losschroeven en laten hangen, niet nodig om te verwijderen
-Plaat verwijderen
-De 3 schroeven voor de vergrendelingsassemblage losmaken
-Aandrijfstangen voor handgreep en sleutel losmaken
-Eenheid eruit trekken
-Schroeven verwijderen en eenheid openen (Het is niet aan elkaar gelijmd)
-De arm verwijderen en de borstels iets naar buiten buigen
-Opnieuw monteren

Bedankt voor de gedetailleerde gids.
Was het voor de reparatie altijd dezelfde deur die het "deur open" signaal gaf of gebeurde het bij verschillende deuren? Ik heb een vergelijkbaar probleem, maar het gebeurt bij verschillende deuren. Minstens 3. Ik probeer te begrijpen of de reparatie relevant zou kunnen zijn.

Bedankt voor de gedetailleerde gids.
Was het vóór de reparatie altijd dezelfde deur die het "deur open" signaal gaf of gebeurde het bij verschillende deuren? Ik heb een vergelijkbaar probleem, maar het gebeurt bij verschillende deuren. Minstens 3. Ik probeer te begrijpen of de reparatie relevant zou kunnen zijn.
Elke deur heeft er een van. Het zou heel goed bij alle 3 deuren kunnen gebeuren. Meestal is het de bestuurdersdeur vanwege hoe vaak deze wordt gebruikt.
Wat ik zou aanraden, is om de reparatie op de bestuurdersdeur te proberen en deze dan een paar dagen te controleren om te zien of die deur niet langer open staat. Zo ja, dan zou ik het op de andere deuren herhalen. Als het nog steeds wordt weergegeven als een van de deuren die open staan, heeft u waarschijnlijk een ander probleem.

Hallo, ik deel hier even mijn ervaring en het was fijn om die van jullie ook te lezen! Bedankt, het heeft enorm geholpen.

Ik heb dit probleem ook al anderhalf jaar. Het trok mijn batterij leeg, dus ik moest hem vervangen en de zekering Room 15A verwijderen en de eerste 2-3 weken stopte het lampje met branden. Hmm. Maar toen verscheen het soms als ik versnelde of stopte of beide, wat dan ook, het bleef na een paar dagen continu branden. Waarschijnlijk een losse draad ergens...

Ik opende alle portierinterieurs, grendels/actuatoren, 1 voor 1, waarschijnlijk voor niets, want als ik op de ontgrendel-/vergrendelknop op zowel de bestuurders- als de passagiersdeur klik, werken alle grendels prima. Ze ontgrendelen en ze vergrendelen! Kan een grendel werken maar kortsluiting hebben?
Daarom werkt op de afstandsbediening de ontgrendelknop wel, maar NIET de vergrendelknop. <- wacht, waaaat? Ja.

Hoe dan ook, als ik de sleutel in het contact liet zitten, piepte het als ik een deur opende en stopte het met piepen als de deur gesloten was. Dus het lampje brandde hoe dan ook, maar de computer begreep dat de deuren goed functioneerden, wat me naar een wat-de-hel-moment bracht lol. Dus ik ging naar de monteur, ze omzeilden alle 4 de deuren en het dashboardlampje bleef branden, wat het elektrische probleem bevestigt en niet een portiergrendel (voor mij).

Ze zeiden dat de BCM defect was (wat niet apart te koop is omdat het in de PJB (Passenger Junction Box) is gesoldeerd). Dus ik vond er een op een sloop voor 100 dollar, verving hem en het verdomde lampje bleef branden! Toen probeerde ik een andere PJB en hetzelfde. Waren de drie BCM/PJB's defect? Ik denk het niet... dus besloot ik elke J-serie connector van de PJB los te koppelen en te kijken of het lampje uitging en raad eens... het lampje ging uit toen ik de J-04 connector loskoppelde! Nu hoef ik alleen nog maar te begrijpen hoe ik kan controleren welke draad geaard is of een open circuit heeft of ik weet niet hoe ik het moet noemen, of hoe ik het moet meten, want ik weet niet waar deze J-04 connector vandaan komt of naartoe gaat lol. Misschien gaat hij naar de beroemde BCM en dan oké, de drie BCM's waren defect, dus nu zit ik op de J-04 connector!

Nogmaals bedankt MinimumJargon voor de gids. Sinds ik deze thread heb gevonden, heb ik zowel de linker- als de rechtervoorkant vergrendelingseenheden vervangen. Heb nu een paar zeldzame problemen met de achterste rechter eenheid, maar ben voorlopig niet van plan om deze te vervangen.

De symptomen die ik ervoer: De auto denkt dat de deur open is, terwijl dat niet zo is. De deur kon niet elektronisch worden vergrendeld, terwijl de sleutel prima werkte. Ik vermoed dat dit afzonderlijke problemen zijn (slotmotor versus sensorwisser), maar de symptomen traden hoogstwaarschijnlijk op als de auto warm was (in de zomer in de zon geparkeerd) in plaats van koel.

In eerste instantie heb ik een van de units eruit gehaald en geprobeerd deze te "repareren". Mijn unit was gelijmd, dus het was een hele klus om hem uit elkaar te halen. Het schoonmaken en buigen van de ruitenwissers verbeterde de werking, maar loste de problemen niet volledig op. Ik heb nieuwe sloteenheden (150$+ per stuk) gekregen en de wissel uitgevoerd.

Enkele extra tips:

Als u de plaat opent/verwijdert, draai dan de onderste moer voor de raillas niet los. Het zal erg moeilijk zijn om hem terug te plaatsen. Sluit ook het raam niet helemaal om de onderdelen te ontlasten, laat een kleine opening over. Ik heb alle schroeven rond de omtrek van de plaat verwijderd, behalve de twee die zich dicht bij de deurscharnieren bevinden.

Gebruik een "handmatige slagschroevendraaier" om de 3 schroeven voor de vergrendeling te openen.

Het slot is via een mechanische arm verbonden met het deursleutelgat. Wat ik heb gedaan om het los te maken, was met mijn vinger op een plastic onderdeel drukken door een klein gaatje in de zijkant van de deur. Het gat heeft een plastic "dop" die het normaal gesproken bedekt. Het gat bevindt zich boven de 3 schroeven waarmee het slot aan de deur is bevestigd. Druk met uw vinger op de plastic clip die twee metalen armen bij elkaar houdt. Druk op de grotere kant van de clip (meer hefboomwerking). Verwijder het slot met de korte arm en breng de arm vervolgens over naar een nieuw slot voordat u het weer monteert.

Het slot is via een andere mechanische arm verbonden met de deurgreep, maar deze heeft geen plastic clip. De stang van de hendel gaat gewoon in een gat op de unit. Het is gemakkelijk om uit elkaar te halen of in elkaar te zetten.

De nieuwe sloteenheden hebben mijn problemen opgelost en alles werkt nu al enige tijd correct.

Ik heb ook de volgende videogidsen gebruikt die u nuttig kunt vinden als u dit zelf wilt proberen:

Hallo allemaal

Eerste bericht hier, heb dit opgegraven terwijl ik probeerde het antwoord op hetzelfde probleem te vinden (deur van de bestuurder zegt open, binnenverlichting gaat aan - momenteel uitgeschakeld om de batterij te sparen, alarm gaat af, etc.).

Ik heb het bovenstaande helemaal doorlopen tot aan het verwijderen van de 3 schroeven uit de actuator, en probeerde de hendelstang te verwijderen - maar bij de mijne (2010 mk2 Mazda 3 sport, met keyless etc.) zorgt het verwijderen van die 3 schroeven er niet voor dat ik de actuator kan manoeuvreren om de stang los te maken.

Het voelt alsof er iets anders is dat hem op zijn plaats houdt (ik geloof dat er een tweede stang is voor de sleutel, maar ik kan deze niet zien), en ik heb wat extra plaatwerk dat de toegang en het zicht blokkeert. Als ik de servicehandleiding bekijk (hier gevonden: https://www.allcarmanuals.com/factory-service-manual-346-Mazda-3-BL.html ) - lijkt het erop dat je een bout door het servicegat hierboven moet verwijderen (waarvan ik aanneem dat deze het metalen plaatwerk losmaakt), kan iemand bevestigen hoe ze hier doorheen zijn gekomen?

Als ik de punten hierboven daadwerkelijk teruglees, suggereert het wel dat de plaat verwijderd moet worden - dus ik neem aan dat dat het geval is door de bout door het servicegat te verwijderen dat in de handleiding wordt genoemd?

Net als bij vele anderen geeft de 3s Hatchback van mijn vrouw uit 2011 af en toe aan dat de passagiersdeur voorin openstaat terwijl deze gesloten is, en schakelt de binnenverlichting in, waardoor de batterij leegloopt. Ik heb dit draadje met veel interesse gelezen, maar heeft iemand een definitieve oplossing hiervoor bedacht? Ik wil niet zomaar onderdelen vervangen in de hoop dat ik iets tegenkom. Ik heb geprobeerd het vergrendelingsmechanisme met WD-40 te bespuiten, maar het leek niet te helpen. Bedankt

Net als vele anderen geeft de 3s Hatchback van mijn vrouw uit 2011 af en toe aan dat de passagiersdeur voorin openstaat terwijl deze gesloten is, en schakelt de binnenverlichting in, waardoor de batterij leegloopt. Ik heb deze thread met veel interesse gelezen, maar heeft iemand een definitieve oplossing hiervoor bedacht? Ik wil niet zomaar onderdelen vervangen in de hoop dat ik iets tegenkom. Ik heb geprobeerd het vergrendelingsmechanisme met WD-40 te besproeien, maar het leek niet te helpen.
Bedankt
Naar aanleiding van mijn vorige vraag is de mijne nu gerepareerd (althans tot nu toe, het is een week geleden en het is nog geen enkele keer teruggekomen).

Ik heb de WD-40 geprobeerd, het helpt niet omdat de unit verzegeld is (ervan uitgaande dat het hetzelfde probleem is als hierboven). De enige manier waarop ik het kon oplossen, was om de vergrendeling eruit te halen zoals hierboven beschreven, en die vleugels die de deur open/dicht identificeren, schoon te maken/uit te buigen.

Het is niet voor angsthazen, maar beheersbaar met geduld.. het moeilijke gedeelte is het verwijderen van de vergrendeling als je niet kunt zien wat je doet (om mijn eigen vraag hierboven te beantwoorden, moest de plaat die me blokkeerde worden verwijderd om bij de tweede set stangen te komen, deze is vastgeschroefd en heeft een plastic clip aan de onderkant die met aanmoediging eruit komt).

Ik help graag als je deze route bewandelt en vragen hebt.

Hartelijk dank voor de reactie en het advies. Ik heb in mijn leven al veel gemodificeerde deurluidsprekers en een paar raammechanismen geïnstalleerd, dus ik ben niet bang om de binnenkant van de deur uit elkaar te halen. Zou het makkelijker zijn om gewoon een ander gebruikt/werkend vergrendelingsmechanisme te kopen en van daaruit verder te gaan, of gewoon te proberen degene te repareren die erin zit? Ik heb de batterijleegloop gestopt door de binnenverlichting uit te schakelen, maar ik vind het echt niet leuk dat mijn vrouw 's nachts in een donkere auto moet stappen. Het is eindelijk genoeg afgekoeld hier in SC dat ik in mijn garage kan beginnen te werken zonder een zonnesteek te krijgen lol, dus het is tijd om het te repareren.

Nou ja. Het moeilijke deel is om de unit eruit te krijgen, dus als ik jou was, zou ik gewoon proberen de bestaande unit te repareren (als hij er eenmaal uit is, kraakt hij. Het openen is vrij eenvoudig, hoewel de mijne in tegenstelling tot andere gelijmd was, dus wat aanmoediging met een schroevendraaier was nodig).

Hetzelfde probleem hier. Ik heb een navigatiesysteem in mijn 2010 BL dat laat zien welke deur "open" is.

Tijdens het rijden gebeurt de waarschuwing "Deur open" willekeurig. Het zijn alleen de voordeuren.

Dit heeft de batterij een paar keer 's nachts leeggetrokken. Ik zal kijken of de suggesties in deze thread het oplossen 🤞

21 - 40 of 49 Posts