2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
21 - 40 of 43 Posts
De slechte betrouwbaarheid van Mazda komt voornamelijk van zijn samenwerking met Ford op voertuigen die buiten Japan zijn gebouwd, maar zelfs dat was niet zo slecht.

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App
eigenlijk denk ik dat de meest onbetrouwbare Mazda-auto's door Mazda in Japan zijn gemaakt, zoals de RX7 en RX8. Apex-afdichtingen weg bij 80k en je zou een revisie nodig hebben.

Ik ben er altijd van uitgegaan dat Mazda's een goede betrouwbaarheid hadden vanwege het Japanse vakmanschap van de auto's. Misschien heb ik het mis om dat aan te nemen. Zijn Mazda's net zo betrouwbaar als andere Japanse merken zoals Subaru, Nissan, Honda en Toyota? Hoe zouden jullie de merken rangschikken qua betrouwbaarheid? Komende van een geschiedenis van Honda-voertuigen (02 Acura RSX, 06 Honda CRV en 92 Celica) die allemaal in Japan zijn gebouwd, waren de enige problemen die ik heb gehad het vervangen van de deurslotactuators.

Geweldige feedback!

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij, want ik wil de komende maanden een nieuwe auto kopen. Ik ben bezorgd over alle nieuwe mz3's die uit Mexico komen in plaats van uit Japan, maar ik wil Mazda het voordeel van de twijfel geven. Ik zou gemakkelijk een nieuwe Corolla kunnen kopen, maar ik wil een betere band met de auto hebben. Mijn huidige auto is een Nissan Altima uit 2012 met de CVT-transmissie, en ik wil mezelf niet van het saaie woon-werkverkeer (ongeveer 50 mijl per dag rijden) om het leven brengen (student). Ik was altijd al fan van Mazda en had mijn oog echt laten vallen op de 2015 iTouring in donkerblauw. Ik wil graag weten of jullie denken dat het de moeite waard is om voor de mz3 te gaan, aangezien deze in Mexico wordt gemaakt. Houd er echter rekening mee dat onderdelen nog steeds uit Japan worden geïmporteerd voor deze auto's en dat dit Mazda zou kunnen breken als de 3's slecht zijn, daarom zouden hun producten dezelfde of misschien meer diepgaande controles moeten ondergaan voordat ze naar de VS worden geëxporteerd.

Bedankt bij voorbaat :):thumbup 1:

Ik stem op de 3. Ik heb een 3sGT en zou hem voor niets willen ruilen. Ik ben gewoonweg dol op deze auto. Sexy als de hel!

Ik wil graag weten of jullie denken dat het de moeite waard zou zijn om voor de mz3 te gaan, aangezien deze in Mexico wordt gemaakt. Houd er echter rekening mee dat onderdelen nog steeds uit Japan worden geïmporteerd voor deze auto's en het feit dat dit Mazda zou kunnen breken als de 3's slecht zijn, daarom zouden hun producten dezelfde of misschien meer diepgaande controles moeten ondergaan voordat ze naar de VS worden geëxporteerd.

Bedankt op voorhand :):thumbup 1:
De meningen verschillen over de nieuwe Mazda3's die in Mexico worden gemaakt. Groeipijnen zijn normaal bij elke nieuwe fabriek. De vraag is hoe erg de pijn zal zijn? Niemand weet het, maar het zal 1-2 jaar duren VOORDAT ze echt bekend zijn. Het zal pas bekend zijn als de auto's een tijdje op de weg hebben gereden. Zo is het met elke autofabrikant. Alleen omdat de auto nieuw en de eerste paar maanden goed aanvoelt en er goed uitziet, wil nog niet zeggen dat hij later geen elektrische problemen en motor-/transmissieproblemen kan krijgen. Kijk maar naar VW toen het overstapte naar assemblagefabrieken van Duitsland naar Mexico. Het duurde 1-2 jaar voordat alle problemen begonnen te ontstaan.

Wat betreft onderdelen. De nieuwe Mexicaanse Mazda3's zullen GEEN Japanse onderdelen hebben. Ze zullen de onderdelen hebben uitbesteed aan Mexicaanse fabrieken. Dus op de sticker op de auto staat:
Made In Mexico met in Mexico gemaakte transmissie en motor
85% van de onderdelen van dit voertuig komen uit Mexico (schatting)

De 2014 Mazda3's die in Japan werden gemaakt, gaven op de raamsticker aan:
Made in Japan met in Japan gemaakte transmissie en motor
85% van de onderdelen komen uit Japan

Ik sprong op de 2014 omdat ik een in Japan gebouwde Mazda wilde. Voor de auto van mijn vrouw krijgen we GEEN 2015 Mazda3 omdat ik de Mexicaanse fabriek NOG NIET vertrouw. Ik wacht ongeveer 2 jaar voordat ik een beslissing neem om een andere Mazda3 te kopen. Als de auto's uit Mexico solide zijn, koop ik een andere Mazda3. Als ze problematisch zijn, zal Mazda een klant zijn kwijtgeraakt. Ik wil geen BETA-tester zijn voor Mazda die mijn $23.000 als testmuilezel gebruikt.

Vergeet niet dat de Mazda3 2014/2015 een IIHS Top Safety Pick krijgt, maar de Corolla NIET. Hij presteerde niet goed in sommige tests. De Mazda3 is dus een veiligere auto dan de Corolla.

Hopelijk heb je nooit een ongeluk, maar als dat wel gebeurt, wil je er zeker van zijn dat je wegloopt en niet dood of ernstig gewond raakt.

Ik wil alleen maar toevoegen dat we allemaal objectief hebben geantwoord en op geen enkele manier bevooroordeeld zijn ten opzichte van de Mazda 3.

De meningen over de nieuwe Mazda3 die in Mexico wordt gemaakt, verschillen. Groeipijnen zijn normaal bij elke nieuwe fabriek. De vraag is hoe erg de pijnen zullen zijn? Niemand weet het, maar het zal 1-2 jaar duren VOORDAT ze echt bekend zijn. Het zal pas bekend zijn als de auto's een tijdje op de weg hebben gereden. Zo is het bij elke autofabrikant. Alleen al omdat de auto nieuw en de eerste paar maanden goed aanvoelt en er goed uitziet, wil nog niet zeggen dat hij later geen elektrische problemen en motor-/transmissieproblemen kan krijgen. Kijk maar naar VW toen het overstapte naar assemblagefabrieken van Duitsland naar Mexico. Het duurde 1-2 jaar voordat alle problemen begonnen te ontstaan.

Wat de onderdelen betreft. De nieuwe Mexicaanse Mazda3's zullen GEEN Japanse onderdelen hebben. Ze zullen de onderdelen hebben uitbesteed aan Mexicaanse fabrieken. Dus op de sticker op de auto staat:
Made In Mexico met in Mexico gemaakte transmissie en motor
85% van de onderdelen van dit voertuig komen uit Mexico (schatting)

De 2014 Mazda3's die in Japan werden gemaakt, gaven op de raamsticker aan:
Made in Japan met in Japan gemaakte transmissie en motor
85% van de onderdelen van dit voertuig komen uit Japan

Ik sprong op de 2014 omdat ik een in Japan gebouwde Mazda wilde. Voor de auto van mijn vrouw krijgen we GEEN 2015 Mazda3 omdat ik de Mexicaanse fabriek NOG NIET vertrouw. Ik wacht ongeveer 2 jaar voordat ik een beslissing neem om een andere Mazda3 te kopen. Als de auto's uit Mexico solide zijn, koop ik een andere Mazda3. Als ze problematisch zijn, zal Mazda een klant zijn kwijtgeraakt. Ik wil geen BETA-tester zijn voor Mazda die mijn $23k als testmuile gebruikt.
Heel erg bedankt voor de aanvullende informatie. Ik zal proberen om zo snel mogelijk de Japanse mz3 2014 in handen te krijgen haha Ik heb er nog een paar gezien bij de dealers in mijn omgeving. Ik hoopte op het betere infotainmentsysteem, maar hopelijk komt er in de komende jaren een aftermarket optie :thumbup 1:

Hartelijk dank voor de aanvullende informatie. Ik zal proberen zo snel mogelijk een Japanse mz3 2014 te bemachtigen haha. Ik heb er nog een paar gezien bij de dealers in mijn omgeving. Ik hoopte op het betere infotainmentsysteem, maar hopelijk komt er in de komende jaren een aftermarket-optie :thumbup 1:
Ik ben niet zeker van aftermarket infotainmentsystemen die aan het licht komen. Het systeem is vast bedraad in het "zenuwstelsel" van de auto. Maar er verschijnen zeker updates, zoals we al hebben gezien, en software-"hacks" voor het systeem. Het "infotainment project" heeft geweldig werk verricht. Ze hebben de waarschuwingstijd op het opstartscherm al verkort en de snelheidslimiet op het touchscreen uitgeschakeld.

@Airfleet Ik heb die thread gelezen en ben erg enthousiast om te zien hoe deze zich zal ontwikkelen. Ik hoopte dat er wat opties zouden zijn voor de basisgebruikers van het systeem zonder scherm :/

Had eerder een Corolla en haatte hem. Sorry... voelt alsof de carrosserie te zwaar is voor de motor. Helemaal geen pit. De betrouwbaarheid hangt helemaal af van hoe je voor je auto zorgt. Mijn oude mz3 hatchback had 130.000 mijl op de teller staan voordat iemand hem als remsysteem gebruikte. Een of andere klootzak reed achterop mijn mz3. Als hij niet total loss was... Dan had de auto nu misschien wel 200.000 bereikt.

Heb vorige maand mijn MZ3 gekocht. Ben gek op de auto. Ik had jarenlang over Mazda gelezen terwijl ik met mijn Stratus ES reed tot hij total loss was. De SkyActiv gaf de doorslag voor mij. Ik heb slechte MPG altijd als dealbreaker bij Mazda beschouwd. Ik was niet van plan een veel nieuwere auto te kopen die dezelfde prestaties en efficiëntie had als mijn '98 Dodge. Toen het tijd was om de knoop door te hakken, maakten het plezier om in te rijden, de fantastische MPG, de behoorlijke prestaties, de beschikbare 6MT, de hatchback-carrosserie, de redelijke prijs en de stijlvolle uitstraling van binnen en van buiten de beslissing gemakkelijk. Ik hield ook van de aftermarket-ondersteuning, inclusief forums zoals deze. Ik beschouw mijn auto als een startpunt, een basis, die ik kan verbeteren. Sommige dingen kun je achteraf niet meer veranderen. Het wordt onbetaalbaar duur. Mijn MZ3 brengt me dicht genoeg in de buurt zodat mijn geknutsel eventuele ruwe randjes kan gladstrijken.

Op basis van mijn ervaring met mijn nieuwe M3 die in juni in Mexico is gebouwd, zijn er geen zorgen over de kwaliteit. De mijne is perfect. Echt uitstekende lakkwaliteit. Motor en transmissie gebouwd in Japan.

Dave

Discussion starter · #34 ·
Wauw, dit draadje is ontploft, bedankt voor de reacties! Ik heb uiteindelijk een geweldige deal gekregen voor de Mazda3, dus daar ben ik voor gegaan, het was gewoon leuker om in te rijden. Het IS er een uit Mexico, gebouwd op 11-06-14. De auto had 20 mijl op de teller toen ik hem kreeg, momenteel staat hij op 150 en hij rijdt best lekker. Hopelijk komen er geen problemen door de Mexicaanse productie... Tot nu toe ben ik erg blij met de aankoop!

Wow, this thread blew up, thanks for the responses! I ended up getting a great deal on the Mazda3 so I went with that, it was just more enjoyable to drive. It IS one from Mexico, built 6/11/14. The car had 20 miles on it when I got it, currently at 150 and it's running quite nicely. Hopefully no problems will come up due to the Mexican manufacturing...So far I'm really happy with the purchase!
Luister niet naar al die onzin van de Mexicaanse zeurpieten. Als er problemen zijn, daar heb je garantie voor, maar die zullen er niet zijn. Geniet van je aankoop!

Als je echt wilt vertrouwen op een onbevooroordeeld antwoord, moet je dit draadje echt niet op een Mazda 3 forum plaatsen. Het is duidelijk dat de meeste, zo niet alle, zullen zeggen dat je voor de Mazda 3 moet gaan.

Ik zou aanraden om naar een meer neutraal algemeen auto forum te gaan... of misschien is het feit dat je het draadje hier hebt gemaakt en weet wat voor soort aanbevelingen je gaat krijgen een indicatie dat je al besloten hebt dat je de Mazda wilt. :)
Moet Coxis helemaal gelijk geven. Jaren geleden kocht mijn vrouw een gebruikte 97 Civic, we reden daar bijna 200.000 km mee en hadden alleen de gebruikelijke vervangingen nodig zoals remblokken, distributieriem en olieverversingen. De volgende auto was een 04 Civic nieuw en deed meer dan $3000 dollar aan reparaties, exclusief de gebruikelijke slijtageonderdelen. ....De beslissing om een andere Civic te kopen was gebaseerd op de vorige, dus onthoud... Het kan erger of beter zijn.
Onze laatste, we gingen voor de 14 Mazda 3 sedan en zijn er erg blij mee, maar alle auto's zijn goed als ze nieuw zijn.

Ook een ander punt over de auto's uit Mexico... De betere terminologie zou kunnen zijn geassembleerd in Mexico. Neem een nieuwe auto... Niet merkspecifiek.... Til de motorkap op en kijk waar de onderdelen zijn gemaakt en je zult zien dat ze worden uitbesteed aan veel landen over de hele wereld, zelfs als de auto "made in Japan" of waar dan ook is gemaakt.

Het komt allemaal neer op kwaliteitscontrole waar de onderdelen worden gemaakt en als onderdelen op de spaceshuttle kunnen falen, kan een eenvoudig onderdeel van een auto na verloop van tijd ook falen. Het komt echt neer op de service van de productdealer na de verkoop.

Moet het helemaal eens zijn met Coxis. Jaren geleden kocht mijn vrouw een gebruikte 97 Civic, we reden daar bijna 200.000 km mee en hadden alleen de gebruikelijke vervangingen nodig zoals remblokken, distributieriem en olieverversingen. De volgende auto was een 04 Civic nieuw en deed meer dan $3000 dollar aan reparaties, exclusief de gebruikelijke slijtageonderdelen. ...De beslissing om een andere Civic te kopen was gebaseerd op de vorige, dus onthoud ... Het kan slechter of beter zijn. Onze nieuwste, we gingen voor de 14 Mazda 3 sedan en zijn er erg blij mee, maar alle auto's zijn goed als ze nieuw zijn. Ook een ander punt met betrekking tot de auto's uit Mexico... De betere terminologie zou misschien zijn geassembleerd in Mexico. Neem een nieuwe auto... Niet merkspecifiek... Til de motorkap op en kijk waar de onderdelen zijn gemaakt en je zult ze vinden die uitbesteed zijn aan veel landen over de hele wereld, zelfs als de auto "made in Japan" of waar dan ook is. Het komt allemaal neer op kwaliteitscontrole waar de onderdelen worden gemaakt en als onderdelen op de spaceshuttle kunnen falen, kan een eenvoudig onderdeel op een auto na verloop van tijd ook falen. Het komt echt neer op de service van de dealer na de verkoop.
Ik heb ook een beetje uitgegeven voor 2k aan reparaties (geen slijtageonderdelen) voor mijn 2002 Civic. Cilinderkoppakking, 2 schokdempers, 2 LCAs, 1 motorsteun en 2 stoelbeugels vervangen. Hoewel ik het niet leuk vond om voor reparaties te betalen, had ik de auto 12 jaar en 218.000 mijl. Dus ik had gemiddeld $165 per jaar aan reparaties (niet slecht naar mijn mening). Ik heb veel onderzoek gedaan naar de 7e generatie Civic, al die reparaties (lca, schokdempers en pakking) zijn vrij typisch voor Honda's. Veel mensen negeren de problemen gewoon en rijden er waarschijnlijk toch mee tot 200.000 km. Ik had geluk dat mijn automatische versnellingsbak niet kapot ging. Denk ik dat mijn 3 het beter zal doen dan mijn Civic? Ik twijfel er niet aan dat mijn 3 200.000 mijl zal halen, maar ik voorzie dat de 3 meer zal kosten aan reparaties. Het voordeel van het bezitten van een Honda is dat reparaties goedkoop zijn en onderdelen er in overvloed zijn. Niet zozeer voor de 3.

Honda Civic = negende generatie, Mazda 3 = derde generatie. Iedereen die met een auto tot 200.000+ mijl rijdt, gokt op grote reparatiekosten. Ongeacht het merk van de auto. Niet elke auto, van welk merk dan ook, is een zekere deal tot die kilometerstand. Ik had een nieuwe '97 Honda Civic die de versnellingsbak verspreidde bij 130.000 mijl, samen met andere niet-routinematige reparaties onderweg. Anderen, daar ben ik zeker van, haalden de 200.000 mijl, sommigen niet. De enige keer dat ik een nieuwe auto langer dan 80.000 mijl hield en ervoor betaalde in reparatiekosten. Het is in feite een kwestie van geluk of je 200.000 mijl uit een nieuwe auto haalt, of het nu een Honda, Mazda, Toyota, enz. is, en niemand is helderziend genoeg om te weten welke auto's het tot dat punt zullen halen, met bescheiden reparatierekeningen.

Wauw, dit draadje is ontploft, bedankt voor de reacties! Uiteindelijk heb ik een geweldige deal gekregen voor de Mazda3, dus daar ben ik voor gegaan, het was gewoon leuker om in te rijden. Het IS er een uit Mexico, gebouwd op 11-06-14. De auto had 20 mijl op de teller toen ik hem kreeg, momenteel 150 en hij rijdt prima. Hopelijk komen er geen problemen door de Mexicaanse productie...Tot nu toe ben ik erg blij met de aankoop!
Geweldig. Gefeliciteerd met je nieuwe auto. Ik weet zeker dat je ervan zult genieten. Ik zou me geen zorgen maken over het feit dat hij in Mexico is gebouwd. Als mensen in het draadje er niets over hadden gezegd, zou het een stil punt zijn geweest. Plaats een paar foto's van je nieuwe auto en welkom bij de Mazda-familie/club.

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App

Ja, ik heb ook mijn beslissing genomen en wacht op de 2015-modellen die dan in november/december uitkomen :) Bedankt iedereen voor de feedback!

21 - 40 of 43 Posts