2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

Turbo op een 2013 2.0

32K views 9 replies 8 participants last post by  2012mazda3skyactiv  
#1 ·
Hallo dames en heren. Ik ben nieuw in de forumzaken, maar ik heb een Mazda 3i Touring hatchback 2.0 uit 2013 en ik wil hem echt graag turbo's geven. Ik heb gezien dat de compressieverhouding ergens tussen 14:1 en 9:1 ligt. Als ik hem niet kan turbo's geven, wat kan ik dan doen voor een serieuze vermogensboost (anders dan de auto verkopen)? HELP ME ALSJEBLIEFT!

#2 ·
Eerst en vooral, is het het Skyactiv-model? Zo ja, dan beperkt dit uw wens voor boost. Skyactiv-motoren hebben een extreem hoge compressie en kunnen daarom slechts minimale hoeveelheden boost aan zonder zoom zoom boom te gaan. Dat gezegd hebbende, ze kunnen worden geboost, en met slechts 3-4 psi kunnen ze goede cijfers halen.
Als het een standaard Mazda-motor is, kan deze zonder problemen worden geboost, hoewel alles op maat moet worden gemaakt en tijdrovend en duur zal zijn.
De meeste mensen zullen zeggen wat iedereen zegt. Als je serieus vermogen wilt, verkoop het dan en koop een speed, maar ik weet dat sommige mensen hun auto's niet willen verkopen en misschien anders willen zijn/wat eigen werk willen doen.
Dus, zonder dat het een grote pijn in de kont is en je al je componenten (turbo, olieleidingen, waterleidingen, intercooler en pijpen, inlaat, downpipe etc.) moet fabriceren/kopen, maakt Mathew Wilson van OrangeVirus Tuning turbo kits, die alles bevatten wat nodig is voor alle Mazda 3-modellen. Zijn website is te vinden op: OrangeVirus Tuning
Nee, ik word niet door hem betaald om dit te zeggen, ik zeg gewoon de waarheid. Hij is bewezen een van de beste tuners in de Mazda-game te zijn en zijn turbo kits zijn de real deal. Hier is een video van een van zijn kits/tuning op een 2.5 Mazda 3: https://www.youtube.com/watch?v=etTO_kZPKTQ
Ik zou zeggen, neem contact op met Mat en praat even als je serieus bent over het boosten van je auto. Anders dan dat, om het meeste uit je N/A-motor te halen, kun je de bolt on's (inlaat, cat back, extractors/headers) doen en het dan door Mat laten tunen, wat de whp van ongeveer 120whp naar 150-160whp zal verhogen (afhankelijk van de brandstofoctaan en andere omstandigheden), maar je hebt boost nodig om een serieuze toename in vermogen te hebben.
Ik hoop dat dit je helpt, laat het me weten als je vragen hebt, maar of je nu een gewone N/A-tune wilt, of een turbo kit en tune, Mat zal je kunnen helpen :).

#3 · (Edited)
OV Tuning kondigde aan dat ze later dit jaar een skyactiv 2.0 turbo kit voor uw auto zullen hebben. Ze hebben al een elektrische supercharger tuned kit op dezelfde auto getest. @Statiqz heeft gelijk om ze aan te bevelen, aangezien ze het meest gerenommeerde bedrijf zijn voor het tunen van skyactiv's. De turbo kit zou een vrij lage boost moeten hebben om om te gaan met de hoge compressiemotor en de limieten van de standaard hogedruk brandstofpomp (er is nog geen aftermarket optie). De 2e generatie skyactiv 2.0 (2012-13; uw auto) zal veiliger zijn om te tunen, aangezien deze slechts een compressieverhouding van 12:1 bereikt, terwijl de 3e generatie Mazda 3's (2014+) een compressieverhouding van 13:1 bereikten, aangezien de 4-2-1 header in de motorruimte paste.

Qua vermogenswinst maakt de standaard 2e generatie Mazda 3 skyactiv 2.0 ongeveer 130-140 dynojet whp. Je kunt dit verhogen tot 155-165 whp met een inlaat, header, cat-back uitlaat en 91-94 octaan benzine in combinatie met een OV tune. De tune helpt ook met brandstofverbruik tijdens het cruisen. Ik stel voor dat je begint met een inlaat/uitlaat/OV Tune en dan met een turbo kit gaat als deze beschikbaar is, als je nog steeds meer vermogen wilt. Je zult sowieso de inlaat/uitlaat mods willen doen voor de turbo. Met volledige bolt-ons en een 94 octaan tune is de auto eigenlijk best leuk om mee te rijden. Word lid van de Mazda 3 Tuning Group Facebook pagina om OV Tuning updates te krijgen. Je kunt ook de Facebook OV Tuning pagina bezoeken: https://www.facebook.com/Orangevirustuningltd?fref=ts

#5 ·
In de maak, blijf de komende maanden op de hoogte

• Like
Reactions: color0
#6 ·
In de maak, blijf de komende maanden op de hoogte
Ik hoop dat het langer duurt om te laten vallen, alleen al voor mijn bankrekening! Zodra ik een turbo zie voor de 2.0 SKY, haal ik mijn portemonnee tevoorschijn haha.

• Like
Reactions: StaFForD
#8 ·
  • Like
Reactions: jshaffer28mill