2004 to 2016 Mazda 3 Forum and Mazdaspeed 3 Forums banner

41 - 46 of 46 Posts

·
Demon Spawn
758 Posts
Hi again.I have been browsing the Jaguar forum this evening and guess what! They do not recommend flushing the gearbox.So thumbs up.
most manufacturers do not, but many of the dealers will since they don't care about you or your cars best interests. "it cleans it all out" is usually the line. well yeah but when you dislodge stuck dirt, metal shards and other debris in the transmission by flowing fluid through it goes through everything including valve bodies and the tcm solenoids which have very small thin channels and the valve body looks like an ant maze the channels can be so small and run everywhere, chucks of debris in here can mean transmission death, not good, a drain and fill is much more pleasant for the transmission as it does not disrupt the valve body and as you drive the new fluid will naturally clean the internals instead of force cleaning, its like if you where to take a 3000psi pressure washer to your paint the results would be horrifying.

and a flush does not use the same flow rate the transmission does while operating it goes at a higher pressure so this is what harms the mechanical pieces

·
Registered
1 Posts
Hey there, I’ve got a mazda 3 2012 skyactiv but unfortunately in my country there isn’t availability for Mazda ATF FZ (went to the dealership and told me to use valvoline MV) so I was wondering if any of you guys could tell me if there is some sort of ATF that you know it meets the requirements of Mazda ATF FZ

·
Registered
3 Posts
Hi, I have just bought a 2013 Mazda3 Skyactiv 6-speed automatic 71k miles on it. Do it require transmission oil flush? I don't find the change interval in the manual, Thanks

·
Registered
Mazda 3 2012 skyactiv
2 Posts
[QUOTE = "Axl505, publicación: 2183746, miembro: 465002"]
Hola, tengo un mazda 3 2012 skyactiv pero desafortunadamente en mi país no hay disponibilidad para Mazda ATF FZ (fui al concesionario y me dijo que usara valvoline MV), así que me preguntaba si alguno de ustedes podría saberlo yo si hay algún tipo de ATF que sabes que cumple con los requisitos de Mazda ATF FZ
[/CITAR]
Saludos, en mi país no se vende genuino ATF-FZ Mazda, en su lugar puedes usar motul ATF Vl que está homologado para ATF-FZ

·
Registered
Mazda 3 2012 skyactiv
2 Posts
[QUOTE = "jacobdcoates, publicación: 1565937, miembro: 227634"]
Fluido de por vida mi rearend !!!

Tengo un Mazda 3 2013 skyactive con 35k millas en él. Soy bastante bueno acerca de cambiar mi líquido de transmisión en mis autos anteriores a aproximadamente la marca de 60k a través del drenaje y el llenado.

No creo que de todos modos este fluido dure más de 100k y eso lo pediría. El líquido estaba bastante sucio cuando lo drené. ¡Seguí las generosas guías publicadas arriba, FYI solo quiero gritarle al tipo que lo publicó por primera vez!

Corté un agujero de acceso para el futuro, porque lo volveré a hacer muy pronto.

Luego lo conduje y el cambio tiene una mejora muy notable, la transmisión no arrastra el motor en velocidades más bajas que el motor, el millaje de gasolina ha mejorado un poco 2-3 millas, en el mismo tramo de carretera

El primer PIC es la comparación de lado a lado. ¡El segundo soy yo iluminando la luz de mi tienda! Salió como aceite de motor usado, pero mucho más delgado.

Lamento que Mazda pueda decir lo que quieran, pero esto no es fluido de por vida.

FYI ... si tienes problemas para localizar un poco de líquido, Ravenol hace que Mazda sea fluido. Puede comprarlo por galones en Alemania, Reino Unido y Polonia. Entonces, cuando Mazda dice que este es un fluido súper especial es ... Bueno, es solo BS. Simplemente haga una búsqueda en Google para "Ravenol atf fz"
[/CITAR]
Excellent, thank you very much brother for your post, I need to make an oil change to my 2012 Mazda 3 SKYACTIV although the tray does not have a drain plug. I will have to remove the cap, put a new gasket and replace the new oil through the hole in the oil gauge. I am going to use MOTUL ATF VI oil approved for ATF-FZ
277102

41 - 46 of 46 Posts