2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

Wymiana oleju w silniku 2.5L

319K views 65 replies 39 participants last post by  kms1990  
#1 · (Edited)
Uwaga: Dotyczy to silnika 2.5.

Wymiana oleju silnikowego to jeden z najbardziej podstawowych sposobów na zapewnienie dobrej konserwacji silnika Twojego samochodu. Jeśli nigdy nie wymieniałeś oleju, możesz to zrobić za pomocą podstawowych narzędzi i będziesz wiedział, że zostało to zrobione poprawnie.

Będziesz potrzebować narzędzi pokazanych na rysunku 1. Ok, no cóż, będziesz potrzebować przynajmniej jakiegoś klucza 17 mm, aby wyjąć śrubę spustową. Resztę prawdopodobnie mógłbyś zrobić bez (na przykład, gdybyś utknął na bezludnej wyspie bez tych innych rzeczy i nadal planował wymianę oleju).

Rysunek 1:
Image


Będziesz także potrzebować nowego oleju i nowego filtra (rysunek 2). (WAŻNA UWAGA: Kupiłem 5 kwart. Wierzę, że pojemność Twojego systemu wynosi 5 litrów, co daje około 5,3 kwarty. Chyba muszę kupić więcej). Kupiłem swój w lokalnym Autozone. Użyłem Mobil1 5W-20. Inny członek (i fan Buckeye) tutaj o pseudonimie StitcH lubi 5W-30. Oba prawdopodobnie są w porządku, ale instrukcja obsługi zaleca 5W-20, więc zamierzam tego użyć. Zwróć również uwagę, że jeśli jesteś w Meksyku i 5W-20 nie jest dostępny, chcą, żebyś używał 5W-30 (rysunek 3).

Jeśli masz 2011:
Może warto zauważyć w oryginalnym poście, że zalecenie producenta dla 2011 MZ3 to 0W-20....


Rysunek 2:
Image


Rysunek 3:
Image


OK, teraz, gdy zdobyłeś trochę narzędzi i niezbędnych materiałów eksploatacyjnych do pracy, zabrudźmy się!

Krok 1: Zlokalizuj filtr oleju i korek spustowy. Rysunek 4 pokazuje zdjęcie, które zrobiłem z przodu samochodu. Widzisz mój klucz wiszący na korku spustowym oleju. Filtr znajduje się bezpośrednio nad dużym wycięciem plastikowej osłony.

Rysunek 4:
Image



Krok 2: Poluzuj filtr oleju (rysunek 5). Lubię go trochę poluzować, a następnie poluzować korek spustowy, żeby wiedzieć, że mogę poluzować oba. W tym przypadku myślę, że He-Man pracował na linii montażowej i postanowił dokręcić mój filtr BARDZO mocno, więc powiedziałbym wiele przekleństw i byłbym bardzo sfrustrowany. Jestem pewien, że dobrze się z tego uśmiał. Próbowałem go poluzować gołymi rękami, ale bezskutecznie. Następnie spróbowałem użyć klucza do filtra oleju, który widziałeś na rysunku 1, ale ciągle się ześlizgiwał i nie chwytał dobrze filtra. W końcu wpadłem na pomysł, żeby wepchnąć gumową rękawicę ogrodniczą pomiędzy filtr a klucz i udało mi się go zdjąć! Moja żona uwielbiała to osiągnięcie inżynieryjne.

Rysunek 5:
Image



Krok 3: Poluzuj śrubę korka spustowego (rysunek 6). Do tej części potrzebujesz klucza 17 mm. W tym momencie miałem jeszcze kilka przekleństw. Pomyślałem, że też jest bardzo ciasno. Potem zdałem sobie sprawę, że próbowałem go obrócić zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pamiętajcie ludzie: prawy mocny, lewy luźny.

Rysunek 6:
Image


Spróbuj zebrać cały olej w misce olejowej lub czymś podobnym. Kiedy filtr zostanie zdjęty, Twoja ręka prawdopodobnie będzie cała zatłuszczona. Chyba powinienem był wspomnieć o tym wcześniej, co?

Rysunek 7: Sukces!
Image



Rysunek 8: Kiedy wyjmiesz korek spustowy, upewnij się, że zlokalizowałeś podkładkę, która się na nim znajdowała. Prawdopodobnie powinieneś używać nowej za każdym razem, gdy zmieniasz olej, ale nie miałem żadnych, więc po prostu użyłem tej samej. Dostanę kilka w salonie samochodowym, gdy następnym razem tam pojadę.
Image



Krok 4: Twój olej został spuszczony, a filtr zdjęty. Włóż korek spustowy z powrotem i dokręć go. Jak mocno pytasz? Kiedy zadaję komuś to pytanie, zawsze dostaję tę samą odpowiedź: „Cóż, nie chcesz, żeby odpadł”. Więc masz to. Ale nie chcesz też, żeby był tak mocno dokręcony, żeby uszkodzić miskę olejową.

Weź swój stary filtr i porównaj go z nowym filtrem. Powinny wyglądać podobnie i mieć tę samą średnicę (rysunek 9). Jeśli jeden jest dłuższy, to też jest w porządku (rysunek 10). Upewnij się, że gumowa uszczelka jest nadal przymocowana do używanego filtra oleju i nie przykleiła się do Twojego samochodu. Otwórz jeden ze swoich pojemników na olej, zanurz w nim palec i wetrzyj trochę czystego oleju wokół gumowej uszczelki nowego filtra (rysunek 11). Załóż filtr z powrotem.

Rysunek 9:
Image


Rysunek 10:
Image


Rysunek 11:
Image



Zwróć uwagę, że na fabrycznym filtrze jest nadruk FoMoCo. Oznacza to Ford Motor Company. Mazda i Ford współpracowały przy tej platformie. Możesz się też zastanawiać, jak zrobiłem zdjęcie, trzymając filtr w każdej ręce. Zastanawiaj się dalej. :)

Krok 5: W tym momencie powinieneś mieć już filtr z powrotem i wymieniony korek spustowy. Otwórz maskę i zlokalizuj korek wlewu oleju (rysunek 12). Zdejmij korek i włóż lejek. Dodaj olej (rysunek 13). Zwróć uwagę, że chwytam butelkę odpowiednią techniką. Zapewnia to, że olej nie będzie „chlupotał” podczas wychodzenia z butelki. Wlewam 1 butelkę, a następnie patrzę pod samochód, żeby upewnić się, że wszystko nie wylewa się na podłogę garażu (jakbyś zapomniał włożyć z powrotem śruby spustowej).

Rysunek 12:
Image


Rysunek 13:
Image



Krok 6: Wlej resztę oleju. Po wlaniu około 5 litrów załóż z powrotem korek i uruchom samochód. Ważne jest, aby upewnić się, że żaden olej nie wycieka (sprawdź pod samochodem). Ważne jest również, aby na desce rozdzielczej nie zapaliły się żadne kontrolki. Jeśli kontrolka oleju zaświeci się na jakiś czas, ZATRZYMAJ SILNIK. Konieczne jest, aby nie uruchamiać silnika bez oleju. (Zawsze wożę ze sobą dodatkową kwartę na wypadek, gdybym musiał ją uzupełnić). Po uruchomieniu silnika na kilka minut możesz sprawdzić poziom oleju na bagnecie. Powinien znajdować się między górną i dolną granicą.

To wszystko! Teraz możesz się zrelaksować i wypić zimny napój (lub colę, jeśli masz mniej niż 21 lat). Pamiętaj, aby odpowiednio pozbyć się oleju, zanieś go do punktu recyklingu oleju lub do lokalnego sklepu z częściami samochodowymi (powinien go przyjąć za darmo). Możesz teraz pocieszyć się tym, że Twój olej został prawidłowo wymieniony (wzdychaj z ulgą). Uwaga: szczęśliwy, uśmiechnięty samochód.
Image
 
#2 ·
Miły artykuł dla początkujących! Kilka dodatkowych uwag, które lubię robić:

Lubię używać innego rodzaju klucza do filtra oleju. To jak duży zestaw szczypiec i zapewnia, że nie będziesz miał żadnych problemów z poślizgiem, które miałeś. Zobacz zdjęcie

Image


Usuwam również korek wlewu oleju, zanim zacznę spuszczać olej, ponieważ usuwa to próżnię wytworzoną przez spływający olej i spuszcza szybciej.
Ostatnia uwaga: jeśli zamierzasz sam wymienić olej, prowadź dziennik i zachowaj swoje rachunki! Kiedy powiedziałem mojemu dealerowi, że zamierzam sam wymienić olej po moich 2 bezpłatnych wymianach oleju, powiedzieli mi, że muszę zachować całą dokumentację wszystkich prac wykonanych na moim samochodzie. Był facet, który nie miał dostać silnika zastępczego w ramach gwarancji, ponieważ nie mógł przedstawić dowodu na to, że faktycznie wymienił olej! Pomaga to również, gdy próbujesz sprzedać swój samochód, ponieważ masz szczegółową historię serwisową!
 
  • Like
Reactions: AJSanDiego
#3 ·
Dzięki za wpis i dodatkowe informacje, chłopaki. To niesamowite, że członkowie poświęcają czas na dzielenie się.
 
#6 ·
Dzięki za pouczający artykuł. To proste zadanie, ale zdjęcia i wszystko inne ułatwiają je początkującym. Zazwyczaj używam kluczy do filtra oleju, aby go wyjąć. Myślę, że mam prawie każdy rozmiar wyprodukowany na przestrzeni lat. lol
 
#7 ·
Dzięki za wpis.

Najłatwiejsza wymiana oleju w historii. Zazwyczaj pierwsza wymiana oleju w nowym pojeździe wiąże się dla mnie z mnóstwem zastanawiania się, gdzie do cholery inżynierowie postanowili ukryć filtr oleju, a następnie używam każdej kombinacji czteroliterowych słów, jakie przychodzą mi do głowy, podczas gdy zmagam się z odkręceniem wspomnianego filtra, który jakiś neandertalczyk w fabryce dokręcił 3-metrowym kluczem.
 
#11 ·
Dziękuję za napisanie. Mój samochód wkrótce będzie wymagał przeglądu, ale myślę, że pozwolę dealerowi się tym zająć, ponieważ w Chicago robi się zimno.
Szybkie pytanie: Syntetyczny czy zwykły olej i jak często?
Syntetyczny lub zwykły zależy od Ciebie - a harmonogram wymiany oleju można znaleźć w instrukcji obsługi. Użyłem syntetycznego (Mobil1). Wymiany oleju nie są potrzebne co 3 miesiące/3000 mil - planuję wymieniać olej co 7500 mil.
 
#12 ·
Mam 2011 z silnikiem 2.5 i powiedziano mi, żebym używał oleju 5w20, ale na korku wlewu oleju było napisane 0w20. Wygląda na to, że Mazda przeszła teraz na syntetyk z fabryki. Zadzwoniłem do różnych dealerów i powiedziano mi 5w20. Zadzwoniłem do centrali Mazdy i powiedziano mi, że 0w20 wygląda dobrze w książce właściciela. Jasne jak słońce 0w20.... Dzięki za info.
 
#13 ·
Mam 2011 z silnikiem 2.5 i powiedziano mi, żebym używał oleju 5w20, ale korek wlewu oleju mówił 0w20. Wygląda na to, że Mazda przeszła teraz na syntetyk z fabryki. Dzwoniłem do różnych dealerów i powiedziano mi 5w20. Po rozmowie z centralą Mazdy powiedziano mi, że 0w20 wygląda dobrze w książce właściciela. Jasne jak dzień 0w20.... Dzięki za info.
Zrobiłem to kilka tygodni temu i użyłem Mobil 1 0W-20 Advanced Fuel Economy FWIW.
 
#14 ·
hmmm...0W-20? Dziwne... korek wlewu oleju mówi 5W-20. Może czas na wymianę...
 
#16 · (Edited)
Niedawno zabrałem mojego Mazdę 3 z 2011 roku z silnikiem 2,5 litra na drugą wymianę oleju przy przebiegu 8200 mil, a dealer wlał Castrol 5w-30, ale powiedział, że użył 0w-20, ale na rachunku było 5w-30!! Byłem wkurzony i zmusiłem ich do sprawdzenia, czy używali 0w-20, pokazali mi butelki, ale każdy może wziąć butelkę i powiedzieć, że to wlałem, w każdym razie nigdy nie byłem fanem Castrola, to tylko moje preferencje, a mój przebieg spadł z 33 mpg na autostradzie do 24,9 mpg, nie trzeba dodawać, że dealer otrzymał ode mnie bardzo zirytowany telefon, w którym wyjaśniłem sytuację, przeprosili i zaoferowali darmową wymianę oleju, powiedziałem nie dziękuję, wróciłem do 0w-20 Mobil One Advance Fuel Economy (nie jestem pewien, ale wierzę, że 0w-20 jest produkowany tylko syntetycznie, czy ktoś wie inaczej?) i przebieg wzrósł z powrotem do 32,8 mpg. Zadzwoniłem do Mazdy i oni również potwierdzili 0w-20 w 2011 roku. Zrobiłem zdjęcia oleju, który dział serwisowy dealera wylał na całą dolną część samochodu i nigdy nie zadał sobie trudu, aby go posprzątać i wyślę je do centrali Mazdy wraz z oburzającą ankietą, którą im dałem. Zamierzam zatrzymać ten samochód na zawsze i nie wierzę, że powinien być traktowany z rażącą pogardą. Wróciłem do dealera, aby naprawić -15 stopni zbieżności w prawym przednim kole po rotacji opon, którą zrobili?? Nigdy wcześniej nie miałem problemu z niczym, zanim go zabrałem w zeszłą sobotę, nie trzeba dodawać, że nigdy nie wróci do dealera i znalazłem bardzo renomowanego mechanika bliżej mojego miejsca pracy. Pomijając doświadczenie z dealerem, absolutnie uwielbiam moją 3, przypomina mi mojego starego '90 mx-6, który wciąż jeździ dzisiaj z przebiegiem 420 000 mil, szkoda, że ​​ktoś inny jest teraz właścicielem mx-6.
 
#17 ·
Używam 0W-30 (Mobil One Advance Fuel Economy) w moim 3 i działa bez zarzutu. Nie jestem pewien, co do cholery włożyli do twojego samochodu, ale wysłałbym go do testów.

Na marginesie, 5W-30 może być zastąpione (zgodnie z instrukcją), jeśli 5W-20 nie jest dostępne. W Europie (jeśli dobrze pamiętam) używają 5W-30.
 
#18 ·
Wszystkie modele z 2011 roku z wyjątkiem wersji speed zostały przestawione na 0w-20, a 5w-20 SYN jest używany, jeśli 0w-20 nie można uzyskać. O ile wiem, nic się nie zmieniło w silnikach. Zmiana klasy oleju przez Mazdę ma najprawdopodobniej na celu poprawę emisji i oszczędności paliwa. Tak jak Toyota zrobiła to ze swoimi nowszymi modelami Camry i Prius. Jeśli chodzi o to, kiedy wymieniać olej, 5000 dla warunków ekstremalnych i 7500 dla normalnych.
 
#19 ·
Zastanawiam się, jak Mazda radzi sobie z tym z właścicielami z 2011 roku. Do tej pory miałem trzy wymiany oleju u dealera, za każdym razem około 32 dolarów przed opodatkowaniem z kuponem, który przewiduje dopłatę za syntetyk. Czy właściciele z 2011 roku nie mogą uniknąć dopłaty, czy też dostają syntetyk w tej samej cenie, jaką ja płacę za niesyntetyk? Jeśli tak, zdecydowanie oczekuję takiego samego traktowania, ponieważ mam ten sam silnik co oni...
 
#21 ·
Zastanawiam się, jak Mazda sobie z tym radzi z właścicielami z 2011 roku. Do tej pory miałem trzy wymiany oleju u dealera, za każdym razem było to około 32 dolary przed opodatkowaniem z kuponem, który przewiduje dopłatę za syntetyk. Czy właściciele z 2011 roku nie mogą uniknąć dopłaty, czy dostają syntetyk w tej samej cenie, jaką płacę za niesyntetyk? Jeśli tak, zdecydowanie oczekuję takiego samego traktowania, ponieważ mam ten sam silnik co oni...
W salonie, w którym pracuję, wciąż dopracowują szczegóły. Wygląda na to, że właściciele z 2011 roku mogą ostatecznie zapłacić wysoką cenę za wymiany oleju. Ile więcej, nie wiem, dopóki nie zostanie to sfinalizowane.
 
#22 · (Edited)
Zarejestrowałem się na oficjalnej stronie mymazda.com, podałem mojego dealera. Są tam drukowane kupony specyficzne dla dealera. Nie jestem pewien jak/dlaczego, ale Mazda wysyła mi również od czasu do czasu kupony e-mailem. Po opodatkowaniu wychodzi 37 dolarów, ale zakładam, że dealer sprawdza również punkty smarowania i przygląda się elementom od spodu pod kątem problemów, plus darmowe bezdotykowe mycie samochodu, więc, meh, w porządku.

Naprawdę nie chcę płacić więcej niż około 30 dolarów (przybliżony koszt 5qt motorcraft 5w-20 i filtra oleju mazda3) za wymianę, a jeśli będzie za dużo, po prostu zrobię to sam, ponieważ zmieniam olej zgodnie z harmonogramem „ciężkich warunków jazdy” około raz na 3000 mil (właściwie są to interwały 10000 km dla normalnych i 5000 km dla ciężkich, dla zalecanych wymian oleju). Przestrzegam surowego harmonogramu wymiany oleju silnikowego ze względu na zakurzone drogi gruntowe i dość trudną jazdę górską tutaj, w podnóżach Denver. Na szczęście prawie nigdy nie eksploatuję silnika w krótkich cyklach, prawie nigdy nie jeżdżę mniej niż 10 mil minimum. Wszystko tutaj jest rozproszone... dlatego kupiłem go 3 sierpnia i zbliżam się już do 8000 mil na ODO. Prawdopodobnie przesada, ale do tej pory miałem wymiany oleju przy 580 milach, 3400 milach i 7100 milach.
 
#26 · (Edited)
Witajcie wszyscy. Mam 2011 S HB i nigdy nie musiałem używać niczego innego niż 5W-30 w moich poprzednich samochodach. Czym różni się 0w-20, które Mazda chce włożyć do mojego 2.5? Czy jest syntetyczny (coś, z czym nie mam doświadczenia)?
Nigdy nie zastąpiłbym 5w-30...
Westchnienie...

Powodem, dla którego Mazda "rekomenduje" olej o lepkości 20, jest Corporate Average Fuel Economy (CAFE). Olej o lepkości 20 zapewni nieco wyższą oszczędność paliwa (nacisk na nieco - czyli może 0,2 MPG). Jednak to wystarczy, aby pomóc Mazdzie w ich liczbach CAFE, więc to właśnie zalecają. Olej o lepkości 20 ma mniejszą wytrzymałość filmu niż porównywalny olej o lepkości 30 i nie chroni tak dobrze silnika. Mazda się tym nie przejmuje, ponieważ nie zauważysz żadnych efektów oleju o lepkości 20, dopóki po wygaśnięciu gwarancji na układ napędowy - ale efekty i tak nadejdą.

Jeśli spojrzysz na KAŻDY inny rynek, na którym oferowany jest silnik 2.5L, z wyjątkiem USA, Mazda zaleca olej o lepkości 30. Wydaje się dziwne, że tylko USA potrzebują oleju o lepkości 20, prawda?

Pierwsza część klasy oleju (5W lub 0W) odnosi się po prostu do lepkości (gęstości) oleju, gdy jest zimny. Druga liczba to lepkość w temperaturze roboczej. Naprawdę nie potrzebujesz oleju 0W, chyba że jesteś w ekstremalnie zimnych warunkach (tj. północna Kanada i Alaska). To niekoniecznie zaszkodzi, jeśli jesteś w nieco łagodniejszym klimacie, ale nie jest to konieczne. Dziwi mnie, że Mazda zaleca 0W bez względu na to, gdzie mieszkasz.
 
#24 ·
0w-20 jest syntetyczny i, podobnie jak większość syntetyków, znacznie lepiej niż oleje kopalne opiera się rozkładowi w temperaturach panujących w silniku. Szybciej smaruje podczas zimnego rozruchu niż 5w-20 i jest rzadszym olejem niż 5w-30. Słyszałem, że kanały olejowe w silniku MZR L5-VE 2,5 l są małe, dlatego ważne jest, aby stosować olej o wadze -20, aby zapewnić pełne smarowanie we wszystkich warunkach pracy. Chociaż zawsze najlepiej jest postępować zgodnie z tym, co mówi korek wlewu oleju / instrukcja obsługi, ten sam silnik w 2010 MZ3 s Sport HB jest przeznaczony do oleju 5W-20, więc to nie koniec świata (i silnika), jeśli go używasz, ale nigdy nie zastąpiłbym 5w-30...
 
#28 ·
Czy silnik 2010 MZ3 jest fabrycznie napełniony olejem syntetycznym?
Nie jest. Najprawdopodobniej mieszanka syntetyczna.

Westchnienie...

Powodem, dla którego Mazda "rekomenduje" olej o lepkości 20, jest Corporate Average Fuel Economy (CAFE). Olej o lepkości 20 zapewni nieco wyższą oszczędność paliwa (nacisk na nieco - czyli może 0,2 MPG). Jednak to wystarczy, aby pomóc Mazdzie w ich liczbach CAFE, więc to właśnie zalecają. Olej o lepkości 20 ma niższą wytrzymałość filmu niż porównywalny olej o lepkości 30 i nie chroni silnika tak dobrze. Mazda się tym nie przejmuje, ponieważ nie zauważysz żadnych efektów oleju o lepkości 20, dopóki po wygaśnięciu gwarancji na układ napędowy - ale efekty i tak nadejdą.

Jeśli spojrzysz na JAKIKOLWIEK inny rynek, na którym oferowany jest silnik 2.5L, z wyjątkiem USA, Mazda zaleca olej o lepkości 30. Wydaje się dziwne, że tylko USA potrzebują oleju o lepkości 20, prawda?
Chociaż wszystko to może być prawdą, istnieje wiele wysokiej jakości olejów o lepkości 20, które mogą chronić i smarować silnik równie dobrze. Nie twierdzę, że wiem wszystko o oleju silnikowym i różnych lepkościach, ale tak długo, jak stosowany jest wysokiej jakości olej i mieści się w zakresie zatwierdzonych lepkości, nie widzę problemu z 0w20, 5w20 lub 5w30. Analiza zużytego oleju pokazuje, że te lepkości zwykle działają dobrze w wielu dzisiejszych silnikach, z wyjątkiem sytuacji, gdy nie ma innych problemów z silnikiem.
 
#30 ·
Nie sądzę, żeby używanie pełnego syntetyku w jakikolwiek sposób zaszkodziło. Kupiłem go jesienią zeszłego roku w dużej ilości, ze względu na zwrot 10 $ za 5-litrowy pojemnik (co obniżyło cenę do ceny zwykłego oleju). Myślę, że jeżdżę w środowisku o bardzo zmiennych temperaturach, a także jeżdżę w bardziej dynamiczny sposób.

Jeśli chodzi o Europę, ich interwały serwisowe są zupełnie inne niż nasze. Co 12 500 mil! Mazda - Mazda Service Schedule
 
#31 ·
Powodem, dla którego wszyscy producenci samochodów decydują się na 5W-20, jest oszczędność paliwa, a tolerancje dla tych nowych silników są bardzo małe ze względu na ostatnie postępy w procesach obróbki... Sugerowałbym używanie zalecanego oleju, ponieważ gęstszy olej może nie smarować krytycznych miejsc tak dobrze, jak cieńszy 5w-20...
 
#33 · (Edited)
Może to tylko ja, ale widzę 0-20 dla miesięcy zimowych, ale nawet 5-20 sprawia, że ​​czuję się nerwowo w gorącym klimacie, takim jak Floryda w miesiącach letnich. Po prostu czuję, że Mazda poświęca trwałość silnika dla tego korporacyjnego wyścigu mpg, który toczy się między producentami samochodów.
 
#34 ·
Ok, muszę tu wtrącić swoje trzy grosze, od czasu zakupu mojego 3 sporo badałem olej, nigdy nie spotkałem się z takimi rozbieżnościami w kwestii wyboru oleju. Fragment z Bob is the Oil guy wyjaśnił wiele spraw. Wiem, że opierają się one na oleju 30w, ale w rzeczywistości olej 20 może być nieco bardziej negatywny niż 30w, więc jeśli 30w to 10 @ 212F, to może 20w to 9,8. Lepkość oleju na butelce nie ma nic wspólnego z lepkością w temperaturze roboczej, jak widać. Tak, ma, gdy jest zimno, ale jaka jest w rzeczywistości różnica w lepkości między 30w a 20w? Powiedziałbym, że 0,2 lub 0,3 w lepkości, co nie wystarczy, aby uzasadnić potencjalny problem z osadem spowodowany użyciem 5w-30. Będę się kierował zaleceniami producenta. Oni wiedzą najlepiej. Przejdź do Bob is the oil guy i przeczytaj Motor Oil 101. Wyjaśnia to wiele spraw, w tym tę dyskusję.

Olej mineralny:

Rodzaj oleju...Grubość w 75 F... w 212 F...w 302 F

Prosty 30..........250....................10..........3
10W-30...............100....................10........ ..3
0W-30..........Brak w tym zakresie......

Olej syntetyczny:

Rodzaj oleju...Grubość w 75 F... w 212 F...w 302 F

Prosty 30...........100...................10...........3
10W-30.................75...................10........ ...3
0W-30...................40...................10...... .....3