2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

18" x 7" OEM replica velgen, goed?

4.2K views 8 replies 5 participants last post by  blackSGT  
#1 ·
Ik heb een verbogen velg op mijn 2015 en er zijn geen lokale autosloperijen die een voertuig hebben waarvan ik een wiel kan afhalen. Gebruikte OEM-wielen op eBay kosten ongeveer $300, wat duur is, en het kost $220 om de buiging te repareren, dus ik overweeg een replica-wiel dat ik online tegenkwam voor $180. De verbogen velg heeft ook een beetje stoeprand schade.

Heeft iemand ervaring met replica-wielen? Ik overweeg deze: 2014-2016 Mazda 3 Wheels for Sale | 18" Mazda 3 Alloy Wheels

Of ik kan ook wachten tot er een opduikt op een lokale autosloperij. De buiging is nauwelijks merkbaar, maar ik denk dat het soms lichte trillingen in het stuur veroorzaakt.

#5 ·
Ik heb de fout gemaakt om velgen te kopen van een lokale autosloperij - ze bleken allebei krom te zijn - en het retourbeleid was lastig - je moest de kromme velg terugbrengen en dan 2 extra als vervanging krijgen - geen restitutie. En geen garanties of de vervangingen wel of niet krom waren... Dus tegen de tijd dat een garage ze monteert en erachter komt dat je kromme velgen van een autosloperij had, bleek de hele exercitie een verspilling van geld en tijd te zijn. Les geleerd - nooit velgen van autosloperijen kiezen...

#6 · (Edited)
UPDATE:

Oké, dus ik heb de velg gekocht en hij had dezelfde "JWL"-markering op de buitenste rand als de OEM-velg, ik gok dat ze door hetzelfde bedrijf worden gemaakt?

De afwerking op de nieuwe velg ziet er wat helderder uit, maar ik weet niet zeker of hij daadwerkelijk anders is of dat hij er gewoon anders uitziet omdat hij nieuw en niet vuil is.

Nieuwe velg:
283316

Oude OEM:
283318

Dit zijn de markeringen op de nieuwe velg, ironisch genoeg staat er "niet OE":
283320
283321
283322
283323
283324
283325
283326