2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
61 - 72 of 72 Posts
Mijn Mazda3 uit 2020 heeft hetzelfde vervelende geratel. Ik heb onder het dashboardkastje gekeken en dit is wat ik zie. Heb ik het goed voor als ik denk dat de gele slang vastgezet moet worden en moet worden voorkomen dat deze iets anders raakt? Waar moet ik het schuim plaatsen - is het aan het "andere" uiteinde van het huis, d.w.z. zo ver als mijn vingers kunnen reiken? Ik denk dat ik het erin moet stoppen zodat er geen beweging is met de slang. Klopt dat? Alle hulp / tips worden zeer gewaardeerd!

View attachment 281488
Die gele buis is de kabelboom van de airbag. Nee, ik denk niet dat dat is waar mensen naar verwezen.

Tussen de twee ventilatieopeningen voor de passagiers zit een centrale ventilatieopening. Het lijkt op het eerste gezicht nep, maar als je erin kijkt, zie je dat het een kleine luchtuitlaat heeft. Er gaat een plastic buis (misschien een inch in diameter) naartoe die is aangesloten op de luchtkokers op de vloer. Ik geloof dat het deze buis is waar iedereen naar verwijst.

De bestuurderskant heeft vergelijkbare buizen die naar de kleine ventilatieopeningen aan weerszijden van de stuurkolom gaan, hoewel ze niet lijken te ratelen.

Mijn 2020 Mazda3 heeft dezelfde vervelende rammel. Ik heb onder het dashboardkastje gekeken en dit is wat ik zie. Heb ik gelijk als ik denk dat de gele slang moet worden vastgezet en moet worden voorkomen dat deze iets anders raakt? Waar moet ik het schuim plaatsen - is het aan het "andere" uiteinde van de slang, d.w.z. zo ver als mijn vingers kunnen reiken? Ik denk dat ik het erin moet stoppen zodat de slang niet beweegt. Klopt dat? Alle hulp / tips worden zeer gewaardeerd!

View attachment 281488
Ik denk dat je instinct klopt. Dat schuim zit er voor 100% met een reden.

Mijn 2021 had hetzelfde probleem. Heb het naar een dealer gebracht. Er lijkt een TSB voor te zijn. "Technicus kreeg het advies om de passagiersairbag los te maken, te centreren en vast te draaien tot 109" lbs". Dit heeft mijn rammelprobleem opgelost. Zal het in de gaten houden en je laten weten als het terugkomt.

Mijn 2021 had hetzelfde probleem. Heb het naar een dealer gebracht. Blijkbaar is er een TSB voor. "De technicus kreeg het advies om de airbag aan de passagierskant los te maken, te centreren en vast te draaien tot 109" lbs". Dit heeft mijn rammelprobleem opgelost. Zal het in de gaten houden en je laten weten of het terugkomt.
Ja, laat ons alsjeblieft weten hoe het gaat!

Mijn Mazda3 uit 2020 heeft dezelfde vervelende rammel. Ik heb onder het dashboardkastje gekeken en dit is wat ik zie. Heb ik gelijk als ik denk dat de gele slang moet worden vastgezet en moet worden voorkomen dat deze iets anders raakt? Waar moet ik het schuim plaatsen - is het aan het "andere" uiteinde van de slang, d.w.z. zo ver als mijn vingers kunnen reiken? Ik denk dat ik het erin moet stoppen zodat de slang niet beweegt. Klopt dat? Alle hulp / tips worden zeer gewaardeerd!

View attachment 281488
Ik denk dat @discoburg enig succes heeft gehad met het aandraaien van die 4 moeren in dit draad:

Het zou me niet verbazen als die corrosie deel uitmaakt van het probleem. De airbagfabrikanten zeggen allemaal dat het volkomen veilig is, maar als ik een gokker was, zou ik wedden dat de corrosie de kans dat die moeren losraken exponentieel vergroot.

Hallo allemaal. Ik heb een Mazda 3 uit 2019 en ik ervaar een plastic rammel aan de passagierskant. In de buurt van het dashboardkastje. Ik heb een video en een foto die aangeeft waar ik mijn vingers plaats om het geluid te stoppen. Ik plaats mijn vingers in de buurt van het dashboardkastje met een beetje druk en het geluid is weg, maar zodra ik mijn vinger verwijder, is het weer rammelstad. Ik heb schuim bijna overal geplaatst en ik heb geen succes, ik heb schuim toegevoegd, ik heb ook deze zachte microvezel handdoeken toegevoegd. Wat zelfklevend schuim. Geen succes.

Attachments

Het is geen slang, geen draden of het dashboardkastje. Het is dit:

Ga naar de passagierskant en kijk omhoog, net boven waar je voeten zouden zijn als je daar zou zitten. Het zit voor de achterkant/onderkant van het dashboardkastje, direct tegen het schutbord. Daar vind je een heel dun stuk zwart plastic dat met een plastic pin losjes aan het schutbord is vastgeklikt. Sla met je hand op het dashboard terwijl je deze afdekking vasthoudt en je zult zien dat dit de bron van het geratel is. Ik geloof dat dit de opofferende airbagafdekking is die na activering afspringt. Het is dun plastic; zoals een sandwichverpakking. Bevestig dit zo goed mogelijk aan zichzelf met elektriciteitstape en ook aan het ventilatierooster ernaast dat rondfladdert en nergens mee verbonden is. Het is ook een boosdoener. Stop iets in de opening tussen het dashboardkastje en deze afdekking. Weg.

Helaas heb ik ook wat gerammel in mijn sedan uit 2020 en soms word ik er gek van.
1. Gerammel uit het dashboardgebied achter de USB-connector aan de voorkant. Ik heb wat schuim uit het dashboardkastje gehaald en het helpt, maar niet voor 100%.
2. Bestuurderskant, linker armsteun kraakt als ik mijn arm erop laat rusten.
3. B-stijl passagierskant rammelt willekeurig.
4. Gerammel van de plastic/metalen luidsprekergrille aan de achterkant bij het rijden in de stad of het afspelen van baszware muziek op volume 30.

Hey Mazda 3 Gurus...
OK, ik heb eindelijk het vervelende dashboardgerammel gevonden en er een kleine video van gemaakt. Het gebeurt als ik over een weg rijd die minder dan perfect is, en ja, het maakt me gek.
Het gebeurt direct onder de bovenkant van het dashboard aan de passagierskant. Als ik een vuist maak en lichtjes op de bovenkant van het dashboard aan de passagierskant tik, kan ik het vervelende geluid nabootsen. Het lijkt erop dat het direct onder dat gebied "hol" is en dat er een soort kabelboom rond kan bewegen.

Een interessant punt is echter dat als ik op het dashboard (in het holle gebied) druk (zie foto hieronder) en er weer op tik - het gerammel zo goed als verdwenen is. Ik denk dat de bovenkant van het dashboardpad eruit moet, zodat er iets kan worden vastgeplakt. Weet iemand wat er direct onder zit?

Ik zal het naar de dealer brengen om dit op te lossen, maar ik wou dat ik het zijpaneel op het dashboard kon verwijderen om naar binnen te kijken en te zien wat er aan de hand is. Weet iemand hoe je dit doet?

Hier is de video:
Hoi iedereen. Ik heb een mazda axela 2013 die een rammel-vibratiegeluid heeft ontwikkeld op elke weg anders dan zeer glad. Erger als het dashboard koud is. Zeker aan de bestuurderskant achter de hele stuur- en metergebieden. Wordt erger. Ideeën?? Ik word er gek van en kan het me niet veroorloven om iemand te krijgen om het uit te zoeken. Wanhopige penspensioer 🤣😜

Ik denk dat ik hetzelfde geratel heb in mijn 2016 sTouring. Klinkt het als een knikker of een steen die rondstuit in een plastic medicijnflesje waar pillen in zitten?

Terwijl ik rijd, klinkt het geratel alsof het van achter het infotainmentscherm komt, tussen het scherm en de luidspreker op het dashboard, maar het is moeilijk om het zeker te weten. Soms stopt een bonk in dat gebied het geratel een tijdje. De mijne begon ook met het begin van warm weer, zoals het al een paar jaar af en toe is.

De laatste post in deze thread (voor de mijne) is van ruim anderhalf jaar geleden. Het zou handig zijn als we updates zouden kunnen krijgen van eerdere posters in de thread over of ze het probleem hebben opgelost of dat ze het nog steeds hebben.

Bedankt!
Ik antwoord mezelf, maar meer info voor jullie detectives daar . . . We hebben de laatste tijd een paar hele warme dagen gehad (90's) en het ratelende geluid dat in mijn vorige post hierboven werd beschreven, is terug. Ik heb gemerkt dat als ik de HVAC door de verschillende modi laat lopen, ik meestal dingen kan horen die daar achterin gebeuren als het van modus verandert en het geratel stopt, tenminste voor een tijdje. Ik vraag me af of iets dat het mechanisme bestuurt dat de luchtstroom omleidt, verantwoordelijk is voor dit geluid . . .

61 - 72 of 72 Posts