2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
41 - 49 of 49 Posts
Mijn 13 draait stationair op ongeveer 650 tpm als hij volledig warm is en in de versnelling staat. Ik heb nog nooit gezien dat hij lager gaat. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om altijd de koplampen aan te zetten, of het nu dag of nacht is. Daardoor gaat het stationair toerental omhoog naar ongeveer 750 tpm, wat helpt om het stotteren bij het optrekken te verminderen dat deze motoren hebben. Ik erger me eraan hoe het toerental iets toeneemt als je je voet van de rem haalt voordat je het gaspedaal aanraakt.

Discussion starter · #43 ·
hmmm. Het doet dit al sinds ik de auto kocht en hij heeft nu pas 4.000 mijl op de teller, dus ik kan niet geloven dat je injectoren vuil zouden kunnen zijn.
Laat ons weten of het effect minstens een week aanhoudt. Hoeveel mijl heb je ermee gereden?

Mijn 2011 JDM Axela doet dit ook, stationair draait hij 700 toeren en zakt dan naar iets boven de 500, schudt alsof hij gaat afslaan en gaat dan weer omhoog. Mijn 2004 Integra draaide altijd stationair op 800.
Is uw auto een Sky-active? Gebeurt dit alleen met die motoren? Mijn 2010 MZR start koud op ongeveer 15-1600 voor een paar minuten en binnen 5 minuten draait hij vrij consistent stationair rond de 6-650.

Volgens de Mazda 3 Servicehandleiding uit 2013 over technische details van de motor:
  • Stationair toerental (MTX: Neutrale stand, ATX: P, N stand): 600—700 tpm
Stationair toerental (MTX: Neutrale stand, ATX: P, N stand)
  • A/C aan: 650—800 tpm (MTX), 650—770 tpm (ATX)
  • Elektrische belastingen aan: 600—750 tpm
Met Ultraguage: Ik krijg ongeveer 650 tpm stationair zonder elektrische belasting. Wanneer ik volledig tot stilstand kom (ik heb de handleiding), ligt het toerental in eerste instantie op ongeveer 750 - 700 tpm en daalt dan langzaam tot ongeveer 650 tpm. Tijdens deze overgang is er soms een lichte schok of trilling.

hmmm. Het doet dit al sinds ik de auto kocht en hij heeft nu pas 4.000 mijl op de teller, dus ik kan niet geloven dat je injectoren vuil zouden kunnen zijn.
Laat ons weten of het effect minstens een week aanhoudt. Hoeveel mijl heb je erop staan?
Mijn auto heeft er 26000 km op staan en ik heb hem tweedehands uit Japan gekocht, dus ik ken de geschiedenis niet. Ik denk dat het misschien een combinatie is van reinigers en een toename van het octaangehalte, aangezien we in Jamaica slechte benzine hebben, 87 en 90 octaan e10. Zal het je laten weten als het aanhoudt.

Discussion starter · #48 ·
Volgens de Mazda 3 Servicehandleiding uit 2013 over technische details van de motor:
  • Stationair toerental (MTX: Neutrale stand, ATX: P, N stand): 600—700 tpm
Stationair toerental (MTX: Neutrale stand, ATX: P, N stand)
  • A/C aan: 650—800 tpm (MTX), 650—770 tpm (ATX)
  • Elektrische belastingen aan: 600—750 tpm
Met Ultraguage: Ik krijg ongeveer 650 tpm bij stationair toerental zonder elektrische belasting. Wanneer ik volledig tot stilstand kom (ik heb de handleiding), ligt het toerental in eerste instantie rond de 750 - 700 tpm en daalt dan langzaam naar ongeveer 650 tpm. Tijdens deze overgang is er soms een lichte schok of trilling.
Bedankt voor deze nuttige info, nu weet ik dat het abnormaal is om naar 500 te zakken

Mijn auto heeft 26000 km op de teller en ik heb hem tweedehands uit Japan gekocht, dus ik ken de geschiedenis niet. Ik denk dat het misschien een combinatie is van reinigers en een toename van het octaangehalte, aangezien we in Jamaica slechte benzine hebben met 87 en 90 octaan e10. Zal het je vertellen als het blijft duren.
Bedankt

Oké, dus mijn auto heeft zich hersteld, dit is wat ik heb gedaan.

1. Injector cleaner en octane boost geprobeerd.
Resultaat: Voelde in eerste instantie beter, maar slechts voor korte tijd.

2. MAF schoongemaakt.
Resultaat: Een beetje soepeler, maar het probleem bleef bestaan.

3. Mijn monteur, die aan alle soorten Japanse importauto's werkt, suggereerde dat de nieuwe bougies die ik had gekocht het probleem waren: DENSO Iridium ITV16 5338.
Deze vervangen door NGK (3789) ILTR6A-13G Laser Iridium, aangezien mijn auto werd geleverd met FoMoCo LTR6A-13G bougies.
Resultaat: Geen probleem meer.

41 - 49 of 49 Posts