Oké, aangezien ik geen foto's heb gemaakt tijdens het werk, zul je een beetje verbeeldingskracht moeten gebruiken, want ik wilde het niet helemaal uit elkaar halen en opnieuw installeren. Dus heb ik foto's gemaakt van wat ik deed.
Het eerste deel is het vinden van een goede constante stroombron en het toevoegen van een inline zekeringhouder. Koppel de negatieve accukabel los, voor het geval je later draden kruist, want de fabriekszekeringen moeten bij de dealer worden gekocht. Ik heb de zekeringhouder (A) op de accu geschroefd en de zekering (B) eruit gelaten totdat ik klaar was om de schakelaar te testen, waar we later op terugkomen.
Daarna heb ik de stroomdraad (de rode op de foto) langs de brandmuur gelegd en door de inlaat van de airconditioning en de verwarmingsslang gestoken. Er is een minuscule opening tussen het rubber en de metalen brandmuur waardoor de draad in de cabine van de auto komt.
Toen heb ik de draad in de middenconsole gelegd nadat ik de bekerhouder en het schakelpaneel had verwijderd (verwijdering van het schakelpaneel niet afgebeeld).
Toen vond ik een goed aardpunt voor de schakelaar en de LED's.
Beslis vervolgens waar je je tuimelschakelaar wilt plaatsen, ik vond een mooie bij O'Reilly's die past bij de matte afwerking van het bekerhouderpaneel
Daarna heb ik, volgens de richtlijnen in de DIY-thread voor verlichte bekerhouders, gaten van 9 mm geboord en de eerste twee LED's in de bekerhouder geplaatst
Toen ging ik verder met de rest van de auto om extra LED's toe te voegen. Eerst de bestuurderskant voorin, ik boorde een gat naast de fabrieks-LED (inderdaad een erbarmelijke LED, die fabrieks-LED!)
Dan naar de passagierskant...
Hier is een voorbeeldvergelijking tussen de fabrieks-LED (de gedimde) en de nieuwe LED (de verblindend heldere)
Nadat die twee waren geplaatst en de draden discreet in de onderkant van het bekerhoudergebied waren geleid, ging ik verder met het monteren van de stoelverlichting om het achterste vloergedeelte te verlichten. Je kunt zo creatief zijn als je wilt met dit onderdeel, en zonder de stoelen te verwijderen (zoals ik deed toen ik de installatie daadwerkelijk deed), is het moeilijk om je precies te laten zien hoe ik het deed. Maar de draden werden bevestigd aan de fabrieksdraden onder de stoelen en vervolgens onder de console naar de rest van het vogelnest van draden die op een schakelaar wachtten.
Dus, met alle lampen gemonteerd, heb ik alle positieve draden aangesloten op de belastingskant van de schakelaar, alle negatieven op de aardbout en terug naar de schakelaar. Als je een verlichte schakelaar koopt, komt er een derde blad om de draden op aan te sluiten zodat deze oplicht. Er zullen waarschijnlijk instructies staan op de verpakking van de schakelaar over hoe je dat moet doen.
Als je er zeker van bent dat er geen blootliggende draden zijn en dat alle draden correct zijn aangesloten, kun je de zekering in de zekeringhouder plaatsen die op de accu is gemonteerd en de schakelaar testen.
Het eerste deel is het vinden van een goede constante stroombron en het toevoegen van een inline zekeringhouder. Koppel de negatieve accukabel los, voor het geval je later draden kruist, want de fabriekszekeringen moeten bij de dealer worden gekocht. Ik heb de zekeringhouder (A) op de accu geschroefd en de zekering (B) eruit gelaten totdat ik klaar was om de schakelaar te testen, waar we later op terugkomen.

Daarna heb ik de stroomdraad (de rode op de foto) langs de brandmuur gelegd en door de inlaat van de airconditioning en de verwarmingsslang gestoken. Er is een minuscule opening tussen het rubber en de metalen brandmuur waardoor de draad in de cabine van de auto komt.

Toen heb ik de draad in de middenconsole gelegd nadat ik de bekerhouder en het schakelpaneel had verwijderd (verwijdering van het schakelpaneel niet afgebeeld).


Toen vond ik een goed aardpunt voor de schakelaar en de LED's.

Beslis vervolgens waar je je tuimelschakelaar wilt plaatsen, ik vond een mooie bij O'Reilly's die past bij de matte afwerking van het bekerhouderpaneel

Daarna heb ik, volgens de richtlijnen in de DIY-thread voor verlichte bekerhouders, gaten van 9 mm geboord en de eerste twee LED's in de bekerhouder geplaatst

Toen ging ik verder met de rest van de auto om extra LED's toe te voegen. Eerst de bestuurderskant voorin, ik boorde een gat naast de fabrieks-LED (inderdaad een erbarmelijke LED, die fabrieks-LED!)

Dan naar de passagierskant...

Hier is een voorbeeldvergelijking tussen de fabrieks-LED (de gedimde) en de nieuwe LED (de verblindend heldere)

Nadat die twee waren geplaatst en de draden discreet in de onderkant van het bekerhoudergebied waren geleid, ging ik verder met het monteren van de stoelverlichting om het achterste vloergedeelte te verlichten. Je kunt zo creatief zijn als je wilt met dit onderdeel, en zonder de stoelen te verwijderen (zoals ik deed toen ik de installatie daadwerkelijk deed), is het moeilijk om je precies te laten zien hoe ik het deed. Maar de draden werden bevestigd aan de fabrieksdraden onder de stoelen en vervolgens onder de console naar de rest van het vogelnest van draden die op een schakelaar wachtten.


Dus, met alle lampen gemonteerd, heb ik alle positieve draden aangesloten op de belastingskant van de schakelaar, alle negatieven op de aardbout en terug naar de schakelaar. Als je een verlichte schakelaar koopt, komt er een derde blad om de draden op aan te sluiten zodat deze oplicht. Er zullen waarschijnlijk instructies staan op de verpakking van de schakelaar over hoe je dat moet doen.

Als je er zeker van bent dat er geen blootliggende draden zijn en dat alle draden correct zijn aangesloten, kun je de zekering in de zekeringhouder plaatsen die op de accu is gemonteerd en de schakelaar testen.




