2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

HID-projector-mistlampen

18K views 22 replies 12 participants last post by  bluejunk001  
#1 · (Edited)
Ik ben een verlichtingsliefhebber en ik ben dol op HID's en LED's
Maar voorlopig kunnen LED's niet tippen aan HID's als het gaat om zichtbaarheid/output op de weg en de prijs...

Op de meeste autofora heb ik mensen gezien die HID-projectoren in mistlampen hebben ingebouwd
Verrassend genoeg heb ik nog niemand op dit forum dit zien doen..

De meeste mensen hebben gewoon HID's in de originele behuizingen gestopt, zoals ik deed, wat prima werkte

Of de (IMHO te dure) Morimoto LED-mistlampvervangers gekocht, die slechts 1200 lumen per kant produceren... terwijl hoogwaardige HID's 3300+ lumen geven
Hoewel ik ze niet de schuld kan geven, is het de enige plug-and-play aftermarket vervanging die beschikbaar is, en ze zijn geprojecteerd, dus ze zullen beter oplichten in vergelijking met de originele, ondanks dat ze een vergelijkbare lumenclassificatie hebben als de halogeenlampen. Bovendien zien de lichten er esthetisch beter uit dan de originele en krijg je de kenmerkende witte kleur.

Hoe dan ook, ik besloot te retrofitten en kocht een paar afgedichte H11 Projector Housings
Ik dacht dat aangezien onze auto's plastic mistlampbeugels gebruiken, ik gewoon een andere set kon kopen en die kon aanpassen om het te laten werken in plaats van de originele te hacken
Rock Auto heeft ze voor $ 5 per kant
Onderdeelnummers
BHR151694A
BHR151684A

Aangezien ze van plastic zijn, waren ze zo gemakkelijk te modificeren met mijn Dremel en een slijpopzetstuk

Ze uitproberen op mijn testbank

Ook heb ik vervangende HID-lampen, dus ik heb in wezen 2 sets mistlampen klaar om in te schroeven als ik ooit in ongeveer 5 minuten terug wil naar de originele
Hier zijn originele units vergeleken met mijn nieuwe aangepaste units naast elkaar

Het ziet er gewoon zo goed uit.. =]
(en die draad die uit de linkerkant steekt, is gewoon de DRL-stroomdraad voor mijn aftermarket LED-mistlampafdekkingen)

De originele mistlampen waren al verzonken met de originele afdekking en hadden een opening, de opening was nog groter met deze aftermarket behuizingen
Deze projectorbehuizingen passen echter PERFECT bij deze aftermarket afdekkingen - het paste perfect en de projector zit gelijk met de afdekking
(er was wat lichte slijping nodig aan de onderkant voor de opening, maar anders werkte het perfect)

Hier zijn een paar foto's voor een muur
Ik heb de belichting helemaal naar beneden gedraaid omdat het te helder was, maar op deze manier kun je de afsnijding zien

De mistlampbeugels worden geleverd met een vast afstelhole aan de onderkant, ik heb gewoon het plastic weggeslepen zodat ik ze vrij kon richten.
Met wat geklooi heb ik ze bijna perfect gekregen, de bestuurderskant is iets hoger dan de passagierskant, maar dat is geen probleem. Ik kan altijd teruggaan en een kleine aanpassing maken.

Ze zijn vrijwel recht gericht zoals de koplampen, en ze verlichten het hele gebied waar de koplampen dat niet doen

Dit is ongeveer 1,20 m afstand

De bundel wordt aanzienlijk breder naarmate je verder weg gaat, maar de koplampen hebben nog steeds een iets bredere bundel
Ik wilde gewoon laten zien hoe de afsnijdingen eruitzien en hoe ik ze heb aangepast in vergelijking met de koplampen
Dit is nauwelijks ongeveer 30-60 cm van mijn huis (belichting hier ook helemaal naar beneden gedraaid)

Dit zijn niet eens meer mistlampen, het zijn een tweede set rijlichten (wat ik precies wilde)
De hoeveelheid licht die ik nu krijg, is belachelijk in vergelijking met de originele behuizingen met HID
Ze verlichten het hele lagere gebied dat mijn koplampen niet doen
Helaas heb ik geen foto's gemaakt zoals deze die de output van originele behuizingen met HID laten zien in vergelijking met deze geprojecteerde, maar het is een verschil van dag en nacht

Attachments

• Like
Reactions: mjack123
#5 ·
Eh. Tal van voorgrond en nog steeds niet zo veel van dichtbij.
Dat is het punt? Het verlicht wat mijn koplampen niet doen.
Het verlicht de hele weg laag.

Ik weet dat het moeilijk te zien is met deze foto's die ik met mijn telefoon heb gemaakt,
maar de lichtstralen kruisen en blenden daadwerkelijk met elkaar en werken samen, het was erg moeilijk om ze zo te richten zonder dat de mistlampen mensen van veraf verblinden.
Kijk naar die luchtspleet of wat het ook is in de muur waar mijn koplampen op schijnen op de laatste 2 foto's.
Kijk dan naar de foto met de mistlampen aan, kijk hoe helderder die plek is - dat komt omdat zowel de mistlamp als de koplampen die plek verlichten.
De afsnijding blijft nog steeds een paar centimeter onder de afsnijding van de koplamp, het is gewoon zo helder dat zelfs ik het nauwelijks kan zien.
Misschien had ik mijn DSLR moeten gebruiken, maar ik wilde gewoon foto's maken na het werk omdat ik geen tijd heb.

Ik had meer foto's gemaakt, maar ik heb ze niet geĂĽpload omdat je de afsnijding nauwelijks kunt zien..
Dit is de beste die ik heb gemaakt waar je het nauwelijks kunt zien! en nauwelijks... alleen aan de rechterkant lol

dus nee... het is niet alleen voorgrondlicht
Maar het geeft me er wel veel van :D

#4 ·
OMG Liefde! Zou je overwegen om deze te maken en te verkopen? Ik zou het doen!!

#8 · (Edited)
OMG Liefde! Zou je overwegen om deze te maken en te verkopen? Ik zou er voor gaan!!
Sorry, ik had dit gedaan vlak voor een operatie en het was een pijn in de kont.
Maar ik zal hieronder links plaatsen als je dit zelf wilt proberen.

Hoi,

Kun je links plaatsen naar alles wat je hebt gekocht? Het zou geweldig zijn als we dezelfde dingen zouden kunnen bestellen en het ook zelf kunnen aanpakken!
Ik heb deze eigenlijk gekocht die specifiek op de markt worden gebracht voor onze 2014+ Mazda 3's als Plug and Play
MAAR... ze zijn NIET plug and play, ook al staan de foto's ervan op een Mazda 3
Ik heb eigenlijk het grootste deel van mijn tijd besteed aan het heen en weer gaan met de verkoper
Aanvankelijk, toen ik ze ontving, deed ik een test en kon ik ze in godsnaam niet aan het werk krijgen met de standaard mistlampbeugels. Ik ging heen en weer met de verkoper en uiteindelijk mocht ik ze terugsturen voor een omruiling...
Toen ik de vervangingen ontving... was het hetzelfde verhaal - ze zouden niet werken als PNP.
Nadat ik meer dan een maand met ze heen en weer had gegaan, dwong eBay me uiteindelijk om ze een terugbetaling te geven en ik stuurde ze terug.
Tot mijn verbazing weigerden ze de retourzending (per usps) die ik ze stuurde en kwamen ze terug naar mij - dus ik heb ze gehouden.
Dus ik zat met gratis projectoren nadat ik meer dan een maand met deze jongens heen en weer was gegaan

Direct Fit Projector Mistlampen voor Mazda 3 5 6 MX 5 CX 7 HID-lampen Compatibel | eBay

Omdat ik deze projectoren had, wilde ik ze toch aan het werk krijgen, dus toen kwam ik erop dat ik vervangende mistlampbeugels kon bestellen en kon kijken of ik die kon aanpassen om ze aan het werk te krijgen.
Ga naar Ebay, Amazon of Rock Auto en haal deze onderdeelnummers.
Ze zijn relatief goedkoop, dus je hoeft je standaard exemplaren niet te hacken.

BHR151694A
BHR151684A

Na wat serieus aanpassen/slijpen met een dremel passen ze eindelijk.
Het goede is dat het afstelschroefgat en de 2 montagegaten wel overeenkomen.
Ik ben ook naar Lowes gegaan en heb wat vervangende schroeven gehaald die in het afstelschroefgat aan de onderkant zouden passen, ik weet niet welke maat het was, sorry.

Voor de HID's heb ik altijd OPT 7 van Ebay gebruikt voor al mijn auto's
Heb er nooit problemen mee gehad en ze zijn van zeer hoge kwaliteit, zolang je de AC-ballasten koopt

Ik heb hun SLIM AC-ballasten en ik ben er dol op
Het is $60 als je de set ermee krijgt
Neem niet de goedkopere DC-ballasten, neem de BOLT-serie.
Ik had ook de gewone BOLT-ballasten, dat zijn de oldschool grote metalen ballasten

OPT7 H11 H8 H9 HID Kit 5000K 6000K 8K 10000K Wit Blauw Xenon Conversie Licht | eBay

Ik heb aftermarket mistlampafdekkingen met LED's, maar ik moest de opening iets groter maken door deze met mijn dremel te slijpen.
Het kan zijn dat je hetzelfde moet doen met de standaard afdekkingen. Het is toch maar plastic, dus het is geen groot probleem, bovendien was het maar net.
Het laatste wat je hoeft te doen is ze goed richten.
Toen ik ze aansloot met het 'gefixeerde' afstelgat, was de ene kant te laag en de andere te hoog (ging van veraf hoger dan de dimlichten)
Dremel het plastic uit het afstelgat zodat je ze vrij kunt afstellen. Het is een beetje een pijn in de kont omdat je ze moet proberen te richten terwijl de koplampen aan staan, omdat je ze niet onafhankelijk kunt inschakelen.

#9 ·
Mooi retro, maar de sleutel is dat je niet te veel voorgrond wilt. Het vermindert je vermogen om dingen verderop op de weg te zien. Ik heb s2k-projectoren in mijn 3 retrofitted en ze zijn geweldig voor breedte en afstand. Gebruik mijn mistlampen niet eens
Oh, geloof me, ze hebben de afstand :wink2:
Het kwam me de andere nacht te binnen toen ik met de truck voor me mijn oprit opreed, dat ik de dimlichten met mijn hand kon 'blokkeren' om alleen de mistlamp te laten zien, en de truck zou de andere dimlichten blokkeren.
Nog steeds waardeloze telefoonfoto's, maar je kunt zien hoe goed ze qua afstand gooien, net zo goed als de dimlichten.

Maar ja, ik wou dat ze me in plaats van voorgrond meer breedte gaven
De koplampen zijn breder.
Maar ik ben nog steeds blij, ze geven me afstand en voorgrond, terwijl de koplampen me afstand en breedte geven - een eerlijke combinatie zou ik zeggen

Attachments

#10 ·
Ik heb deze eigenlijk een tijdje geleden op ijdmtoys gezien. Ik dacht erover om ze uit te proberen om te zien of ze beter presteren dan de morimotos, maar nadat ik de foto's had gezien van hoe smal de bundel was, ben ik afgehaakt. Ik wilde gewoon meer licht aan de zijkant. Te oordelen naar de foto's zijn het geweldige rijlichten met het extra voorgrondlicht. Je kunt niet fout gaan met gratis projectoren :D

#11 ·
HĂ© @Valor_X, tegen welk probleem ben je aangelopen bij het installeren hiervan? Afgezien van het moeten afscheren van een deel van de mistlampafdekking. Ik zou wel eens een setje van ijdmtoy kunnen kopen en kijken of ik ze beter vind dan de Morimotos. Ik verveel me en heb zin om verschillende dingen uit te proberen lol Ik zal geen HID gebruiken voor mistlampen, daar ben ik geen fan van. Ik zal waarschijnlijk weer de piaa ion yellow of philips h11 LED gebruiken.

#13 ·
HĂ© @Valor_X, welk probleem ben je tegengekomen bij het installeren hiervan? Afgezien van het afscheren van een deel van de mistlampafdekking. Ik zou gewoon een setje van ijdmtoy kunnen kopen en kijken of ik ze leuker vind dan de morimoto's. Ik verveel me en heb zin om verschillende dingen te proberen lol. Ik zal geen HID gebruiken voor mistlampen, daar ben ik geen fan van. Ik zal waarschijnlijk weer de piaa ion yellow of philips h11 LED gebruiken.
Nou, als je doet wat ik deed, zou je zelf een extra plug-and-play set kunnen maken die je kunt verwisselen wanneer je maar wilt. Ik raad je echt aan om een extra set mistlampbeugels te halen die ik in de post noemde, ze zijn goedkoop. Rock Auto heeft ze het goedkoopst. Zoals vermeld in mijn post... ze zijn absoluut geen plug-and-play 'direct fit' zoals ze aangeven. Misschien zijn de mistlampbeugels van Axela Mazda anders en vereisen ze geen aanpassing...?? Nou in ieder geval, je moet daadwerkelijk een aanzienlijke hoeveelheid (zoals... een ton) van het plastic van de opening afdremelen om ze erin te laten passen en uit te lijnen met de montagegaten. Ik heb precies deze schuurhulpstuk gebruikt, het is erg grof en maakte het zo gemakkelijk. Het at letterlijk door het plastic
Image
Gebruik GEEN afsnijwiel, gebruik een slijper/schuurmachine zoals deze Je kunt blijven passen en kijken waar je meer plastic af moet halen. Trouwens, AL het plastic dat ik moest afsnijden was van de onderkant van de opening en de zijkanten als ik me goed herinner. Zorg er ook voor dat je dit buiten doet, want je krijgt overal versnipperd plastic haha Nadat ik de eerste zorgvuldig de tijd had genomen en had gezien wat ik nodig had, was de tweede een fluitje van een cent. Het vinden van een extra 'montage/afstel'-schroef bij Lowes was ook een PITA, maar ik vond er een. Neem die van je bestaande mistlampen zodat je hem kunt vinden. Daarnaast moest ik ook een heel klein beetje plastic van de mistlampafdekking afslijpen met dezelfde slijphulpstuk (maar de mijne is aftermarket, dus ik weet niet of dat het geval is bij de standaard) De mijne vereiste ook handmatig richten, het 'vaste' montagegat was niet goed voor mij. Het plastic kan ook gemakkelijk worden afgeslepen om je te laten richten... maar omdat we mistlampen niet onafhankelijk kunnen inschakelen, is het een soort PITA. Als je ze te hoog richt, zullen ze de dimlichten van een grotere afstand overtreffen. Te laag, en ze zullen gewoon de straat voor je raken. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik de koplampen met een handdoek of iets bedekken. Maar aangezien je van plan bent gele lampen te gebruiken, hoef je dat misschien niet eens te doen. Ik had 5000k HID's op beide, dus het licht blende in. Al met al is het echt helemaal niet moeilijk. Het moeilijkste deel is al het slijpen en richten. Zolang je jezelf een paar uur voor het project geeft, krijg je een mooie set PnP-projectoren.

• Like
Reactions: lowincash
#14 ·
Cool, bedankt voor de info, ik zal dit waarschijnlijk proberen nadat ik mijn body/lip kit heb voltooid. Ik zal waarschijnlijk ook een extra set beugels kopen als ik ermee ga spelen. Dus in principe raakt de projector gewoon het afdekstuk? Zo ja, dan zou het niet te moeilijk moeten zijn, ik zal waarschijnlijk ook een extra set afdekkingen halen lol Maar ja, ik heb dat kleine plastic stukje al afgesneden zodat ik de mistlampen kan richten. Ik heb wel een handdoek gebruikt om de koplampen af te dekken terwijl ik de morimoto mistlampen richtte lol

#15 ·
Cool bedankt voor de info, ik zal dit waarschijnlijk proberen nadat ik mijn body/lip kit heb voltooid. Ik zal waarschijnlijk ook een extra set beugels kopen als ik ermee ga spelen. Dus in principe raakt de projector gewoon het afdekstuk? Zo ja, dan zou het niet al te moeilijk moeten zijn, ik zal waarschijnlijk ook een extra set afdekkingen kopen lol Maar ja, ik heb dat kleine plastic stukje al afgesneden zodat ik de mistlampen kan richten. Ik heb wel een handdoek gebruikt om de koplampen af te dekken terwijl ik de morimoto mistlampen richtte lol
Ja, het was nauwelijks genoeg om te voorkomen dat de afdekking terugklapt
het vereiste heel weinig slijpen, je kunt het helemaal niet zien
Tenminste in de aftermarket afdekking is die chromen cirkel rond de mistlamp gewoon plastic, dus het was gemakkelijk om af te slijpen wat ik nodig had

• Like
Reactions: lowincash
#16 ·
@Valor_X Ik denk dat ik dezelfde LED-afdekkingen op mijn mistlampen heb. Maar ik kan geen zekering vinden om aan te boren om die afdekkingen te laten werken. Ik heb alle drie de 15A-motordekkingen, de DRL-zekering en de motor-IG-zekering geprobeerd (gevonden in dit bericht). Aanbevelingen / foto's van waar je hebt getapt?

En waar heb je op aangesloten voor je achterkleplampen? Ik gok dat je een dummy-lamp hebt gebruikt, maar ik blijf lezen over de rvcm (RCBM) of een klein doosje achterin dat de lage stroomafname van LED's niet leuk vindt.

#17 ·
@Valor_X Ik heb denk ik dezelfde LED-afdekkingen op mijn mistlampen. Maar ik kan geen zekering vinden om aan te boren om die afdekkingen te laten werken. Ik heb alle drie de 15A-motorezeringen geprobeerd, de DRL-zekering en de motor-IG-zekering (gevonden op deze post). Aanbevelingen / foto's van waar je hebt getapt?

Ook, waar heb je op getapt voor je achterlichten? Ik gok dat je een dummy lamp hebt gebruikt, maar ik blijf lezen over de rvcm (RCBM) of een klein doosje achterin dat de lage stroomafname van LED's niet leuk vindt
Verwijs naar deze post

Ook, ik heb geen achterklep. Mijn auto is een sedan

http://mazda3revolution.com/forums/1829514-post6.html

• Like
Reactions: amalgarhythm