2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

Achterruitverwarming probleem?

24K views 9 replies 7 participants last post by  2017mazda3  
#1 ·
De eerste keer dat ik de achterruitverwarming heb gebruikt sinds ik de auto 2 maanden geleden kocht. Het lijkt erop dat alleen de middelste en onderste helft van de ruit opwarmen. De drie draadsecties aan de bovenkant worden niet warm. Dit was op een warme ochtend met dauw, geen harde vorst. Ik activeerde de achterruitverwarming maar niet de voorruitverwarming.

Is dit de verwachting? Misschien zijn de 3 draadsecties aan de bovenkant van de achterruit antennes en geen ontdooiers?

Bedankt
Clark

#3 ·
Ik merkte dit probleem vanmorgen eigenlijk ook op bij mijn auto. Laat me weten wat je ontdekt, ik ben benieuwd of dit een veelvoorkomend probleem is.

#5 ·
Ik weet dat dit de MS3-sectie is, maar als je de Mazda 3 sedan hebt, dan is het waarschijnlijk gewoon je antenne. De hatchback heeft de kleine antenne op het dak, terwijl de sedan de antenne op de achterruit heeft gedrukt.
Hè. :tongue: Bedankt, ik heb een M3 Sedan. Ik heb dit in de verkeerde sectie geplaatst. Ik ben zo opgelucht!

Clark

PS. Misschien kan een moderator deze thread verplaatsen, alsjeblieft?

#7 ·
Ik heb een Mazda 3 uit 2014 die ik in het Midden-Oosten heb gekocht. Toen ik de achterruitverwarming wilde gebruiken, merkte ik dat de airconditioning aanging. Als ik de airconditioning uitzet, werkt de achterruitverwarming niet, maar als ik de airconditioning weer aanzet, werkt hij perfect. Is dat normaal?

Bedankt

#8 · (Edited)
Ik heb een Mazda 3 uit 2014 die ik uit het Midden-Oosten heb gekocht. Toen ik de achterruitverwarming probeerde te gebruiken, merkte ik dat de airconditioning aanging. Als ik de airconditioning uitzet, werkt de achterruitverwarming niet, maar als ik de airconditioning weer aanzet, werkt hij perfect. Is dat normaal?

Bedankt
Ik denk het wel. Als je een handleiding hebt, zou het daarin moeten staan. De manier waarop Mazda zijn klimaatregeling heeft ontworpen (zoals vele anderen trouwens) is dat de airconditioning aan blijft om condensatie in het interieur (verondersteld/verwacht) te verminderen op basis van de omgevingsomstandigheden (binnen en buiten), aangezien je de achterruitverwarming gebruikt. Houd er rekening mee dat, hoewel de knop "A/C" zegt, de huidige airconditioning een veel geavanceerdere klimaatregeling is dan auto's van vroeger met "klimaatregeling". Het is niet per se alleen maar Warm/Koud. Sterker nog, als ik me goed herinner, zou Mazda zelfs kunnen suggereren om de airconditioning de hele tijd aan te laten, omdat deze zich aan alle omstandigheden aanpast... persoonlijk doe ik dat niet op die tussendagen, maar de huidige airconditioningsystemen verbruiken niet zoveel stroom of belasten de motoren niet zo veel als oudere auto's.

#10 ·
Gevraagd en beantwoord. Ik wil niet flauw doen, maar wat er buiten gebeurt, beĂŻnvloedt wat er binnen gebeurt en vice versa. Denk erover na... als het buiten 100 graden is, moet je je airconditioning aanzetten. De basiswetenschap kan ook je vraag beantwoorden. Anders gezegd... als mijn hond achterin een scheet laat, ruik ik het vooraan.