2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

BESTE OBD VOOR Mazda 3 3e generatie?

4K views 7 replies 4 participants last post by  zero_gravity  
#1 ·
Hallo,
Ik ben op zoek naar een tool voor mijn trouwe Mazda, een 2014 2.0L 88kw. Vergelijkbaar met wat BMW en Volkswagen aanbieden met hun OBD Eleven, is er een Mazda-equivalent? Kunnen jullie je OBD-aanbevelingen delen, samen met de voor- en nadelen die jullie zijn tegengekomen? Bedankt!

#2 ·
Als je het allerbeste wilt, gebruik dan een laptop en download forscan. Koop een OBDLink EX-adapterkabel. Dit geeft je toegang tot de elektronica in je auto op dealerniveau.

Voor de meesten van ons is dit niet nodig... Als je het geld niet wilt uitgeven aan de OBDLink, koop dan gewoon een ELM327-adapter van Amazon. Hij maakt via Bluetooth of wifi verbinding met je telefoon en je gebruikt een app zoals Torque.

#7 ·
Ik gebruik een standaard OBD2 USB-connector met de Torque-app op Android. Ik had nog nooit van ELM gehoord, maar een snelle zoekopdracht toont aan dat het bedrijf in 2022 is gesloten.

Mazda-dealers in mijn omgeving geven er niet om welke code je ze vertelt als je het voertuig voor onderhoud brengt. Ze zullen je een flinke vergoeding in rekening brengen om hun laptop en interface op je voertuig aan te sluiten, waarmee ze bevestigen wat je goedkope OBD-reader je al vertelde.

#8 ·
Ik gebruik een standaard OBD2 USB-connector met de Torque-app op Android. Ik heb nog nooit van ELM gehoord, maar een snelle zoekopdracht laat zien dat het bedrijf in 2022 is gesloten.
ELM327 verwijst naar een standaard van OBD2-adapters. Het was misschien ooit een bedrijf, maar dat is nu niet meer het geval. Zoek op amazon naar elm327, dan weet je wat ik bedoel.