2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

Zwart scherm MZD

2 reading
192K views 318 replies 112 participants last post by  ragnar_Xrz  
#1 ·
Hallo,

vandaag wilde ik de v70 installeren. Ik drukte één keer op de Start-Stop-knop en installeerde het failsafe-pakket succesvol. Daarna wilde ik het reinstall-pakket installeren, maar er verscheen een foutmelding "Kan pakketcertificaat niet valideren". Dus drukte ik nog een keer op de Start-Stop-knop, zodat de ontsteking aanging en de auto uitzette. Daarna probeerde ik het nog een keer, dus drukte ik op de Start-Stop-knop en de MZD kwam tevoorschijn. Alles in orde. Ik wilde de USB-stick op de computer controleren of er iets mis was. Daarna probeerde ik het nog een keer. Dus drukte ik één keer op de Start-Stop-knop en het scherm blijft zwart.

Radio werkt nog steeds en het wijzigen van het volume werkt.

Ik heb geprobeerd het hele systeem via het instellingenmenu te resetten. Er gebeurt niets.
Ook de soft reset (BACK + MUTE + NAV) verandert niets.

Ik heb op het forum naar een oplossing gezocht en ontdekt dat er een manier is via SSH.
Maar zonder handleiding.

Is er een manier om mijn systeem te redden of moet de dealer dit doen?

Bedankt voor de hulp

#2 ·
Hallo,

vandaag wilde ik de v70 installeren. Ik drukte één keer op de Start-Stop-knop en installeerde het failsafe-pakket met succes. Daarna wilde ik het reinstall-pakket installeren, maar er verscheen een foutmelding "Failed to validate package certificate". Dus ik drukte nog een keer op de Start-Stop-knop zodat de ontsteking aanging en zette de auto uit. Daarna probeerde ik het nog een keer, dus drukte ik op de Start-Stop-knop en de MZD kwam tevoorschijn. Alles in orde. Ik wilde de USB-stick op de computer controleren of er iets mis was. Daarna probeerde ik het nog een keer. Dus ik drukte één keer op de Start-Stop-knop en het scherm blijft zwart.

Radio werkt nog steeds en het veranderen van het volume werkt.

Ik heb geprobeerd het hele systeem te resetten via het instellingenmenu. Er gebeurt niets.

Ik heb op het forum gezocht naar een oplossing en ontdekt dat er een manier is via SSH.
Maar zonder handleiding.

Bedankt voor de hulp
Sorry om dat te horen! Maar met uw beschrijving denk ik dat uw CMU volledig gebrickt is... en het is erg moeilijk om te herstellen...

#3 ·
Hallo,

vandaag wilde ik de v70 installeren. Ik drukte een keer op de Start-Stop-knop en installeerde het failsafe-pakket succesvol. Daarna wilde ik het reinstall-pakket installeren, maar er kwam een foutmelding "Failed to validate package certificate". Dus ik drukte nog een keer op de Start-Stop-knop zodat de ontsteking aanging en zette de auto uit. Daarna probeerde ik het nog een keer, dus drukte ik op de Start-Stop-knop en de MZD kwam tevoorschijn. Alles in orde. Ik wilde de USB-stick op de computer controleren of er iets mis was. Daarna probeerde ik het nog een keer. Dus ik drukte een keer op de Start-Stop-knop en het scherm blijft zwart.

Ik heb geprobeerd het hele systeem via het instellingenmenu te resetten. Er gebeurt niets.

Ik heb op het forum naar een oplossing gezocht en ontdekt dat er een manier is via SSH.
Maar zonder handleiding.

Bedankt voor de hulp
In dit geval moet u uw vraag in een ander draad plaatsen in plaats van een nieuwe te starten, aangezien de meest deskundigen mogelijk niet zullen reageren... met name "Mazda Connect Alle firmware Versie (Alleen voor downloads)". Het staat meestal op de eerste pagina van alle threads, omdat het zoveel hits krijgt. Daar worden al deze vragen beantwoord. Hopelijk zal ASH8 uw bericht zien en u het oordeel geven... waarschuwing, hij is een soort Soep Nazi, maar neem het niet persoonlijk.

#4 ·
Hallo,

vandaag wilde ik de v70 installeren. Ik drukte eenmaal op de Start-Stop-knop en installeerde het failsafe-pakket met succes. Daarna wilde ik het reinstall-pakket installeren, maar er kwam een foutmelding "Kan pakketcertificaat niet valideren". Dus drukte ik nog een keer op de Start-Stop-knop zodat de ontsteking aanging en zette de auto uit. Daarna probeerde ik het nog een keer, dus drukte ik op de Start-Stop-knop en de MZD kwam tevoorschijn. Alles in orde. Ik wilde de USB-stick op de computer controleren of er iets mis was. Daarna probeerde ik het nog een keer. Dus drukte ik eenmaal op de Start-Stop-knop en het scherm blijft zwart.
Ik heb geprobeerd het hele systeem te resetten via het instellingenmenu. Er gebeurt niets.
Ik heb op het forum gezocht naar een oplossing en ontdekt dat er een manier is via SSH.
Maar zonder handleiding.
Bedankt voor de hulp
Sorry om dat te horen! Maar met uw beschrijving denk ik dat uw CMU volledig gebrickt is... en het is erg moeilijk om te herstellen...
Dus je hebt je CMU gebrickt, je kunt het voertuig onder geen enkele omstandigheid tijdens de update uitzetten, anders eindig je met een mooie brick. De enige manier om te herstellen is met een seriële verbinding en je zult de failsafe moeten beschadigen zodat het updateproces opnieuw vanaf het begin start, maar je hebt vrijwel expertkennis nodig van wat je doet om dat voor elkaar te krijgen, want deze man vertelt je alleen waarom het is gebeurd, maar niet al te veel details over hoe je het moet repareren: JCI: "fail-safe" code die het niet is
Je kunt het net zo goed naar de dealer brengen, want die weten al dat dat kan gebeuren.

#7 · (Edited)
CMU gebakken reparatie

Hoi,

Eigenlijk is je CMU gebakken. Ik heb precies hetzelfde gedaan als jij, waarbij mijn auto uitviel net na het installeren van het failsafe-pakket. Gelukkig is er een manier om te herstellen, wat niet zo gemakkelijk is om te doen, maar het is redelijk te doen als je niet bang bent om de CMU te demonteren, te openen en wat draden aan te sluiten.

Volledige uitleg:
Met dank aan deze website: http://www.2x4logic.com bespaart het me veel tijd om uit te zoeken hoe het systeem werkt. Het CMU-updateproces is inderdaad erg slecht ontworpen, omdat het veel foutpunten heeft waar het eindigt met een gebakken apparaat dat niet meer opstart. De gemakkelijkste manier om dat te doen, is door de CMU uit te schakelen na de installatie van het failsafe-pakket. In principe gebeurt er het volgende: een kleine flashchip die het opstartprogramma bevat, heeft een vlag die beslist op welk systeem het moet opstarten. Het kan ofwel het normale Mazda-systeem zijn, ofwel de «failsafe»-software. Wanneer u het failsafe-updatepakket installeert zonder het 2e herinstallatiepakket, wordt de opstartselectiemodus van de flashchip ingesteld om op te starten op de ibc1-partitie, die niet overeenkomt met het huidige Mazda-systeem. Deze ibc1-partitie wordt bijgewerkt door het herinstallatiepakket. Het is dus gebakken omdat het niet meer kan opstarten.
De gemakkelijkste oplossing hier is om de opstartselectiewaarde op de flashchip te wijzigen om op te starten op ibc2 (de failsafe). Dit wordt normaal gesproken gedaan door het updateproces, nadat het herinstallatiepakket op integriteit is gecontroleerd. Hier gaan we het doen door het opstarten te forceren. Het start de «failsafe»-installatiesoftware, die ons zal vertellen dat de installatie mislukt en dat we het opnieuw kunnen proberen door een USB-stick met een correct herinstallatiepakket in de auto te plaatsen. Dan gaat de installatie verder en is deze voltooid.

Handleiding:
Hier is een stapsgewijze handleiding over hoe u dit kunt bereiken. Houd er rekening mee dat dit moeilijk kan zijn als u niet begrijpt wat u doet. Maar in het geval dat uw CMU gebakken is (zwart scherm na een mislukte upgrade of zo) heeft u niets te verliezen, toch? De auto naar een dealer brengen, zal niet helpen, ze zullen u gewoon een volledige CMU-vervanging in rekening brengen, en dat kost veel...

De flashchip bevindt zich aan de achterkant van de CMU-printplaat. Het is een NOR SPI Flash. Het idee is om rechtstreeks verbinding te maken met deze chip en een raspberry pi (die een SPI-bus heeft) te gebruiken om het geheugen opnieuw te programmeren.

Benodigde hardware:
  • Een framboos pi
  • Een programmeur testclip SOIC16 of 6x IC testclips (ik gebruikte testclips)
  • Een breadboard om de verbindingen te maken

Op de raspberry pi moet je Raspbian installeren (de Lite-versie is oké). Stel de pi in na een nieuwe installatie van Rasbian om SPI in te schakelen door het volgende uit te voeren:
Code:
sudo raspi-config
(SPI inschakelen in Interfacing Options*)
sudo reboot
Installeer enkele vereiste tools:
Code:
sudo apt-get update
sudo apt-get install build-essential libusb-1.0-0-dev libusb-dev git wget curl libpci-dev
Download een nieuwere versie van flashrom:
Code:
git clone https://github.com/flashrom/flashrom
cd flashrom
make
sync
Schakel de raspberry uit.

Nu is de raspberry pi klaar. Verwijder de CMU uit uw auto (kijk op YouTube voor een video over hoe u dit moet doen, het is gemakkelijk), schroef de printplaat van de CMU los en sluit de draden van de raspberry aan op de flashchip zoals hier (zie bijgevoegde foto) en http://www.2x4logic.com/mcbot-annotated.jpg

Zet de raspberry pi aan. En controleer of de flash wordt gedetecteerd:
Code:
cd flashrom
./flashrom -p linux_spi:dev=/dev/spidev0.0,spispeed=8000
Dit vertelt of een chip wordt gedetecteerd of niet. Zo niet, dan is uw bedrading niet in orde. Wanneer er iets wordt gedetecteerd, kan flashrom u vertellen dat er meerdere verschillende chips worden gedetecteerd. Dat komt omdat sommige chips van dezelfde fabrikant hetzelfde protocol kunnen hebben. U moet het juiste apparaatmodel lezen van wat er op de chip staat. Ik had een MX25L6445E. Ik weet dat sommige andere CMU's een ander chipmodel kunnen hebben. Het zou ook moeten werken als flashrom het kan detecteren.

Probeer vervolgens het geheugen te lezen en een back-up te maken:
Code:
./flashrom -r backup-cmu.bin -c "MX25L6436E/MX25L6445E/MX25L6465E/MX25L6473E/MX25L6473F" -V -p linux_spi:dev=/dev/spidev0.0,spispeed=8000
Lees zorgvuldig wat flashrom doet om te controleren op fouten. Ik moest de optie -c "MX25L6436E/MX25L6445E/MX25L6465E/MX25L6473E/MX25L6473F" gebruiken om het juiste chipmodel in flashrom te selecteren, omdat het werd geschreven bij het gebruik van de optie -p (alle gedetecteerde apparaten weergeven)

Zodra je de back-up hebt, wijzigen we de boot-select-byte in het bestand
Code:
cp backup-cmu.bin cmu-mod.bin
printf '\x00' | dd of=cmu-mod.bin bs=1 seek=65536 count=1 conv=notrunc
Nu is het tijd om het gewijzigde bestand naar de flash te schrijven:
Code:
./flashrom -w cmu-mod.bin -c "MX25L6436E/MX25L6445E/MX25L6465E/MX25L6473E/MX25L6473F" -V -p linux_spi:dev=/dev/spidev0.0,spispeed=8000
Lees de flash terug om te controleren of het is gelukt
Code:
./flashrom -r cmu.bin -c "MX25L6436E/MX25L6445E/MX25L6465E/MX25L6473E/MX25L6473F" -V -p linux_spi:dev=/dev/spidev0.0,spispeed=8000
Controleer of het bestand overeenkomt door de checksum te verifiëren
Code:
sha1sum cmu.bin cmu-mod.bin
De checksum moet overeenkomen, zo ja, dan is de procedure voltooid. Het is tijd om alles los te koppelen en de CMU terug in de auto te plaatsen. De CMU moet opstarten in het failsafe-herstel systeem en u vragen om een USB-stick met het herinstallatiepakket.

Succes en veel plezier met hacken! ;)

Attachments

#33 ·
Herinstallatielus

Hallo,

Eigenlijk is je CMU gebrickt. Ik heb precies hetzelfde gedaan als jij, waarbij mijn auto uitging net na het installeren van het failsafe-pakket. Gelukkig is er een manier om te herstellen, wat niet zo eenvoudig is om te doen, maar het is redelijk te doen als je niet bang bent om de CMU te demonteren, te openen en wat draden aan te sluiten.

Volledige uitleg:
Dankzij deze website: http://www.2x4logic.com bespaart het me veel tijd om uit te zoeken hoe het systeem werkt. Het CMU-updateproces is inderdaad zeer slecht ontworpen, omdat het veel foutpunten heeft waar het eindigt met een gebrickt apparaat dat niet meer opstart. De gemakkelijkste manier om dat te doen, is door de CMU uit te schakelen na de installatie van het failsafe-pakket. In principe gebeurt het volgende: een kleine flashchip die het bootprogramma bevat, heeft een vlag die bepaalt op welk systeem hij moet opstarten. Het kan het normale Mazda-systeem zijn of de «*failsafe*»-software. Wanneer je het failsafe-updatepakket installeert zonder het 2e herinstallatiepakket, wordt de bootselect-modus van de flashchip ingesteld om op te starten op de ibc1-partitie, die niet overeenkomt met het huidige Mazda-systeem. Deze ibc1-partitie wordt bijgewerkt door het herinstallatiepakket. Het is dus gebrickt omdat het niet meer kan opstarten.
De gemakkelijkste oplossing hier is om de bootselect-waarde op de flashchip te wijzigen om op te starten op ibc2 (de failsafe). Dit wordt normaal gesproken gedaan door het updateproces, nadat het herinstallatiepakket op integriteit is gecontroleerd. Hier gaan we het doen door het opstarten te forceren. Het start de «*failsafe*»-installatiesoftware op, die ons zal vertellen dat de installatie mislukt en dat we het opnieuw kunnen proberen door een USB-stick met een correct herinstallatiepakket in de auto te steken. Dan wordt de installatie voortgezet en voltooid.

Handleiding:
Hier is een stapsgewijze handleiding over hoe je dit kunt bereiken. Wees ervan bewust dat dit moeilijk kan zijn als je niet begrijpt wat je doet. Maar in het geval dat je CMU gebrickt is (zwart scherm na een mislukte upgrade of zo) heb je niets te verliezen, toch? De auto naar een dealer brengen helpt niet, ze zullen je gewoon een volledige CMU-vervanging in rekening brengen, en dat kost veel...

De flashchip bevindt zich aan de achterkant van de CMU-printplaat. Het is een NOR SPI Flash. Het idee is om rechtstreeks verbinding te maken met deze chip en een raspberry pi (die een SPI-bus heeft) te gebruiken om het geheugen opnieuw te programmeren.

Benodigde hardware:
- Een raspberry pi
- Een programmeur testclip SOIC16 of 6x IC testclips (ik gebruikte testclips)
- Een breadboard om de verbindingen te maken

Op de raspberry pi moet je Raspbian installeren (de Lite-versie is oké). Stel de pi in na een nieuwe installatie van Rasbian om SPI in te schakelen door het volgende uit te voeren:
Code:
sudo raspi-config
(SPI inschakelen in Interfacing Options*)
sudo reboot
Installeer enkele benodigde tools:
Code:
sudo apt-get update
sudo apt-get install build-essential libusb-1.0-0-dev libusb-dev git wget curl libpci-dev
Download een nieuwere versie van flashrom:
Code:
git clone [url]https://github.com/flashrom/flashrom[/url]
cd flashrom
make
sync
Schakel de raspberry uit.

Nu is de raspberry pi klaar. Demonteer de CMU uit je auto (kijk op YouTube voor een video over hoe je dat doet, het is gemakkelijk), schroef de printplaat los van de CMU en sluit de draden van de raspberry aan op de flashchip zoals hier (zie bijgevoegde foto) en http://www.2x4logic.com/mcbot-annotated.jpg

Zet de raspberry pi aan. En controleer of de flash wordt gedetecteerd:
Code:
cd flashrom 
./flashrom -p linux_spi:dev=/dev/spidev0.0,spispeed=8000
Dit vertelt of een chip wordt gedetecteerd of niet. Zo niet, dan is je bedrading niet in orde. Wanneer er iets wordt gedetecteerd, kan flashrom je vertellen dat er meerdere verschillende chips worden gedetecteerd. Dat komt omdat sommige chips van dezelfde fabrikant hetzelfde protocol kunnen hebben. Je moet het juiste apparaatmodel lezen van wat er op de chip staat. Ik had een MX25L6445E. Ik weet dat sommige andere CMU's een ander chipmodel kunnen hebben. Het zou ook moeten werken als flashrom het kan detecteren.

Probeer dan het geheugen te lezen en een back-up te maken:
Code:
./flashrom -r backup-cmu.bin -c "MX25L6436E/MX25L6445E/MX25L6465E/MX25L6473E/MX25L6473F" -V -p linux_spi:dev=/dev/spidev0.0,spispeed=8000
Lees zorgvuldig wat flashrom doet om te controleren op eventuele fouten. Ik moest de optie -c "MX25L6436E/MX25L6445E/MX25L6465E/MX25L6473E/MX25L6473F" gebruiken om het juiste chipmodel in flashrom te selecteren, omdat het werd geschreven bij het gebruik van de -p-optie (alle gedetecteerde apparaten weergeven)

Zodra je de back-up hebt, wijzigen we de bootselect-byte in het bestand
Code:
cp backup-cmu.bin cmu-mod.bin
printf '\x00' | dd of=cmu-mod.bin bs=1 seek=65536 count=1 conv=notrunc
Nu is het tijd om het gewijzigde bestand naar de flash te schrijven:
Code:
./flashrom -w cmu-mod.bin -c "MX25L6436E/MX25L6445E/MX25L6465E/MX25L6473E/MX25L6473F" -V -p linux_spi:dev=/dev/spidev0.0,spispeed=8000
Lees de flash terug om te controleren of het is gelukt
Code:
./flashrom -r cmu.bin -c "MX25L6436E/MX25L6445E/MX25L6465E/MX25L6473E/MX25L6473F" -V -p linux_spi:dev=/dev/spidev0.0,spispeed=8000
Controleer of het bestand overeenkomt door de checksum te controleren
Code:
sha1sum cmu.bin cmu-mod.bin
De checksum moet overeenkomen, zo ja, dan is de procedure voltooid. Het is tijd om alles los te koppelen en de CMU terug in de auto te plaatsen. De CMU moet opstarten in het failsafe-herstel systeem en je vragen om een USB-stick met het herinstallatiepakket.

Succes en veel plezier met hacken! ;)
Nadat ik mijn mazda in de acc-modus heb gezet, vraagt mazda connect me om een USB in te voegen, ik heb cmu150_NA_70.00.100A_reinstall.up erop (geformatteerd FAT32), maar het blijft in een lus (zie bijgevoegde video), wat moet ik doen?

Attachments

#11 ·
Hallo, ik probeer de CMU NOR FLash te resetten met een RPi. Ik heb een SOIC 16 testclip. Ik had een vraag. Wanneer ik de breadboard-plugins doe. Heeft het breadboard een voeding nodig? Of levert de RPi die is ingeschakeld de spanning via het breadboard om de chip te flashen? Sorry, ik ben hier niet helemaal zeker van en ik krijg steeds een foutmelding van "GEEN EEPROM/flash-apparaat gevonden". Ik weet niet zeker hoe ik de bedrading anders moet doen. Ik heb het op meerdere manieren geprobeerd... Bedankt.

#12 ·
Hallo, ik probeer de CMU NOR FLash te resetten met een RPi. Ik heb een SOIC 16 testclip. Ik had een vraag. Als ik de breadboard-plugins doe. Heeft het breadboard een voeding nodig? Of levert de ingeschakelde RPI de spanning via het breadboard om de chip te flashen? Sorry, ik ben hier niet helemaal zeker van en ik krijg steeds een foutmelding van

"GEEN EEPROM/flash-apparaat gevonden"

Ik weet niet zeker hoe ik de bedrading anders moet doen. Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd... Bedankt.
Ik heb de pinout van de NOR-chip niet gecontroleerd, maar 3,3 V en aarde worden geleverd via de rode/zwarte draden. Op de foto is het onderste item een voeding, maar deze is niet aangesloten op iets op de breadboard-pinnen die worden gebruikt door de RPI- of CMU-bedrading. Hier zijn twee RPI-pinout-tekeningen.

Attachments

#16 ·
Onderdeelnummers en bedradingsschema zouden handig zijn alstublieft Viên Tịnh
Programmer Testing Clip SOP 16 ebay
ebay.com/p/Programmer-Testing-Clip-SOP-16-SOP-SOIC-16-Dip16-Pin-IC-Test-Clamp-With-Cable/2131170762

USB BIOS EEPROM SPI FLASH Programmeur CH341A 24 25 serie
ebay.com/itm/USB-BIOS-EEPROM-SPI-FLASH-Programmer-CH341A-24-25-series-/301443899698

Programma en driver: karadev.net/basto/CH341A-programmer-software-1.29/CH341A-1.29-programmer-software.zip

Verbinding:
Image

#20 ·
Hallo,

ik zit in de problemen. Net als alle anderen hier ben ik erin geslaagd mijn CMU te slopen tijdens een firmware-upgrade. Ik zou de hulp echt waarderen om het weer tot leven te wekken.

Heeft u meer gedetailleerde instructies over hoe ik de software kan herstellen als ik de hardware allemaal heb geregeld?

Bedankt,

Vio

#21 ·
Hallo Raoulh,

Ik heb onlangs de carplay-kit gekregen, geprobeerd om hem zelf te installeren en wat een uur zou moeten duren, is nu anderhalve week geworden.

Ik begon met het upgraden van de firmware... Ik heb dit in het verleden zonder problemen gedaan, maar deze keer werkte het niet. Het lukte me om de failsafe te uploaden, maar de firmware werkte niet (weet de fout niet meer). Ik heb de CMU opnieuw opgestart en ben net als iedereen hier geëindigd met een zwart scherm. De radio werkt op de laatste zender, maar het scherm komt nooit echt op.

Na een flink onderzoek heb ik deze post gevonden, gevolgd en een EEPROM-schrijver gekocht. Het is me gelukt om hem op mijn computer aan te sluiten en ik kan hem lezen en het bin-bestand lokaal opslaan, maar helaas weet ik niet helemaal wat ik moet wijzigen.

Bekijk hierbij een paar foto's met mijn setup en ik kan altijd een back-up van mijn .bin-bestand sturen als dat helpt.

Kunt u me a.u.b. direct vertellen waar ik precies naartoe moet gaan en welk adres ik moet wijzigen of me een bin-bestand sturen om op mijn chip te uploaden?

Bedankt,

Vio

Attachments

#23 ·
Hallo Raoulh,

Ik heb onlangs de carplay-kit gekregen, geprobeerd om hem zelf te installeren en wat een uur zou moeten duren, is nu anderhalve week geworden.

Ik begon met het upgraden van de firmware... Ik heb dit in het verleden zonder problemen gedaan, maar deze keer werkte het niet. Het lukte me om de failsafe te uploaden, maar de firmware werkte niet (kan me de fout niet herinneren). Ik startte de CMU opnieuw op en eindigde net als iedereen hier met een zwart scherm. De radio werkt op de laatste zender, maar het scherm komt nooit echt op.

Na een flink onderzoek heb ik deze post gevonden, gevolgd en een EEPROM-schrijver gekocht. Het lukte me om hem op mijn computer aan te sluiten en ik kan hem lezen en het bin-bestand lokaal opslaan, maar helaas ben ik niet helemaal duidelijk wat ik moet wijzigen.

Bekijk hierbij een paar foto's met mijn setup en ik kan altijd een back-up van mijn .bin-bestand sturen als dat helpt.

Kunt u me a.u.b. direct vertellen waar ik precies naartoe moet gaan en welk adres ik moet wijzigen of me een bin-bestand sturen om op mijn chip te uploaden?

Dank u,

Vio
Hoi,

De patch is eenvoudig en je hoeft alleen 00 op adres 10000h (in hex) te zetten. De standaardwaarde is FF.

Zie de bijgevoegde screenshot.

Succes.

Attachments

#22 ·
Officiële partitienaam Offset vóór v31 Offset na v31
bootstrap 0x000000 0x000000
boot-select 0x010000 0x010000
ibc1 0x020000 0x020000
ibc2 0x040000 0x040000
nv-config 0x060000 0x060000
config 0x070000 0x070000
jci-boot-diag n/a 0x0D0000
fail-safe 0x0E0000 0x0E0000
update 0x7E0000 0x7E0000
Bekijk dit voor meer informatie: 2x4logic.com/jci-failsafe.html

#63 ·
officiële partitienaam offset vóór v31 offset na v31
bootstrap 0x000000 0x000000
boot-select 0x010000 0x010000
ibc1 0x020000 0x020000
ibc2 0x040000 0x040000
nv-config 0x060000 0x060000
config 0x070000 0x070000
jci-boot-diag n.v.t. 0x0D0000
fail-safe 0x0E0000 0x0E0000
update 0x7E0000 0x7E0000
Bekijk dit voor meer informatie: 2x4logic.com/jci-failsafe.html
Welke software moet hiervoor worden gebruikt?

#26 · (Edited)
Het is al gezegd, maar in wezen: ZET UW AUTO NOOIT UIT NADAT U DE FAILSAFE HEBT GEÏNSTALLEERD VOORDAT U HET HERINSTALLATIEPAKKET INSTALLEERT. Zoals ook vermeld, is het een expliciete waarschuwing die in bijna elke thread wordt genoemd die beschrijft hoe u moet updaten en in de officiële Mazda-update-richtlijnen. De gemakkelijkste manier om te bricken.

Ik zal echter zeggen dat het een beetje dom is dat de CMU op deze manier is ingesteld. Je ZOU denken dat het hele punt van de failsafe- en herinstallatiebestanden die gescheiden zijn, is om bricks te voorkomen, en niet om ze gemakkelijk te veroorzaken. Het had zo moeten zijn dat de failsafe-installatie die je als eerste doet, een kale, afgeslankte versie van het besturingssysteem installeert, dat in feite de bootloader en het updateprogramma is. Op die manier, zolang dat lukt, zelfs als het tweede deel mislukt, zal het systeem nog steeds opstartbaar zijn en kan de update opnieuw worden geprobeerd, vandaar de term FAILSAFE DUR. Ik weet niet echt waarom het zo is gemaakt lol.

EDIT: Net de link gelezen die Trez heeft gedeeld en gewoon wauw. Het bedrijf dat Mazda heeft ingehuurd, heeft het echt verknald. Meer valt er eigenlijk niet te zeggen.