2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

Laat me je Eternal Blue Mica lakwerk zien!

29K views 23 replies 11 participants last post by  Jezza  
#1 ·
Hopelijk leveren we onze Dieselgate Jetta Sportwagen de komende weken terug in bij VW. Zodra we het geld in handen hebben, zullen we het besteden aan een 2017 3 GT hatch. We zullen waarschijnlijk tegelijkertijd onze '06 3s Touring hatch inruilen (tenzij ik DH kan overtuigen dat het de moeite waard is om hem te houden voor de bijna 16-jarige).

#19 ·
De mijne is een 2017 GT hatchback met een handgeschakelde versnellingsbak. Eternal blue was niet mijn eerste keuze, maar de kleur is me wel bevallen. Ik heb de aerokit en het preferred equipment package.
Benieuwd hoe je de volledig zwarte Front Air Dam met het Appearance Package hebt gekregen. Was je Appearance Package de 2AP-versie die in de haven is geĂŻnstalleerd, of heeft je dealer de onderdelen afzonderlijk besteld en de volledig zwarte Front Air Dam gekregen? Het in de haven geĂŻnstalleerde pakket heeft de zwarte Front Air Dam met zilveren accenten.Ook, blijf de foto's sturen, mensen! Ik probeer te beslissen over Eternal Blue Mica vs. Machine Gray Metallic voor mijn volgende leasecontract van het bedrijf later dit jaar. Ik heb momenteel een 2017 Mazda3 Grand Touring MT 5-deurs in Machine Gray Metallic met Appearance Package, Premium Equipment Package en i-ACTIVSENSE Package. Ik denk erover om "terug te gaan" naar een 2017 Mazda3 Touring MT 4-deurs in Eternal Blue Mica met een in de carrosseriekleur gespoten kofferdekselspoiler en Appearance Package, voornamelijk om een groter bereik op een tank te krijgen nadat mijn huidige leasecontract rond september 2017 afloopt.

#6 · (Edited)
Zeer goede look auto Jeeperscreepbeers! Dat is de eerste Eternal Blue Mica met het Appearance Package. Erg mooi!!!

#8 ·
Ik ben dol op deze kleur. Ik heb echt mijn best gedaan om er een te krijgen, maar ze konden er geen vinden voor mij met de optiegroep die ik wilde en het zwarte interieur. Ik zou hebben moeten bestellen en veel langer wachten - dat gezegd hebbende, ik ben niet teleurgesteld met wat ik uiteindelijk heb gekregen (rood).

Het is een zeer stijlvol ogende kleur.

#12 ·
Heb dit een paar weken geleden gekregen

Hier is mijn Eternal Blue Mica 2017 M3GT HB. Ik heb het een beetje impulsief gekocht. Ik vond de rode kleur mooi, maar blauw is mijn favoriete kleur en als hij schoon is, ziet hij er geweldig uit in de zon.

Attachments

#14 ·
Ik heb Raw gefotografeerd met mijn camera en wat bewerkingen gedaan in Adobe Lightroom om de kleuren te laten knallen tegen de bewolkte lucht. Het is technisch gezien geen HDR, maar de manier waarop ik bewerk, gebruikt een aantal van dezelfde principes.

#18 ·
Hoe ziet het er in het echt uit?

Op deze foto's ziet het er fantastisch uit en het maakt me echt bezorgd, want ik heb deze Eternal Blue kleur niet besteld in plaats van parelwit. (Voor de eerste keer zag ik deze kleur in de Mazda3 facelift brochure, ik dacht ja, het is een echte, levendige, levendige blauwe kleur, net als mijn oude Mazda3 uit 2010 in zijn hemelsblauwe kleur).

Toen controleerde ik echte foto's van Eternal Blue op Google en het leek er helemaal niet op dat Celestial Blue.
Ik kan gewoon niet begrijpen waarom Mazda geen andere geweldige, levendige, echte kleuren aanbiedt, behalve het soulrood.
Alle kleuren lijken grijsblauw, grijs-titanium, donkergrijs en zilver te zijn, en dat is alles.

Waar is een echt, levendig, scherp blauw zoals het Celestial Blue was?
Ik kan gewoon niet geloven dat niemand van de nieuwe autobezitters een levendige auto mee naar huis zou nemen...

#21 ·
Hoe ziet het er in het echt uit?
Ik was behoorlijk voorzichtig om het niet te levendig te maken, omdat ik niet de illusie wilde wekken dat het helderder was dan in het echt.

Echt waar, als de zon erop schijnt, "knalt" de kleur en ziet het er echt goed uit. Het is als een snoepblauw, als dat zin heeft.

Het is niet hetzelfde heldere blauw dat ze vroeger op de Speed3 hadden, het is veel donkerder, maar het is ook veel dieper.

#20 ·
USCTrojan4JC, een gedeeltelijk antwoord op je vraag over Jeepbeerscreepbeers. Omdat het erop lijkt dat er geen port-installaties meer zijn van het AP-pakket; dat is tenminste de ervaring van M3R-leden die onlangs hun 3's hebben gekregen en die probeerden en er niet in slaagden om hun AP tegelijkertijd met hun bestelling te bestellen - maar het bestelsysteem van Mazda zou het niet "accepteren". Dus hebben de onderdelenmensen van hun dealers het AP-pakket in stukken besteld via de vijf onderdeelnummers die je veel beter kent dan ik (bedankt dat je het me hebt geleerd).

En tenminste mijn dealer en de dealer van een ander forumlid (behalve "Jeep") hebben die AP-onderdelen gekocht voor dezelfde totale prijs als overeengekomen in de oorspronkelijke bestelovereenkomst - waarbij de dealer het kosteloos installeerde (een Mazda-vergoeding aan de dealer voor dat werk???). Daarom kan ik nu het AP-pakket bestellen met de achterste dakspoiler in zwart, terwijl mijn AP-bestelling vereist had dat deze mijn Soul Red-kleur zou hebben (weer meer info die ik van jou heb geleerd).

En als ik het had gewild, had mijn dealer daarom mijn splitter in volledig zwart kunnen bestellen. Ik hoop dat dit een nuttig gedeeltelijk antwoord is op je vraag.

En nogmaals een grote publieke dank aan USCTrojan4JC voor het feit dat hij zo behulpzaam en informatief is geweest voor zoveel M3R-leden!