2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner
61 - 80 of 7,282 Posts
Hallo Withe
Ik vraag me af hoe ik de Headlight Off Timer in asbuilt kan activeren.
Kunnen we dit permanent activeren?
Omdat ik ELM327 gebruik met aanpassingen om direct in RBCM te bewerken, alles OK, maar als ik op de schrijfknopp drukt, loopt het 99% en toont de foutmelding dat er niet geschreven kan worden omdat de configuratie incompatibel is.
Dus ik denk dat de enige manier om de Headlight Off Timer te activeren, is om RBCM in asbuilt-formaat te wijzigen, zoals het activeren van cruise control...

Succesvol automatisch deurslot

Nou, dat en met sloten uitgevogeld, moeten de regels in de RBCM-module worden gewijzigd:
7B7-01-01
en
7B7-01-02

Gegevens zonder automatische vergrendeling:

Image

Gegevens met automatische vergrendeling:

Image

http://www.youtube.com/watch?v=tNpWT2dNEx4

http://www.youtube.com/watch?v=RvSQacJsvTE
Gebruik de ingebouwde rekenmachine van Windows of Mac in de programmeermodus.

Image

Image

Heel erg bedankt jongens. Het is me gelukt om mijn automatische deursluiting te activeren.:thumbup 1:
Jullie zijn geweldig.

Ik rijd een Mazda 6 met alarmsysteem in Duitsland en misschien is dit interessant:

Mijn originele waarde van de b1-Byte is:

52 = 0b01010010

Ik heb geprobeerd de automatische deursluiting te activeren door mijn b1 Byte op deze manier te vervangen:

D0 = 0b11010000 -> automatische vergrendeling werkt prima, alarmsysteem werkt niet (geen 3x knipperen als ik het probeer uit te schakelen via de afstandsbediening)
D2 = 0b11010010 -> automatische vergrendeling werkt prima, alarmsysteem werkt ook!

Dus, mijn gedachte is:

7B7-01-01 b0 b1 b2 b3 b4 b5(checksum) in HEX
waarbij b1 - het is (in BIN):
0 of 1 = 0 - geen automatische deursluiting of 1 (0x80 in HEX) - automatische deursluiting (activeert de deursluitfunctie in RBCM)
0 of 1 = functie is niet bekend
0 of 1 = 0 - knipperlicht wanneer deuren sluiten via afstandsbediening of 1 (0x08 in HEX) - geen knipperlicht wanneer deuren sluiten via afstandsbediening
0 of 1 = 0 - alarmsysteem uitgeschakeld of 1 alarmsysteem geactiveerd
Bevestigen. Getest op Mazda 6 GJ FL in Polen
:smile2:

Het zou geweldig zijn als iemand erachter kan komen hoe de auto niet hyperflasht bij het plaatsen van LED-knipperlichtlampen.
Dit is onmogelijk met slechts een instelling. Er is een logica die de stroom door de lampen volgt om de bestuurder te signaleren wanneer een lamp defect is (de stroom is minder dan normaal) en het knipperlicht sneller knippert. Hetzelfde gebeurt met LED-knipperlichtlampen, omdat ze veel minder stroom verbruiken dan gewone lampen. Waarschijnlijk is er een oplossing door het knipperrelais te vervangen. Dit werkt prima met oudere auto's met minder elektronica. Of u kunt een extra ballastweerstand parallel aan de LED-lamp toevoegen om de stroom te verhogen (dit is echter een domme oplossing voor mij).

Hallo Withe

Geweldig werk met deze Thread.

Ik wil Automatische Deurvergrendeling toevoegen aan mijn Ierse Mazda3GT, die ook heeft:
Regensensor
Hid-koplampen
Keyless Entry met wegloopvergrendeling en alarm.

Ik heb een aangepaste elm327 van ebay gekocht, Forscan geĂŻnstalleerd en alles werkt prima. Mijn probleem is dat de ASBuild RCBM-gegevens van mij anders zijn dan die van jou en hoewel ik kan zien dat ik 52 en 08 moet veranderen, ben ik er niet zeker van dat ik het goed zal doen, dus kan ik je vragen om de nieuwe waarden te berekenen die ik moet toepassen?

Ik heb:
7B7-01-01 5D52 0006 E156
7B7-01-02 A51A 4300 08CB

Veel respect en bedankt voor je hulp - Pav

CMU-menu

Voertuig
Regensensor >
Deurvergrendeling >
Turn >
Verlichting >

Deurvergrendeling >
Keyless Lock Vol > med
Automatische vergrendelingstijd > 30 sec
Wegloopvergrendeling > X
Reset

Discussion starter · #71 · (Edited)
CX- 5 heeft mogelijk dezelfde functie?
Ja.
CX5, 6, 3 heeft dezelfde functie

In Mazda 2 en CX3 is voor het uitvoeren een andere eenheid en andere waarden nodig (Mazda 2 en CX3 zijn geen RBCM)

Over de koplamp uitschakeltimer

Met een cruise zoals begrepen. De tijd is gekomen voor andere nuttige functies.
Ik vraag iedereen die de wens heeft om verbinding te maken om te studeren.

Studie RBCM
:

7B7-01-01 b0 b1 b2 b3 b4 b5(checksum) in HEX
waarbij b1 - het is (in BIN):
0 of 1 = 0 - geen automatische deursluiting of 1 (0x80 in HEX) - automatische deursluiting (activeert de deursluitfunctie in RBCM)
0 of 1 = 0 - 1x knipperlicht bij het sluiten van deuren via afstandsbediening of 1 (0x08 in HEX) - geen knipperlicht bij het sluiten van deuren via afstandsbediening
0 of 1 = 0 - geen knipperlicht bij het openen van deuren via afstandsbediening of 1 (0x02 in HEX) - 3x knipperlicht bij het openen van deuren via afstandsbediening (m/alarm)

7B7-01-02 b0 b1 b2 b3 b4 b5(checksum) in HEX
waarbij b4 - het is (in BIN):
0 of 1 = geen gegevens over gebruik
0 of 1 = 0 - geen automatische deursluiting of 1 (0x20 in HEX) - automatische deursluiting (alleen voor deze functie zichtbaar op CMU)
0 of 1 = 0 - automatische deursluiting of 1 (0x08 in HEX) - geen automatische deursluiting (alleen voor deze functie zichtbaar op CMU)

Bijvoorbeeld:
string bewerken in configuratie
7B7-01-03 0018 5400 2E
op
7B7-01-03 0018 9000 6A
voegt functies toe:
- REGENSENSOR WISSER
- AUTO KOPLAMP AAN

String 7B7-02-01 hoeft niet te worden gewijzigd. Deze string schakelt geactiveerde functies in/uit, dit kan in de media-instellingen.
Maak verbinding om te studeren.
Weet u het adres van de gegevens in asbuilt om de koplamp uitschakeltimer in te schakelen en welke waarde u moet wijzigen om deze functie te activeren?
Bedankt!

Discussion starter · #75 · (Edited)
Hallo meneer! Ik ben gewoon nieuwsgierig, als het voertuig is uitgerust met een alarm, is de in te voeren waarde dan D2 in plaats van D0? Bedankt op voorhand.
Voor nauwkeurige berekeningen is het noodzakelijk om exacte gegevens van uw auto te kennen!

Hallo Withe, weet u welke module we moeten programmeren en welke waarden moeten worden gewijzigd voor CX-3?
Ik heb aannames, maar ik kan het niet controleren. Helaas is er in Rusland geen Mazda 2 en Mazda CX3

Weet u het adres van de gegevens in asbuilt om de Headlight Off Timer in te schakelen, en welke waarde moet worden gewijzigd om deze functie te activeren?
Bedankt!
Ik heb aannames, maar er is een controle nodig

Discussion starter · #77 ·
Voor
7B7-01-01 4140 0004 A3E8
7B7-01-02 A50C 4300 08BD

Na
7B7-01-01 41D0 0004 A378
7B7-01-02 A50C 4300 20D5

Klopt dit?
NEE!
Nieuwe gegevens: