Ik ben er zeker van dat een software-update dit in theorie op volle snelweg kan laten werken, maar ik houd mijn adem daar niet voor in.
Bedankt voor je input! Ik heb het de afgelopen weken een paar keer kort gebruikt. Ik was aangenaam verrast door de stuurinvoer.Ik rijd minstens 3 keer per week of vaker in de file, want ik rijd elke dag tussen de bouwplaatsen en gebruik mijn Mazda3 voor mijn werk. Ik gebruik de file assistent vrij vaak, mijn favoriete ding eraan is dat hij automatisch stuurt, ik heb alleen een hand op het stuur nodig, anders waarschuwt hij me.
Soms versnelt hij wat abrupt als een auto voor me wegrijdt, maar ik klik op annuleren of pas de afstand tussen mij en de auto voor me aan om dit te voorkomen, want ik zie door de voorruit wat er gebeurt, en dan klik ik op hervatten als de auto voorzichtig het volgende voertuig nadert. Het lijkt vrij goed te werken. Stopt en gaat en stuurt zonder stress. Ik betrap mezelf er ook op dat ik veel met de afstandbediening (de afstand tussen mij en de auto voor me) zit te spelen, maar dat is supergemakkelijk om te schakelen met de tuimelschakelaar op het stuur.
Over het algemeen moet je er even aan wennen en ik zou voorstellen om te spelen met de afstand tussen jou en de auto voor je om eraan te wennen. Annuleren en hervatten, en de afstandsschakelaar zijn de 4 knoppen waar je voornamelijk bekend mee moet zijn. Natuurlijk wordt alles overruled met een tik op de rem als je je niet op je gemak voelt.