Ik had geen idee dat er remvloeistoftesters bestonden! Dat ding meet waarschijnlijk gewoon de weerstand over de pinnen om te bepalen hoeveel water erin zit. Briljant! Bedankt voor de tip!
Veel keten serviceproviders in de VS doen het als een gunst wanneer u uw olie/filter laat vervangen.
Het vervangen van de complete remvloeistof bij een auto met ABS is niet zo eenvoudig als een "OLD SCHOOL" remsysteem. Daarom adviseer ik u om de procedure zorgvuldig te lezen in een
FABRIEKS SERVICEHANDLEIDING of een vriend te vinden die in een werkplaats werkt die
ALL DATA heeft om de procedure af te drukken.
Ik vervang mijn remvloeistof in al mijn voertuigen, ongeacht de aanbevelingen, minstens elke 12 maanden. Als ik sportief rijd of race, kan dat zelfs nog vaker zijn. Op mijn motorfietsen is het elke racedag of weekendrit in de bergen. In de MINI R53 ongeveer hetzelfde als de motoren, de andere ritten hangt het ervan af. Remmen zijn de belangrijkste veiligheidsuitrusting, op de voet gevolgd door veiligheidsgordels en airbags.
Remvloeistof is ook een andere vloeistof die kan worden getest en geanalyseerd via Black Stone Labs.
https://www.blackstone-labs.com/
In het verleden, voordat ik mijn eigen advies begon op te volgen, plaatste ik hier dat de onderkant van mijn voeten echt pijnlijk werd omdat ik een auto MOEST STOPPEN waarvan ik het remsysteem niet vaker had onderhouden dan voorgeschreven.