2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

Mazda-logo dat loslaat op het stuur

23K views 13 replies 12 participants last post by  nicole.mckinnis69  
#1 ·
Hallo allemaal,
het chromen logo op het stuurwiel laat los.
Is iemand dit probleem al tegengekomen? Wat is de oplossing?

Bedankt

#4 ·
Ik heb net een '15 3 S Touring gekocht, en de mijne doet hetzelfde. Ik heb het onderzocht en blijkbaar is het in de airbaghoes gegoten. Je kunt het niet echt gemakkelijk verwijderen.

Ik heb een vervangende airbaghoes gevonden voor ongeveer $65. Ik overweeg om hem te schilderen met ultrafijne modelleerkwasten.

Hier is een link naar de hoes die ik voor mijn '15 heb gevonden:

www.1mautos.com/airbag-air-bag-cover-with-emblem-only-for-mazda-3-mazda3-13-14-15-16/

#5 ·
Op basis van die foto's lijkt het erop dat het embleem verchroomd is en in het stuurwiel is geplaatst. Het kan niet allemaal uit één stuk bestaan, omdat ze dat niet zouden kunnen verchromen en niet de rest van de hoes. Dat lijken positioneringspennen te zijn, en niet overgeklonken, dus waarschijnlijk wat dun dubbelzijdig tape of lijm die het gewoon vasthoudt. Ik zou kunnen proberen het eraf te trekken met een dun mes/spatel en zou waarschijnlijk wat chroom vinylfolie kunnen krijgen en gewoon het embleem inpakken of het schilderen.

#10 ·
Hoi allemaal,
het chroomlogo op het stuurwiel bladdert af.
Heeft iemand dit probleem al eens gehad? Wat is de oplossing?

Bedankt
Hoi allemaal,
het chroomlogo op het stuurwiel bladdert af.
Heeft iemand dit probleem al eens gehad? Wat is de oplossing?

Bedankt
Hoi, ik heb een Mazda 3 uit 2012. Het embleem op mijn stuurwiel bladdert ook af. Ik kan het juiste embleem niet vinden, het is van plastic en het is erg moeilijk om eraf te halen. Ik heb de mijne zelfs kapot gemaakt en ben op zoek naar een nieuwe. Iedereen die ik heb gevonden is van chroom en is veel te klein! Als iemand weet waar ik een vervanging kan krijgen, laat het me dan weten! Bedankt!

#13 ·
Er is ook de optie Bare-Metal Foil, die door modelbouwers wordt gebruikt om chroom en andere metalen afwerkingen op plastic modellen te simuleren. Zoals het bedrijf adverteert, ziet het eruit als metaal omdat het metaal is - een zeer dunne metaalfolie met lijm aan één kant. Je knipt het ruwweg op maat, drukt het aan en polijst het vervolgens grondig. Het is verkrijgbaar in chroom, "Ultra-Bright Chrome", mat aluminium, zwart, goud en koper. Ik heb het nog nooit voor dit doel geprobeerd, dus ik kan niets beloven over hoe het zich zou houden in een toepassing als deze - maar het is niet erg duur, dus het zou geen kwaad kunnen om het te proberen. Ik overweeg het zelf; Ik heb wat, maar de mijne is koper. Er zijn ook andere folieproducten op de markt, waaronder zelfs de folietape die bedoeld is voor gebruik in HVAC-systemen - YMMV. Voor degenen die geïnteresseerd zijn in Bare-Metal Foil, zie hier: Bare-Metal, detaillering van modelauto's, treinen en vliegtuigen, duplicaat chroom op modelauto's