2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
281 - 300 of 319 Posts
In deze thread zouden er meer dan één bin-bestand moeten zijn.
Hallo Tristan, kijk, ik heb het geprobeerd met verschillende .bins van hier, ik krijg alleen het bevroren Mazda-logo of start de pendrive met de update, het probleem is dat ik in LA ben, ik de 4an-update nodig heb, ik heb ook de bin van de YouTube-link gebruikt die iedereen noemt en hetzelfde. Als gevolg hiervan zijn de FW-links uitgeschakeld, is er een probleem als ik een LA 4an-update gebruik?

Voor de recovery maakt het niet uit of je de ADR=4AN of NA of EU versie gebruikt. Elke CMU kan elke firmware van de regio aan. Na de recovery kun je, als je dat wilt, de 4AN versie installeren/updaten.
[/CITA]

Ik kan het niet oplossen omdat de radio in een loop blijft hangen, ik laad de .bin, zet de fw 70.00.100 en hij start opnieuw op.

GOEDE MIDDAG
Ik heb mijn cmu opnieuw geprogrammeerd, de ff x 00 gewijzigd en het programma opgeslagen en mijn chip opnieuw geprogrammeerd, alles ging goed tot dat moment, toen ik het in het voertuig wilde installeren, ik heb het geïnstalleerd, de auto gestart, het scherm ging aan, het vroeg me om het installatiepakket, ik heb de USB met installatiepakket 70.00.100 geplaatst, het las het en begon te laden, maar toen het 1% bereikte, ging het weer uit en het scherm bleef weer op nul staan. Kan iemand me helpen?

Attachments

Goedemiddag.
Ik probeer mijn cmu te herstellen omdat ik het installatiepakket verkeerd heb geïnstalleerd, ik heb het opnieuw geprogrammeerd met de CH341A USB-programmeur, alles ging goed, ik heb de ff naar 00 veranderd en het gewijzigde bestand opgeslagen en vervolgens opnieuw geprogrammeerd, daarna ben ik naar mijn voertuig gegaan. Ik heb het scherm aangezet, het vroeg me om de USB met het installatiepakket in te voegen, het installeerde 70.00.100, het begon goed, het bereikte het percentage van 1% en schakelde toen uit en ging terug naar een volledig zwart scherm, kan iemand me helpen?

Ik heb een oude CMU (2014) van een M3 met het Black Screen Issue (ROM bijgevoegd):

Ik heb geprobeerd om FF te veranderen in 00 in de originele .bin, maar het werd slechts kort weergegeven dat 0% werd geïnstalleerd en toen was die installatie succesvol en moest ik opnieuw opstarten. Natuurlijk had ik de bijbehorende firmwarebestanden op de USB-stick. Daarna weer Black Screen en er gebeurde niets. Na controle veranderde 00 weer in FF. Dus voor een nieuwe poging moet ik FF weer in 00 veranderen. Dat kan ik vele malen herhalen.

Waarden:

Ik heb ook andere *.bin-bestanden (ook rom-513 en ook dezelfde firmwareversie 59) met veranderde FF naar 00 geprobeerd, maar deze gedragen zich anders. Ze tonen "Validating" en dan "System Failure". En deze veranderen 00 niet terug naar FF - ze blijven op 00.

Mijn vermoeden is dus dat er een chip kapot is en dat deze CMU voor altijd dood is en niet meer gereanimeerd kan worden.
Of heeft iemand anders een ander idee?

Attachments

Ik heb een oude CMU (2014) van een M3 met het Black Screen Issue (ROM attached):
View attachment 296237

Ik heb geprobeerd om FF te veranderen in 00 in de originele .bin, maar het toonde alleen kort 0% installeren en toen was die installatie succesvol en moest ik opnieuw opstarten. Natuurlijk had ik de bijbehorende firmwarebestanden op de usb-stick. Daarna weer Black Screen en er gebeurde niets. Na controle veranderde 00 weer in FF. Dus voor een nieuwe poging moet ik FF weer in 00 veranderen. Ik kan dat vele malen herhalen.
View attachment 296238 View attachment 296239

Waarden:
View attachment 296243 View attachment 296242

Ik heb ook andere *.bin-bestanden geprobeerd (ook rom-513 en ook dezelfde firmwareversie 59) met veranderde FF naar 00, maar deze gedragen zich anders. Ze tonen "Validating" en dan "System Failure". En deze veranderen 00 niet terug naar FF - ze blijven op 00.
View attachment 296240 View attachment 296241

Mijn gok is dus dat een chip kapot is en dat deze CMU voor altijd dood is en niet kan worden gereanimeerd.
Of heeft iemand anders een ander idee?
Hallo, probeer het te herstellen met de initiële versie v33.00.500

Hallo, ik hoop dat het goed met je gaat. Ik heb een update op Mazda gemist, ik ging van versie 59.00.100 4A N naar 70.00.100A, maar ik maakte een fout en sprong over install fail safe, ging gewoon direct naar opnieuw installeren, toen de installatie opnieuw startte toen het naar 2-3% ging, nu vraagt het systeem om usb om de installatie voort te zetten, maar niets werkt, dus ik denk dat de chip beschadigd is, ik heb de programmeerchipclip, maar ik had geen rescue.bin, kun je me helpen met bestanden en de volgende stappen? alvast bedankt

CHIP is niet gecorrumpeerd, uw systeem staat al in de herstelmodus en wacht op een specifiek punt in het geheugen om de installatie voort te zetten. Er is een zeer kleine kans dat het dit zal vinden. Het aanroepen van fail-safe herstel door een byte te wijzigen naar het adres 0x10000 zal geen verschil maken.
Als u in plaats daarvan eindigt met een zwart scherm, is er een goede kans om het te herstellen.
Ik heb er een paar hersteld, maar alleen op de werkbank. Het was onmogelijk om het in de auto te doen. Nee, ik heb geen systeem. Ik moet veel versies uit verschillende regio's proberen totdat een NAND-herstelpunt is gewist en de installatie is voltooid.

Ik heb dit draadje van pagina 1 tot het einde gelezen. Maar heb nog geen oplossing gevonden.

Ik heb een Mazda 2 sky 2015. Mijn firmware had oorspronkelijk v42.00.500, daarna heb ik deze geüpgraded naar v56.00.513C. Het was een succesvolle upgrade. En toen probeerde ik te tweaken met AIO Tweak, maar mijn flash drive werd gewoon niet goed gelezen door het MZD-systeem. Ik heb hem steeds opnieuw aangesloten. Totdat ik een bootloop MZD had (ik weet het, ik was zo dom).

Dus uiteindelijk heb ik een CH314 USB Programmeur gekocht, en andere spullen zodat ik de hex in de CMU-chip of wat het ook is, kan resetten. Ik heb de chip beschreven met behulp van iemands anders .bin in youtube (Ride & Live kanaal) -- heb ik het tot hier toe goed gedaan of niet?. Na het flashen heb ik nu mijn CMU terug in mijn auto geplaatst en mijn USB met v56.00.513C firmware update. Het gaat naar een zwart scherm met "Installatie niet geslaagd..." en schakelt dan over naar "System Update Package 56.00.513 wordt gevalideerd", dan herstart naar "Installatie niet geslaagd..." en terug naar "System Update Package 56.00.513 wordt gevalideerd" weer. Steeds heen en weer, net zo.

Welke stap heb ik verkeerd gedaan? Is er een oplossing voor mij?

Bedankt bij voorbaat.

Vrolijk kerstfeest allemaal. Ik wil major71 bedanken voor het plaatsen van de stappen om mijn MZD Connect te herstellen nadat de update was onderbroken. Nu is mijn scherm volledig functioneel. Volgende stap: module voor Android auto updaten. Als iemand hulp nodig heeft, neem dan contact met me op.

281 - 300 of 319 Posts