2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
21 - 40 of 104 Posts
Modellen van vóór 2021 hebben die waarschuwing/bescherming niet. Ik heb de dealer ernaar gevraagd nadat mijn 2020 niet wilde starten vanwege een lege batterij. Die situatie was mijn schuld, dus ik zou op tijd gewaarschuwd zijn.

Kan iemand een foto maken met dat waarschuwingsbericht voor mij? Om redenen :)
281134

Ik ben blij dat ik dit bericht heb gevonden. Ik heb mijn auto 3 dagen geleden in ontvangst genomen en zag dit bericht. Ik nam aan dat het kwam doordat de dealer de batterij helemaal leeg had laten lopen. Terwijl ik dit schrijf, heb ik de auto een paar uur geleden aan een batterijlader gehangen. Ik ga hem de hele nacht langzaam laten opladen.

Ik ben blij dat ik dit bericht heb gevonden. Ik heb mijn auto 3 dagen geleden in ontvangst genomen en zag dit bericht. Ik nam aan dat het kwam doordat de dealer de batterij volledig leeg had laten lopen. Terwijl ik dit schrijf, heb ik de auto een paar uur geleden aan een batterijlader gehangen. Ik ga hem de hele nacht langzaam opladen.
Het bericht waarschuwt je niet dat de batterij leeg is, het is meer een waarschuwing om de deuren te sluiten, de lichten uit te doen, enzovoort, zodat de batterij niet leeg raakt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De boodschap waarschuwt je niet dat de batterij leeg is, maar is meer een waarschuwing om de deuren te sluiten, de lichten uit te doen, enz. zodat de batterij niet leeg raakt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt... Dat begrijp ik nu na het lezen van de TSB. Ik had gewoon geen zin om 's nachts naar buiten te gaan om de batterij van de oplader te halen.

Ik kocht een CX-30 uit 2021 en kreeg het probleem nadat ik dezelfde dag naar huis reed. Nu verschijnt de waarschuwing als ik de bestuurdersdeur open, zonder hem te starten. Moet ik dus wachten tot Mazda hem terugroept? Of een software-upgrade? De dealer kan nu niets doen. Helpt het om hem om te ruilen voor een andere van de dealer? Het zou hetzelfde probleem kunnen hebben op alle modellen van 2021.

Ik kocht een CX-30 uit 2021 en kreeg het probleem nadat ik dezelfde dag naar huis reed. Nu verschijnt de waarschuwing als ik alleen de bestuurdersdeur open, zonder hem te starten. Dus moet ik wachten tot Mazda hem terugroept? Of een software-upgrade? De dealer kan nu niets doen. Helpt het om hem te ruilen voor een andere van de dealer? Het zou hetzelfde probleem kunnen hebben op alle modellen uit 2021.
Er is eigenlijk geen probleem. Zoals ik de TSB lees, was Mazda overdreven voorzichtig met de softwareprogrammering. Ik denk dat er in de toekomst een software-update zal komen.
Kunnen Mazda's over-the-air updates krijgen of is dat alleen voor het entertainmentsysteem?

Er is echt geen probleem. De manier waarop ik de TSB lees, was Mazda overdreven voorzichtig met de softwareprogrammering. Ik denk dat er in de loop van de tijd een software-update zal komen.
Kunnen Mazda's over-the-air updates krijgen of is dat alleen voor het entertainmentsysteem?
Weet het niet zeker, maar op andere forums meldden mensen dat het de batterij in 4 dagen rijden leegmaakte, wat voor een gloednieuwe auto een echt probleem is.

HET IS DE OPLOSSING: Wanneer u uw voertuig parkeert, zet dan VOORDAT u de motor afzet de handrem aan door op de knop te trekken. Ik ontdekte dit een paar weken geleden toen ik probeerde het probleem te vinden. In de handleidingen van Mazda-voertuigen staat dat dit de procedure is bij het parkeren van de auto, maar helaas dachten de dealers dat het misschien gemakkelijker was om mensen te vertellen de handrem los te zetten bij het starten van de auto. Daardoor kan de auto na het starten bewegen, maar als u de handrem niet aantrekt bij het parkeren van de auto, blijft de computer van de auto als het ware in de versnelling staan en raakt de batterij leeg. Nadat ik mijn dealer had geadviseerd, probeerde hij het en het werkte. Mazda zou een bericht naar alle dealers moeten sturen. Ik weet niet zeker wat de status van die actie is.

Bedankt Sue. Ik heb vorige week mijn Mazda3 gekocht en vond het erg vervelend. Dus ik heb je oplossing geprobeerd, ik opende de deur, het lawaaierige scherm verscheen en ik zette de handrem handmatig aan door de hendel omhoog te trekken en voilà het werkte. Toen ik de auto kocht, zei de dealer dat je je geen zorgen hoefde te maken over het handmatig aantrekken van de handrem omdat deze automatisch is. Bedankt voor de eenvoudige oplossing.😁

Hoi allemaal:

Ik heb deze week net een 2021 Mazda3 Turbo PP gekocht. Dit bericht verschijnt nadat ik mijn auto uitzet en verdwijnt vanzelf. Dit bericht verschijnt ook nadat ik de auto start en verdwijnt vanzelf. Heeft iemand dit probleem al eerder gehad en hoe hebben jullie het opgelost?

Bedankt
HET IS ZO OPGELOST: Wanneer u uw voertuig parkeert, VOOR het uitschakelen van de motor, zet u de handrem aan door op de knop te trekken. Ik ontdekte dit een paar weken geleden toen ik probeerde het probleem te vinden. In de handleidingen van de Mazda-voertuigen staat dat dit de procedure is bij het parkeren van de auto, maar helaas dachten de dealers dat het misschien gemakkelijker was om de mensen te vertellen de handrem los te koppelen bij het starten van de auto. Daardoor kan de auto na het starten bewegen, maar als u de handrem niet aantrekt bij het parkeren van de auto, blijft de computer van de auto als het ware in de versnelling staan en raakt de batterij leeg. Nadat ik mijn dealer had geadviseerd, probeerden ze het en het werkte. Mazda zou een bericht naar alle dealers moeten sturen. Ik weet niet zeker wat de status van die actie is.
281701

Ik heb een gloednieuwe Mazda 3 sedan 2021. Toen ik hem kocht, merkte ik dit probleem op en het bleef een paar dagen aanhouden. Ik laadde de batterij op en het probleem was een paar weken voorbij. Vandaag opende ik de bestuurdersdeur na 3 dagen zonder te rijden en ik kreeg de waarschuwing weer... Is het normaal?

Ik heb een gloednieuwe Mazda 3 sedan 2021. Toen ik hem kocht, merkte ik dit probleem op en het bleef een paar dagen aanhouden. Ik laadde de batterij op en het probleem was een paar weken voorbij. Vandaag opende ik de bestuurdersdeur na 3 dagen niet te hebben gereden en ik kreeg de waarschuwing opnieuw... Is het normaal?
Dit is niet normaal, tenzij je de afgelopen 3 dagen bent vergeten je auto op slot te doen. Kortom, dit probleem is erg vervelend en ik vraag me af of dit ooit opgelost kan worden.

Dit is niet normaal, tenzij je de afgelopen 3 dagen vergeten bent je auto op slot te doen. Kortom, dit probleem is erg vervelend en ik vraag me af of dit ooit opgelost kan worden.
Ik heb de spanning van de accu gemeten met een multimeter, soms kan het bericht verschijnen bij 12,30 V, maar andere keren kan het dalen tot 12,12 V zonder dat het gebeurt.
Dus wat is het 'normale' spanningsbereik nadat de auto een dag of twee niet is gestart? Wordt 12,12 V als normaal beschouwd? De auto kan wel starten.

Hoi allemaal:

Ik heb deze week een 2021 Mazda3 Turbo PP gekocht. Dit bericht verschijnt nadat ik mijn auto heb uitgezet en verdwijnt vanzelf. Dit bericht verschijnt ook nadat ik de auto start en verdwijnt vanzelf. Heeft iemand dit probleem al eerder gehad en hoe hebben jullie het opgelost?

Bedankt
Had ook dit "tijdelijke" bericht bij het opstarten van mijn 3 weken oude '21 M3 Turbo PP.
Het is maar één keer gebeurd. Mocht het opnieuw voorkomen - dan zal ik een foto van het bericht maken en delen - dan naar de dealer voor garantie

21 - 40 of 104 Posts