2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
61 - 80 of 140 Posts
Ik zie geen foto's in deze thread van hoe het scherm eruit ziet als de camera faalt. De mijne had af en toe last van pixilatie en bleef af en toe tussen frames hangen en ik vraag me af of dat is waar jullie over klagen. Ik ben steeds van plan om een foto te maken en te plaatsen als het gebeurt, maar heb er gewoon de tijd niet voor genomen.

Geen foto nodig. Dat is een van de problemen die worden vermeld in de 9/20 TSB. Dat is me een paar keer overkomen, zo'n 3 jaar geleden...en dat gebeurde voordat ik het zwarte scherm in de achteruit kreeg. Destijds schreef ik het een beetje toe aan een paar warme, vochtige dagen in NYC, maar toen leek het ook op andere momenten voor te komen. Ongeveer tegelijkertijd suggereerde Mazda dat gadgets die in de 12-volt-aansluiting in de console werden gestoken, dat probleem zouden kunnen veroorzaken. Het probleem was willekeurig, dus ik kon niet echt vaststellen of het loskoppelen het oploste, omdat het probleem zichzelf altijd leek te corrigeren de volgende keer dat ik de auto startte. Ik heb dat probleem al meer dan een jaar niet meer gehad. Het probleem is dat je het probleem hoogstwaarschijnlijk niet kunt reproduceren bij de dealer, zoals bij zovelen hier is gebeurd...kan een slecht scherm zijn, maar aangezien het probleem met de achterklep nu zijn eigen TSB heeft gekregen, zou dat waarschijnlijker het probleem kunnen zijn. Als je een zwart scherm in de achteruit krijgt, weet je het.

Geen foto nodig. Dat is een van de problemen die worden vermeld in de TSB van 20/9. Dat is me een paar keer overkomen, ongeveer 3 jaar geleden....en dat gebeurde voordat ik het zwarte scherm in de achteruit kreeg. Destijds schreef ik het een beetje toe aan een paar warme, vochtige dagen in NYC, maar toen leek het ook andere keren voor te komen. Ongeveer tegelijkertijd suggereerde Mazda dat gadgets die op de 12-volt-aansluiting in de console zijn aangesloten, dat probleem zouden kunnen veroorzaken. Het probleem was willekeurig, dus ik kon niet echt vaststellen of het loskoppelen het oploste, omdat het probleem zichzelf altijd leek te corrigeren de volgende keer dat ik de auto startte. Ik heb dat probleem al meer dan een jaar niet meer gehad. Het probleem is dat u het probleem hoogstwaarschijnlijk niet kunt reproduceren bij de dealer, zoals bij zoveel mensen hier is gebeurd....kan een slecht scherm zijn, maar aangezien het probleem met de achterklep nu zijn eigen TSB heeft gekregen, zou dat waarschijnlijker het probleem kunnen zijn. Als u een zwart scherm in de achteruit krijgt, weet u het.
Uw beschrijving van verschillende symptomen klinkt precies als die van mij, inclusief het af en toe zwarte scherm. Ik denk dat ik op een van deze dagen in de achterklep moet gaan kijken of ik het kan repareren. Het is gewoon niet consistent genoeg geweest om me er nu al in te willen storten. PS: Het lijkt vaker voor te komen bij warm weer, maar niet altijd.:mad:

Mazda heeft onlangs een TSB uitgebracht met betrekking tot de achteruitrijcamera op de HB-modellen van 2014-2018, evenals de CX-3 van 2016-2019, die ook de camera in de achterklep heeft, die van toepassing kan zijn op enkele van die problemen die in dit draadje zijn geplaatst.

Achteruitrijcamera beeld niet duidelijk/geen beeld op scherm
Wow - ik ben hier al heel lang niet meer geweest, maar deze post beschrijft precies ons recente probleem met onze '15. Bedankt voor het plaatsen; nu weet ik precies wat ik moet doen.

Wow - Ik ben hier al heel lang niet meer geweest, maar deze post beschrijft precies ons recente probleem met onze '15. Bedankt voor het plaatsen; nu weet ik precies wat ik moet doen.
Ik heb net "de reparatie" op mijn '18 HB gedaan en ik moet zeggen dat het niet erg overtuigend is. Ik bedoel, je moet er vertrouwen in hebben dat de (relatief) losse positionering van de kabel het mogelijk maakt om af en toe de elektrische verbinding van de stekker te compromitteren en dat het stabiliseren ervan door de kabel op het plaatwerk van de achterklep te tapen een soort magie teweegbrengt. Tot nu toe gaat het goed, maar mijn camera stoorde het signaal niet zo vaak, dus ik zal moeten afwachten of het voorgoed is opgelost.

Ik heb net "de reparatie" op mijn '18 HB gedaan en ik moet zeggen dat het niet erg overtuigend is. Ik bedoel, je moet er vertrouwen in hebben dat de (relatief) losse positionering van de kabel de elektrische verbinding van de stekker af en toe in gevaar brengt en dat het stabiliseren ervan door de kabel op het plaatwerk van de achterklep te tapen een soort magie teweegbrengt. Tot nu toe gaat het goed, maar mijn camera gaf niet zo vaak problemen, dus ik zal moeten afwachten of het voorgoed is opgelost.
Als je de cmu had bekeken terwijl je met de draden speelde, zou je ook een gelovige zijn. Ik heb de mijne in de achteruit gezet met de motor uit terwijl ik ermee aan het knoeien was en ja, ik kon de storing die in de TSB wordt beschreven, reproduceren. Als je naar de draden kijkt, is het probleem dat de kabel die daar van de hoofdkabelboom komt voor de achteruitrijcamera gewoon te lang is en niet genoeg is vastgezet. Het gewicht dat rondspringt, veroorzaakt een slechte verbinding.

Als je de cmu had bekeken terwijl je met de draden speelde, zou je ook een gelovige zijn. Zet de mijne in de achteruit met de motor uit terwijl ik ermee knoeide en ja, ik kon de storing die in de TSB wordt beschreven, reproduceren. Als je naar de draden kijkt, is het probleem dat de kabel die daar voor de achteruitrijcamera van de hoofdboom komt, gewoon te lang is en niet voldoende is vastgezet. Het gewicht ervan dat rondspringt, veroorzaakt een slechte verbinding.
Nou, het is bemoedigend dat je het probleem kon repliceren tijdens het uitvoeren van de reparatie. Maar je beschrijving van waarom het probleem zich voordoet vertelt me niets wat ik niet zelf had bedacht. Het is gewoon moeilijk te geloven dat een dunne kleine kabel die rondspringt in een vrij smalle lichaamsopening zoveel schade zou kunnen aanrichten. Maar ik hoop dat dat het is!

Nou, het is bemoedigend dat je het probleem kon repliceren tijdens het uitvoeren van de reparatie. Maar je beschrijving van waarom het probleem optreedt vertelt me niets wat ik niet zelf al had bedacht. Het is gewoon moeilijk te geloven dat een dun kabeltje dat rondspringt in een vrij smalle lichaamsopening zoveel schade kan aanrichten. Maar ik hoop dat dat het is!
Nou, ik kan niet met zekerheid zeggen dat het het probleem op lange termijn zal oplossen, maar bekijk het eens zo: binnenkort weten we het allebei :)

Dus voor de ongelovigen onder jullie die denken dat zo'n klein, onschuldig ding als een los, slap draadje ons allemaal zoveel hoofdpijn kan bezorgen en dat de oplossing gewoon te simpel en goedkoop is... Ik ben 10 dagen verder sinds ik de mijne heb gerepareerd en geen storingen en het werkt zoals het hoort. De afgelopen 2 jaar en meer, faalde de mijne vaker naarmate de tijd verstreek, totdat het vrijwel elke keer faalde als ik de achterklep sloot, zonder te weten wanneer het weer aan zou gaan.

Ik heb de TSB van de achteruitrijcamera thuis gedaan. Toen ik de verbinding uit elkaar trok, viel er een hoop witte corrosie uit de connectoren. Ik heb het schoongemaakt met wat elektrische contactreiniger, wat diëlektrisch vet toegevoegd en heb sindsdien geen problemen meer gehad. Daarvoor ging de camera niet aan, was helemaal in de war, enz.

Uhm..... Als je dit probleem hebt en het is onregelmatig. Controleer je achterklepschakelaar, als de rubberen afdichting gescheurd is. Dit veroorzaakt problemen omdat deze in serie is geschakeld met de camera. Je zult de hele schakelaar moeten vervangen. Het is ongeveer een onderdeel van 72 dollar en ongeveer een uur, misschien 2 (als je het zelf doet) om hem te vervangen. Als je het zelf doet, haal dan een heleboel lipjes voor het interieur, want je zult het interieur van de achterklep moeten trekken om bij de bouten/tappen te komen die de afdekking vasthouden die de schakelaar vasthoudt. Als je de gescheurde schakelaar vroegtijdig opmerkt, kun je hem mogelijk afplakken en wat rubber over de scheur spuiten om de afdichting nog wat langer te behouden, maar verwacht dat je hem moet vervangen.

Een garage zou je niet meer dan een uur in rekening moeten brengen om de klus te klaren.
Dit is heel logisch. Ik heb gemerkt dat het onregelmatig functioneren van mijn achteruitrijcamera samenvalt met regenachtig weer. Bedankt voor het plaatsen hiervan. Ik had verwacht dat het mogelijk met water te maken had, maar ik dacht dat ik de hele achterkant van de camera met siliconen zou afdichten. Maar dit geeft me een betere plek om te beginnen. Dankjewel.

Dus voor de ongelovigen onder jullie die denken dat zo'n klein, onschuldig ding als een los, slap draadje ons allemaal zoveel hoofdpijn kan bezorgen en dat de oplossing gewoon te simpel en goedkoop is... Ik ben 10 dagen verder sinds ik de mijne heb gerepareerd en geen storingen en het werkt zoals het hoort. De afgelopen 2 jaar en meer, faalde de mijne vaker naarmate de tijd verstreek, totdat het vrijwel elke keer faalde als ik de achterklep sloot, zonder te weten wanneer het weer zou aangaan.

Nogmaals, het enige wat ik hier zo grappig aan vind, zijn alle schermen die Mazda heeft vervangen en de klanten uiteindelijk hetzelfde probleem bleven houden. Zelfs mijn lokale Mazda-dealer wilde mijn scherm vervangen.
Even ter bevestiging, 4 maanden na de reparatie... gewoon de draad stevig vastgeplakt aan de binnenkant van de achterklep. Werkt zonder problemen. Geen angst of het wel of niet zal werken... Genoeg gezegd

Als dit iemand overkomt, waarbij de feed van uw achteruitrijcamera niet op uw scherm verschijnt wanneer u de auto in de achteruit zet, probeer dan eerst een geforceerde herstart.

Ik had het probleem een paar ochtenden geleden. Ik heb het infotainmentsysteem opnieuw opgestart en de achteruitrijcamera werkte weer.

Dus, voordat u moeilijkere maatregelen probeert, zoals het oplossen van problemen met het circuit met een meter of het naar een dealer brengen, start u gewoon opnieuw op. Serieus!
De camerafeed wordt door een computerprogramma op het scherm geplaatst en is waarschijnlijk gewoon gecrasht.

Om een volledige herstart te forceren:
Houd Mute + Nav + Back ingedrukt
Ervan uitgaande dat het pijlsymbool voor achteruit is wat u bedoelde met terug - hoe dan ook, de herstartsuggestie werkte prima. 👍👍👍

Ervan uitgaande dat het omgekeerde pijlsymbool is wat je bedoelde met terug - hoe dan ook, de herstartsuggestie werkte prima. 👍👍👍
je bent hier nieuw. De herstart is over het algemeen hooguit een tijdelijke oplossing. Je zult ongetwijfeld de luik uit elkaar moeten halen om de camerakabel opnieuw vast te zetten, net als de rest van ons. Dat is de echte oplossing!

Als dit iemand overkomt, waarbij de feed van uw achteruitrijcamera niet op uw scherm verschijnt wanneer u de auto in de achteruit zet, probeer dan eerst een geforceerde herstart.

Ik had het probleem een paar ochtenden geleden. Ik heb het infotainmentcentrum opnieuw opgestart en de achteruitrijcamera werkte weer.

Dus, voordat u moeilijkere maatregelen probeert, zoals het oplossen van problemen met het circuit met een meter of het naar een dealer brengen, start u gewoon opnieuw op. Serieus!
De camerafeed wordt door een computerprogramma op het scherm geplaatst en is waarschijnlijk gewoon gecrasht.

Om een volledige herstart te forceren:
Houd Mute + Nav + Back ingedrukt
Heel erg bedankt, ik was net eten aan het halen en het besloot het achteruitrijscherm niet te tonen, zocht en vond dit en het werkte!!!!

61 - 80 of 140 Posts