2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

Drzwi otwarte Światło włączone?

Tags
door light open
1 reading
260K views 48 replies 31 participants last post by  charalampos.ziakos  
#1 · (Edited by Moderator)
Cześć wszystkim, mam problem z moim hatchbackiem Mazda3 z 2010 roku.

Podczas jazdy, sporadycznie zapala się i gaśnie losowo kontrolka "drzwi otwarte", a według wyświetlacza wadliwe drzwi to przednie drzwi pasażera.

Moje pytanie brzmi, gdzie w drzwiach może leżeć problem? Na drzwiach nie ma żadnego przycisku, który styka się z karoserią, więc przypuszczam, że czujnik jest częścią całego zespołu zamka. Dzieje się to tak losowo, że muszę na stałe wyłączyć centralne oświetlenie kopułkowe, ponieważ włączyło się już w środku nocy, ponieważ samochód nagle pomyślał, że drzwi są otwarte.

Co o tym myślicie? Wszelka pomoc będzie bardzo mile widziana, ponieważ nie jest już objęta gwarancją, więc będę musiał sam kupić/zainstalować wszystkie części.
 
#3 ·
Wydaje się, że masz problem z uziemieniem. Zdejmij osłonę drzwi i sprawdź przewód uziemiający połączony z zamkami drzwi.
 
#4 ·
Dzięki za odpowiedzi, chłopaki....zdarza się to zarówno z pasażerami, jak i bez nich i wydaje się, że częściej zdarza się to w gorące dni niż w chłodne dni, ale być może po prostu nadmiernie to analizuję. Czasami (może to zbieg okoliczności), kiedy się włącza, naciskam przycisk "blokady" (chociaż wszystkie drzwi są już zablokowane) i na jakiś czas znika.
 
#5 ·
Odłącz akumulator, mój system dźwiękowy wydawał losowe dźwięki, dopóki tego nie zrobiłem. Nie jestem pewien, czy to rozwiąże problem, ale warto spróbować.
 
#6 ·
Hej chłopaki, mam problem z moim hatchbackiem Mazda3 z 2010 roku. Podczas jazdy, od czasu do czasu, kontrolka "otwarte drzwi" włącza się i wyłącza losowo, a według wyświetlacza wadliwe drzwi to przednie drzwi pasażera. Moje pytanie brzmi, gdzie w drzwiach może leżeć problem? Na drzwiach nie ma przycisku, który styka się z karoserią, więc zgaduję, że czujnik jest częścią całego zespołu zamka. Dzieje się to tak losowo, że muszę na stałe wyłączyć centralne światło w kopule, ponieważ włączyło się ono już w środku nocy, ponieważ samochód nagle pomyślał, że drzwi są otwarte. Co o tym myślicie? Wszelka pomoc będzie bardzo mile widziana, ponieważ nie jest już objęta gwarancją, więc będę musiał sam kupić/zamontować wszystkie części.
Prawdopodobnie masz wadliwy czujnik drzwi, niestety musisz wymienić cały zespół zatrzasku, ponieważ czujnik jest w nim wbudowany. Minęły czasy, kiedy wystarczyło wymienić mały przełącznik kołkowy. To jest postęp, NIE! To tylko kolejna okazja do zarobku. Miałem ten sam problem w moim samochodzie, ale na szczęście wciąż miałem gwarancję.

Pat.
 
#7 ·
Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik drzwi, niestety musisz wymienić cały zespół zamka, ponieważ czujnik jest w nim wbudowany. Minęły czasy, kiedy trzeba było wymienić tylko mały przełącznik kołkowy. To jest postęp, NIE! To tylko kolejna okazja do zarobku. Miałem ten sam problem w moim samochodzie, ale na szczęście wciąż miałem gwarancję.

Pat.
Dzięki... Po prostu kupię cały nowy zespół zamka. Znalazłem to i zastanawiałem się, czy to właściwy numer części LOCK ASSY RIGHT dla Mazdy 3 2010|BCS458310E
Wygląda na to, że tak, ale w notatkach do części jest napisane, że jest to dla sedana, a ja mam hatchbacka. Nie mogę znaleźć takiego, który byłby specyficzny dla hatchbacków. Czy przednie drzwi nie są dokładnie takie same w sedanach i hatchbackach? Wiem, że tylne drzwi są inne, ale myślałem, że przód jest dokładnie taki sam.
 
#13 ·
*aktualizacja* Zamówiłem i zainstalowałem zespół zamka i to nie rozwiązało problemu. Zabrałem go dzisiaj do dealera i powiedzieli, że to zły moduł sterowania nadwoziem (BCM). Cytowano 900 $ za diagnozę, część, robociznę i programowanie. =(
Byłbym skłonny zasięgnąć drugiej opinii, jeśli to byłby zły BCM, miałbyś więcej wadliwych rzeczy, BCM kontroluje całą gamę rzeczy, światła wewnętrzne są jednym z nich. Pat.
 
  • Like
Reactions: Persephone
#15 ·
*ostateczna aktualizacja*

Więc w końcu wziąłem dzień wolny od pracy i sprawdziłem całe okablowanie, ponieważ nie zamierzałem wydać 1000 dolarów u dealera na nowy BCM. Winowajcą był odsłonięty przewód w gumowej osłonie drzwi, który czasami nieprawidłowo łączył się z metalową ramą drzwi, powodując włączanie i wyłączanie się kontrolki otwartych drzwi.
 
#16 ·
*final update*

Więc w końcu wziąłem dzień wolny od pracy i sprawdziłem całe okablowanie, ponieważ nie zamierzałem wydać 1000 dolarów u dealera na nowy BCM. Winowajcą był odsłonięty przewód w bagażniku drzwi, który czasami nieprawidłowo łączył się z metalową ramą drzwi, powodując włączanie i wyłączanie się kontrolki otwartych drzwi.
Cieszę się, że znalazłeś problem, czasami tego typu problemu nie da się zlokalizować, a niektórzy ludzie zapłacili fortunę za koszty robocizny, aby wytropić coś takiego.

Pat.
 
#18 ·
Zwolnienie bagażnika

Hej, mam podobny problem. Mam Mazdę 3 GT z 2010 roku i czasami mój bagażnik zwalnia się sam, jakby ktoś nacisnął przycisk. Czasami w ogóle nie działa i muszę wpełznąć do tyłu i ręcznie otworzyć bagażnik. Kiedy się otworzy, zaczyna wariować i cały czas aktywuje się elektrozawór. Czuję, że przycisk zwalniania nadal działa, ponieważ fizycznie czuję, jak włącza się i wyłącza po naciśnięciu. Jedynym sposobem na obejście tego problemu jest wrzucenie samochodu na luz i zaciągnięcie hamulca ręcznego, pobiegnięcie do tyłu i wciśnięcie bagażnika, a następnie powrót do samochodu i zamknięcie drzwi i zablokowanie ich, aby dezaktywować przycisk zwalniania bagażnika. Jakieś sugestie, co powinienem zrobić?
 
#19 ·
Hej, mam podobny problem. Mam Mazdę 3 GT z 2010 roku i czasami mój bagażnik otwiera się sam, jakby ktoś nacisnął przycisk. Czasami w ogóle nie działa i muszę wpełznąć z tyłu i ręcznie otworzyć bagażnik. Kiedy się otworzy, zaczyna wariować i solenoid stale się aktywuje. Czuję, że przycisk zwalniania nadal działa, ponieważ mogę fizycznie poczuć, jak włącza się i wyłącza po naciśnięciu. Jedynym sposobem na obejście tego problemu jest wrzucenie samochodu na luz i zaciągnięcie hamulca awaryjnego, pobiegnięcie z tyłu i wciśnięcie bagażnika, a następnie powrót do samochodu, zamknięcie drzwi i zablokowanie ich, aby dezaktywować przycisk zwalniania bagażnika. Jakieś sugestie, co powinienem zrobić?
Wow, jak to wymyśliłeś lol. Zazwyczaj są to małe wady w systemie, które wymagają aktualizacji. Idź do dealera, to wszystko, co powiem.
 
#20 ·
Wymyśliłem to, myśląc o tym, jak działa system. Samochód nie pozwala otworzyć bagażnika, gdy samochód jest zablokowany. Ale tak, myślę, że zgadzam się z tobą, salon samochodowy to mój najlepszy wybór. Mój jedyny problem polega na tym, że jeżdżę do szkoły 300+ mil od miejsca, gdzie kupiłem samochód.
 
  • Like
Reactions: Frnchplayr15
#23 ·
Hej, mam problem z moim hatchbackiem Mazda3 z 2010 roku. Podczas jazdy, sporadycznie zapala się i gaśnie losowo kontrolka "otwarte drzwi", a według wyświetlacza wadliwe drzwi to przednie drzwi pasażera. Moje pytanie brzmi, gdzie w drzwiach może leżeć problem? Na drzwiach nie ma żadnego przycisku, który styka się z karoserią, więc zgaduję, że czujnik jest częścią całego zespołu zamka. Dzieje się to tak losowo, że muszę na stałe wyłączyć centralne oświetlenie kopułkowe, ponieważ włączyło się już w środku nocy, ponieważ samochód nagle pomyślał, że drzwi są otwarte. Co o tym myślicie? Wszelka pomoc będzie bardzo mile widziana, ponieważ nie jest już objęta gwarancją, więc będę musiał sam kupić/zamontować wszystkie części.
Cześć, chociaż Twoje zapytanie było kilka lat temu, pomyślałem, że i tak powinienem odpowiedzieć, ponieważ niedawno miałem ten sam problem. Znalazłem rozwiązanie na Youtube, które sugeruje spryskanie smarem wszystkich zawiasów i zamków drzwi. Użyłem WD40 i wydaje się, że to rozwiązało problem. Mam nadzieję, że to pomoże.
 
#26 ·
[Rozwiązano] Wiem, że to stary wątek, ale miałem ten sam problem i rozładowywał akumulator (nawet przy wyłączonym oświetleniu kopułkowym). Wszystkie próby rozwiązania problemu z rozładowywaniem akumulatora wskazywały na problem z czujnikiem otwartych drzwi.

Próbowałem WD-40, ale to nie rozwiązało problemu. Skończyło się na zdjęciu paneli drzwi kierowcy i pasażera (3 śruby - 2 pod osłoną klamki i 1 za zatrzaskiem drzwi. Reszta to plastikowe zatrzaski i musiałem większość z nich wymienić).

Czujniki, które są częścią mechanizmu zamka/ryglowania drzwi, mają wiązkę przewodów z 2 pinami. Przynajmniej u mnie są 2 piny, które mają zamki manualne. Spryskałem piny i wiązkę przewodów sprayem do czyszczenia dielektrycznego (CRC 5103 Quick Dry Electronic Cleaner), podłączyłem je ponownie i upewniłem się, że są dobrze osadzone. To wydaje się działać. Koniec z trzaskaniem drzwiami i mam nadzieję, że rozwiąże to również problem z rozładowywaniem akumulatora.
 
#27 ·
Miałem problem z OP, a także włączał mi się alarm, gdy był zablokowany. Światła kopuły włączały się, a kontrolka otwartych drzwi migała podczas jazdy. Oto, co rozwiązało problem dla mnie. Prosta naprawa. Tylko podstawowe narzędzia i kilka godzin.

Używają one ramienia wycieraczki, podobnego do czujnika poziomu paliwa w zbiorniku paliwa, aby stwierdzić, czy drzwi są otwarte czy zamknięte.
Z czasem ramiona te mogą się trochę zużywać lub zostać potrząśnięte na tyle mocno, aby zgiąć ramię, co utrudnia dobry kontakt.
Drzwi używają: obwód nie uziemiony = drzwi otwarte
obwód uziemiony = drzwi zamknięte

- Zdejmij panel drzwi
- Odłącz wszystko
- Odkręć płytę drzwi i pozwól jej zwisać, nie ma potrzeby jej zdejmować
- Zdejmij płytę
- Odkręć 3 śruby zespołu zatrzasku
- Odkręć pręty siłownika do klamki i klucza
- Wyciągnij urządzenie
- Wykręć śruby i otwórz urządzenie (nie jest sklejone)
- Wyjmij ramię i lekko zgnij szczotki na zewnątrz
- Złóż ponownie

Mam nadzieję, że to komuś pomoże
 

Attachments

#28 ·
Miałem problem OP wraz z włączającym się alarmem, gdy był zablokowany. Światła w kabinie się włączały, a kontrolka otwartych drzwi migała podczas jazdy.
Oto, co rozwiązało problem dla mnie.
Prosta naprawa. Tylko podstawowe narzędzia i kilka godzin.

Używają ramienia wycieraczki, podobnego do czujnika poziomu paliwa w zbiorniku paliwa, aby stwierdzić, czy drzwi są otwarte czy zamknięte.
Z czasem ramiona te mogą się trochę zużywać lub zostać na tyle mocno potrząśnięte, że ramię się wygnie, utrudniając dobry kontakt.
Drzwi używają: obwód nieuziemiony = drzwi otwarte
obwód uziemiony = drzwi zamknięte

-Zdejmij panel drzwi
-Odłącz wszystko
-Odkręć płytę drzwi i pozwól jej wisieć, nie trzeba jej zdejmować
-Zdejmij płytę
-Odkręć 3 śruby mocujące zespół zamka
-Odłącz pręty siłownika do klamki i klucza
-Wyciągnij urządzenie
-Wykręć śruby i otwórz urządzenie (nie jest klejone)
-Wyjmij ramię i lekko wygnij szczotki na zewnątrz
-Złóż ponownie

Mam nadzieję, że to komuś pomoże
Jak trzyma się twoja naprawa? Właśnie dostałem samochód we wrześniu i mój BCM czasami myśli, że moje drzwi są otwarte, gdy ostro wchodzę w zakręt, częściej po stronie kierowcy, ale czasami strona pasażera się włączy, a mój alarm czasami sam się włączy. Wymieniam głośniki z przodu, więc może zajmę się tymi w tym samym czasie.
 
#32 ·
Cześć, po prostu dzielę się tutaj moim doświadczeniem i miło było przeczytać wasze! Dzięki, bardzo pomogło.

Mam ten problem od półtora roku. Rozładowywał mi akumulator, więc musiałem go wymienić i wyjąć bezpiecznik Room 15A i przez pierwsze 2-3 tygodnie kontrolka przestała się świecić. Hmm. Ale potem pojawiała się czasami, gdy przyspieszałem lub hamowałem, lub jedno i drugie, cokolwiek, świeciła się ciągle po kilku dniach. Prawdopodobnie poluzowany przewód gdzieś...

Otworzyłem wszystkie wnętrza drzwi, zatrzaski/siłowniki, 1 po 1, prawdopodobnie na darmo, ponieważ gdy klikam przełącznik otwierania/zamykania w drzwiach kierowcy i pasażera, wszystkie zatrzaski działają dobrze. Otwierają się i zamykają! Czy zatrzask może działać, ale mieć zwarcie?
W związku z tym na pilocie przycisk otwierania działa, ale NIE przycisk zamykania. <- czekaj, cooo? Tak.

W każdym razie, kiedy zostawiałem kluczyk w stacyjce, piszczał, gdy otwierałem jakiekolwiek drzwi i przestawał piszczeć, gdy drzwi były zamknięte. Więc kontrolka świeciła się bez względu na wszystko, ale komputer rozumiał, że drzwi działają prawidłowo, co doprowadza mnie do momentu „co do cholery” lol. Więc poszedłem do mechanika, ominęli wszystkie 4 drzwi, a kontrolka na desce rozdzielczej nadal się świeciła, co potwierdza problem elektryczny, a nie zatrzask drzwi (dla mnie).

Powiedzieli, że BCM jest uszkodzony (którego nie można kupić osobno, ponieważ jest przylutowany do PJB (Passenger Junction Box)). Więc znalazłem jeden na złomowisku za 100 dolarów, wymieniłem go i cholerna kontrolka nadal się świeciła! Potem spróbowałem innego PJB i to samo. Czy trzy BCM/PJB były uszkodzone? Nie sądzę... więc zdecydowałem się odłączyć każdy złącze serii J od PJB i zobaczyć, czy kontrolka zgaśnie i zgadnijcie co... kontrolka zgasła, gdy odłączyłem złącze J-04! Teraz muszę tylko zrozumieć, jak mogę sprawdzić, który z przewodów jest uziemiony lub ma przerwę w obwodzie, albo nie wiem, jak to nazwać, albo jak to zmierzyć, ponieważ nie wiem, skąd pochodzi to złącze J-04 ani dokąd idzie lol. Może idzie do słynnego BCM i wtedy ok, trzy BCM były uszkodzone, więc teraz jestem na złączu J-04!
 
#33 · (Edited)
Jeszcze raz dziękuję MinimumJargon za poradnik. Od znalezienia tego wątku wymieniłem obie przednie lewe i prawe jednostki zatrzaskowe. Mam teraz rzadkie problemy z prawą tylną jednostką, ale na razie nie planuję jej wymiany.

Objawy, których doświadczyłem: Samochód myśli, że drzwi są otwarte, gdy tak nie jest. Niemożność zablokowania drzwi elektronicznie, podczas gdy kluczyk działał bez zarzutu. Podejrzewam, że są to oddzielne problemy (silnik zamka vs. wycieraczka czujnika), ale objawy najprawdopodobniej występowały, gdy samochód był gorący (zaparkowany na słońcu latem), a nie chłodny.

Na początku wyjąłem jeden z zespołów i spróbowałem go "naprawić". Mój zespół był przyklejony, więc rozebranie go wymagało wysiłku. Czyszczenie i zginanie wycieraczek poprawiło działanie, ale nie rozwiązało problemów całkowicie. Dostałem nowe zespoły zamków (150$+ za sztukę) i dokonałem wymiany.

Kilka dodatkowych wskazówek:

Otwierając/zdejmując płytę, nie odkręcaj dolnej nakrętki prowadnicy szyby. Będzie bardzo trudno ją założyć z powrotem. Ponadto nie zamykaj szyby do końca, aby zmniejszyć obciążenie części, zostaw małą szczelinę. Usunąłem wszystkie śruby wokół obwodu płyty, z wyjątkiem dwóch, które znajdują się blisko zawiasów drzwi.

Użyj "ręcznego wkrętaka udarowego", aby otworzyć 3 śruby zatrzasku.

Zamek jest połączony z otworem na klucz w drzwiach za pomocą ramienia mechanicznego. To, co zrobiłem, aby go zwolnić, to nacisnąłem palcem na plastikową część przez mały otwór z boku drzwi. Otwór ma plastikową "osłonę", która normalnie go zakrywa. Otwór znajduje się nad 3 śrubami, które mocują zamek do drzwi. Użyj palca, aby nacisnąć plastikowy klips, który trzyma razem dwa metalowe ramiona. Naciśnij na większą stronę klipsa (większa dźwignia). Wyjmij zamek z krótkim ramieniem, a następnie przenieś ramię do nowego zamka przed ponownym montażem.

Zamek jest połączony z klamką drzwi za pomocą innego ramienia mechanicznego, ale to nie ma plastikowego klipsa. Pręt od klamki po prostu wchodzi do otworu w jednostce. Łatwo jest go rozłożyć lub złożyć.

Nowe zespoły zamków rozwiązały moje problemy i wszystko działa poprawnie od jakiegoś czasu.

Użyłem również następujących przewodników wideo, które mogą być przydatne, jeśli chcesz spróbować tego sam:
 
#34 ·
Cześć wszystkim

Pierwszy post tutaj, odkopałem to, próbując znaleźć odpowiedź na ten sam problem (drzwi kierowcy mówią otwarte, światła wewnętrzne się włączają - obecnie wyłączone, aby oszczędzać baterię, alarm się włącza itp.).

Przeszedłem przez powyższe aż do wyjęcia 3 śrub z siłownika i próbowałem wyjąć pręt klamki - ale w moim (Mazda 3 sport mk2 z 2010 roku, z bezkluczykowym dostępem itp.) usunięcie tych 3 śrub nie pozwala mi manewrować siłownikiem, aby zwolnić pręt.

Wygląda na to, że coś innego go trzyma (wierzę, że jest drugi pręt do klucza, ale tego nie widzę) i mam dodatkową pracę płytową blokującą dostęp i widok. Patrząc na instrukcję serwisową (znalezioną tutaj: https://www.allcarmanuals.com/factory-service-manual-346-Mazda-3-BL.html ) - wydaje się, że należy wyjąć śrubę przez otwór serwisowy powyżej (co, jak przypuszczam, zwalnia metalową płytę), czy ktoś może potwierdzić, jak udało im się przez to przejść?

Właściwie czytając ponownie powyższe punkty, sugeruje to usunięcie płyty - więc przypuszczam, że tak jest w przypadku usunięcia śruby przez otwór serwisowy, o którym mowa w instrukcji?
 
#35 ·
Podobnie jak w wielu innych przypadkach, w 3s Hatchback mojej żony z 2011 roku przerywanie wyświetla się komunikat o otwartych przednich drzwiach pasażera, mimo że są zamknięte, i włącza oświetlenie wnętrza, co powoduje rozładowanie akumulatora. Czytałem ten wątek z dużym zainteresowaniem, ale czy komuś udało się znaleźć ostateczne rozwiązanie tego problemu? Nie chcę po prostu wymieniać części w nadziei, że na coś trafię. Próbowałem spryskać mechanizm blokujący preparatem WD-40, ale to nie pomogło. Dzięki
 
#36 ·
Podobnie jak wielu innych, 3s Hatchback mojej żony z 2011 roku okresowo pokazuje, że przedni pasażer jest otwarty, gdy jest zamknięty, i włącza światła wewnętrzne, rozładowując akumulator. Czytałem ten wątek z dużym zainteresowaniem, ale czy ktoś wymyślił ostateczne rozwiązanie tego problemu? Nie chcę po prostu wymieniać części, mając nadzieję, że na coś trafię. Próbowałem spryskać mechanizm blokujący preparatem WD-40, ale wydawało się, że to nie pomaga.
Dzięki
W nawiązaniu do mojego poprzedniego zapytania, mój problem został już rozwiązany (przynajmniej do tej pory, minął tydzień i nie wystąpił ani razu).

Próbowałem WD40, nie pomoże, ponieważ urządzenie jest uszczelnione (zakładając, że to ten sam problem, co powyżej). Jedynym sposobem, w jaki mogłem to naprawić, było wyjęcie zatrzasku, jak opisano powyżej, i wyczyszczenie/wygięcie tych skrzydeł, które identyfikują otwarte/zamknięte drzwi.

To nie jest dla osób o słabych nerwach, ale można to zrobić z cierpliwością.. trudną częścią jest wyjęcie zatrzasku, gdy nie widać, co się robi (aby odpowiedzieć na moje własne pytanie powyżej, płytę blokującą mnie trzeba było usunąć, aby dostać się do drugiego zestawu prętów, jest przykręcona i ma plastikowy klips na dole, który wychodzi z zachętą).

Chętnie pomogę, jeśli zdecydujesz się na tę drogę i będziesz mieć pytania.
 
#37 · (Edited)
Bardzo dziękuję za odpowiedź i radę. W swoim życiu zainstalowałem wiele zmodyfikowanych głośników drzwiowych i kilka regulatorów szyb, więc nie boję się rozebrać wnętrza drzwi. Czy łatwiej byłoby po prostu kupić inny używany/działający mechanizm zatrzaskowy i od tego zacząć, czy po prostu spróbować naprawić ten, który się w nim znajduje? Zatrzymalem rozładowywanie akumulatora, wyłączając oświetlenie wnętrza, ale naprawdę nie podoba mi się, że moja żona musi wsiadać do ciemnego samochodu w nocy. Wreszcie ochłodziło się na tyle w SC, że mogę zacząć pracować w moim garażu bez dostawania udaru cieplnego lol, więc czas to naprawić.
 
#38 ·
Cóż. Trudną częścią jest wyjęcie urządzenia, więc na twoim miejscu spróbowałbym po prostu naprawić istniejące urządzenie (kiedy już wyjdzie, pęka. Otwarcie go jest dość proste, chociaż w przeciwieństwie do innych, moje było klejone, więc wymagało zachęty śrubokrętem).