Oké, dus ik wilde echt de interieurverlichting en het blijkt dat de 2011 MZ3 niet eens de aansluiting heeft voor de voetenruimteverlichting. Ik wilde geen draden doorknippen of splitsen en ik wilde ook dat mijn installatie aanging wanneer de deur openging en uitging wanneer de deur dichtging. Na veel zoeken op het forum kon ik alleen versies vinden van wat ik wilde, maar niet alles bij elkaar, dus ik ging mijn eigen gids maken. Gelieve niet te oordelen, want dit heeft tot nu toe voor mij gewerkt en zonder complicaties. U bent verantwoordelijk voor eventuele schade aan uw auto, want ik was op mezelf aangewezen
items die u nodig heeft.
LED's van auto zone, ik heb die voor onder de auto (wordt geleverd in een verpakking van vier, elk met draden, 12V, blauw)
Elektriciteitstape
luidsprekerdraad
Platte schroevendraaier
Kruiskopschroevendraaier
mes of draadstripper
lamp
Een heleboel geduld en haar in een scrunchy.
1. Oké, leg alles op de achterbank, want je hebt toegang nodig tot beide kanten van de auto en je kunt in vreemde hoeken werken.
2. Zorg ervoor dat de daklampen/kaartlampen uitstaan en de sleutel niet in het contact zit en trek de negatieve kant van de accu los, want je werkt dicht bij de airbag en je wilt niet met ~200 mph in je gezicht worden geslagen.
3. Oké, je moet de behuizing voor de kaartlampen eruit trekken zodat je toegang hebt tot het elektrische deel erachter en ook de draad van binnenuit het dak kunt trekken. Gebruik hiervoor de platte schroevendraaier en duw de lenzen voorzichtig uit elke kaartlamp zonder ze te breken. De plastic krassen gemakkelijk, dus ik wikkelde de mijne in een van mijn mouwen en deed het op die manier.

4. Zodra de lenzen eruit zijn geklikt, zie je vier clips die de behuizing vasthouden. Het buitenste deel van de daklampen komt er niet af, alleen het midden. Gebruik de platte kop om elk van de clips eruit te duwen, er zitten er twee aan elke kant, één boven en één beneden. Terwijl je ze eruit duwt, probeer je vanuit het midden te duwen, zodat ze uiteindelijk loslaten, dit is een langzaam proces, maar het zou niet langer dan twee minuten moeten duren en het is allemaal logisch als je kijkt naar wat het vasthoudt.
Als het eruit is, hangt het aan het harnas, ik heb het niet losgekoppeld omdat ik er geen stroom van steel, maar van de lampaansluitingen.
5. Meet van de daklamp naar de A-stijl waar de airbag zit en van de deur naar ongeveer waar de koppeling zit, dat is zoveel als je PER KANT nodig hebt. Laat een beetje extra over, zodat je het niet steeds hoeft toe te voegen.

6. Zodra je het hebt doorgesneden, wrik je het kleine rubberen deel open dat de plastic airbag A-stijl en de deur vasthoudt. Dit is niet met lijm of iets dergelijks, het vouwt meteen terug op zijn plaats als je loslaat, dus het is veilig om je hieromheen te werken. Trek het terug en wrik een beetje aan het plastic deel dat de airbag vasthoudt. Inmiddels zie je de airbag mooi en netjes om de A-stijl gerold, steek gewoon je vingers hierdoor en schuif de kabel VAN ACHTER DE AIRBAG, voor het geval deze ooit wordt ingezet, gaat het soepel en wordt het niet tegengehouden door een draad lol. Dit deel duurt echter even, misschien wel het langst. Het doel is om de kabel van de buitenkant van de A-stijl naar de hoek te leiden waar de voorruit het metaal raakt. Ik gebruikte de zaklamp en ongeveer een half uur. Zodra je de draad eindelijk door kunt krijgen, trek je hem gewoon tot de gewenste lengte.

7. Pak het uiteinde dat je erdoorheen hebt geduwd en trek een beetje, er zit een opening net boven de achteruitkijkspiegel op de dakbekleding, schuif de kabel daar naar binnen en schuif je hand op het gat van de daklampbehuizing en probeer met beide handen die draad te vinden zodat je hem door het gat kunt trekken. Het lijkt misschien alsof er geen manier is, maar geloof me, die is er wel, duw gewoon een beetje op de voering, ZACHT, wil niet te hard duwen als je hem vindt, trek gewoon en de rest van de draad gaat zich verstoppen in de voering waardoor het echt stiekem wordt

8. Voordat je begint met splitsen en draden openen, moet je het onderste deel afmaken. Werk je dus door dat rubberachtige deel, het is als een weerbestendige afdichting, en trek het terug en verberg de draad in de opening, maak je geen zorgen, als je loslaat, duwt het zichzelf weer op zijn plaats. Blijf naar beneden werken tot je de bodem bereikt rond de plek waar de motorkapvergrendeling zit, er zit een soort dop die alle bedrading daaronder beschermt, verberg de draad voorlopig achter die dop.

9. Ik heb de LED's in serie bedraad, dus ik had maar één draad van het dak nodig. Hiervoor bedraad je beide lampen samen en dan eindig je met twee aansluitingen. Dus zo gaat het eruitzien nadat alles is afgedicht.
positieve aansluiting van het dak >> positieve draad op led >> LED >> negatieve draad op led >> positieve draad op led >> LED >> negatieve draad op led >> negatieve aansluiting van het dak.
Gebruik wat elektriciteitstape om ervoor te zorgen dat het mooi en strak is gedraaid voor wanneer je dit allemaal met ritsbanden moet vastzetten.

10. Zoek een plek voor de LED's, ik heb de mijne boven de pedalen naar de bestuurder geplaatst, er zijn deze twee plastic lipjes die meestal een plastic dop zouden vasthouden, zoals die aan de passagierskant, je weet wel wat ik bedoel. Ik heb de dubbelzijdige tape eraf gehaald en ze daar heel mooi en stevig vastgeplakt, zorg ervoor dat ze goed vastzitten, druk vanuit het midden. (zorg ervoor dat ze uit het zicht zijn en naar beneden wijzen).

11. Als dit allemaal klaar is, ga dan terug en achter de lamp zit het circuitbord en alles, ik heb mijn draden gestript en de negatieve draad om het negatieve deel van de lampaansluiting gewikkeld en de positieve draad om de positieve aansluiting op de lamp. (omdat ik de daklamp niet wilde, heb ik de lamp eraf gehaald, hij werkt nog steeds, anders laat je hem daar gewoon staan zodat alle lampen aangaan) Zorg ervoor dat je de positieve draden niet aanraakt met negatieve draden en dat alles mooi en heel goed is verpakt in elektriciteitstape, zodat er minimale beweging is. Plaats de behuizing nog niet terug.

12. Ga terug en zet alle hangende draden vast met ritsbanden en zet indien mogelijk alle losse draden vast met ritsbanden aan alle harnassen die daar beneden zitten en zet alles vast met ritsbanden zodat het mooi achter die dop past die we eerder zagen, die links van de koppeling. Dus het is uit de weg en het is een nette installatie. Knip de extra's op de ritsbanden af
13. Ga terug en raad eens.... Tijd om de rechterkant te doen

14. Stop alle extra bedrading in de voering in het dak en plaats de daklampbehuizing terug. Plaats de lenzen ook voorzichtig terug, want ze lijken kwetsbaar. Houd ze voorlopig uit.
15. Sluit de negatieve draad van de accu weer aan en probeer ze. Houd de schakelaar in het midden (deurpictogram) en ze zouden aan moeten gaan met de deur open en uit met de deur dicht. Probeer ze ook met de auto aan en uit en zorg ervoor dat ze uitgaan als je de auto verlaat zonder de sleutel en zo, doe alsof je terug naar huis gaat, zodat ze werken zoals je wilt dat ze werken, zodat ze je accu niet leegmaken.
16. Controleer je geduldniveau en ga 's nachts met je meiden margaritas drinken om ze te vieren en te testen
PS. Je hoeft je nagels niet af te doen, zoals ik deed met de LED's op de bumper van de auto.
Eventuele vragen PM of plaats hier.

Emily