2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
21 - 40 of 55 Posts
2014 Mazda3 heeft dit probleem op een ernstige manier. Ik heb tot nu toe ongeveer 8 batterijen gehad. Nieuwe batterij mei 2022 dood tegen oktober 2023. Nieuwe batterij in oktober 2023 is nu dood na veelvuldig rijden, geen tekenen van dynamo problemen. Noch de dealer, noch mijn (uitstekende) monteur kon iets vinden. Ik zit in een appartement, kan geen druppellader gebruiken. Investeer in een draagbare oplader. Zal nooit meer een Mazda kopen.

2014 Mazda3 heeft dit probleem op een ernstige manier. Ik heb tot nu toe ongeveer 8 batterijen gehad. Nieuwe batterij mei 2022 dood in oktober 2023. Nieuwe batterij in oktober 2023 is nu dood na frequente ritten, geen teken van dynamo problemen. Noch de dealer, noch mijn (uitstekende) monteur kon iets vinden. Ik zit in een appartement, kan geen druppellader gebruiken. Investeer in een draagbare oplader. Zal nooit meer een Mazda kopen.
Er is niets mis met Mazda, specifiek alleen het ontwerp dat gekoppeld is aan QA heeft toevallig een kleinere CCA-batterij. De meeste fabrikanten doen dit omdat het kwaliteitsborgingsproces doorgaans 1 jaar duurt. De truc is om een ​​te grote batterij te kopen of iets te kopen dat de standaard CCA bijna verdubbelt en het zou goed moeten gaan. Als je een batterij van standaardformaat gebruikt, zorg er dan voor dat je een batterij-isolatieset krijgt, want ze houden er niet van om tot vrieskou of hogere temperaturen te komen. Een isolatieset helpt de batterij te beschermen, in sommige delen van het land wordt er een meegeleverd. Sommige zullen dat niet doen.

Discussion starter · #25 ·
De standaard batterijisolatie van Mazda paste op mijn Group 35 Everstart AMG-batterij. Ik heb een nieuwe gekocht bij een online dealer, omdat de originele op een gegeven moment kwijtraakte. Ik denk dat het ongeveer $30 was.

Ik onderschrijf Odyssey AGM-batterijen volledig.

Hoe zit het met Optima? Optima AGM-batterijen zijn uit hun hoge positie in het pantheon van automobielproducten gevallen, gebaseerd op mijn recente ervaring. Optima-batterijen, ooit alom geprezen, lijken niet langer zo goed of zo lang te presteren als verwacht.

De Optima-batterijen die ik in onze voormalige '07 Nissan Quest en '07 Mazda 3 installeerde, gingen enkele jaren mee en presteerden nog steeds goed toen ze werden ingeruild. De meest recente batterijen die in onze voormalige '16 Nissan Rogue en huidige '18 Mazda 3 werden geïnstalleerd, begonnen al na slechts twee jaar zwak gedrag te vertonen en raakten leeg na minder dan een maand stil te hebben gestaan. Dit werd duidelijk toen we in 2021 enkele weken weg waren. Na thuiskomst moest ik de auto's een paar keer starten met startkabels en begon ik de Mazda aan een Battery Tender te houden totdat ik er minstens één keer per week mee kon rijden.

We ruilden eind 2021 één Optima-batterij in met de Rogue, maar die in de Mazda bleef het doen en startte elke keer langzaam. Voordat ik hem de hele winter op de tender hoefde te zetten, ging er een nieuwe Odyssey AGM in. Hij is zwaar en duur, en een jaar later start hij nog steeds betrouwbaar tussen onregelmatige ritten (ik heb al bijna vier jaar niet meer regelmatig gependeld). Kijk naar die koperkleurige aansluitingen. 😁

Discussion starter · #27 ·
Odyssey is een goede keuze, maar het kost twee keer de prijs van de Everstart-batterij van Walmart.

Vermijd Optima en Interstate... zeer hoge uitvalpercentages als gevolg van veranderingen in kwaliteit en productie in de afgelopen jaren - volgens veel beoordelingen van klanten en een paar artikelen die ik heb gelezen.

Odyssey is een goede keuze, maar het kost het dubbele van de prijs van de Everstart-batterij van Walmart.
Het is moeilijk om te argumenteren met slechts $180 voor een degelijke AGM-batterij met goede garantie van een lokale supermarkt. Dat is een goede koop. YMMV, natuurlijk, afhankelijk van welke fabrikant uw specifieke model heeft gemaakt. Het zou East Penn of Clarios (overgenomen van JCI samen met Optima) kunnen zijn geweest.

View attachment 292998 View attachment 292999

Ik onderschrijf volledig Odyssey AGM-batterijen.

Hoe zit het met Optima? Optima AGM-batterijen zijn uit hun hoge positie in het pantheon van automobielproducten gevallen, gebaseerd op mijn recente ervaring. Optima-batterijen, die ooit alom werden geprezen, lijken niet langer zo goed of zo lang te presteren als verwacht.

De Optima-batterijen die ik in onze voormalige '07 Nissan Quest en '07 Mazda 3 installeerde, gingen meerdere jaren mee en presteerden nog steeds goed toen ze werden ingeruild. De meest recente batterijen die in onze voormalige '16 Nissan Rogue en huidige '18 Mazda 3 werden geïnstalleerd, begonnen al na slechts twee jaar zwak gedrag te vertonen en raakten leeg na minder dan een maand stil te hebben gestaan. Dit werd duidelijk toen we in 2021 een paar weken weg waren. Na thuiskomst moest ik de auto's een paar keer starten met startkabels en begon ik de Mazda aan een Battery Tender te houden totdat ik er minstens één keer per week mee kon rijden.

We ruilden eind 2021 één Optima-batterij in met de Rogue, maar die in de Mazda bleef het doen en startte elke keer langzaam. Voordat ik hem de hele winter op de tender hoefde te zetten, kwam er een nieuwe Odyssey AGM in. Hij is zwaar en duur, en een jaar later start hij nog steeds betrouwbaar tussen de zeldzame ritten door (ik heb bijna vier jaar niet meer regelmatig gependeld). Kijk naar die messingkleurige aansluitingen. 😁
Ze hebben Northstar gestolen (gekocht) die nu hun batterijen maakt. De extreme serie heeft de gouden contacten zoals de Northstar. Mijn Northstar gaat nog steeds 6 jaar later mee, waar de fabriek binnen 3 jaar problemen had en het de speciale batterij van 900 dollar was voor de hybriden die we in 2014 hadden.

Ik ben eigenlijk weer teruggegaan naar het gebruik van een gewone accu van originele grootte van Honda - dezelfde CCA maar kleiner.
De 4LB lithium wordt alleen voor gebruik in de zomer bewaard.

Ik heb geen problemen gehad met mijn batterij. Ik heb mijn 2016 gebruikt gekocht met een batterij van 01/2019 en hij werkt nog steeds perfect 5 jaar later. Nu is de SOH 84%, dus er zit nog leven in. De batterij is echter een oversized 725 cca en maat 24F die prima past.

Misschien is een grotere batterij de oplossing om een auto dagenlang te kunnen parkeren zonder te ontladen.

Mijn ijdele nieuwsgierigheid... voor degenen die problemen hebben met het leeglopen van de batterij, hebben jullie de i-eloop-functie? Een AGM is geweldig als dat je ding is, maar ik heb het hier niet nodig. Ik heb gekeken en ze kosten hier bijna het dubbele van een standaard loodzuurbatterij. Ik haal de goedkope Everstart-batterijen van Walmart... en ja, ze lijken lang mee te gaan. Start prima in de kou en ik heb geen problemen met het leeglopen van de batterij als ik hem een paar dagen of zelfs een week in de garage laat staan. Het is hier geen probleem, dus het is moeilijk om meer uit te geven voor een betere batterij.

Maar toch hebben velen problemen vanwege hun batterijen... dus wat is hier de oorzaak? Het lijkt dwaas om het te 'repareren' met een grotere batterij.

De auto's van tegenwoordig hebben veel geavanceerde functies die 12VDC-energie nodig hebben om ze actief te houden, zelfs wanneer ze geparkeerd staan. Dus als de auto's niet genoeg worden gereden om de door de motor aangedreven dynamo de batterij goed op te laden, kan de batterij leeglopen en problemen veroorzaken.

Ik ben dit probleem tegengekomen tijdens de recente pandemie. Voor de pandemie reed ik regelmatig met mijn Mazda3 uit 2015 op de snelweg en had ik geen terugkerende batterijproblemen. In tegenstelling hiermee zijn mijn rijgewoonten door de pandemie aanzienlijk ingekort. Ik kan nu een week of langer wachten zonder de auto te hoeven starten. Als gevolg hiervan vond ik het moeilijk om de batterij goed opgeladen te houden vanwege de parasitaire ontlading die optreedt wanneer de auto niet wordt gereden.

Dus ik had een keuze: meer met de auto rijden en meer zeer dure benzine betalen; de batterij opgeladen houden door hem aangesloten te houden op een oplader; of een batterij-uitschakelaar installeren die de batterij isoleert van elke ontlading van de auto.

Ik koos voor het laatste. Ik heb gemerkt dat een batterij-uitschakelaar van $10 mijn batterij in staat stelt om een volledig opgeladen batterij te behouden met een spanningsniveau van ongeveer 12,7 volt, zelfs wanneer deze een maand of langer niet wordt gebruikt.

De enige nadelen die ik heb ondervonden, zijn dat ik de motorkap moet optillen om de batterij weer aan te sluiten en los te koppelen, en als ik hun diensten wil, moet ik de klok en de voorgeselecteerde radiozenders resetten. Toch ben ik blij met mijn keuze.

mijn ijdele nieuwsgierigheid... voor degenen die problemen hebben met het leeglopen van de batterij, hebben jullie de i-eloop-functie? Een AGM aanschaffen is geweldig als dat je ding is, maar ik heb het hier niet nodig. Ik heb gekeken en ze kosten bijna het dubbele van een standaard loodzuuraccu hier. Ik haal de goedkope everstart-accu's van walmart... en ja, ze lijken lang mee te gaan. Start prima in de kou en ik heb geen problemen met het leeglopen van de batterij als ik hem een paar dagen of zelfs een week in de garage laat staan. Het is hier geen probleem, dus het is moeilijk om meer uit te geven voor een betere batterij.

Maar toch hebben velen problemen met hun batterijen... dus wat is hier de oorzaak? Het lijkt dwaas om het te 'repareren' met een grotere batterij.
Ja, toen ik naar de Northstar ging, verdwenen die problemen echter.

Dat is ongeveer wat ik dacht. Ik vermoed dat de elektronische functies zoals de ieloop erg gevoelig zijn voor de accuspanning. Ik heb het techpakket niet gekocht en batterijen zijn geen probleem.
Het is niet zozeer de i-eloop die zo gevoelig is. Het is min of meer dat het systeem meer oplaadt en ontlaadt op de batterij. Ik heb de mijne ongeveer vervangen op het moment dat de HUD op een koude ochtend niet meer omhoog kwam, wat een vroeg symptoom was van degenen met batterijproblemen. Het techpakket zelf is tot één ding dit jaar met de automatische ruitenwisser die geen regen meer detecteert, vermoedelijk een losse verbinding, en de kentekenplaatverlichting was geen LED, dus die is uitgevallen, wonderbaarlijk betrouwbaar geweest. Maar al het andere in de auto werkt zo goed als op de dag dat hij werd afgeleverd.

Het is niet zozeer de i-eloop die gevoelig is. Het is min of meer dat het systeem meer oplaadt en ontlaadt op de batterij. Ik heb de mijne vervangen rond de tijd dat bij koude ochtendstarts de HUD niet omhoog kwam, wat een vroeg symptoom was van degenen met batterijproblemen. Het techpakket zelf is tot op één ding dit jaar met de automatische ruitenwisser die geen regen meer detecteert, vermoedelijk een losse verbinding, en de kentekenplaatverlichting geen LED's waren, dus defect raakte, wonderbaarlijk betrouwbaar geweest. Maar al het andere in de auto werkt zo goed als op de dag dat hij werd afgeleverd.
Ik ben meer benieuwd waarom batterijproblemen zo wijdverbreid lijken te zijn en ik er toch geen heb ervaren. Ik koop een goedkope loodzuuraccu, test hem twee keer per jaar en ga door. De OEM heeft het 6 jaar bij mij volgehouden.

Ik heb geen van de technische functies behalve automatische koplampen en automatische ruitenwissers. Dacht misschien dat dat de reden is.

Ik ben gewoon benieuwd waarom batterijproblemen zo wijdverspreid lijken te zijn en ik er toch geen heb ervaren. Ik koop een goedkope loodzuuraccu, test hem twee keer per jaar en ga door. De OEM ging bij mij 6 jaar mee.

Ik heb geen van de technische functies behalve automatische koplampen en automatische ruitenwissers. Dacht misschien dat dat de reden is.
Ik weet het niet, ik had een speciale batterij voor i-eloop auto's en dat de mijne ruim 3 jaar zonder problemen meeging, was blijkbaar zeldzaam. De batterij voor die auto's had over het algemeen meer problemen.

Ik had het probleem van een lege batterij als de auto ongeveer twee weken ongebruikt stond. Ik kocht een starthulp voor ongeveer $140 en dat hielp als hij leeg was. Ik was er zeker van dat er een sluipverbruik was, maar Mazda kon er geen vinden. De batterij was nieuw. Na het lezen over anderen met het probleem, veranderde ik de instellingen op de auto (geen effect), verwijderde toen een USB-kabel die ik voor mijn telefoon gebruikte en verwijderde een USB-stekker met een blauw lampje die in mijn sigarettenaansteker zat. Daarna stond de auto ongeveer 6 weken ongebruikt en startte toen meteen. Ik denk dat het probleem is opgelost. Dit is een Mazda 3 uit 2018 met de standaard batterij. Het probleem werd duidelijk nadat ik hem niet meer als dagelijkse bestuurder gebruikte en hem 1, 2, 3 weken liet staan.

Ik had het probleem van een lege batterij als de auto ongeveer twee weken ongebruikt stond. Ik kocht een starthulp voor ongeveer $140 en dat hielp als de batterij leeg was. Ik was er zeker van dat er een sluipverbruik was, maar Mazda kon er geen vinden. De batterij was nieuw. Na het lezen over anderen met het probleem, veranderde ik de instellingen op de auto (geen effect), verwijderde toen een USB-kabel die ik voor mijn telefoon gebruikte en verwijderde een USB-stekker met een blauw lampje die in mijn sigarettenaansteker ging. Daarna stond de auto ongeveer 6 weken ongebruikt en startte toen meteen. Ik denk dat het probleem is opgelost. Dit is een Mazda 3 uit 2018 met de standaard batterij. Het probleem werd duidelijk nadat ik hem niet meer als dagelijkse bestuurder gebruikte en hem 1, 2, 3 weken liet staan.
De USB-poorten en 12V-aansluiting staan altijd onder spanning in onze auto's. Ongewoon, maar ik vind het wel prettig. Maar ja, dit is een sluipverbruik als je iets aangesloten laat.

21 - 40 of 55 Posts