2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

Veelvoorkomende problemen met de Mazda 3 2015?

83K views 27 replies 24 participants last post by  Nieklas1  
#1 ·
Dus ik heb een Mazda 3 Hatchback 2015 gekocht, een half jaar geleden ongeveer. Het is een 2L benzine.

Volgende week breng ik hem terug naar de dealer, want hij lijkt alle mogelijke bekende "fouten" te hebben. Hij heeft het 'klikgeluid' rechtsvoor in de auto, wat een bekend probleem is en er is een Service Bulletin over, ik ben al eerder met de auto voor dit probleem geweest, ze hebben het gerepareerd, maar nu is het terug, ik weet niet of het door het koude weer komt of dat het de eerste keer niet goed is gerepareerd.

De versnelling lijkt ook nogal stroef te zijn, de dealer zei dat hij hier ook een SB voor had gevonden, iets over een kabel die opnieuw uitgelijnd moet worden of zoiets.

Ik vraag me af of iemand anders deze problemen heeft gehad en of ze permanent zijn opgelost of dat ik in de toekomst meer problemen kan verwachten? Ik zal deze auto de komende vijf jaar betalen, ik hoop dat ik er geen spijt van krijg. Het lijkt erop dat ik er een heb gekregen met alle mogelijke productiefouten of zoiets..

Ik heb al het gevoel dat ik hem wil verkopen en gewoon mijn lening wil afbetalen en een andere auto wil kopen.

Ik heb deze auto niet gekocht om hem elke maand of zo terug naar de dealer te brengen.
Het is ook zo'n beetje de enige goede en officiële Mazda-dealer/partner hier in de buurt, dus ik moet er in principe op vertrouwen dat ze alles goed repareren.

Ach ja, ik moest gewoon even mijn frustraties kwijt.

Proost

#2 ·
Afgezien van die vervelende streep die komt en gaat, is mijn 2014 hatch mechanisch in orde geweest. Ja, ik moest preventieve maatregelen nemen tegen roest op de lasnaden en naden vanwege slechte lak, en een roestige achterklepveer vervangen die onjuist was beschermd door Mazda's leverancier, en het Mazda connect-systeem meerdere keren updaten. Verder zou ik zeggen dat deze auto net zo betrouwbaar is als mijn oude RSX-S en S2000.

#3 ·
Haperende versnellingen

Dus ik heb zelf een Mazda 3 Hatchback 2015 gekocht, ongeveer een half jaar geleden. Het is een 2L benzine.

Volgende week breng ik hem terug naar de dealer, want hij lijkt alle mogelijke "fouten" te hebben die bekend zijn. Hij heeft het 'klikgeluid' rechtsvoor in de auto, wat een bekend probleem is en er is een Service Bulletin over, ik heb de auto al in het verleden voor dit probleem weggebracht, ze hebben het gerepareerd, maar nu is het terug, ik weet niet of het door het koude weer komt of dat het de eerste keer niet goed is gerepareerd.

De versnelling lijkt ook nogal haperend te zijn, de dealer zei dat hij hier ook een SB voor had gevonden, iets over een kabel die opnieuw uitgelijnd moet worden of zoiets.

Ik vraag me af of iemand anders deze problemen heeft gehad en of ze permanent zijn opgelost of dat ik in de toekomst meer problemen kan verwachten?
Ik zal de komende vijf jaar voor deze auto betalen, ik hoop dat ik er geen spijt van krijg. Het lijkt erop dat ik er een heb gekregen met alle mogelijke productiefouten of zoiets..

Ik heb al het gevoel dat ik hem wil verkopen en gewoon mijn lening wil afbetalen en een andere auto wil kopen.

Ik heb deze auto niet gekocht om hem elke maand of zo terug te brengen naar de dealer.
Het is ook zo'n beetje de enige goede en officiële Mazda-dealer/partner hier in de buurt, dus ik moet er in principe op vertrouwen dat ze alles goed repareren.

Nou ja, ik moest gewoon even mijn frustraties kwijt.

Proost
Ik heb mijn 2015 teruggebracht naar de dealer voor haperende versnellingswisselingen, meestal tussen de 1e en 2e versnelling, maar soms ook van 2 naar 3. Natuurlijk kon hij de fout niet reproduceren. Mag ik vragen of dit een EU-auto is? En zo ja, eventuele details van de Service Bulletin, zodat ik met meer wapens in mijn arsenaal kan terugkeren.
Bedankt bij voorbaat voor alle hulp.

#4 ·
Ik heb een zeer zachte vering op mijn Mazda3 i Touring uit 2015 die mijn voorbumper krast na een verkeersdrempel. Dit probleem komt niet voor op mijn Mazda 3 leenauto uit 2016. Geen klikgeluid voor mij. Het brandstofverbruik is goed, maar niet spectaculair. Mijn handgeschakelde versnellingen plakken soms een beetje, waardoor ik een beetje moet malen, maar het is zeldzaam. Het lawaai van de weg stoorde me niet. Het enige dat me echt stoort, is de superkleine kofferruimte en beenruimte, zelfs voor de hatchback. Afgezien van deze dingen is deze Mazda erg soepel en zoom zoom.

#5 ·
Ik heb een in Mexico gebouwde auto met 15.000 km op de teller en eigenlijk heel weinig problemen. Met uitzondering van een defecte achteruitrijcamera vielen alle items onder servicebulletins.

De kabel voor de verwarmingsknop is gebroken, de dealer heeft deze zeer snel gerepareerd.

De pin op de middenconsolebak is eruit geschoven, de dealer heeft deze vervangen door een herzien onderdeel.

Had de koelvloeistof terugroepactie, is gerepareerd.

Had voortijdige roestvorming aan de voorkant van de voorste draagarmen en uitlaat. Dit valt onder een SB, maar geldt alleen in de VS. Zowel de dealer als Mazda Canada weigerden iets te doen. Ik heb roest verwijderd en zowel de draagarmen als de uitlaat opnieuw geschilderd. Heb wat blanke hittebestendige verf voor de uitlaat gevonden. Daar ben ik nog steeds erg boos over, maar het was de kosten van een kleine rechtszaak niet waard als ik het zelf goedkoop kan repareren.

Dat is het voor mij. Geen rammelende dashboard, behalve mijn zonnebril in de houder aan het plafond :p

#11 ·
Ik heb een in Mexico gebouwde 15

Had de koelvloeistof terugroepactie, gerepareerd.
Ik heb ook een Mexicaanse 15 zonder problemen - hoewel ik een beetje teleurgesteld was dat de claxon geen La Cucaracha speelde! :wink2:
Wat is de koelvloeistof terugroepactie? Ik heb net mijn VIN op de Mazda-site gecontroleerd en er staan geen terugroepacties.
Proost.

#8 ·
Het is een EU-auto, ja. Ik ben er nog niet mee naar de dealer geweest voor de haperende versnellingen, want het lijkt te komen en te gaan en het is moeilijk voor mij om te zeggen onder welke exacte omstandigheden de versnellingen haperen en wanneer niet. De problemen lijken ook tijdelijk te verdwijnen als ik naar de dealer ga, lol. Ik heb contact gehad met mijn dealer en hij vertelde me dat ik de auto kon brengen als ik dat wilde, er is een SB voor de haperende versnellingen, maar op dit moment ben ik een beetje in de mindset "Als het niet kapot is, repareer het dan niet", aangezien het niet echt "de hele tijd" voorkomt, ben ik bang dat het alleen maar erger wordt als ze aan kabels en zo gaan sleutelen. Aangezien ze het klikgeluid bij 3 pogingen niet konden verhelpen. Begrijp me niet verkeerd, het is een goede dealer en een officiële Mazda-partner, maar ja, ik weet het niet. Ik breng de auto waarschijnlijk pas als hij een beurt moet hebben, wat over ongeveer 8.000 km is denk ik. Dan laat ik ze waarschijnlijk naar alle bovengenoemde problemen kijken en mijn Infotainment Systeem updaten, want die baby staat op V22 of zoiets, lol. Ik heb geen zin om mijn garantie van 3 jaar te verspelen door het zelf te proberen te updaten.

Op dit moment lijkt mijn stoel bij koud weer een beetje te piepen, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, het lijkt te verdwijnen als de temperatuur na een minuut of twee rijden omhoog gaat.

Verder geen grote problemen, dus ja.

Ik denk dat ik er over 8.000 km achter kom of er grote problemen zijn.

#10 ·
14' Japan gemaakt 2.5 Hatch AT @ 35k mijl. Tot nu toe heeft de garantie de CMU vervangen vanwege een af en toe leeg scherm, de HUD vanwege het af en toe niet verschijnen, en verschillende kleine onderdelen aan de voorwielophanging toegevoegd en vervangen vanwege geklapper bij lage snelheid. Niets ernstigs, maar de garantie loopt bijna af bij 36k, wat me een beetje zorgen baart.

#12 ·
Ik heb een 2014 hier is de lijst met reparaties die zijn uitgevoerd:
- 3 keer terug naar de carrosserie voor roest, voornamelijk in het achterste deel - kofferbak van de auto, altijd op de lasplek.
- Zonnescherm bestuurder, lamp werkte niet meer, defecte draad
- Infoscherm vervangen 3 weken geleden, het vertoonde tekenen van loslaten aan de binnenkant
- Koelsysteem was 100% schoon toen ik de auto de eerste dag ophaalde.
- De laatste tijd merkte ik dat de 2 koplampen begonnen los te laten.

#15 ·
Mazda 3 hatchback 2015, EU-model, in Mexico gebouwd, 2.0 120 pk. 19000 km. Gekocht in januari 2015.
- Scheefstaand stuur vanaf de 1e dag. Zelf gerepareerd volgens TSB.
- LED-signatuur aan de voorkant had aan één kant een andere kleurtemperatuur dan aan de andere kant, waardoor de kleur niet overeenkwam. Vervangen onder garantie.
- Tikgeluid van de passagiersairbagmodule. Zelf gerepareerd met een stukje plakband, lol.
- Brandstoftank spettert soms over bij het vullen. Niet gerepareerd.
- Tikgeluid van het bestuurdersraam als het een beetje openstaat. Niet gerepareerd. Ik weet dat er een TSB aan gekoppeld is.
- Geluid van de koppelingsveer bij het indrukken. Niet gerepareerd. Misschien een beetje vet...

#16 ·
Gezichtsspieren doen pijn van het vele lachen tijdens het rijden in hun auto...

#18 ·
Ik heb dat probleem met de hakkende versnelling ook gehad op mijn 2015 en de dealer kan niets vinden. Ik ben in Canada. Ik heb niet gecontroleerd of de mijne in Canada of Mexico is geassembleerd, maar handgeschakeld is hier niet erg gebruikelijk, dus er zijn niet veel op de weg om te vergelijken en te diagnosticeren. Ik zou geĂŻnteresseerd zijn in de details van de SB voor het EU-model, want in Canada kunnen ze niets vinden. Het voelt alsof het schade aanricht en ik zit nog niet eens op 40.000 km om een transmissie te spoelen en rond te kijken, maar het voelt alsof het wrijving in de versnellingsbak veroorzaakt. Ik ben op zoek naar iemand in Canada, misschien Mexico of de VS, die met de 2015 3 sport hatch rijdt en de oorzaak heeft gevonden.

#27 ·
Ik vraag me af waarom we gerammel en geluid van het dashboard zouden krijgen voor een Mazda, die verondersteld wordt een goed gebouwde Japanse auto te zijn.
Ik ervaar het geluid van de rechterkant in een Mazda 3 2015 en gerammel van een Mazda 6 2018 (2.5l) van de zilveren sierlijst van de linker deur.

Wat is er aan de hand, Mazda?