2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

Olie gebruikt in 2.5 en 2.0 Skyactive

Tags
oil skyactive
32K views 26 replies 16 participants last post by  zero_gravity  
#1 ·
Wat voor soort olie gebruiken u / uw dealers in onze Skyactive-motoren? Heeft er al iemand een UOA (gebruikte olie-analyse) gedaan? Hoe zwaar belasten onze motoren met hoge compressie en directe injectie de olie ...?

Ik denk dat de juiste olie een grote invloed kan hebben op hoe lang deze motoren meegaan en hoe ze presteren.

Houd er ook rekening mee dat onze motoren in andere wereldmarkten zijn gespecificeerd om te draaien op 5-30.

Mazda's 0-20 high molly synthetisch is een geweldige olie, maar het wordt prijzig ... wat gebruiken u / uw dealers?

#3 ·
Heb net mijn dealer gebeld over olieverversingen, een lang gesprek gehad over garantie met betrekking tot mods, het zelf uitvoeren van een olieverversing etc.
Mijn dealer gebruikt volgens mij Castrol 0W-20 volledig synthetisch.

#4 ·
Net mijn dealer gebeld over olieverversingen, een lang gesprek gehad over garantie met betrekking tot mods, het zelf uitvoeren van een olieverversing etc.
Mijn dealer gebruikt Castrol 0W-20 volledig synthetisch geloof ik.
De mijne gebruikte hetzelfde.

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App

#6 ·
Mijn dealer gebruikt Mazda High Moly.
Er is hier elders een Blackstone-analyse geplaatst over Mobil 1.
De Skyactive-motor is gebouwd met nauwe toleranties en heeft een koudstartfunctie met een hoog toerental, waar je aan moet wennen. Ik zal niets anders gebruiken dan de aanbevolen 0w20, bij voorkeur een met een hoge VI, een solide additievenpakket en veel molybdeen, zoals Mazda of Toyota.
Ik heb ook een hoge brandstofverdunning gezien in recente UOA's en zal daar ook rekening mee houden bij de intervallen, niet tot 10.000 km, maar waarschijnlijk uitkomen op 8.000 - 12.000 km.

#7 ·
Dat zeg ik al een tijdje, maar ik word steeds afgewezen als ik 0W20 synthetisch gebruik. MAAR, de tijd zal het leren met de zelfbenoemde motortechnici die zeggen dat ze meer weten dan Mazda, alleen maar omdat ze het zo deden met hun Honda Civic uit 1998 en die 200.000 mijl reed, zonder enige motorreparatie! Zij zullen de eersten zijn om Mazda de schuld te geven van een slecht ontwerp als er iets misgaat!

#8 ·
Het boek met mijn auto zegt dat je 5w-20 kunt gebruiken, afhankelijk van het gebied en de rijomstandigheden. Je kunt waarschijnlijk gebruiken wat je wilt, zolang je het maar regelmatig ververst. Ik zou echter geen 50w race-olie of iets dergelijks aanraden, lol. Bij mijn eerste olieverversing "mijn auto staat op 4500 mijl" gebruikte ik een mobiel oliefilter en mobiele 0w-20 olie, omdat dat letterlijk alles was wat ze hadden in alle drie de lokale onderdelenwinkels. En slechts één van mijn lokale onderdelenwinkels had daadwerkelijk het juiste oliefilter.

#10 ·
Mijn dealer wilde 11 dollar voor 0-20 molly MAZDA olie... wat een afzetterij en ze gebruiken gewoon Castrol olie.
Weet iemand een fatsoenlijke online bron voor Mazda moly 0-20 voor ongeveer 7 usd per quart? Penzoil Platinum 0-20 of misschien Moibil 1 AFE 0-20 of zelfs 0-30 zou een goede keuze zijn... Ik denk nog steeds dat deze dunne oliën, hoe geavanceerd hun additievenpakket ook is, lawaaierig zijn en de motor mogelijk niet zo goed beschermen als sommige 30 gewicht oliën zoals 0-30 Mobil 1 AFE....

#13 ·
Mijn dealer wilde 11 dollar voor 0-20 molly MAZDA olie... wat een afzetterij en ze gebruiken gewone Castrol olie.
Weet iemand een goede online bron voor Mazda moly 0-20 voor ongeveer 7 usd per quart? Penzoil Platinum 0-20 of misschien Moibil 1 AFE 0-20 of zelfs 0-30 zou een goede keuze zijn... Ik denk nog steeds dat deze dunne oliën, hoe geavanceerd hun additievenpakket ook is, lawaaierig zijn en de motor mogelijk niet zo goed beschermen als sommige 30 gewichtsvloeistoffen zoals 0-30 Mobil 1 AFE ....
En heb je ze 0W20 gewone petroleumolie erin zien doen? Of bedoelde je .Castrol volledig synthetische olie bij 0W20? De grote slijtage van een motor vindt plaats bij het opstarten en door andere oliën te gebruiken dan aanbevolen, nodigt u alleen maar een ramp uit. Hulde aan degenen die de aanbevelingen volgen.

#12 ·
Zeg de dealer dat je 2 dozen Mazda-olie 0w20 koopt (dwz 24 quarts => wat voor mij ongeveer iets meer dan 1 jaar olie is) en vraag om $6,50 of $6,60 per quart en de meesten zullen ja zeggen.
Ik heb hetzelfde gedaan en het werkt prima. En ik gebruik alleen de MAZDA moly-olie en het MAZDA-filter. Ik overweeg ENEOS te gebruiken, dat mijn lokale NAPA-winkel op voorraad heeft in 0W20 en 0W50.

#14 ·
Ik heb jarenlang Amsoil gebruikt in de transmissies en motoren van mijn andere voertuigen en heb daarbij nooit problemen gehad, zelfs niet met de veelbesproken en teruggeroepen Honda Odyssey-transmissie. Ik denk dat de resultaten voor zich spreken. Die auto's hadden nooit slijtageproblemen totdat ze overstapten op wat de lokale monteur aanbood.

#17 ·
Ik denk het nauwelijks, maar als we het hebben over olie uit bulkcontainers, was het altijd de praktijk voor dealers om bulkolie uit vaten te gebruiken in plaats van uit quarts- of 4-quarts-containers. Ik ben er niet 100% zeker van of het vandaag de dag nog steeds zo gebeurt. Zal het aan het einde van de maand navragen bij mijn dealer wanneer de olieverversing aan de beurt is. Zou een enorm afvalprobleem zijn met al die quart-containers.

#20 · (Edited)
De nieuwe olie van Mazda is licht, maar heeft een zeer indrukwekkende VI:

Mobil 1 5W-20
SAE-klasse 5W-20
Viscositeit bij 100ÂşC, cSt (ASTM D445) 8,9
Viscositeit bij 40ÂşC, cSt (ASTM D445) 49,8
Viscositeitsindex 160

Castrol Edge
SAE-klasse 0W-20
Viscositeit bij 100ÂşC, cSt (ASTM D445) 8,65
Viscositeit bij 40ÂşC, cSt (ASTM D445) 45,08
Viscositeitsindex 174

Vergelijk dit met de aanbevolen Mazda 0W-20 met hoog molybdeen:
Kinematische viscositeit bij 100 graden C (cSt) 8,3
Kinematische viscositeit bij 40 graden C (cSt) 35,0
Viscositeitsindex 225

Viscositeitsindex (VI) is een willekeurige scalaire waarde die de verandering in de viscositeit van een olie aangeeft met
veranderingen in de temperatuur. Een hoge viscositeitsindex geeft minder viscositeitsverandering aan wanneer de temperatuur stijgt, wat duidt op een betere weerstand tegen verdunning, voor een bepaalde olie en waarschijnlijk een betere
filmsterktebehoud bij hittebelasting.
http://www.kittiwake.com/sites/defau... Dec12_0.pdf

Sommige van de additieven (vooral Moly) liggen buiten de schaal in vergelijking met deze andere oliën.
Mazda:
ZINK 842
MOLYBDEEN 664
BOOR 266

Mobil1 0W-20
ZINK 787
MOLYBDEEN 54
BOOR 73

Castrol Edge:
ZINK 852
MOLYBDEEN 107
BOOR 113

Bron - Bobistheoilguy Virgin Oil Analysis-berichten.

#22 ·
Er wordt gezegd dat dit nieuwe moly beter spul is. Ik ga toch wachten en Amsoil gebruiken, volgens Amsoil wordt de nieuwe moly nog getest en zijn er zorgen over het verstoppen van oliefilters en andere kleine poorten in de loop van de tijd. Als de nieuwe moly inderdaad beter is dan het oude spul dat echt slecht was voor motoren. Dan zal Amsoil moly in hun olie gebruiken. Ik ben sceptisch over moly, het is eerder mislukt en heeft geen echte 5-10 jaar testresultaten. "Dit zijn de huidige zorgen over moly".

#24 ·
Er wordt gezegd dat dit nieuwe molybdeen beter spul is. Ik ga nog steeds wachten en Amsoil gebruiken, volgens Amsoil wordt het nieuwe molybdeen nog getest en zijn er zorgen over het verstoppen van oliefilters en andere kleine poorten in de loop van de tijd. Als het nieuwe molybdeen inderdaad beter is dan het oude spul dat echt slecht was voor motoren. Dan zal Amsoil molybdeen in hun olie gebruiken. Ik ben sceptisch over molybdeen, het is eerder mislukt en heeft geen echte 5-10 jaar testresultaten. "Dit zijn de huidige zorgen over molybdeen".
Amsoil gebruikt molybdeen in hun olie.
Amsoil 0w-20W
ZINK 822
MOLYBDEN 146
BOOR 264
VOA, Amsoil Signature Series 0W-20, w/TBN & TAN | Virgin Oil Analysis - PCMO/HDEO | Bob Is The Oil Guy
Sommige oliën gebruiken nu trinucleair molybdeen:
http://www.infineum.com/Documents/C...num Additive Technology for Engine Oil Applications - Japan Tribology 2009.pdf

#25 ·
Hoog mollygehalte was de zorg. Ik heb de info verkeerd gelezen. De zorgen of voordelen van een verhoogd mollygehalte. Ik nam aan dat ze het hadden over het toevoegen van Molly, het was de verhoging. Voor degenen die het niet weten: de oude molly verstoptte oliefilters en andere kleine passages.

#26 ·
Wat voor soort olie gebruiken u / uw dealers in onze Skyactive-motoren?
Heeft iemand al een UOA (gebruikte olie-analyse) gedaan?
Hoe zwaar belasten onze motoren met hoge compressie en directe injectie de olie ...?

Ik denk dat de juiste olie een groot effect kan hebben op hoe lang deze motoren meegaan en hoe ze presteren.

Houd er ook rekening mee dat onze motoren in andere wereldmarkten zijn gespecificeerd om te draaien op 5-30.

Mazda's 0-20 high molly sythentic is een geweldige olie, maar het wordt prijzig ... wat gebruiken u / uw dealers?
DE ALLERBESTE MOTOROLIE IS VOOR DEZE MOTOR 2.5 OF 2.0 DE KWALITEIT 0-20 AMSOIL MOTOROLIE. IK HEB ER ONDERZOEK NAAR GEDAAN EN HET IS TOP OP DE MARKT, KIJK MAAR.