2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

Turbo op een 2013 2.0

32K views 9 replies 8 participants last post by  2012mazda3skyactiv  
#1 ·
Hallo dames en heren. Ik ben nieuw in de forumzaken, maar ik heb een Mazda 3i Touring hatchback 2.0 uit 2013 en ik wil hem echt graag turbo's geven. Ik heb gezien dat de compressieverhouding ergens tussen 14:1 en 9:1 ligt. Als ik hem niet kan turbo's geven, wat kan ik dan doen voor een serieuze vermogensboost (anders dan de auto verkopen)? HELP ME ALSJEBLIEFT!

#2 ·
Eerst en vooral, is het het Skyactiv-model? Zo ja, dan beperkt dit uw wens voor boost. Skyactiv-motoren hebben een extreem hoge compressie en kunnen daarom slechts minimale hoeveelheden boost aan zonder zoom zoom boom te gaan. Dat gezegd hebbende, ze kunnen worden geboost, en met slechts 3-4 psi kunnen ze goede cijfers halen.
Als het een standaard Mazda-motor is, kan deze zonder problemen worden geboost, hoewel alles op maat moet worden gemaakt en tijdrovend en duur zal zijn.
De meeste mensen zullen zeggen wat iedereen zegt. Als je serieus vermogen wilt, verkoop het dan en koop een speed, maar ik weet dat sommige mensen hun auto's niet willen verkopen en misschien anders willen zijn/wat eigen werk willen doen.
Dus, zonder dat het een grote pijn in de kont is en je al je componenten (turbo, olieleidingen, waterleidingen, intercooler en pijpen, inlaat, downpipe etc.) moet fabriceren/kopen, maakt Mathew Wilson van OrangeVirus Tuning turbo kits, die alles bevatten wat nodig is voor alle Mazda 3-modellen. Zijn website is te vinden op: OrangeVirus Tuning
Nee, ik word niet door hem betaald om dit te zeggen, ik zeg gewoon de waarheid. Hij is bewezen een van de beste tuners in de Mazda-game te zijn en zijn turbo kits zijn de real deal. Hier is een video van een van zijn kits/tuning op een 2.5 Mazda 3: https://www.youtube.com/watch?v=etTO_kZPKTQ