2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
1,681 - 1,700 of 6,600 Posts
Je moet de muziek pauzeren. Het doet het niet voor je. Je kunt op USB-audio of Bluetooth-audio zitten, maar de muziek moet gepauzeerd zijn. Dan kun je de opdracht uitvoeren en een muziekvideo of film bekijken die op de flashdrive staat.
Bedankt voor de info.
Ik zal usb en bluetooth proberen, en kijken welke ik beter vind.

Deze preview is de eerste openbare beelden van een nieuw thema voor MZD Connect. Voorlopig is alleen het hoofdscherm voorzien van een thema.

De muisaanwijzer simuleert aanraakgebeurtenissen (ring rond de aanwijzer is aanraking geactiveerd). Het is ook mogelijk om de bedieningsknop in het dashboard te gebruiken. Elke draaiende klik selecteert het volgende item, je kunt bevestigen door op de bedieningsknop te drukken.

Geen van de originele MZD Connect-software wordt beschadigd, dit thema injecteert zichzelf in het systeem.

Wil je je eigen thema-injecties maken? Bekijk deze GitHub-pagina:

https://github.com/FricoRico/MZDThemeSupport

De video:

https://youtu.be/H7yU2l6e-Aw

Deze preview is de eerste openbare beelden van een nieuw thema voor MZD Connect. Voorlopig is alleen het hoofdscherm voorzien van een thema.

De muisaanwijzer simuleert aanraakgebeurtenissen (ring rond de aanwijzer is aanraakgeactiveerd). Het is ook mogelijk om de bedieningsknop in het dashboard te gebruiken. Elke draaiende klik selecteert het volgende item, je kunt bevestigen door op de bedieningsknop te drukken.

Geen van de originele MZD Connect-software is beschadigd, dit thema injecteert zichzelf in het systeem.

De video:

Geweldig framework, dit zal tot een aantal hele leuke dingen leiden.

De muisaanwijzer simuleert aanraakgebeurtenissen (ring rond de aanwijzer is aanraking geactiveerd). Het is ook mogelijk om de bedieningsknop in het dashboard te gebruiken. Elke draaiende klik selecteert het volgende item, je kunt bevestigen door op de bedieningsknop te drukken.

Geen van de originele MZD Connect-software wordt beschadigd, dit thema injecteert zichzelf in het systeem.

De video:

Ja, dit ziet er geweldig uit!

Dat zou mooi zijn, maar de lijnen zelf lijken niet te worden gegenereerd door het infotainmentsysteem, het maakt deel uit van de videofeed die het ontvangt

Er staan een heleboel afbeeldingen in verschillende talen in de map /jci/nativegui/resources (of zoiets, ik ben niet thuis om te kijken) daar zie je de veiligheidsmededeling om te wijzigen
Bedankt!

Hoe te beginnen?

Hoi,

Ik ben eigenlijk nieuw in programmeren, ik heb vroeger op de middelbare school wat C++ gedaan.

Om te beginnen met het doen van basisdingen met het infotainmentsysteem, wat heb ik dan allemaal nodig om te beginnen? Ik ben niet van plan om iets echt geavanceerds te doen, alleen de achtergrondafbeelding veranderen en/of de waarschuwing bij het opstarten verwijderen... Om eerlijk te zijn, ik zal waarschijnlijk niet dapper genoeg zijn om het ooit echt te doen totdat mijn garantie afloopt.

1. Ik heb de OpenCar SDK
2. Momenteel "Xcode" aan het downloaden
3. Ik gok een versie van het mazda os? (Ik heb eerder in deze thread geprobeerd v31 te downloaden, maar het wachtwoord dat werd vermeld werkte niet)

Behalve die 3 dingen, heb ik nog iets anders nodig, behalve veel geduld?

Bedankt!

Nieuw hier, mensen. Hallo. Ik ben dol op mijn 2015 Mazda 3 HB (natuurlijk handgeschakeld). De afgelopen dagen heb ik ongeveer 75% van de 169 pagina's met berichten hier gelezen en nog steeds niemand gevonden die mijn probleem heeft:

Mijn infotainmentsysteem kwam af fabriek met v33, dus geen wifi. NBD, dacht ik. Op basis van de threads hier kocht ik een goedkope USB-Ethernet-adapter die werd geadverteerd als een goede AX88772B-chipset te hebben, en de schijf die erbij zat, heeft AX88772B-drivers (samen met andere). Dus ik dacht dat het goed en compatibel was met mijn Mazda. (Trouwens, de adapter zegt "USB2.0 to Fast Ethernet Adapters / Model VK-QF9700", en de driverbestanden op de schijf zeggen "CoreChip".)

Het basisprobleem is dat ik hem in de USB-sleuf kan steken, hem kan zien oplichten, maar er helemaal niet mee kan communiceren. Nada. Ik zie ook (met tcpdump) geen DHCP-verzoeken ervan, ooit. Het wil ook niet praten op het zelf toegewezen adres 192.168.42.1 - ping of iets anders - zelfs niet na 10 minuten wachten tot het DHCP opgeeft. Ik merk ook op dat ik er handmatig een IP aan kan toewijzen vanaf mijn laptop (met "arp" en zijn hardware MAC-adres) en dan zie ik dat mijn pakketten er vanaf mijn laptop naartoe gaan (het lampje knippert één keer voor elke ping)... maar verder niets. Nog steeds geen communicatie, geen reactie op pings of andere pakketten.

(PS: Ik doe netwerken als onderdeel van mijn baan. Ik heb apparaatdrivers voor Linux geschreven. Hoewel ik het graag hoor als ik iets basiss heb gemist, heb ik geen instructies nodig over TCP/IP-netwerken. Oh, ik heb hem in mijn Mac-laptop gestopt en hij werkt wel - het is geen slechte adapter.)

- Ik vraag me af of het misschien gewoon een goedkope namaakadapter is die in feite alleen maar probeert een AX88772B te simuleren, maar op de een of andere manier faalt, aangezien er beperkte hardwareondersteuning is in het infotainment-OS? Heeft iemand anders dat meegemaakt?

- Als dat het geval is, wat is dan de beste keuze/aanbeveling voor een goedkope maar werkende adapter online?

Bedankt voor alle suggesties. /rose/

Die ".ko"-driver heeft een lijst met USB-vendor/device-ID's. Het zou me niet verbazen als het alleen die specifieke vendor/device-ID's herkent. Dus, zelfs als je dezelfde chipset hebt, als de USB-vendor/device-ID niet op de lijst staat, denk ik dat het niet zal werken.

Hallo,
Ik ben net lid geworden van deze thread omdat ik een gloednieuwe M6 (2016) heb met Firmware 51. Nu heb ik volledige toegang tot het systeem via de gebruikelijke methoden en zie dat het niet echt gebouwd is op OpenCar-standaarden, wat prima is. Het is nog steeds vrij eenvoudig en ik heb al een "Test"-app draaien, maar ik vraag me echt af of iemand al een nieuwe app voor de Mazda heeft gebouwd?

Bedankt,

Andy

OpenCar SDK lijkt voor mij op Vapour ware.

Hoe dan ook, aangezien MZD Linux gebruikt, weet iemand of JCI/Visteon de broncode heeft vrijgegeven in overeenstemming met de GNU-licentie? Ik heb geprobeerd ernaar te googelen, maar kon niets vinden.

Weet iemand of JCI/Visteon de broncode heeft vrijgegeven in overeenstemming met de GNU-licentie?

Volgens de GPL zijn ze natuurlijk alleen verplicht om de broncode vrij te geven voor componenten die ze binnen Linux hebben gewijzigd. Ze zouden geen broncode hoeven vrij te geven voor hun eigen aangepaste apps die bovenop dat platform zijn gebouwd.

Maar als iemand meer info vindt, zou ik het ook graag zien.

OpenCar SDK ziet er voor mij uit als Vapour ware.

Hoe dan ook, aangezien MZD Linux gebruikt, weet iemand of JCI/Visteon de broncode heeft vrijgegeven volgens de GNU-licentie? Ik heb ernaar gegoogeld, maar kon niets vinden.
Wat bedoel je met Vapour ware? Het is vrij uitgebreid en maakt gebruik van een mooie modulaire aanpak. Iemand heeft erover nagedacht + het JCI-model en OpenCar liggen niet ver van elkaar af. Ik heb net een OpenCar-app met enkele aanpassingen op het JCI-systeem uitgevoerd.

Trouwens, de CMU-gegevensophaaltool kan worden gebruikt om willekeurige commando's uit te voeren. Dit kan worden gebruikt om (bijvoorbeeld) wijzigingen aan te brengen in het infotainmentsysteem (bijvoorbeeld de snelheidsbeperking op het aanraakscherm) zonder dat er ethernet/ssh-toegang nodig is.

De CMU-gegevensophaaltool bevat 3 bestanden: cmu_dataretrieval.up, jci-autoupdate en dataRetrieval_config.txt. Het laatste bestand kan worden gewijzigd om elk linux-commando uit te voeren.

dataRetrieval_config.txt heeft een aantal "KEY=value"-paren, de meeste daarvan zijn "yes"- of "no"-waarden. Deze definiëren welke stukken gegevens door de tool worden verzameld.

Een van de KEY's is "CMD_LINE". Ik heb de originele "CMD_LINE=cat /jci/version.ini" vervangen door:

Code:
CMD_LINE=sh /mnt/sd?1/my_autorun
Dat vertelt het om een script genaamd "my_autorun" uit te voeren vanuit de root directory van de USB-stick (OPMERKING de '?' in /mnt/sd?1 - dat is een minder elegante manier om de USB-stick te vinden als we niet weten welke apparaatnaam het heeft gekregen - dit werkt alleen als je EEN USB-stick hebt geplaatst met "my_autorun" erop).

Je kunt alle andere "yes"-waarden wijzigen in "no" om het script sneller te laten draaien.

Ik heb een "my_autorun"-bestand gemaakt dat alleen een dialoogvenster weergeeft (foto bijgevoegd):

Code:
#! /bin/sh

MYDIR=$(dirname $(readlink -f $0))

/jci/tools/jci-dialog --title="My autorun" --text="PaulB - running from $MYDIR" --ok-label='OK' --no-cancel &

sleep 10

killall jci-dialog
Hopelijk kan deze tool voor interessantere dingen worden gebruikt dan een dialoogvenster! :smile2:
Neem zo snel mogelijk contact met me op hierover.

Geweldig spul en ik wil het op de mijne toepassen.

Proost
Wil de code toepassen om een film van mijn usb af te spelen in plaats van ssh en code uit te voeren -->
(gst-launch filesrc location=/mnt/sdb1/xxxx.mp4 typefind=true ! aiurdemux name=demux demux. ! queue max-size-buffers=0 max-size-time=0 ! vpudec ! mfw_v4lsink demux. ! queue max-size-buffers=0 max-size-time=0 ! beepdec ! audioconvert ! 'audio/x-raw-int, channels=2' ! alsasink )

Hallo allemaal -

Ik heb geëxperimenteerd met de "autorun"-dingen waar ik eerder over heb gepost (in deze post: link).

Ik heb een nieuwe versie gemaakt die netwerk IP-adressen weergeeft (voor zowel wifi als bekabeld ethernet). Dit kan handig zijn om erachter te komen of uw bekabelde ethernetadapter wordt herkend, en/of zodat u weet welk IP-adres aan het Infotainment-systeem is toegewezen (zodat u er vervolgens via ssh op kunt inloggen).

Ik ben succesvol verbonden met mijn iPhone 6-hotspot, heb vervolgens mijn Macbook verbonden met dezelfde laptop en ben vervolgens via ssh ingelogd op het Infotainment-systeem met behulp van het IP-adres dat mijn hulpprogramma weergeeft.

Om dit te gebruiken, pak je de tool "CMU data retrieval" die in deze post wordt genoemd: link.

Pak alle bestanden uit in de hoofdmap van een FAT32-geformatteerde USB-stick.

Neem vervolgens de bijgevoegde "dataRetrieval_config.txt" en VERVANG de bestand dat op de USB-stick staat ermee.

Kopieer vervolgens de bijgevoegde "my_autorun.txt" naar de USB-stick en HERNOM deze naar "my_autorun" (verwijder ".txt" - ik moest ".txt" toevoegen om het aan deze post te kunnen koppelen).

Verwijder de USB-stick veilig van uw pc en breng hem vervolgens naar uw auto. Zet hem aan, sluit ethernet en/of wifi aan en steek vervolgens de USB-stick in.

Het duurt ongeveer 30 seconden voordat er iets wordt weergegeven, maar u zou een bericht moeten zien zoals de foto's die bij deze post zijn gevoegd. Misschien wilt u een foto van het scherm maken - het verdwijnt over 20 seconden. U ziet dan een scherm "data retrieval complete" dat 10 seconden duurt. Daarna kunt u de USB-stick veilig verwijderen.

OPMERKING: alle bestanden die aan deze post zijn gekoppeld, zijn door mij gemaakt - niets is eigendom van/auteursrechtelijk beschermd door Mazda/jci.

Ik hoop dat anderen dit nuttig vinden!

Attachments

Ja, je moet USB1 audio selecteren en één mp3 laten afspelen, dan zal de code het nummer pauzeren en afspelen ingebed met de mp4 van hetzelfde apparaat.

Als de code je een foutmelding geeft, kan dit komen doordat de /mnt/sda1... dit vervangt door /mnt/sd?1.

:smile2:
Het is me gelukt om de video af te spelen, maar de tweede keer lukte het niet. Kreeg deze foutmelding:
Image

Weet iemand raad?
Iets anders, hoe kan ik de video stoppen met afspelen :) ?

1,681 - 1,700 of 6,600 Posts