2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

2010 Mazdaspeed 3 beste mods?

18K views 30 replies 9 participants last post by  Oliverms3  
#1 ·
Ik heb al een HKN koude luchtinlaat, een HKN blow-off en mijn resonatoren zijn verwijderd. Ik ben op zoek naar goedkope mods voor een goede vermogensboost. Gelieve te antwoorden met suggesties. Bedankt!

#2 ·
Welkom aan boord! Deze thread heeft een heleboel goede suggesties over hoe je de MS3 kunt modden:

http://mazda3revolution.com/forums/showthread.php?t=9289

Het lijkt erop dat je de basisprincipes onder de knie hebt en de volgende dingen die je moet aanschaffen, zijn een verbeterde HPFP en een Cobb AP. De AP alleen al zal helpen om wat pk's vrij te maken met hun Off the Shelf Stage 1-kaart.

Verzonden vanaf AutoGuide.com App

#3 ·
Wat beschouwt u als goedkoop?
Zoals hierboven vermeld. Cobb AP
Beste mod die je op dit moment kunt krijgen..
Maar dat moet je weten.
Weinig $ = Weinig pk-winst
GROOT $ = GROTE pk-winst

Natuurwetten daar... ^^

#4 ·
Ik zou ook een achterste motorsteun nemen... om meer van dat vermogen op de grond te krijgen. De standaard steun is rommel!

#11 ·
#24 ·
Ik zou JBR 88 dogbone doen in plaats van CPe. Dat bespaart je 80 dollar.

Ik zou corksport sri en tip doen voor 245. Cobbs tip is te duur en stroomt niet zo goed als CS. Plus je geeft 400 verzonden uit voor Cobbs sri en tip. Dus er is 135 bespaard.

Ik zou CPe TMIC doen in plaats van Cobb FMIC. De CPe is perfect voor het vermogen dat je wilt. Plus het is maar 400. Dat is 700 bespaard.

Ik zou CPe downpipe doen. Net zo goed als Cobb's dp. En het bespaart 200.

Ik zou de hpfp internals kopen. Makkelijk te installeren. Of laat het door een winkel doen voor ongeveer 60 dollar. Cpe's is een gebruikte kern met internals erin. Dus je laat ze in principe internals in je pomp installeren voor 300. Dat is een GROTE suck it lol.

En ik zou Corksports OCC doen. Ze hebben het probleem met het aan elkaar lijmen opgelost en is nu volledig gelast. En je bespaart ongeveer 70.

En vind ATVfreek op MSF of iemand die etunes doet. Dit zou je rond de 310 pk en 340 koppel moeten brengen.

Ik hoop dat dit helpt
:)

#14 ·
mazdaspeedmyk heeft de beste suggesties, je kunt niet fout gaan met wat hij zegt.

Dat gezegd hebbende, als ik in een nieuwe auto stap, zijn mijn mods meestal altijd Auto-x, wat tijd op het circuit, banden. Op die manier kun je in de auto rijden, over de auto leren, zien wat de tekortkomingen zijn (volgens jouw mening, niet wat je op het forum hebt gelezen), onderzoek doen en dan upgraden op basis van je behoeften.

Maar goed, er zijn jongens op het forum die een nieuwe MS3 mee naar huis hebben genomen en binnen 4 weken 5K hebben uitgegeven, de auto heeft minder dan 300 mijl, alles uit elkaar halen en alles upgraden. Ik was die man vroeger, heb mijn lessen geleerd.

#15 ·
Nou, ik had een 07 speed3 van de eerste generatie en ik heb deze onlangs gebruikt gekocht. Hij heeft bijna 30.000 mijl op de teller staan. En ik wil echt 330-350 pk halen. Het is nog steeds een dagelijkse rijder en ik wil geen rommel voor het brandstofverbruik, maar het hoeft ook niet de 25 te zijn waarvoor hij is beoordeeld.

#19 ·
Nou, ik had een 07 speed3 van de eerste generatie en ik heb deze onlangs gebruikt gekocht. Hij heeft bijna 30.000 mijl op de teller staan. En ik wil echt 330-350 pk pushen. Het is nog steeds een dagelijkse bestuurder en ik wil geen rotzooi voor het brandstofverbruik, maar het hoeft ook niet de 25 te zijn waarvoor hij is beoordeeld.

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App
Je wilt 350 pk en geen rotzooi MPG? Hmmmm... interessant...

#20 ·
350+ pk zeg je? Hier is je antwoord. bnrsupercars.com. BNR stage3 turbo. Gewoon vastschroeven. Je hebt ook een Cobb AP en ondersteunende mods nodig. Als je een deel van je harde onderdelen gebruikt koopt, kun je voor iets meer dan $2000 350+ pk hebben.

#22 ·
Kies uit deze bucketlist....

Mechanisch:
- Vermogen 640 WHP, 474 lb-ft bij 33 psi op benzine
- Motor Wiseco zuigers
- K1 drijfstangen
- Snow Performance direct-port methanol injectie
- Tork Motorsports CNC kop
- HPFPUPGRADE brandstofsysteem
- Cobb AccessPro
- South Bend Clutch Prototype koppeling met billet vliegwiel
Inlaat/Uitlaatsysteem:
- Bullseye S366 turbo
- Tork Motorsports buisvormig groot turbo spruitstuk/kit
- Tork Motorsports custom LTAIC
- Cobb Blow-off valve
- Turbosmart wastegate
- Tork Motorsports custom buisvormig inlaatspruitstuk
- Dodge-sourced gasklep
- Cobb cat-back uitlaatsysteem
Ophanging + Wielen:
- KW Variant 3 schroefsets
- Cobb anti-roll bars
- Wielen & Banden 17x9 949 Racing wielen
- 235/45-17 Goodyear F1 banden
- Standaard remmen

#26 ·
Dat helpt enorm! Wat worden de belangrijkste verschillen tussen de TMIC en de FMIC?

Hitteophoping komt vrij vaak voor bij de tmic, fmic kan meer turbogat veroorzaken.
Omdat ik in Michigan ben, heb ik nog nooit een hitteophoping probleem gehad met mijn cpe tmic, maar als je hoge BAT's (boost air temp) hebt, dan is een front mount intercooler een betere keuze.

• Like
Reactions: Ghost3
#27 ·
Koop al je spullen bij Edgeautosports. Bel JP (hij is de eigenaar) en hij zal je deals geven onder de websiteprijzen. Hij verzendt ook gratis en staat 100% achter alle producten die hij verkoopt. Edge heeft een onberispelijke reputatie en bedrijfsethiek. Velocity motor sports is nergens concurrerend geprijsd. Je hebt echt geen FMIC nodig, tenzij je een grotere turbo krijgt. Het is echter wel een lust voor het oog.

#30 ·
Sp33dy1013 Ik kom uit Ohio, dus ik denk niet dat ik problemen zou hebben met een TMIC. En bedankt voor alle hulp iedereen!

Gebruik dan een tmic, dan werkt het prima en bespaart u veel geld. Ik ben dol op de cp-e, ik raad het ten zeerste aan. Ik heb de mijne gekocht bij revolution motorsports ( therpmstore.com ) en edgeautosport.com (zoals warlord suggereert) heeft ze ook voor een zeer goede prijs.

• Like
Reactions: Soko23
#31 · (Edited)
Ik ben in Californië en mijn ETS tmic is geweldig... heb eigenlijk nooit problemen gehad met warmteophoping.

btw.. ihaz350whpcar... nou ja, bijna LOL

• Like
Reactions: Soko23