2004 to 2020 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

Upgradehandleiding voor LED-omgevingsverlichting

23K views 36 replies 17 participants last post by  BoSs  
#1 · (Edited)
Oké, aangezien ik geen foto's heb gemaakt tijdens het werk, zul je een beetje verbeeldingskracht moeten gebruiken, want ik wilde het niet helemaal uit elkaar halen en opnieuw installeren. Dus heb ik foto's gemaakt van wat ik deed.

Het eerste deel is het vinden van een goede constante stroombron en het toevoegen van een inline zekeringhouder. Koppel de negatieve accukabel los, voor het geval je later draden kruist, want de fabriekszekeringen moeten bij de dealer worden gekocht. Ik heb de zekeringhouder (A) op de accu geschroefd en de zekering (B) eruit gelaten totdat ik klaar was om de schakelaar te testen, waar we later op terugkomen.
Image


Daarna heb ik de stroomdraad (de rode op de foto) langs de brandmuur gelegd en door de inlaat van de airconditioning en de verwarmingsslang gestoken. Er is een minuscule opening tussen het rubber en de metalen brandmuur waardoor de draad in de cabine van de auto komt.
Image


Toen heb ik de draad in de middenconsole gelegd nadat ik de bekerhouder en het schakelpaneel had verwijderd (verwijdering van het schakelpaneel niet afgebeeld).
Image
Image


Toen vond ik een goed aardpunt voor de schakelaar en de LED's.
Image


Beslis vervolgens waar je je tuimelschakelaar wilt plaatsen, ik vond een mooie bij O'Reilly's die past bij de matte afwerking van het bekerhouderpaneel
Image


Daarna heb ik, volgens de richtlijnen in de DIY-thread voor verlichte bekerhouders, gaten van 9 mm geboord en de eerste twee LED's in de bekerhouder geplaatst
Image


Toen ging ik verder met de rest van de auto om extra LED's toe te voegen. Eerst de bestuurderskant voorin, ik boorde een gat naast de fabrieks-LED (inderdaad een erbarmelijke LED, die fabrieks-LED!)
Image


Dan naar de passagierskant...
Image


Hier is een voorbeeldvergelijking tussen de fabrieks-LED (de gedimde) en de nieuwe LED (de verblindend heldere)
Image


Nadat die twee waren geplaatst en de draden discreet in de onderkant van het bekerhoudergebied waren geleid, ging ik verder met het monteren van de stoelverlichting om het achterste vloergedeelte te verlichten. Je kunt zo creatief zijn als je wilt met dit onderdeel, en zonder de stoelen te verwijderen (zoals ik deed toen ik de installatie daadwerkelijk deed), is het moeilijk om je precies te laten zien hoe ik het deed. Maar de draden werden bevestigd aan de fabrieksdraden onder de stoelen en vervolgens onder de console naar de rest van het vogelnest van draden die op een schakelaar wachtten.
Image
Image


Dus, met alle lampen gemonteerd, heb ik alle positieve draden aangesloten op de belastingskant van de schakelaar, alle negatieven op de aardbout en terug naar de schakelaar. Als je een verlichte schakelaar koopt, komt er een derde blad om de draden op aan te sluiten zodat deze oplicht. Er zullen waarschijnlijk instructies staan ​​op de verpakking van de schakelaar over hoe je dat moet doen.
Image


Als je er zeker van bent dat er geen blootliggende draden zijn en dat alle draden correct zijn aangesloten, kun je de zekering in de zekeringhouder plaatsen die op de accu is gemonteerd en de schakelaar testen.
Image

Image

Image

Image

Image
 
#4 ·
Ik heb de tijd genomen, het duurde ongeveer 2 uur of zo en een groot deel ervan was beslissen waar ik de nieuwe spullen moest plaatsen, waar ik moest boren en hoe ik de draden moest leggen en het er toch netjes uit moest laten zien.
 
#10 ·
Goed gedaan! De vrouw heeft een goede keuze gemaakt door je die mod te laten doen. Bedankt voor de foto's:yes:
Ja, ik vertelde haar dat de lampen maar $30 kostten voor een dozijn, en ik zei dat ik het ook op haar auto zou doen met roze LED's! Ik ben me aan het klaarmaken om haar ook naar de HID-upgrade te vragen!Ik heb de lampen besteld bij oznium.com.
 
#11 ·
leuk
 
  • Like
Reactions: Celeste B. Mica
#14 ·
Ziet er mooi en schoon uit, bedankt voor de foto's
 
  • Like
Reactions: Celeste B. Mica
#15 ·
Bedankt voor de leuke woorden! Ik heb geprobeerd een paar nachtfoto's te maken, maar de lichten zijn zo fel dat ik de foto's niet kan scherpstellen met mijn cameratelefoon. Ik zal iets anders moeten proberen.
 
#16 ·
Ziet er echt mooi uit! Als je de bedrading een beetje wilt opruimen en geen draad uit je batterij wilt hebben, kun je stroom halen van alleen de rode draad op de voorste sigarettenaansteker. Het enige is dat er geen stroom is als de sleutel uit staat. Hier is een foto met de draad eruit. Gebruik een kleine platte schroevendraaier om de stekker eruit te duwen en wikkel de draad gewoon om de connector en duw hem er weer in.
 
#20 · (Edited)
Ziet er echt mooi uit! Als je de bedrading een beetje wilt opruimen en geen draad uit je accu wilt hebben, kun je stroom halen van de rode draad op de voorste sigarettenaansteker. Het enige is dat er geen stroom is als de sleutel uit staat. Hier is een foto met de draad eruit. Gebruik een kleine platte schroevendraaier om de stekker eruit te duwen en wikkel de draad gewoon om de connector en duw hem er weer in.

Image
Ik wilde die draad gebruiken, maar, oké noem me een sukkel, ik wilde er cool uitzien op een parkeerplaats zonder mijn sleutel aan te hebben en de deuren open met de constante "piep" die iedereen irriteert die nadert om de coole blauwe lichten te zien, LOL. Ik heb eerst de achterste stroompoort afgetapt, maar dat werd een nachtmerrie omdat zodra ik de schakelaar toevoegde en de schakelaar uitschakelde, alle stroom naar de radio, de binnenverlichting, de MID en de kilometerteller en de poort zelf werd afgesneden.
 
#17 ·
duwtje
 
#18 ·
Als u de 12v sigarettenaansteker aan de voorkant gebruikt, moet u dan nog een zekering/zekeringhouder in uw opstelling gebruiken, of is de zekering die al voor die connector is geïnstalleerd voldoende stroom, zonder dat deze doorbrandt?
 
#19 ·
De bestaande zekering voor het sigarettenaansteker circuit zal meer dan voldoende zijn, led's verbruiken minder dan 50 mA, voor de meest voorkomende types en als de opstelling kortsluiting maakt, zal de zekering springen.
 
#21 ·
woord...graaf je redenatie.
 
#22 · (Edited)
Zeker iets om over na te denken... hmmm... wil ik het gewoon terwijl ik rijd, of wil ik ook pronken? Misschien ga ik uiteindelijk toch de batterij helemaal leegtrekken, lol. Oh, ik hoop dat je het niet erg vindt Celeste, maar ik wilde een paar van mijn foto's hier plaatsen, voor optionele opstellingen, in plaats van een nieuwe thread te maken. Als je het niet leuk vindt, laat het me dan even weten en ik zal ze verwijderen.

Oké, dus ik heb maar 1 LED gebruikt voor de bekerhouder, vanwege hoe fel deze zijn. Ik heb van onderaf geboord, groot genoeg om de draden en de weerstand door het gat te schuiven, en vervolgens de LED-voet stevig in de gathouder geduwd. Het voelt behoorlijk solide aan, maar ik denk dat ik een beetje RTV-lijm op de onderkant ga aanbrengen, zodat het blijft zitten, en als ik het ooit moet verwijderen, kan ik dat doen zonder dat er rommel of schade aan de bekerhouders of de LED ontstaat. Hoe dan ook, hier zijn de foto's die ik tot nu toe heb gemaakt. Ik wacht tot ik al het andere heb aangesloten voordat ik besluit om het op de sigarettenaansteker of rechtstreeks op de batterij aan te sluiten. Meer foto's volgen als de dingen klaar zijn!

Laat me alsjeblieft weten of deze foto's werken, want ik kan ze niet zien op mijn computer van de overheid. Bedankt!
 

Attachments

#27 ·
Oké, dus ik heb maar 1 LED gebruikt voor de bekerhouder, vanwege hoe fel deze zijn. Bedankt!
Goed werk, man! Alle 3 LED's zijn echt niet zo fel als ze er eenmaal in zitten. Ik rijd al ongeveer 4 maanden met de mijne en het is niet slechter dan de LED van bovenaf. Als je er nog een paar wilt toevoegen, hier een paar tips en foto's.

LED-houders, verkrijgbaar bij Radio Shack, en absoluut de $2 waard!

Image


Alle 3 branden:

Image


en een wazige foto overdag:

Image


Ik weet dat de foto slecht is, maar ik ben lui met foto's! Ik heb er nog een over van toen ik deze deed, en ik ga het idee van Celeste B. Mica overnemen en er nog een paar in gooien.
 
#24 ·
Weet je wat de sfeerverlichtingskit die Mazda verkoopt eigenlijk doet, waardoor de lichten de hele tijd aan blijven? Is er een manier om dit gemakkelijk te reproduceren zonder de kit te kopen, maar met de standaardverlichting?
 
#26 · (Edited)
Weet je wat de ambient light kit die Mazda verkoopt eigenlijk doet, waardoor de lichten de hele tijd aan blijven? Is er een manier om dit gemakkelijk te reproduceren zonder de kit te kopen, maar met behulp van de standaard lichten?
Ja,
Je moet in de pluskant van de fabrieks-ledmodule snijden, er is genoeg blanke draad om dit te doen. Koppel de ledmodule los, zorg ervoor dat de lichten aan zijn wanneer je deze loskoppelt en meet de pinnen om te zien welke plus is.
Passagierskant eerst.
Knip de plusdraad door. Verbind een langere draad met de led-kant en tape de pluskant af (deze zul je niet gebruiken). Leid de draad van de led-kant door naar de bestuurderskant met voldoende speling totdat je beslist waar je een schakelaar wilt monteren.

Bestuurderskant
Knip de plusdraad door. Verbind een draad met de led-kant EN verbind een draad met de pluskant van de doorgesneden draad, ook hier met speling.

Schakelaar
Je hebt een 3-pins tuimelschakelaar of een wipschakelaar nodig. Beschouw deze schakelaar meer als een modeswitch dan als een aan/uit-schakelaar.
Zo moet je hem bedraden en wat hij zal bereiken.
De 2 led-zijdraden gaan beide naar de gemeenschappelijke pin. De pluskant van de doorgesneden led-draad van de bestuurderskant (event pwr) gaat naar een pin en je gekozen geschakelde/ongeschakelde alternatieve pwr gaat naar de andere.
In de ene positie krijg je de fabrieksmodus, de andere schakelaarpositie geeft je je aangepaste modus.

Dit is om te voorkomen dat +12 volt wordt geplaatst op wat ik "event power" noem, dwz; deuren openen, sleutelhanger vergrendelen/ontgrendelen, elke actie die de fabrieksverlichting activeert.
De reden dat ik dit zeg is dat toen ik mijn achterste plafondverlichting installeerde, ik ongeduldig werd en in plaats van te wachten om een meter mee naar huis te nemen, ik een led gebruikte om te bepalen welke van de 3 draden die naar de plafondarmatuur gingen, aarde, constante 12 en event pwr was, dus ik zette +12 op de event pwr en nu gaan mijn plafondlampen, zowel voor als achter, niet aan als ik de deuren open. Alleen als ik ze in de "aan"-positie zet, maar de "deur"-positie werkt niet. Ik kan geen open zekeringen of iets anders vinden dat niet klopt. De eerste keer dat ik de sleutel hierna omdraaide, zag ik dat de klok terugkeerde naar 12:00, maar er gingen geen andere gegevens verloren, zoals wanneer je de minpool van de batterij loskoppelt.
Dit doet me dus geloven dat, met het dimmen van de lampen, event pwr IC-circuit gerelateerd is en niet van de batterij via een relais.
Dus om geen risico te nemen, zou het bovenstaande systeem goed werken, bereiken wat gewenst is en de circuits van de auto beschermen.

Sorry voor de threadkaping!
B
 
#29 ·
Ja, de mijne was voorgebedraad, maar geen houder... Misschien toch maar eens overwegen om die te halen!
 
#30 ·
Ja, die van mij waren voorgebedraad, maar geen houder...misschien toch maar eens over nadenken!
Ja Drew, die dingen zijn verdomd fel. Ze verlichten mijn voeten behoorlijk fel op een zonnige dag met slechts één schijnend. 's Nachts heb ik vrijwel geen behoefte aan een interieurverlichting, tenzij ik een boek moet lezen.
 
#32 ·
Ik ben net klaar met mijn LED-verlichting voor de voorkant. Ik heb de achterkant niet gedaan omdat ik de autostoelen nog niet wilde verwijderen. Ik heb mijn LED-schakelaar links van het stuur gemonteerd, waar de DSC-knop zit. Best handig. Ik zal foto's plaatsen zodra ik kan.
 
#34 ·
Je had gewoon een circuit op de zekering van de achterste accessoires kunnen aansluiten om hetzelfde resultaat veel gemakkelijker en schoner te bereiken.