2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
1,021 - 1,040 of 6,600 Posts
Ook het probleem met het flashen van aangepaste ROM's was een tijdje geleden opgelost. Door een van de SO-bestanden te bewerken om null terug te geven bij de bestandscontrole, kon je alles flashen wat je wilde (ten koste van het mogelijk vernietigen van je installatie).

...

Er moet een goede handleiding komen van een volledig werkend hello world-voorbeeld met de offline server image.
Ja, ik heb dat gezien over het wijzigen van een van de gedeelde bibliotheken om de controle te omzeilen. Wat ik voorzie, is dat elke jan en alleman die niet begrijpt wat putty, ssh, shell-scripts of zelfs linux is, in staat moet zijn om "ondertekende" of geldige images te downloaden en gewoon normaal updates uit te voeren. Gewoonweg om de lat zo laag mogelijk te leggen voor mensen om te delen en te gebruiken wat ze ontwikkelen.

Ik ben het 100% eens met de volledige documentatie. Er moet een stapsgewijs, van begin tot eind voorbeeld komen met volledige uitleg. Moet waarschijnlijk ook formele API-documentatie samen met dat beginnen.

Misschien kan iemand bestand libjcimod_can.so decompileren
Ik heb nagedacht over de mogelijkheid om simpelweg een image te maken van het originele, ongewijzigde besturingssysteem en dat image vervolgens te formatteren op een thumbdrive, en dan het systeem te laten opstarten vanaf de drive in plaats van je ingebouwde firmware. Dit zou problemen met het verliezen van de garantie of het beschadigen van het systeem voorkomen. Het is allemaal speculatie op dit moment totdat ik mijn adapter krijg. Ik zal stoppen met het plaatsen van mijn speculatie totdat ik daadwerkelijk resultaten heb. :)

Ik heb nagedacht over de mogelijkheid om simpelweg een image te maken van het originele, ongewijzigde besturingssysteem en dat image vervolgens op een thumbdrive te formatteren, en dan het systeem te laten opstarten vanaf de drive in plaats van je ingebouwde firmware. Dit zou problemen met het kwijtraken van de garantie of het beschadigen van het systeem voorkomen. Het is allemaal speculatie op dit moment totdat ik mijn adapter heb. Ik stop met het plaatsen van mijn speculatie totdat ik daadwerkelijk resultaten heb. :)
Ik zie nergens in de code waar je de opstartschijf zou kunnen specificeren.

Ik vind het leuk, deel je het bestand alsjeblieft? Is dat een .gif?

Ik heb nagedacht over de mogelijkheid om simpelweg een image te maken van het originele, ongewijzigde besturingssysteem en dat image vervolgens op een thumbdrive te formatteren, en dan het systeem te laten opstarten vanaf de drive in plaats van uw ingebouwde firmware. Dit zou problemen met het verliezen van de garantie of het beschadigen van het systeem voorkomen. Het is allemaal speculatie op dit moment totdat ik mijn adapter krijg. Ik zal stoppen met het plaatsen van mijn speculatie totdat ik daadwerkelijk resultaten heb. :)
Ik begon de CAN te verkennen. Set CAN adapter kan stiekem worden geĂŻnstalleerd. Door de ID en DATA DTV te kennen, kan DVB T worden gesimuleerd en een derde partij worden geĂŻnstalleerd met het originele CMU-menu en het beheer van de originele joystick, stuurwielbediening en touchscreen mogelijk te maken. Hier is wat informatie die ik heb ontvangen van de Local HS CAN:
ID418 = 1e byte is geluid (informatie van TAU)
ID411 = 6e byte is AUX (48 = UIT 4A = AAN)
ID416 = bovenste rij loopt (in radiomodus)
ID364 = 1e byte is het aantal informatie regels en de resterende bytes zijn resterende informatie regels (in radiomodus)
ID101 = 3e byte is scan F0 = AAN; 10 = UIT (in radiomodus)
ID31B = 1e en 2e byte zijn audio-ingangen (0F 03 = aux) (03 0F = fm) (10 03 = BT) (01 10 = AM) (10 01 = AHA, STICHER) (10 03 = USB 1 of 2)
ID312 = 1e byte laadt de zenderlijst
ID414 = 1e byte is scan radio 01 = UIT 0B = AAN
ID113 = 2e byte is volume (beheer naar TAU)
ID120 = 1e byte is het aanpassen van de geluidsbytes heeft lage frequentie, 2e byte is hoge frequentie, 3e byte is Fader, 4e byte is balans, 5e byte is automatische volumeregeling (FF = "-" 01 = "+")
ID104 = 2e byte zijn alternatieve frequenties

Ik ben er ook in geslaagd om de opname van een achteruitrijcamera te simuleren, die geen achteruitversnelling bevat, en als de videoschakelaar is ingesteld, kan video worden bekeken van een externe bron.
HS CAN (NIET LOKALE HS CAN!!!):
ID=09F DATA=40 64 05 00 16 03 6C 00 1e byte is achteruitrijcamera 40=UIT 41=AAN

Maar ik heb ID- en DATA CD/DVD/DTV Local CAN-bestanden nodig van CMU of informatie van Japanse auto's met deze apparaten.

Ik zie nergens in de code waar je de opstartschijf kunt specificeren.

Ik vind het leuk, deel het bestand alsjeblieft? is dat een .gif?
Het is geen gif, het is simpelweg css.

Image

Gebruik dan CSS3 om een animatie op te zetten:
In het bestand common.css:

@Keyframes animatedBackground {
from { background-position: 0 0; }
to { background-position: -1200px 0; }
}

.CommonBgImg {
background-image: url("../images/background.png");
width: 800px;
height: 480px;
background-position: 0 0;
z-index: 0;
background-repeat: repeat-x;
animation: animatedBackground 120s linear infinite;
}

De sleutel is om een afbeelding te hebben die naadloos gespiegeld is, zodat deze kan loopen zonder naden of visuele indicaties dat je aan het loopen bent.

Best simpel.

Hmm, weet hoe je meerdere foto's voor de achtergrond kunt loopen
Zou heel gemakkelijk zijn, voeg gewoon een extra div met een 2e klasse toe en stel de css ervoor in.Of je zou ook gewoon een heel brede set afbeeldingen bij elkaar kunnen hebben, dus 480x4000 en daar doorheen scannen.Dat zou de gemakkelijkere aanpak zijn.

Even herhalen, niemand leek een antwoord te hebben - maar het is niet mogelijk om ons infotainmentsysteem via OBD naar USB-verbinding te wijzigen, toch? Alleen via usb naar ethernet?

Nogmaals, niemand leek een antwoord te hebben - maar het is niet mogelijk om ons infotainmentsysteem via OBD naar USB te wijzigen, toch? Alleen via USB naar ethernet?
Ik betwijfel of het mogelijk zou zijn. Zeer verschillende protocollen. Het is theoretisch mogelijk om het ene protocol bovenop het andere te plaatsen, maar zeer onwaarschijnlijk.OBD zal echter verschillende runtime-informatie leveren, zoals motortoerental, diagnostische info, etc.

Hallo allemaal,
allereerst mijn excuses voor mijn slechte Engels.
Ik ben sinds februari 2014 eigenaar van een Mazda 3 exceed, en de firmwareversie van het infotainmentsysteem is European V.21.
Nu heb ik een paar pagina's hierboven gelezen dat het mogelijk is om te updaten naar de Europese versie 33, en ik vraag me af of iemand mij een link kan geven om deze versie te downloaden, en of het mogelijk is om van versie 21 naar versie 33 te springen zonder een tussenliggende versie.
Alvast bedankt aan iedereen

Zeker, het zou mislukken om Data CD of Any DVD vanaf USB te draaien. Omdat ISO9660/UDF kernel modules niet zijn geĂŻnstalleerd :/ Ter info volgens de servicehandleiding is de originele cd-speler verbonden met de Private CAN BUS om het afspelen te regelen, en de audio-uitgang is direct verbonden met de Tuner Amp Unit.
Sorry voor het slechte Engels:
Ik vestigde de aandacht op het feit dat de CMU (EU) slechts één USB gebruikt, deze is verbonden met de HUD - USB1, USB2, SD. Het tweede USB-apparaat is in onze USB-apparaat niet aangesloten. Maar bij CMU voor Japan om beide aan te sluiten. Dit is te zien in de video:
tijd 2:30 bovenaan het scherm. En als je goed naar de foto kijkt (foto is auto met dvd).
In plaats van dvd is een GROENE USB-connector te zien, ik denk dat deze op dvd wordt aangesloten!
Ik probeerde de vrije USB-connector op de CMU te meten en vond: + 5V, DATA +, DATA-, GND.
Ik probeerde een USB-flashdrive aan te sluiten op de vrije USB-connector, CMU identificeerde deze niet als USB1 of als USB2.
Ik probeerde een USB-opslagapparaat aan te sluiten op de tweede USB (aangesloten op de originele HUB) zonder HUB. CMU probeert het apparaat te identificeren als USB1, maar is daar niet in geslaagd.
Ik denk dat de niet-aangesloten USB voor het aansluiten van dvd is. Maar ik kan het niet controleren, ik heb geen USB CD / DVD-station

Attachments

Sorry voor slecht Engels:
Ik vestigde de aandacht op het feit dat de CMU (EU) slechts één USB gebruikt, deze is aangesloten op de HUD - USB1, USB2, SD. De tweede in ons USB-apparaat is niet aangesloten. Maar bij CMU voor Japan om beide aan te sluiten. Dit is te zien in de video:
http://www.youtube.com/watch?v=QE6dGhbEsjk tijd 2:30 bovenaan het scherm. En als je goed naar de foto kijkt (foto is auto met dvd).
In plaats van dvd is een GROENE USB-connector te zien, ik denk dat deze op dvd wordt aangesloten!
Ik heb geprobeerd een vrije USB-connector op de CMU te meten en vond: + 5V, DATA +, DATA-, GND.
Ik heb geprobeerd een USB-flashdrive aan te sluiten op de vrije USB-connector, CMU identificeerde deze niet als USB1 of als USB2.
Ik heb geprobeerd een USB-opslagapparaat aan te sluiten op de tweede USB (aangesloten op de originele HUB) zonder HUB. CMU probeert het apparaat te identificeren als USB1, maar is daar niet in geslaagd.
Ik denk dat niet-aangesloten USB voor het aansluiten van dvd. Maar ik kan het niet controleren, ik heb geen USB CD/DVD-drive
Als dit waar is, dan zou dezelfde verbinding worden gebruikt voor de gewone cd-drive. Toch? Ik zie daar beneden geen andere verbinding en ik heb de cd-drive niet uit mijn auto verwijderd, dus daar kom ik vandaan.

Als dit waar is, dan zou dezelfde verbinding worden gebruikt voor de gewone cd-drive. Nietwaar? Ik zie daar beneden geen andere verbinding en ik heb de cd-drive niet uit mijn auto verwijderd, dus daar ga ik van uit.
In de auto voor de EU heeft de tweede USB geen USB-draad! Ik kan me vergissen, maar ik denk dat het waar is. Als alleen cd, terwijl aangesloten bestuurd door Local HS CAN naar CMU, audio naar TAU. Als de dvd, is de verbinding naar USB. Als de dvd echt via de USB is aangesloten. Dan kunnen 1G en 1H een video-ingang voor uw tv zijn. Dit is logisch. Andere video-ingangen in CMU zijn er niet. In een andere, composiet videosignaal van ТV is niet mogelijk om aan te sluiten

Attachments

Hallo, Withe.
Heb je ooit gehoord van het Japanse verkeersinformatie-/tolheffingssysteem?
Het (tweede USB) zou worden aangesloten op een optionele DSRC- of ETC-eenheid die werkt met het navigatiesysteem.
Daarnaast is de groene kabelboom verbonden met de USB-HUB (zonder CD/DVD/TV-model), denk ik.
Dan... zou je die USB-pinbezetting die je hebt gevonden kunnen delen? :)

Hallo, Withe.
Heb je ooit gehoord van het Japanse verkeersinformatie-/tolheffingssysteem?
Het (tweede USB) zou worden aangesloten op een optionele DSRC- of ETC-eenheid die met het navigatiesysteem werkt.
Daarnaast is de groene kabelboom verbonden met de USB-HUB (zonder CD/DVD/TV-model) denk ik.
Dan... zou je die USB-pinbezetting die je hebt gevonden kunnen delen? :)
Hoi wada-3. Misschien heb je gelijk. Maar ik denk dat als ETC is aangesloten op CMU, het aan de menu-items moet worden toegevoegd. Ik heb veel Japanse video's van Mazda Connect bekeken en geen van deze instellingen gezien. Ik heb in de CMU-bestanden geen verwijzing naar ETC gevonden. Ik heb ETC niet gezien in het testmenu "mute" + "Navi" + "*". Ik denk dat ETC geen relatie heeft met CMU en apart wordt geĂŻnstalleerd. In voertuigen met CD/DVD wordt de USB-HUB in de elleboog geĂŻnstalleerd en de draad moet ernaartoe gaan. Op de foto kun je zien dat de draad eindigt in de buurt van de dvd. En het blokschema heeft geen ETC.
Dit is het originele onderdeelnummer van de dvd: B45D669G0. Misschien kan iemand een bedradingsschema voor dat nummer vinden. Dat zou geweldig zijn

Attachments

Hallo Withe. Bedankt voor het delen :)

> Onderdeel van dvd: B45D669G0
En onderdeel van cd: BJE6669G0. Ze hebben dezelfde categoriecode 66AG0, wat 'Compact Disk Player' betekent, dus die bedrading is volgens mij compatibel met elkaar.

> Ik denk dat ETC niet gerelateerd is aan CMU en apart wordt geĂŻnstalleerd.
U kunt die DSRC/ETC-gerelateerde instellingen hier vinden
(maar het is gedocumenteerd in het Japans :/, P60 [ETC-kaart bestaande controle op "auto"] of zoiets)
http://www.mazda.co.jp/accessories/info_lib/pdf/b4yd79ezxc_manual.pdf

> Ik heb in de bestanden CMU geen verwijzing naar ETC gevonden
Ik zeg niet meer details, maar DSRC (misschien gecombineerd met ETC) kernel driver en achtergrondservice voor navigatiesysteem zijn er.

Bedankt voor het document. Ik heb vertaald met Google. Vertaling:

Aanwezigheid of afwezigheid van ETC-kaart
Ik kan de instellingen voor de ETC-kaart wijzigen.
: Geeft de ETC-poort weer, ETC-baanbegeleiding leidt de ETC-baan wanneer deze aan staat.
ETC-baanbegeleiding leidt de algemene baan wanneer deze uit staat.
: Geeft de ETC-poort weer, ETC-baanbegeleiding is een algemene baan, ongeacht het aan/uit-plan
U binnen.
: ITS-spot die overeenkomt met DSRC-voertuigapparaat / ETC-board-apparatuur (SD-navigatiekaartondersteuning)
In voertuigen uitgerust, en ETC-baanbegeleiding ETC-kaart wordt ingevoegd op het moment van de aan ETC
Leidt de baan om de baan algemeen te leiden, de ETC-kaart wordt niet ingevoegd.
De prioriteitskruispuntweergave, de afstand van de ETC-baan en de kruisingsdeuropening is dichtbij
Het is niet om weer te geven. ETC-poortdiagram Er is een plaats die niet wordt weergegeven.
ETC-piep
U kunt de piep instellen wanneer deze door de ETC-poort gaat.
: U hoort een pieptoon wanneer u door de ETC-poort gaat.
: Geen pieptonen wanneer deze door de ETC-poort gaat.

Maar de verbinding CMU en ETC kunnen HS CAN gebruiken. Hoe CMU en andere auto-eenheid te verbinden. Ik denk dat het nodig is om meer informatie te krijgen.

1,021 - 1,040 of 6,600 Posts